rotdag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

rotdag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 21:49

Mijn paardje heeft in oktober een miskraam gehad en hierdoor heeft zij een zenuwbeschadigt in de achterhand waardoor zij wat onregelmatig loopt onder het zadel. Ik mag nu een ander paardje rijden op stal zodat ik mijn bruine een beetje kan ontzien. Het gaat gelukkig al echt de goede kant op met haar en met het andere paardje gaat het ook super. Nu zijn er een paar mensen die dat niet helemaal kunnen hebben, waaronder de dochter van de eigenaar van de stal. Om mij even te laten voelen dat zij daar nog altijd de baas is, heeft ze in een les waar in niet in rij, zowel de bruine als de Capriola in de les ingezet! Owh ik ben zo kwaad! Over die Capriola heb ik eigenlijk niks te zeggen dus dat heeft ze goed ingewreven, maar dat ze mijn bruine pakt! OWh ik ben laaiend!
Terwijl die dus herstellend is en niet regelmatig kan lopen. Er is een afspraak gemaakt dat ze haar in de beginnerslessen net kinderen kon gebruiken, dit was voor ze onregelmatig werd, maar dit slaat alles. Een volwassene erop en een uur lang rijden in de les kan echt niet gewoon! Het meisje wat erop reed gaf zelf al aan dat ze 'sloom' en onregelmatig was en toch heeft ze haar in de les laten lopen! En dat alles om mij een hak te zetten, omdat ze weet dat ik er kwaad om zou worden. En het ergste is dat dat nog gelukt is ook! Ik ben echt zo kwaad, kan alleen nog maar janken vandaag!!!
Laatst bijgewerkt door regine op 09-02-03 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:54

is dat paard dat onregelmatig loopt van jou of lease je die ofzo?want er is niemand die het in zn hoofd haalt om MIJN paarden in de les te gebruiken, zeker niet als z onregelmatig zijn!ik zou haar eens flink de waarheid zeggen, maar eerst naar de staleigenaar(haar vader)gaan en heel rustig vertellen wat ze heeft gedaan en dat jij het daar niet mee eens bent!ik zou ook echt laaiend zijn!!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 21:56

Nee dat paard is nog voor een deel van haar vader, omdat hij er nog een veulen van wil. Maar omdat ze heel braaf is heb ik toegestemd dat er op dinsdag en woensdag middag kinderen op mogen lessen. Dit was voor dat ze moeilijk ging lopen. Ik ga ook morgen echt mijn zegje doen, klap nu alleen al helemaal van woede uiteen!!

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 22:06

Je kan dat paard toch ook ergens anders neerzetten en laten veulen, het veulen blijft dan toch evengoed van hem.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 14:46

Mijn eerste reactie is ook paard weghalen en ergens anders zetten...! Een onregelmatig paard laat je niet rijden en zeker niet zonder toestemming van de eigenaar!
Dat veulen kun je na het afspenen wel langsbrengen hoor

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:03

jeetje.....
weghalen dat paard.
je vraagt toch wel aan iemand of je z`n paard mag lenen of gebruikken.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:03

ik denk ook dat je er verstandig aan doet mo dr ergens anders neer te gaan zetten.
dit kan toch echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jij zelf moet toch toesteming geven of het paard bereden mag worden
belachelijk dat ze het dier dan gewoon pakt!

Lars: Aanwezig in afwezigheid, daarom nooit verleden tijd

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:30

Ik zou het niet pikken inderdaad weg halen is wel weer drastisch maar zorg er maar voor dat ze het nooit weer doen straks rijden ze je paard aan gort en dan zit jij met de problemen dan zijn hun nergens meer te bekennen en als de dierenarts rekening betaald moet worden betalen ze vast ook niet mee.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-03 22:12

Ik heb morgenochtend een gesprek op stal. Ik hoop dat dit op een vriendelijke manier opgelost kan worden. Ik wil gewoon niet dat mn paard nog verder achteruit gaat, nu het net weer een beetje de goede kant op gaat! Straks gaat het nooit meer over!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:19

Tjee Regine, wat een ondoordachte muts zeg Boos! GGrrrrrr ik zou ook des duivels zijn als dit me was overkomen. Wat een prutsmuts zeg en erg dieronvriendelijk Boos!

Hoe gaat het nu met je bruine? Is ze er erg door achteruit gegaan? Veel succes met haar, hoop dat het allemaal met een sisser afloopt!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:10

Wat is dat een rotstreek, zeg! Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om een kreupel paard in de les in te zetten. En al helemaal als dat paard nog van iemand anders is ook.
Ik zou er absoluut iets van zeggen want dit kan echt niet!

* To Belg, or not to Belg *

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:00

Man, daar gaat ook mijn bloed van koken!
Heel slim van je om het even te laten bezinken om goede woorden te formuleren. Als ze je opzetterlijk kwaad willen hebben ontneem je hun nu hun eerste troef... Het conflict opzoeken EN er heelhuids uitkomen lijkt me nog veel moeilijker... duimen maar weer...

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 04:28

Dat hadden ze bij mij ook niet hoeven flikken.
Daarom houd ik niet van zulke afspraken en als het dan al moet, contractje maken en alles uitvoerig bespreken!!!

Hoe is je gesprek nu gegaan?

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 18:21

Ik heb een gesprek gehad met haar vader, de eigenaar dus en die zei ook dat het erg lompe actie was. Hij heeft haar erop aangesproken. Nu hou ik deze week in de gaten of ze em niet nog een keer pakt, lijkt me niet, maar goed je weet nooit en als ze wel doet dan komt er een gesprek met zn drieen. Ik hoor vanzelf wel van stalgenoten of ze gelopen heeft of niet, dus er valt niet om te liegen. Maar goed, ik hoop dat het maar een eenmalige streek was en het machtspelletje weer voorbij is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Damelza, dazai, DeGelukkige4, pol013, xVerax, Zinzi_jewel en 93 bezoekers