het WAS altijd gezellig op stal...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

het WAS altijd gezellig op stal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 15:02

Maar na de nieuwste pensionklant is er niks gezelligs meer aan.
Wanneer zij er is dan.
Ik denk er over om het gewoon eerlijk te zeggen,maar ik weet dat ik dan een grote ruzie veroorzaak...

Een paar maanden geleden kreeg het vriendinnetje van mijn zusje Ferda
(zit ook op bokt) een pony.
Haar ouders hebben nogal wat geld,dus een leuke sportpony.
Dat meisje is zelf aardig verwend, (enig kind) en ze weet alles het beste van paarden,en als je iets zegt over haar pony word ze gelijk erg boos.

Ik noem wel een paar voobeelden:

Ze kwam naar mij toe,om te vertellen dat haar pony een nieuwe deken krijgt (ze heeft er al 5,maar daar hebben we het niet over)
omdat dat de deken die hij nu op heeft te klein is.
Want het dek (maat 185 voor een D pony) schoof steeds naar achteren...
Frusty
Dat ding is veel te groot,dus dat zeiden we,en boos dat ze werd!

Ze verteld altijd dat haar pony beter is als de andere paarden op stal bij elkaar...

Haar moeder doodleuk tegen mijn zusje:
'We dachten er even over om jou voor onze pony te laten zorgen,maar achteraf doen we dat niet,want hij heeft nogal wat pit,echt een pony die erg hoog in het bloed staat,dus die kun jij toch niet aan.'
Terwijl die pony echt heel braaf is,en goed kan lopen,dus je hoeft maar een ophouding te geven en hij loopt aan de teugel.
Mijn zusje daarentegen rijd sinds kort ook op onze fjord,die echt moeilijk kan zijn,en er niet voor gemaakt is om netjes dressuur te lopen,
wat dus veel moeilijker is,maar het lukt haar wel,
ondanks dat Rinkja aardig moelijk is onder het zadel.
Dat zou dat meisje nooit lukken.

Btw,haar moeder heeft niks en weet niks van paarden.
Haar vader zit net op les,en hangt nu ook meteen de expert uit.

Mijn zusje moet altijd naar de stal wanneer zij ook gaat.
Want ze wil niet alleen fietsen,dus moet zij mee,ook als ze niet wil.
Maar ja,Ferda is ook niet gek,en als zij dus niet meer wil...ruzie.

Net als vanmorgen,ze belde op om te vragen of Ferda meeging.
Maar die zou eerst samen met mij voor de cavia's zorgen,dus dat zei ze.
Dat meisje werd boos,zei dat ze er aan kwam en gooide de hoorn er op.
En een paar minuten later stond ze voor ons.
Ik zei gewoon op een normale toon (al was dat erg moeilijk) tegen haar dat we nog even bezig waren en dat ferda dus nog niet mee kon,
en ze werd erg boos,begon te schelden en ging weer weg.

Altijd op stal worden wij afgekraakt en zij en haar pony zijn geweldig.

Ik hoef de naam van haar pony maar te noemen of ze word boos omdat ik me met haar bemoei,en ze weet alles zelf natuurlijk wel.
Laatst zei ze:'ik heb gisteren zo hard met hem gewerkt,dus ik laat hem vandaag lekker staan,hij heeft lekker vrij.'
Toen zei ik tegen haar dat ze hem dan beter niet vandaag in de box kon laten staan als ie gisteren gewerkt heeft,omdat dat niet goed is voor de spieren.
Ik wilde haar alleen maar helpen,maar ze was alweer boos,want ik moest me niet met haar bemoeien.

Mijn zusje en ik mogen geen lol hebben in de stal,want dan word ze boos op Ferda,en zegt ze:'Ik ben toch je beste vreindin?'
Meteen jaloers dus.

Ik baal hier echt enorm van,want ik heb gewoon geen zin meer om naar de stal te gaan.
Ik weet dat ik me er niks van aan moet trekken,maar ik moet letten op alles wat ik zeg en doe,omdat er anders weer ruzie is...

Zo nog een voorbeeld:
Ik zette Rinkja laatst buiten in de bak,en ik zei:
'Zo,dat is lekker he meissie,lekker los in de bak.'
Toen was ze ook boos,want volgens haar wilde ik daarmee zeggen:
'...wat zielig voor Leo (haar pony) dat hij nou niet naar buiten mag'

Hoe komt ze er bij,maar alles is dus verkeerd.
Iedereen op stal ergert zich dood aan dit meisje en de sfeer is echt niet leuk meer,terwijl het eerst altijd erg gezellig was.

Nog even voor de duidelijkheid,het is een kleine pensionstal,waar Rinkja staat,haar pony,en nog twee andere pensionpaarden.
En de paarden van de mensen die er wonen,oa *volcano* op bokt.

Ze is dus gewoon verwaand,en ze scheld Rinkja ook wel uit voor lompe fjord,en dat ze niks kan.
Terwijl Rinkja M dressuur kan lopen,en ik zonder zadel en hoofdstel alles met haar kan doen.
Iedereen ergert zich,en ik wil het eigenlijk wel gewoon tegen haar zeggen.
Misschien is dat het beste om het gewoon te zeggen,dat ze soms een beetje overdreven doet.
Maar dat krijg ik er toch nooit in,en dan zullen zij en haar ouders echt heel boos worden.
(na elke kleine ruzie belt haar moeder al weer op,om te zeuren tegen ons)

Dat meisje is elf.
Wat zullen we doen??? Met z'n allen eens een goed gesprek hebben,
of gewoon zo laten en geen aandacht aan geven?


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:18

Ik zou eerst praten met de mensen van wie de pensionstal is. Als zij er hetzelfde over denken als jij kun je samen met hen een gesprek met dat meisje aangaan en misschien ook met haar ouders erbij.

Er moet wel wat gebeuren, want anders is het niet leuk meer en ga je met tegenzin naar je paardje, dat is ook niet de bedoeling.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:44

Misschien trekken ze nog wel bij. En als je even verder bent zullen ze misschien merken dat ze bij jullie niet hoeven te bluffen om serieus genomen te worden.

Bovendien denk ik dat je dat meisje te serieus neemt. Ze heeft waarschijnlijk nog niet geleerd wat verantwoordlijkheid nemen is (vandaar dat verhaal met de cavia's) en als ze opmerkingen interpreteerd op haar manier zoals ze dat nu ook doet, heeft ze de nodige opmerkingen over zich heen gehad. Hoe lang rijdt ze paard? Ik denk dat het maar even duurt of de fun van een eigen paardje is er vanaf hoor. Op zijn laatst als de vader een keertje van zijn paard afvalt....

Kun je er niet voor zorgen naar stal te gaan als ze er toch niet is? Ik kan me niet voorstellen dat ze er hele dagen rondhangen?

En ik zou er verder maar niet tegen haar over beginnen. Als de rest van stal het ook niet zo met haar kan vinden, denk ik dat ze snel weer vertrokken zijn. Dit klinkt als iemand die het nooit ergens lang zal gaan uithouden.

Je suis Charlie.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:03

Dit zou ik echt niet serieus nemen, en ook geen tijd aan verspillen en een ruzie veroorzaken. Sommige mensen komt gewoon geen zinnig woord uit, die negeer ik gewoon of geef ze gelijk.
natuurlijk is het niet leuk als het zo moet maar ga gewoon met de mensen om die je wel mag.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:13

gewoon negeren!!
zulke mensen zijn geen aandacht waard!!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:33

ohhh ik kan me voorstellen dat je je ontzettend aan haar irriteerd *LOL* als ik jou was had ik haar al lang uitgescholden ofsow of gezegt dat ze helemaal nix van pony's weet hehe.... Extreme duivel beetje gemeen misschien maar ze doet ook wel erg banketstaaf tegenover jullie met haar 'superpony'.

Maar misschien kan je er eens met haar ouders over praten ofzo? Als die tenminste niet net zo arrogant zijn...... want uit je verhaal komen die nou ok niet echt aardig over...

