hoe krijg je een soepel en buigzaam paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

hoe krijg je een soepel en buigzaam paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 15:00

We hebben nu zo'n anderhalve maand een paardje, in mei word hij 5. Voordat wij hem kregen heeft ie nooit echt iets gedaan, er werd ongeveer 2 keer per week op gereden en de rest stond hij in het land. We zijn nu een beetje bezig om zn spieren en conditie te trainen, hiervoor hebben we al wat tips gehad dus daar wil ik het nu ff nie over hebben Tong uitsteken ik wil graag weten hoe je hem met rijden een beetje soepel en buigzaam krijgt. Nou weet ik wel dat ik dan veel figuren moet rijden en overgangen enz.. maar ik wil eigenlijk iets wat voor mijzelf en mijn paard wat leuker is.. misschien iets van balkjes op de grond leggen en slalom rijden ofzo? Zoiets lijkt me wel leuk maar ik heb zelf nie zo veel fantasie hoe ik dat allemaal neer kan/moet leggen enzo Tong uitsteken Haha! dus weten jullie iets???


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:05

Verel kleine voltes rijden en slangenvoltes rijden. Kleine achtjes rijden. Dat kun je ook doen zonder dat er balkes of hindernisstaanders staan. Zijgangen meenemen. Wat jij opnoemt is leuk voor de afwisseling, maar daar krijg je je paard niet soepel mee.

Je suis Charlie.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:10

Wat je ook kan doen is vanaf de grond je paard laten inbuigen, dus een snoepje bij zijn rug hoiduen en dan zijn hals laten buigen om het snoepje te pakken, dat kan je op veschrillende hoogtes doen. Ik denk dat op zich slalom wel kan, maar dan moet je de pilonnen/balkjes niet op een rechte lijn zetten, mar zigzag, oftewel het je zelf wat moeilijker maken. Verder zou ik heel veel voltes, achtjes en slangenvoltes rijden...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 15:21

oke bedankt Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:26

En nog iets...die oefeningen moet je wel dagelijks meenemen. Als je een dagje overslaat gaat het meteen een stuk minder makkelijk. En verwacht geen wonderen met een week. Als jij spagaat zou moeten oefenen, ben jij ook een hele tijd bezig voordat je tot de grond komt, en zelfs dan zul je het dagelijks moeten blijven doen om niet stijf te worden met als gevolg dat je niet meer tot aan de grond komt...

Je suis Charlie.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:16

dr_jacksel schreef:
Wat je ook kan doen is vanaf de grond je paard laten inbuigen, dus een snoepje bij zijn rug hoiduen en dan zijn hals laten buigen om het snoepje te pakken, dat kan je op veschrillende hoogtes doen.


sjaak wordt van deze oefening erg bijterig en zeikerig. Misschien iets om in je achterhoofd te houden.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:59

Ik rij mijn pony laag en rond ingesteld. Het is heel moeilijk om dat via de computer uit te leggen maar ik heb er veel baat bij. Zijn hoofd ook echt links en rechts veel naar binnen stellen, maar vergeet niet dat ie over de schouder weg probeert te lopen. Ik kan het zelf niet zo goed uitleggen, mijn trainer wel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers