Oosterwolde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 13:08

Zijn er nog mensen die morgen naar Oosterwolde gaan?
Ik ga wel kijken, maar doe niet mee.


wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 16:28

Ja, ik doe mee! Ik heb net gehoord dat er niet zoveel starts zijn in de beginnersklasse. Nou ja, lekker vroeg weer thuis dus.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:50

ja ik doe ook mee, lekker voor spek en bonen. ik heb nl heeeeeeeeel weinig getraind Haha!
en ook bij de amateurs en open klasses zijn er niet zo heel veel inschrijvingen dus ook ik ben lekker vroeg thuis.

wgirl veel suc7 morgen

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:01

wij blijven maar ff thuis Huilen
eers alle rhino virussen even afwachten.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:39

hai me's back home.
wgirl hoe is het gegaan vandaag?
en ja jos je werd gemist vandaag Haha! sjon vroeg al van hoe en wat. en ik heb hem dus maar uitgelegd dat je alle virusjes die rond ging even wilde afwachten. dat kon hij wel begrijpen.

en hoe is het met mij gegaan, nou zoals gewoonlijk durf ik het bijna niet te typen. 2e in de ama. pleasure en 1e in de ama. reining, de open reining begon ik aan de verkeerde kant dus DQ. maar goed mijn oudje heeft toch maar weer effe gedaan. wat een knollie Lovers

o jos je kunt in de herkansing, 12 april is er een wedstrijd in exloo.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:19

hey Rina,

Mijn paardje dacht vandaag dat ze een arabier was.. Ligt een beetje aan haar voeding. Maar we werden toch nog vierde. (vorige keer was dat nog eerste).

Maar jij hebt het goed gedaan hoor! Gefeliciteerd!!

Stomme vraag misschien..waar ligt Exloo?

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:32

hihi wgirl, misschien een wegenkaart erbij!
ik was trouwens 2 in de trail, 4 pleasure 1 horseman ship en ook nog alround open! en dat met die bolle.
het was wel rustig maar dat was ook wel lekker want de inrijbak was wat verkleind.
verder was er op het eind nog al wat opschudding of een paard in de reining nou wel of niet kreupel was en sommige mensen vonden het nodig om hun wantrouwen in de jury te laten blijken door tijdens de proef naar de jury te schreeuwn dat het paard kreupel was en dat de jury de proef moest staken. lekker professioneel dus en later ,direct na de proef, ook nog ruzie met zeer veel geluid gaan maken in de inrijbak waar iedereen nog aan het rijden was, rina had er zelfs last van tijdens haar proef in de wedstrijbak zo luid was het, maar goed verder was het gezellig en gemoeddelijk in oosterwolde.
er mogen wel wat meer amatuers en open starters gaan komen anders is het straks niet meer haalbaar voor de silver ranch om die klasse uit te gaan schrijven en het zo toch jammer zijn om deze lokatie te verliezen!
wellicht een leuke vraag aan de amateurs en open starters waarom er niet gestart wordt in oosterwolde?
ben benieuwd naar de reactie!
groeten sil
oja heb ook nog een bokker ontmoet op een popje van een palomino, volgens mij heten ze francis(ca)? een leuke meid in iedergeval!

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:37

Tja, toch maar een wegenkaart pakken dus..(was een beetje lui)

Nog gefeliciteerd Sil met je behaald prijzen! Heb je niet meer gezien, was een beetje moe en ben met de knol naar huis gegaan..

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:13

ach ja tuurlijk sil jij was er ook Haha! en sanwood heb ik van afstand bewonderd }>
voor diegene die het nu niet meer snappen, daisy was weer eens hengstig en sanwood vond haar dus erg interessant. met andere woorden we moesten een beetje heleboel bij elkaar uit de buurt blijven Haha!

en dat van dat paard waarvan men (tenminste 1 persoon) vond dat zij kreupel was. dat paardje had op de trailer met haar voorbenen in het hooinet gezeten en was gewoon een beetje stijf. het was nl het paard van een kennis van mij. en idd ik baalde een beetje dat die scheldkannonade net op het moment van mijn proef was . het was nl zo luid dat ik er van werd afgeleid.
sommige mensen weten nog steeds niet hoe het werkt op een wedstrijd. en dat de jury bepaald of een paard kreupel is en niet het publiek. de ruiter heeft zelfs na zijn proef aan de jury gevraagd of het paardje wel oke was. en dat was ie wel.

