Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-06 18:02

Ok, wij hebben dus 2 poezen, maar eigenlijk ben ik de enigste die er echt om geeft. En tot nu toe zijn ze allebei wel heel welkom geweest, maar m'n moeder zit er aan de denken om die ene weg te doen omdat;

Mijn ouders pasgeleden een nieuwe eethoek hebben gekocht met lederen stoelen dus. Afijn, niet goedkoop. Nu kwam ze er een paar dagen geleden achter dat één van de poezen haar nageltjes er aan scherpt. Dus mijn moeder helemaal boos, en dat snap ik wel, want het zijn echt supermooie stoelen. Maargoed, vanaf toen moest Speedy (de poes waar het om gaat) in de berging slapen. Achja, ze had het daar heerlijk naar d'r zin, maar ze heeft nu dus ontdekt hoe ze deuren open kan maken. Gevolg: Weer krasjes in de stoelen en een moeder die nou helemaal pissig op Speedy is.

Nu zit ze er dus aan te denken om die kat de deur uit te doen, mede doordat ze ook een -nog steeds- onbekende huidziekte heeft, waardoor ze hartstikke duur voer heeft en zo'n beetje iedere dag braakt (haarballen).

Ik heb zo'n beetje alles voor haar over, maar de rest van de familie dus niet.

Nu vraag ik me dus af of misschien 1 van jullie een oplossing weet, zodat ze toch kan blijven, maar niet meer aan de stoelen krabt.
Ik zat zelf al te denken aan een soort bench ofzo


AppelBoom
Berichten: 159
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Zelhem ,, Achterhoek ,, Doetinchem!! >> GRAAFSCHAP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:03

Vingers afhakken

Grapjeeee

T i n e S _ m & m 1 ,, KeRoL!! ,, ro0iie ,, JiP-FaN
ook wel bekent als ;; Martine Eelderink
Profiel Gemaakt!!

Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:04

Misschien kan je een krabpaal op de plek zetten waar die krabt?

sesiel_

Berichten: 2327
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Venlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:04

Je kunt een krabpaal kopen en smeken of ze mag blijven
ik weet het ook niet hoor

“A girl should be two things: classy and fabulous.” Coco Chanel

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-06 18:25

Hm ja, we hebben wel eens een krabpaal gehad, maar daar deden ze niks mee.

Ik zou het natuurlijk nogmaals kunnen proberen..

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:36

Kan je de katten niet in de gang doen als er niemand thuis is?
Dat doen wij ook altijd, zo blijft de woonkamer haar en krasvrij.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:52

Spuit "mispoes"op de stoel, kun je bij de dierenwinkel kopen kost iets van 4 euro.
Over die kale plekken; wat voor voer geef je nu?
Ik heb goede ervaring met Royal Canin Hair en skin.
Je kunt dat braken voorkomen door steeds hele kleine beetjes voer over de dag te verdelen. Desnoods maar 10 brokjes per keer en dan bijvoorbeeld 10 keer op een dag. Hierdoor schrokken ze minder snel.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-06 19:29

samantha23 schreef:
Kan je de katten niet in de gang doen als er niemand thuis is?
Dat doen wij ook altijd, zo blijft de woonkamer haar en krasvrij.


Dat deden we eerst dus ook, maar ze springt deuren open. Klink zeg maar omhoog gezet, krijgt ze op een of andere manier ook open. Ze krijgt 'zwaardere' deuren zoals de voor- en achterdeur ook open. Acrobaat.

kitjuh schreef:
Spuit "mispoes" op de stoel, kun je bij de dierenwinkel kopen kost iets van 4 euro.
Over die kale plekken; wat voor voer geef je nu?
Ik heb goede ervaring met Royal Canin Hair en skin.
Je kunt dat braken voorkomen door steeds hele kleine beetjes voer over de dag te verdelen. Desnoods maar 10 brokjes per keer en dan bijvoorbeeld 10 keer op een dag. Hierdoor schrokken ze minder snel.


Heb even gekeken en ze krijgt ook Royal Canin, welke precies weet ik niet. Met dat oranje iig. Maar ze krijgt dat maar 1 tot 2 keer per dag dus ik ga de nieuwe methode zeker uitproberen!

