Nicoline was weer 100 % Nicoline!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Nicoline was weer 100 % Nicoline!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 17:33

Vandaag dus weer even naar de fjorden geweest. Toen ik er aankwam stonden ze gezellig met z’n drieën in de wei. We hebben ze er toen maar even uitgehaald. Op weg naar stal viel me al op dat Nicoline zo vlot mee liep. Na haar op stal gezet te hebben heb ik haar even geborsteld en opgezadelt. Vervolgens liepen we naar de bak. Toen ben ik er op gegaan en leek ze wel rustig. Zo rustig dat ze totaal niet op mijn been reageerde. Gelukkig had ik mijn spoortjes meegenomen. Die had ik dus maar even omgedaan. Daarna liep ze al iets vlotter, maar nog niet helemaal zoals ik het wou. Na twintig minuten gestapt te hebben besloot ik maar te gaan draven. Mevrouw zette gelijk de pas erin. Toen ik een volte had ingezet, begon ze ineens verschrikkelijk raar te doen. Eerst maar weer even gestapt en toen ze weer wat gekalmeerd was ging ik weer aandraven. En ja hoor, het tempo lag geweldig hoog. Een rustig voltetje zat er niet in. Omdat ik wel blij was dat ze zo doorliep, besloot ik haar maar een beetje te laten uitrazen. Na op de andere hand over te zijn gegaan, zag ik plotseling één van de redenen waarom ze nou zo gek was. In een weiland verder op, bij de buren, was een één of ander struisvogelbeest losgebroken. I.p.v. achter een hek te staan liep hij/ zij in het weiland. Gelukkig waren er al twee mensen bij om het beest terug te jagen. Op een gegeven moment sjeeste dat beest keihard terug naar zijn/ haar plek. Waardoor Nicoline vet hard begon te snuiven. Na een half uurtje had Nicoline nog steeds superveel energie over, dus ik dacht: een galopje kunnen we ook wel proberen. Zo gezegd, zo gedaan. De eerste twee keren reageerde ze niet zo geweldig. Ik besloot mijn spoortjes er maar zachtjes in te zetten. Gelijk reactie. We zaten een pasje of 4 in een beetje hobbelige galop. Ze had nl. al dik een half jaar niet meer onder het zadel gegaloppeerd!! Tevreden was ik al, maar toch wou ik de andere hand ook maar even nemen. Ook daar reageerde ze eerst niet goed op mijn hulpen, maar mijn sporen deden hun werk, dus toch maar even een paar pasjes gegaloppeerd. Daarna heb ik haar even op adem laten komen. Vervolgens even twee rondjes aan een slap teugeltje gedraafd, en toen 15 minuten uitgestapt. Op het laatst kwam ze bijna niet meer vooruit. Op stal heb ik haar even helemaal droog gerosd met stro. Ook heb ik Violine nog even “onthaard”. Ze was nl. behoorlijk aan het verharen. Haha!
Het enige teken waaraan je nog kunt zien dat Nicoline vorig jaar zo verschrikkelijk kreupel is geweest, is haar linker voorbeen. Halverwege dat been zit nu een aantal donkergrijze haren. Ik heb nu echt weer vertrouwen in haar. Na vandaag weet ik gewoon dat ze ooit weer zo loopt als vroeger. Eén ding weet ik zeker: zowel voor haar, áls voor mij is die lange tijd rust heel erg goed geweest. Ik heb in de tussentijd meer geleerd, en daardoor ben ik ook meer op mijn rijstijl gaan letten. Nu profiteert Nicoline daar natuurlijk ook van. Een top dressuurpaard zal ze nooit worden, maar ik ga wel proberen haar zo goed mogelijk te laten lopen!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:48

Wat goed joh dat ze nu weer beter gaat lopen. Nicoline de crossfjord Haha!

Hahaha..ik heb nog nooit een struisvogelbeest gezien, laat staan dat we er eentje tegenkomen met het rijden!
Maare Nicoline is dan ook een nepfjord...tsss een beetje schrikken Haha!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 19:13

Haha, idd. Als Nicoline spoken ziet..... Berg je dan maar!! Haha!
Ach, de buren hebben een heleboel van die struisvogelbeesten.
En een crossfjord is ze zeker.... Bv. in 2001 toen we met de manegeles een buitenrit gingen maken, had ik Nic mee.... Ze racete al die knettergekke manegeknollen eraf!! Terwijl die ook superhard kunnen crossen!! Haha!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:25

nou veel succes dan maar hè

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 19:34

Haha, dankjewel hoor!!
Morgen gaan we weer aan de gang!! *LOL*

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:05

Lekker dat het weer goed gaat met d'r!
Nu weer zorgen die energie een beetje onder controle te krijgen Haha!

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 21:12

Haha, ja idd.
Maar momenteel heb ik liever dat ze teveel energie heeft dan te weinig..... Het slome sluipt er zomaar in Haha!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Tasja

Berichten: 202
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: HEERHUGOWAARD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 23:58

Nou gelukkig maar dat het weer een stuk beter gaat met Nicoline

Tasja is bevallen van Fugo

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 12:09

Ha ha, ik zie het al helemaal voor me... Die beesten liepen gewoon bij Andrew in de wei, hij trok zich er dus niets meer van aan. Maar het is natuurlijk een heel vreemd gezicht! Ze zijn overigens niet eens zo onvriendelijk (zijn dan ook geen echte struisvogels, maar kleiner)
Fijn voor je dat het met Nicolien beter gaat. Mag je met haar ook naar les als ze goed blijft lopen? Ben wel benieuwd Knipoog

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-03 12:12

Ik hoop het Haha!
Maar dat wordt waarschijnlijk niet eerder dan de zomer Huilen
Ik heb het nu nl. een beetje druk Boos!
Maar dan wordt het wel gezellig.... Kijken of Nicoline Andrew een beetje een knappe jongen vindt *LOL*

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 bezoekers