wgirl waar exloo ligt Haha! (sorry is mijn thuisbasis) exloo ligt in drenthe. een stukje boven emmen. zeg maar tussen emmen en groningen. en ze hebben daar een hele mooie bak, eeemmm 1 wel 3. en de wedstrijdbak is 40 bij 60 Cool dan is het pas leuk als je paard druk is in de pleasure }> daar weet ik alles van ook die van mij had het vandaag op de heupen, maar ja dat hadden ze eigenlijk allemaal.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:58

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde successen. Ik kreeg plotseling bezoek en die kon ik niet wegsturen maar ook niet meenemen, die gaan al gillen als ze het woord paard alleen maar horen. Ik heb ze nog steeds niet kunnen bekeren. Maar daarom kon ik niet komen kijken. Vind ik wel jammer. Volgende keer beter.
Exloo is een klein stukje verder dan Oosterwolde, Rina beschreef het al. Goeie locatie, veel ruimte op de parkeerplaatsen en een enorme wedstrijdbak. Rina, zal ik het eens wagen met Sly? Hij kan het wel en neemt mij misschien wel mee Haha! Haha! Extreme duivel Extreme duivel Dan sla ik niet helemaal zo;n modderfiguur. Ik denk dat hij er wel lol in zal hebben }> , ja, op die manier.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 19:27

EEeeeemmm exloo een klein stukje verder dan oosterwolde Verward voor mij niet hoor. }>

he maar dance JAAAAAA meedoen
ik zie sly nu al door de bak vliegen (van de lol dan he) Cool

en dat jij nog visite krijgt die niets met paarden hebben, bij jou is er toch niets anders dan paarden Knipoog


Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 19:40

rina schreef:
EEeeeemmm exloo een klein stukje verder dan oosterwolde Verward voor mij niet hoor. }>

Voor mij dus ook niet, gedacht voor de mensen die wat verder van Exloo wonen dan wij Knipoog

he maar dance JAAAAAA meedoen
ik zie sly nu al door de bak vliegen (van de lol dan he) Cool

Zou hij beslist doen Extreme duivel Ik zie mezelf dan misschien meer als pauzenummer, of zo. }> }>

en dat jij nog visite krijgt die niets met paarden hebben, bij jou is er toch niets anders dan paarden Knipoog


Klopt, maar ik ben ook het zwarte schaap uhhhhhh, paard Party!! (geb. in het chinese jaar van het paard, dus niet gelogen) van de familie. Deze komen eens in de 10 jaar en dan nog onverwacht Frusty Frusty


Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:55

Hoi,

Ik was er dus ook en tot en met het rijden in de inrijbak was mijn dag al geslaagd. Haha! Ik heb nog niet veel wedstrijden met haar gereden en ze kan nogal druk zijn, maar met inrijden was ze heel rustig en superbraaf.
En toen naar de wedstrijdbak....... Het begon met nogal veel kijken en dat vond ik niet erg hoor, maar toen ineens kwam het draakje Extreme duivel in d'r naar boven en het gevolg was dat ze in de galop zo hard ging (zat wel lekker hoor, maar met pleasure had het niets meer te maken), dat ik besloot om te stoppen en in het midden van de bak ging staan. Op dat moment voelde ik me niet echt prettig, Verdrietig en Brio ging op d'r gemak keihard staan gapen Dromen . Snappen doe ik het eigenlijk nog steeds niet echt Verward Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik eigenlijk bijna altijd alleen rij in de bak, en dat ze het misschien raar vind om in een groep te rijden.
Maakt niet uit, we gaan vol goede moed weer verder, lekker veel oefenen, leren en plezier maken. Op naar de volgende wedstrijd

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:56

foutje, ik wil er maar 1 keer instaan, druk ik 2x op het knopje

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:29

Rina,

Ik wil denk ik wil mee doen aan die wedstrijd in Exloo! Weet jij bij wie ik wezen moet voor een inschrijfformulier?

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 21:58

sil schreef:
er mogen wel wat meer amatuers en open starters gaan komen anders is het straks niet meer haalbaar voor de silver ranch om die klasse uit te gaan schrijven en het zo toch jammer zijn om deze lokatie te verliezen!
wellicht een leuke vraag aan de amateurs en open starters waarom er niet gestart wordt in oosterwolde?
ben benieuwd naar de reactie!