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:44

Dat meisje heeft pas een nieuwe pony, een taak die verantwoordelijkheid vereist, dat meisje is misschien wel verwend maar laat haar maar opscheppen, ze zal het op den duur ook wel afleren want ze gaat te maken krijgen met de realiteit (mensen luisteren niet meer etc.) en op den duur zal er iemand iets van zeggen, misschien dat jij dat bent, maar ze zal het zelf wel merken. Ik zou er maar iets van zeggen tegen je zusje, want voor je zusje is al helemaal niet leuk op stal. Hopelijk dat ze snel weggaat van de pensionstal maar ik zou er nog niets van zeggen, je moet niks tegen haar zeggen en het nog een tijdje aanzien en als ze het dan nog niet doorkrijgt dan iets zeggen of ga alvast praten met die ouders. Veel succes Lachen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:00

Ik weet hoe irritant zulke mensen zijn, maar gewoon negeren...*LOL*
Totaal niet druk om maken en hun eigen fouten laten maken. Meestal zijn ze toch te eigenwijs om naar je te luisteren! Als er echt iets misgaat de eigenaar van de pensionstal inlichten en dan kan die er wel wat van zeggen. Die zullen ze eerder geloven dan jullie Lachen

gewoon totaal niet druk om maken en lekker je eigen gang gaan! Je bent zelf toch blij mer Rinkja Verward Volgens mij is dat belangrijker dan wat een ander ervan vind....! Tong uitsteken
(op mij en mijn paard is ook zoveel commentaar geweest(en nog steeds!), maar Herman Wientjes was er gisteren best positief over dus ik kan er wel weer even tegen Party!! )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 20:30

gomir schreef:
gewoon totaal niet druk om maken en lekker je eigen gang gaan! Je bent zelf toch blij mer Rinkja Verward Volgens mij is dat belangrijker dan wat een ander ervan vind....! Tong uitsteken


Jaaaa,natuurlijk,wat denk jij dan...!!
Ik ben supertrots op m'n fjordje! Haha!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:01

Ja, ik wil hier ook nog even wat van zeggen.
Dit meisje is inderdaad heel erg verwend, maar dat kun je haar niet kwalijk nemen, haar ouders des te meer.
Het lijkt me ook geen goed idee om hier met haar ouders over te gaan praten want dan krijg je helemaal heibel.
Hun dochter is hun alles, ze konden moeilijk kinderen krijgen geloff ik, daarom hebben ze er ook maar 1, waar ze dus extra goed op willen passen, te goed als je t mij vraagt.
Thuis is dit meisje gewend dat als ze roept er meteen iemand voor haar klaarstaat, dus verwacht ze dat ergens anders ook.
Als zij in de stal is ben ik 2x zo lang bezig met mijn dingen dan normaal, omdat ze om de haverklap roept en vraagt. Ze is eigenlijk heel onzeker als je het mij vraagt.
Ze nam/neemt ons niet echt serieus, maar dat begint bij mji al wel te komen. Ik heb verschillende keren dingen tegen haar gezegd die ze wegwimpelde maar waarin ik achteraf toch gelijk bleek te hebben.
Ik denk dat ze zo uit de hoogte doet omdat ze onzeker is, want ze wil niet minder dan een ander zijn, dat is ze niet gewend.
Natuurlijk is het heel erg irritant, maar het kán ook een heel aardig meisje doen. Je moet alleen heel erg op je tellen passen, want alles wat je zegt kan ze verdraaien naar iets wat negatief in haar richting is, terwijl dat helemaal niet zo is.
Je kunt niet op een normale manier met haar omgaan.
Ik ben er ook heel vaak heel erg geirriteerd door geweest, maar ik trek me er niet te veel meer van aan er zijn zoveel mensen met paarden die het allemaal beter menen te weten, maar dat dus niet doen. En de echte paardenmensen blijven vanzelf weer over. Mensen die alleen paarden hebben voor de heb, voor de show, komen niet ver.
Jammer is dat ze zoveel geld hebben en de beste paarden kunnen kopen, daardoor lijkt het alsof ze heel wat zijn, maar echt ver zullen toch nooit komen.
Ik heb me ook vaak beledigd gevoeld door wat hun zeiden, maar ik weet dat ik er toch meer verstand van heb en ik heb ook een superpaard en we zullen straks met de wedstrijden wel zien wie het laatst lacht. En misschien dat ze er na een tijdje wel weer genoeg van hebben, of iig het meisje, ze is nog maar 12 (geloof ik) dus misschien heeft ze straks als ze wat ouder is wel meer intresse voor andere dingen.
En wat haar vader betreft... geen idee, misschien rijd ie nog een paar jaar, maar hij word ook ouder dus die rijd ook niet tot zn 80ste.
We zien wel, ik trek me er niet te veel van aan, maak alleen opmerkingen waarvan ik weet dat ik gelijk heb en laat zeker niet door hun over me heen lopen.
En Lindy jij moet ook niet over je heen laten lopen we trekken er ons gewoon niks van aan en doen gewoon wat we altijd al deden. btw, ze vind het trouwens ook niet leuk dat ze er een beetje buiten valt, want wij kunnen goed met elkaar opschieten en zij met niemand (behalve ferda dan?) van stal waar ze echt goed mee kan opschieten.
We zien wel hoe het loopt en je moet je niet laten weg jagen door haar! We zien elkaar al bijna nooit meer op stal en als je haar dan ook nog eens gaat ontlopen kunnen we straks nooit meer samen even een buiteritje maken ofzo!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:13

Niks is zo vervelend als ongein op stal. Ik heb er op het moment ook last van, maar ga gewoon lekker je eigen gang en laat je plezier in je paardje er niet door verpesten hoe moeilijk dat ook is! Keer diep zuchten en links laten liggen. Als ik het zo hoor wil ze alleen maar heel erg aardig gevonden worden, op een erg verkeerde manier. Dus een poosje in de sop gaar laten koken wil misschien nog wel helpen.

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:50

ik vond het ook echt superdom, ik word gewoon gedwingt om mee te gaan. Ze belde me op en vroeg dus of ik meeging, maar ik kon dus niet.En zij maar de hele tijd doorzeuren, en als ze me dan écht niet kan overhalen doet ze het op de manier om iest te zeggen en gelijk daarna de hoorn erop te klappen. Dan is het toch niet vreemd als wij wanneer zij bij ons komt zeggen:,,ik kan niet''?
ik heb nu nog ruzie met haar(eigenlijk zij meer met mij)maar voordat zij haar pony kreeg hadden we nog niet zoveel ruzie,maar sindsdien hebben we bijna altijd ruzie. Ze doet alsof haar pony alles is en Rinkja maar een dikke vreetzakfjord.Daar kan ik gewoon niet tegen. En haar pony is zó schijnheilig.Het is een hardstikke lief beest hoor, maar is heel vaak shagerijnig. komt ze aanlopen.Doet Leo weer shagerijnig zegt ze snel dat ze per ongeluk aan z'n buik kwam en dat dat hem zeer deed en dat hij daarom boos deed.Ze raakte hem niet eens aan!!Haar vader zit ong. 2 maand op les en bij bijna alles wat ze met Leo doet moet ze eerst haar vader bellen om te vragen of het wel kan. Nog een voorbeeld:
Wij zouden komende zomer op ponykamp en daar heb ik maanden voor gespaart.Ik heb een krantenwijk enzo.Zegt ze dat ze niet meer wil omdat ze dichetrbij huis wil omdat ze dan altijd haar vader om hulp kan vragen. Nu zegt ze dat ze misschien wil, maar daar moet ze eerst nog over nadenken(in die tijd is het op dat ponykamp waar we heen zouden allang volgeboekt)

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:53

Die relatie met die pony zit nu al niet goed. Een pony hoort niet kwaad te reageren als je alleen maar binnen komt. Duidelijk dominantieprobleem.