En dat mispoes zal ik ook even aankaarten bij m'n ouders.


ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:29

geef ze gewoon op hun donder, en laat ze niet in die ruimte als je er niet bent( logisch want dan gaan ze het juist doen)

de deurklink andersom zetten( omhoog) zodat ze de deur niet meer kunnen open maken en snachts dus gewoon in de berging, mijn katten mogen gewoon ook niet in de kamer als ik er niet ben, die zitten lekker op zolder.

zorg voor een krabpaal, of een houten plank, en laat ze anders naar buiten, bomen genoeg toch om aan te krabben?

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:34

Tja, dat soort dingen kun je verwachten als je katten hebt Ik vind het erg cru om hem daarom de deur uit te doen...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:45

MMaxje schreef:
Tja, dat soort dingen kun je verwachten als je katten hebt Ik vind het erg cru om hem daarom de deur uit te doen...


Ben ik mee eens.
Je hebt het trouwens over een onbekende huidallergie, al eens gedacht om op vers voer over te stappen?
Veel huidproblemen komen door het voer (brok en blikvlees, dit mede door wat hier allemaal aan toegevoegd wordt) en op vers vlees verbetert dat meestal al een heel stuk als het al niet over gaat.

Je kat wegdoen omdat hij medische klachten heeft vind ik absurd en als smoesje dan gebruiken dat de kat aan de stoelen krabt om het medische probleem te verhullen vind ik nog slapper.
Dat je dat alleen al als excuus durft te gebruiken...

Ipv de deurklink omhoog zetten (waar een beetje slimme kat aan gaat hangen om alsnog de deur open te krijgen) zou je de deurklink ook omlaag kunnen doen, zo wordt het wat moeilijker voor de beetje slimme kat .

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:49

Aanvullend op de mispoes voor op de stoel, kun je ook playspray op de krabpaal spuiten. Daar zijn katten dol op en daardoor zal ze de krabpaal waarschijnlijk wel gebruiken. Erg goed spul.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-06 21:00

Chrystal-gek schreef:
MMaxje schreef:
Tja, dat soort dingen kun je verwachten als je katten hebt Ik vind het erg cru om hem daarom de deur uit te doen...


Ben ik mee eens.
Je hebt het trouwens over een onbekende huidallergie, al eens gedacht om op vers voer over te stappen?
Veel huidproblemen komen door het voer (brok en blikvlees, dit mede door wat hier allemaal aan toegevoegd wordt) en op vers vlees verbetert dat meestal al een heel stuk als het al niet over gaat.

Je kat wegdoen omdat hij medische klachten heeft vind ik absurd en als smoesje dan gebruiken dat de kat aan de stoelen krabt om het medische probleem te verhullen vind ik nog slapper.
Dat je dat alleen al als excuus durft te gebruiken...

Ipv de deurklink omhoog zetten (waar een beetje slimme kat aan gaat hangen om alsnog de deur open te krijgen) zou je de deurklink ook omlaag kunnen doen, zo wordt het wat moeilijker voor de beetje slimme kat .


Tja, er zijn ook al heel veel woordjes gewisseld tussen mij en mn ma. Want ik vind 't ook nogal triest dat ze het in dr hoofd haalt.

Maar over dat eten; de DA heeft ons juist brokvoer geadviseerd en het liefst geen ander voer, want daar zou ze dan weer kaal van worden enzo.


De rest; bedankt voor de tips!

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:21

hier krijg ik altijd kippenvel van....mensen krijgen nieuwe meubels, en dat moeten de katten maar weg...want stel je voor dat onze meubels beschadigen!
Als je je katten goed opvoed en verzorgd hoeft dat helemaal niet. Dus consequent zijn, straffen als ze eraan willen krabben (waterspuit, stem verheffen) en zorgen voor een goede krabpaal. Een kat moet tenslotte wel zijn nagels kunnen bijhouden.

En de kat wegdoen omdat hij een huidziekte heeft en daardoor duur voer moet vind ik helemaal triest.

Ik wil jou hier helemaal niet mee aanvallen hoor, want jij kan er niks aan doen, maar ik vindt dit zo erg.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:24

oja en over die onbekende huidziekte, ik zie dat ze kaal wordt, de kat van mijn moeder had dat ook, verloor ineens haar en kreeg ook wondjes zomaar enzo, en die is onderzocht, blijkt een nierziekte te hebben. Nu moet hij iedere dag een pilletje en speciale brokjes. Maar hij ziet er nog steeds piekerig uit
Maar misschien dat jullie kat dat ook heeft.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:02

ymneuss schreef:
Maar over dat eten; de DA heeft ons juist brokvoer geadviseerd en het liefst geen ander voer, want daar zou ze dan weer kaal van worden enzo.


Hoelang heeft hij die problemen al? Hoelang krijgt hij dat voer al? Is er in tussentijd niks verandert?

Meeste Da's weten maar weinig van voeding af, er zijn er maar een paar echt op de hoogte.
De meesten raden aan wat bij hun in de schappen staat en wat hun weer is aangesmeerd door de vertegenwoordigers van dat merk met de voordelen (en dan bedoel ik niet voor kat of hond maar in financieel opzicht) erbij als ze dat merk nemen.
Op vers knappen vele honden en katten op met allerlei medische problemen. Sommige ook niet, maar velen zeker wel.
Je kunt het altijd proberen, baadt het niet, schaadt het niet.

Daarbij, als de Da niet weet wat het is, leggen jullie je er dan zomaar bij neer, ook al zie je dat je kat pijn en/of jeuk heeft?
Ga je dan niet verder kijken? Dingen uitproberen? Uitzoeken?
En hoe weet hij dat de kat van een ander voer weer kaal wordt als hij niet weet waar het aan ligt?
Of weet hij dat wel en ligt het aan het voer, zodoende dat hij die brok aanraadt?
Als dat niet (genoeg) helpt, zou ik toch echt aanraden om eens een KVV uit te proberen (en dit zeker een tijdje lang).

Voor kant en klaar versvlees (KVV) uit de dierenwinkel heb je niet veel voor nodig behalve een klein beetje ruimte in de vriezer.
Voor zelf samen stellen moet je wel eerst wat meer tijd en moeite insteken over wat wel en niet en hoe en die dingen, maar is ook niet zo moeilijk als je dat eenmaal doorhebt, maar dan moet je je dus eerst inlezen. Het kan goedkoper zijn dan brok als je het goed aanpakt. Maargoed, dat lijkt mij de 1e tijd toch niet aan de orde .

Ik zou kant en klaar versvlees aanraden (die je zo bij de dierenwinkel vandaan kunt halen dus of bij een verkooppunt), beginnen met een elimentatiedieet en als dat goed gaat steeds verder uitbreiden met nieuwe dingen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-06 20:30

Mijn ma heeft iig zo'n "mispoes" ding gekocht.
Nu hopen dat het helpt.

En over dat vers vlees ga ik ook nog even beginnen!

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:46

Succes!

Let op: als je net begint met vers vlees, kan het zijn dat je kat ontgiftingsverschijnselen krijgt. Dit is volkomen normaal, en daarna gaat het stukken beter als ooit tevoren:)

plotie

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:55

nageltjes knippen, je hebt daarvoor speciale tangetjes dat ik voor mijn fretjes gebruik, hele goeie trouwens... ge moet de nagels niet helemaal afknippen uiteraard, gewoon dat de scherpe punten eraf zijn enzo...

groetjes
xxxxx

Every moment has its music...

issaschar

Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: was Maasmechelen, nu Sittard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:01

idd een krabpaal.. en bv vaker naar buiten, om haar nageltjes buiten ergens aant te laten scherpen, en katten vinden vaak een mat ook fijn om er hun nageltjes eens lekker in te zetten

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-06 11:52

Chrystal-gek schreef:
Hoelang heeft hij die problemen al? Hoelang krijgt hij dat voer al? Is er in tussentijd niks verandert?

Voor zover ik mij kan herinneren sinds haar zwangerschap. Dat is nu uhm, 6 jaar geleden. Na de bevalling werd ze echt supermager en had geen haar meer over. Dus toen zijn wij naar de dierenarts gegaan en die heeft ons dus voer van Royal Canin geadviseerd. We zijn een tijd terug overgestapt naar een ander brok van Royal Canin, die ze nu nog steeds heeft. Met haar huid gaat het nu wel weer goed. In de winter trouwens wel minder.

Chrystal-gek schreef:
Daarbij, als de Da niet weet wat het is, leggen jullie je er dan zomaar bij neer, ook al zie je dat je kat pijn en/of jeuk heeft?
Ga je dan niet verder kijken? Dingen uitproberen? Uitzoeken?

Pijn heeft ze niet (hoop ik tenminste), ze loopt zich wel de hele dag te wassen (veel meer dan onze andere poes) maar krabt niet veel.
Tja, verder dingen uitzoeken. Pff, ze krijgt regelmatig vlooien-behandelingen, want de DA zegt dat het ook daar nog wel is aan zou kunnen liggen, maar ik heb nog nooit een vlo bij haar gezien.

Chrystal-gek schreef:
En hoe weet hij dat de kat van een ander voer weer kaal wordt als hij niet weet waar het aan ligt?
Of weet hij dat wel en ligt het aan het voer, zodoende dat hij die brok aanraadt?

Als ze af en toe brokjes van onze andere poes eet, zie je de verschijnselen meteen. Korstjes, nog meer brraken enz. enz.

Maar ik ga iig vers vlees proberen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:09

Wij kunnen gewoon nieuwe meubels kopen als we dat willen. Trouwens, we hebben mooie lederen meubels. MAar onze honden maken niets kapot. Het is nergens voor nodig dat je huisdieren je spullen kapot maken. Er moet wel een manier zijn om de kat dat af te leren.

De hond is de betere mens

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:09

ymneuss schreef:


Als ze af en toe brokjes van onze andere poes eet, zie je de verschijnselen meteen. Korstjes, nog meer brraken enz. enz.

Maar ik ga iig vers vlees proberen!



ik ga het weer zeggen, ik denk echt dat ze het aan haar nieren heeft. Wat jij beschrijft is hetzelfde als wat mijn moeders kat (nierpatient) heeft! En ze mag dan juist geen vers vlees!!
Ik zou gewoon een bloedtest laten doen. (als je nog langer plezier van haar wilt tenminste..)

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:01

Marye78 schreef:
ik ga het weer zeggen, ik denk echt dat ze het aan haar nieren heeft. Wat jij beschrijft is hetzelfde als wat mijn moeders kat (nierpatient) heeft! En ze mag dan juist geen vers vlees!!
Ik zou gewoon een bloedtest laten doen. (als je nog langer plezier van haar wilt tenminste..)


En waarom zou ze dan juist geen vers vlees mogen?
Waarom wel brokjes met graan en kleur geur smaak en houdbaarsheidstoffen? Wat juist belastend is voor een kat?
En nee, bij versvlees zit die troep niet toegevoegd.
Neem trouwens aan dat als ze naar de DA zijn geweest, deze hier ook op heeft getest en dit uitgesloten was.

Ymneuss, ik zou zeker vers uitproberen, een weekje of 6 is een normale uitprobeerperiode.
Gewoon op vers of een elimentatiedieet op vers.
Als je vragen hebt, hoor ik het wel .
Jeuk is trouwens niet prettig, pijn kan soms fijner zijn dan jeuk.
Dus als je hond of kat jeuk heeft, zou ik er absoluut alles wat ik kan aan doen om het te verhelpen, want het is geen leuk leven om constant met jeuk rond te lopen.
Daarbij, baadt het niet (en ik geloof dat vers altijd wel op de ene of andere manbier baadt) schaadt het niet .

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:25

Chrystal-gek schreef:

En waarom zou ze dan
juist geen
vers vlees mogen?
Waarom wel brokjes met graan en kleur geur smaak en houdbaarsheidstoffen? Wat juist belastend is voor een kat?
En nee, bij versvlees zit die troep niet toegevoegd.
Neem trouwens aan dat als ze naar de DA zijn geweest, deze hier ook op heeft getest en dit uitgesloten was.

) .


Je snapt niet wat ik bedoel....
Waarom ze geen vers vlees mag? Vraag de dierenarts!

Die van mijn moeder staat op een speciaal streng dieet. Dus geen vers vlees, maar ook geen 'gewoon' kattenvoer.

Snap?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, TanteFlavie en 29 bezoekers