Hier moet ik even op reageren natuurlijk! Lachen

In Oosterwolde wordt best vaak een wedstrijd georganiseerd, wat natuurlijk erg leuk is. De beginners kunnen zo lekker ervaring opdoen.
Ik ga er van uit dat de amateurs al wat meer ervaring hebben en dan niet meer naar elke wedstrijd toe gaan. Dit is in ieder geval wel wat ik zelf doe.
Als er wat minder vaak een wedstrijd wordt georganiseerd zijn er misschien ook wat meer deelnemers in de amateurs en open.
Als er maar twee of drie deelnemers meedoen heb je natuurlijk ook geen eer aan je prijs. Een beetje concurentie blijft leuk!
De reden waarom ik zelf niet meedeed aan deze wedstrijd is dat ik kaartjes had gekregen voor Saturday Night Fever. Ik ben wel wezen kijken, maar ben om een uur of drie weggegaan.
Ik ben zeker van plan om de volgende keer wel mee te doen!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:33

wgirl schreef:
Rina,

Ik wil denk ik wil mee doen aan die wedstrijd in Exloo! Weet jij bij wie ik wezen moet voor een inschrijfformulier?


de WRAN just go show, wordt georganiseert door angela van duivenbode, en haar tel nr. is 06-22598906 of 0591-512320 of fax nr. 0591-512741
bel haar en ze stuurt je een inschrijfformulier.

he franciska was jij dat met die palomino die ineens in het midden stond. was me niet opgevallen. dom dom.
wat gebeurde er, begon ze te bokken of zo? want ik heb het niet meegekregen had het te druk met die doos van mezelf.
overigens alle paarden waren druk hoor. diegene die gewonnen had stond naast me in de line-up en we hadden het er zo over en toen zei zij al dat ze mij bij kon houden, normaal vliegt ze me voorbij Afbeelding en nu kon ze achter me blijven rijden omdat ook mijn tempo wat (ahum) hoog was.

en het kan hoor dat je paardje er wat moeite mee heeft dat er meerdere paarden in de bak zijn. en als alles dan galopeert kan hij/zij denken van ik moet mee en gaat scheuren. misschien moet je eens een paar groepslessen nemen dat doe ik ook altijd met jonge en of onervaren paarden. puur om ze te leren in een groep te lopen en toch hun aandacht bij jou te houden.

en even een kleine reactie op jannie, ja het kan wel zo zijn dat amateurs wedstrijden gaan uitzoeken, dat doe ik zelf ook maar dit was een wedstrijd voor highpoints (c catogorie dus) en dan verwacht je dus veel meer ruiters (het gaat tenslotte om de punten die je nodig bent voor het NK van 2003)
dit is trouwens een verschijnsel wat al langer gaande is.
in de tijd dat de manege nog van willem odendaal was was er ook elke maand een wedstrijd en in die tijd waren er soms zoveel starts dat het s'avonds 8 uur werd voordat alle onderdelen verreden waren. en de ruiters kwamen van heinde en verre zelfs nog uit limburg. toen was het altijd verschrikkelijk druk daar, dus eigenlijk vraag ook ik me af wat is er nu mis met oosterwolde dat ze per wedstrijd maar zo'n 70 starts hebben.

en ik ga met de vraag van sil mee waarom rijden er zo weinig amateurs en open ruiters in oosterwolde????????

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:16

Hee, wat leuk dat er nog zoveel "bokkers" in Oosterwolde zijn geweest. Ik was er ook (als je mijn profiel bekijkt, weet je vast wel wie ik ben). Ben gestart in Beginners Trail (4e prijs) en Beginners Reining (helaas DQ want ik was de bit-controle vergeten, echt ontzettend dom .......... maar ja, gedane zaken nemen geen keer)
Ten aanzien van het feit dat er niet zoveel amateurs starten, denk ik dat de doorstroming van beginners te weinig is. In het Western Horse World deed voorzitter Jan Trel ook nog een oproep aan de beginners om wel zo snel mogelijk door te stromen, anders hou je de "echte" beginners op. Het is overigens wel heel moeilijk om te bepalen wanneer je over moet gaan. Ik zit zelf ook met dit dilemma, overgaan of niet ......... Verward

https://www.cowgirlstore.nl
Cowgirl Store LOOK GOOD, RIDE FREE!
Cowgirl Vintage * Clothing * Accessories * Boots
Riding and Showwear * Horse Tack

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:59

[quote="rina"][quote="wgirl"]Rina,

wat gebeurde er, begon ze te bokken of zo? want ik heb het niet meegekregen had het te druk met die doos van mezelf.

Nee hoor, ze ging gewoon heel erg hard en ze was niet van plan iets zachter te gaan. Mijn gevoel van controle was in elk geval weg Haha!
Verder blijft ze leuk hoor Lovers

En wat betreft Oosterwolde zelf: ik denk dat er niets mis mee is. Sterker nog, ik vind het er altijd wel gezellig. En het is altijd naar mijn idee wel goed georganiseerd. Maar misschien moeten ze nog iets meer reclame maken, want ik denk niet dat iedereen altijd weet dat daar een wedstrijd is. En het zou wel leuk zijn als er nog meer mensen op af zouden komen.