En jouw dikke vreetzakfjord (sorry als ik dat woord herhaal, maar dat heb je zelf gezegd) is de grootste schat van de wereld en daar kan niemand wat tegen doen. Als zij haar eigen pony (waar ze bang voor is en die ze niet aankan) de hemel inprijst en daardoor jouw paard de grond in moet stampen is gewoon heel zielig bezig...

Je suis Charlie.

robbie1
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:55

ik ken het ook bij mij staan er ook 2 van die verwaande poedersuiker prutsmutsen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 08:40

Het is idd heel vervelend als er zoiemand op stal rondloopt. Maar in dit geval denk ik dat de fout ligt bij de ouders en niet bij het meisje zelf.
Ik denk dat het enige is wat je kunt doen haar gewoon negeren als ze vervelend doet tegen jullie. Niet boos worden, maar gewoon je schouders ophalen en weglopen. Dan leert ze misschien dat ze zich een beetje anders zal moeten opstellen.

* To Belg, or not to Belg *

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:13

Herkenbaar... Sta er boven zou ik willen zeggen!
Sterkte! (bij ons IS het nu weer gezellig... was ook even anders)


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:32

Tja... erg lastig. Ik zou me er ook aan dood irriteren iig.
Wat is wijsheid, of negeren of een hartig woordje met haar spreken?
Ik zou haar in eerste instantie negeren. Als ze merkt dat het niemand wat interesseert wat zij doet, draait ze misschien wel bij. Zo niet, dan kun je altijd nog een gesprek met haar aangaan. Je hebt dan natuurlijk wel kans dat je haar ouders op je dak krijgt.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 15:23

Hebben jullie het er wel eens met jullie eigen ouders over gehad? Wat vinden die ervan? Die kunnen jullie misschien omtrent dit meisje beter vertellen hoe je erop moet reageren.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 18:55

KingMarco schreef:
Hebben jullie het er wel eens met jullie eigen ouders over gehad? Wat vinden die ervan? Die kunnen jullie misschien omtrent dit meisje beter vertellen hoe je erop moet reageren.


Die vinden ook dat ze belachelijk doet,en haar ouders ook.
M'n moeder zegt dat we gewoon geen aandacht aan die mensen moeten geven.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 19:26

Nou,vanmiddag was het weer zover.
*volcano* en ik hadden onze paarden buiten in de bak,om uit te mesten.
Zij wilde met haar pony in de bak wandelen,ernaast,en ze wilde alleen in de bak,dus wij moesten van haar onze paarden naar binnen halen,wachten met uitmesten,tot zij klaar was. Frusty
Dat deden wij dus niet,wij zijn ook niet ,dus zij boos.

Ze gaat naar huis,naar mammie toe,en ik kom thuis en haar moeder belt
(zoals ALTIJD) meteen op,om te zeuren.
Ze heeft een half uur zitten zeuren,zonder dat ik er tussen kon komen,
en als ik zover was dat ik een paar woorden gezegd had,batste zij er al weer doorheen.
Alles was mijn schuld,en bla bla bla.
(daarom ergert de hele stal zich ook aan haar.... Frusty )

Maar goed,we hebben gepraat,ik bedoel,zij heeft gezeurd,en
we schieten er niks mee op,dus we geven haar verder maar geen aandacht,en als het niet beter word,zegt de staleigenaar er misschien nog wat van.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:13

het enige wat je kunt doen is negeren. En als je er echt niet tussen kan komen in zn gesprek, gewoon ophangen. Komt ze toch aan de deur als je gezegt hebt dat je niet wilt, en ze laat zich niet wegsturen, deur dicht.
Maar denk er wel aan dat je wel eerlijk blijt. Je bent vaak snel geneigd om voor zn persoon iets niet te doen, terwijl je het voor een ander wel zou doen, en dan heb ik het niet over een persoonlijke dienst maar bv je paarden niet loslaten is de bak als zij wil rijden. Ik zeg zeker niet dat je dit doet, maar ik zou er snel geneigt door zijn.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:29

Goh ik probeer hier een beetje de vrede te bewaren en wat ik de laatste dagen toch weer te horen krijg...!!
Toen ze net op stal kwam had ze van mij en mn zusje alle hulp nodig en wij konden niks verkeerd doen.
En nu... er word mooi achter onze ruggen over ons geroddeld!!! Wij zijn paardebeulen omdat we onze paarden wel eens slaan, vertellen ze er niet bij dat ze niet hun eigen slaan, maar wel die van anderen!!!!
Een tijdje gelden heb ik haar nog op mn pony laten rijden, zelfs geholpen en beetje les geven. Ze mocht altijd alles van me lenen als ze zelf weer eens iets was vergeten mee tenemen van huis, want ze houd alles thuis, want ja wij zouden eens iets jatten of slopen.
Laatst was een knip van een van de bilriemen van haar deken stuk, ja dat had die pony niet zelf gedaan natuurlijk, dat had iemand anders gedaan!
En altijd op een andermans pony mogen rijden, maar niet rekenen dat er ooit iemand op haar "king" mag...
Nu gaan ze over een week of 2 op vakantie, maar haar pony gaat die week naar een manege (waar ze altijd les heeft) want als ie die week bij ons op stal zou blijven zou ze niet met een gerust hart weg kunnen...
Nu ik dit allemaal zo opschrijf heb ik weer m**rdneigingen..
Wij hebben ook zo'n bord op stal hangen waar iedereen op kan schrijven waneer ie gaat rijden en of je les hebt ed zodat er dan rekening mee kan worden gehouden enzo.
Kwam ze naar me toe vanmiddag dat ikvanavond niet bij haar in de ak mocht want ze had les en wilden alleen in de bak, terijl ze al had gehoord dat ik vanavond misschien weg zou. En dan ook dat toontje waarop ze het zei! En dat terwijl er NOOIT iemand bij haar lessen (ook niet bij anderen trouwens tenzij die geen andere tijd hebben om te rijden) in rijd, ik heb dat 1 keer gedaan maar dat is al eeuwen geleden!
Had ze ook nog even op het bord in koeieletters en onderstreepd en al erbij gezet "ALLEEN" ....
Ze word gewoon zo over het paard getild... En degene waar ze les van heeft is ook ongveer zo'n persoon en ik vermoed dat die ook over ons heeft zitten banketstaaf tegen hun, hoe slecht wij wel niet zijn enzo, ik ben er ooit eens op ponykamp geweest en weet hoe neerbuigend ze over anderen kunnen doen, die ze meestal amper kennen! Ik denk dus ook dat ze tegen die mensen hebben zitten banketstaaf want eerst waren wij nog geweldig en nu zijn we de grootste paardbeulen die er op aarde rondlopen en we zijn betweters en weet ik veel wat meer...
Vanmiddag moesten wij maken dat we onze paarden uit de bak haalden want mevrouw moest haar pony even 3 rondjes uitstappen want hij was nog aan het hijgen omdat ie even had rond gevlogen in de bak, wat al een uitzondering was want meestal mag ie niet eens pony zijn en mag ie alleen in zn stal staan en er even uit als ze gaan rijden.
Gevoel voor paarden hebben ze totaal niet maar ze weten natuurlijk wel alles beter...
Al onze paarden zijn ver beneden pijl (just for the record... 2 afstammelingen van nimmerdor erbij maargoed... ) en haar geweldige pony kan niks verkeerd doen...
Als ze de stal binnenkomt (nog niet eens zn box!) staat ie alweer verveeld te kijken. En hij is sinds ie van dat mens is een stuk achteruit gegaan, lang zo levendig niet meer, hij staat altijd maar triest te kijken in zn stal terwijl ie de eerste week een leuk vrolijk paard was, dat is ie nu alleen nog als ie even word losgelaten in de bak...
Maargoed wij zijn de boosdoeners... (heb nooit iets verkeerd gedaan of gezegd maargoed...)
Ze mag (en haar ouders ook) er wat mij betreft nu in stikken...!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, IASCrawler, ikkedus, JeRekers, Nicollevs, NorwayFjord, Vlindy, xXutopiaXx en 38 bezoekers