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 15:11

even reageren: francisca de volgende keer je pleasure uit rijden want ze ging misschien wel harder in de galop maar je reed niemand in de weg en je paardje heeft mooie gangen en dat mag ook op hoger tempo wel gezien worden!!
Jannie: ik heb wel eer aan het winnen van een plaatsing ook als er drie starts zijn want ik start voor mij zelf en het goede gevoel over een proef die goed loopt en niet om eerste te worden met een proef die slecht ging.
kortom zelfs met 2 starts kan je alles er uit halen en zeer tevreden zijn net zo als je dat kan zijn als je 8ste wordt maar je paard alles heeft gegeven, maar goed blijkbaar verschillen wij daar in.
rina: het was gezellig, goed georganiseerd en ben dus erg benieuwd naar reactie's maar heb het idee dat oosterwolde wat uit de running is wat populariteit betreft, maar goed wij zullen er altijd wel blijven starten want het is bijna thuis he!!hihi
groeten sil

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 15:58

Nou, ik denk niet dat er iets "mis" is met Oosterwolde hoor!!!!!!!!!!! Het is altijd goed georganiseerd en de wedstrijd-agenda staat wel in de Western Horse World of op hun internet-site.
Helaas is het wel zo dat de uitnodigingen per post afgeschaft zijn, dus de spoeling is wellicht iets dunner.

https://www.cowgirlstore.nl
Cowgirl Store LOOK GOOD, RIDE FREE!
Cowgirl Vintage * Clothing * Accessories * Boots
Riding and Showwear * Horse Tack

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 18:14

sil schreef:
Jannie: ik heb wel eer aan het winnen van een plaatsing ook als er drie starts zijn want ik start voor mij zelf en het goede gevoel over een proef die goed loopt en niet om eerste te worden met een proef die slecht ging.
kortom zelfs met 2 starts kan je alles er uit halen en zeer tevreden zijn net zo als je dat kan zijn als je 8ste wordt maar je paard alles heeft gegeven, maar goed blijkbaar verschillen wij daar in.


Ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik rij ook voor mezelf, ik vind wedstrijden rijden leuk, maar ik hou ook van een beetje concurentie.
Als de proef goed is gegaan, ben ik altijd tevreden. Maar als de proef niet goed is gegaan en ik win een prijs heb ik daar geen eer aan. En ook al gaat de proef goed en je wordt derde van de drie omdat die andere twee beter waren heb ik geen eer aan die derde plaats, ook al ben ik tevreden over de proef.
Ik blijf het leuker vinden als er veel concurentie is, zeg nou eerlijk, het is toch leuk om beter te zijn dan de anderen?

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:46

sil schreef:
even reageren: francisca de volgende keer je pleasure uit rijden want ze ging misschien wel harder in de galop maar je reed niemand in de weg en je paardje heeft mooie gangen en dat mag ook op hoger tempo wel gezien worden!!

Dank je! Dat vind ik wel leuk om te lezen.
Zo voelde het niet hoor, ik had het idee dat ik in een volle rengalop door de bak aan het sprinten was en m'n paard had volgens mij het idee: als ik nou maar hard genoeg ren, dan ben ik zo weer thuis Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:27

sil je was me voor, hetzelfde van mij dus: rijd volgende keer de proef uit. ik heb geen last van je gehad en met mij denk ik niemand anders. en als je elke keer als ie druk wordt in het midden gaat staan. gaat ze er in een later stadium misschien wel misbruik van maken.
en loopt ze hard helaas dan voor de rest zolang ze niet bokt gewoon blijven rijden hoor. hetgene wat ik van je paardje heb gezien was best goed. en wat ik al in mijn andere stukje had gezet alle paarden liepen harder dan anders. inclusief ms. verzameld mijn daisy dus.

en sil tuurlijk rijd ik de volgende keer daar ook weer mee. tenzij het weer zo verschrikkelijk slecht is dat ik zoiets heb van no way.

oja voor ik het vergeet iedereen die dus geweest is gefeliciteerd met jullie prijzen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 11:12

De jury bepaalt wie er in het midden wordt gezet. Ook al heb je zelf het gevoel dat het niet goed gaat, gewoon doorrijden. Als het te gek gaat dirigeert de jury je heus wel naar het midden, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Lips are sealed

https://www.cowgirlstore.nl
Cowgirl Store LOOK GOOD, RIDE FREE!
Cowgirl Vintage * Clothing * Accessories * Boots
Riding and Showwear * Horse Tack


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers