Igor, 2 paarden, 1 amerikaan en 1 helicopter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Igor, 2 paarden, 1 amerikaan en 1 helicopter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 23:41

De manege heeft een web-site. Daar komen dus regelmatig verzoeken voor buitenritten endergelijke binnen. Nu waren er wat mailtjes binnengekomen van een Portugees uit de U.S.A. Verward die graag 1 dag een paard wou huren, met dat paard een 'speciale vriendin' ophalen, over het strand rijden (met twee man op 1 paard), paard weer afgeven bij de manege en dan met een helicopter weer vertrekken Haha! . Complicerende factor: hij kon geen paard rijden. Maar goed: de dag ervoor wilde hij het paard wel huren om dan kennis te maken Scheve mond .

De manege-eigenaar had het vermoeden dat de jongeman in kwestie een aanzoek wilde doen aan zn vriendin. In het verleden heeft hij voor dergelijke uitjes wel vaker paarden uitgeleend. De jongeman heeft donderdag een prive-les gehad en vrijdag zou Igor met de Amerikaan (Portugees?) beide te paard (Amerikaan aan een lijntje) een half uurtje naar het strand gaan.

Op uur U verscheen de amerikaan met volledige ridderuitrusting (malienkolder, schild en echt zwaard) op de manege Haha! . Op de route naar de manege was hij al twee keer aangehouden door de politie *LOL* .
Hij heeft toen eerst de ridderspullen naar Estec gebracht (ruimtevaartcentrum tussen Noordwijk en Katwijk waar hij nu een paar dagen was en waar zijn 'special friend' werkte). Bij Estec heeft hij ook met de beveiliging geregeld dat hij daar langs kon komen met paard.

Toen de jongeman op paard gehesen. Dit zorgde nog voor veel hilariteit. Jongeman heette Alfonsi en zijn paard Fons dus dat was een mooie combi Lovers . De Fons in kwestie is een manegepaard van ergens in de twintig die echt nooooit een stap verkeerd zou zetten dus dat is wel het meest geschikte paard voor een dergelijke expeditie. Igor klom ondertussen op Evira. Ook een braaf manegepaard, maar ja, wel een merrie.......

Onderweg naar Estec was het dus al heel spannend. Evira wou niet over bruggetjes, keerde om bij elke putdeksel etc. etc. etc.. Fons sukkelde daar achteraan en Alfonsi zat erop maar deed verder niets.... . Tja, deze paarden zijn dan wel erg gewend aan het strand, maar door een woonwijk over de weg is toch een ander verhaal.

Bij Estec ging de Amerikaan zich omkleden in zn ridderkleren. De anders zo brave ouwe Fons werd voor zijn doen helemaal een beetje frissig toen hij dit rammelende gevaarte zag verschijnen }> . De jongeman wilde eigenlijk alleen met Fons naar het meisje toerijden (die inmiddels ook bij de poort kwam), maar Fons had daar duidelijk andere ideeen over . Vervolgens was het de bedoeling dat zij ook in middeleeuwse kledij ging (Alfonsi had ook een mooie jurk geregeld) en bij hem voor op het paard ging zitten Haha! . (die jurk wilde ze trouwens niet aan).

Fons had tegen die tijd hartpilletjes nodig dus leek het Igor een stuk wijzer om dan zelf zijn paard af te staan aan die dame. Meisje had nog nooit een paard van dichtbij gezien dus dat was ook een beetje schrikken. Meisje op Evira, Igor aan een touwtje Evira vasthouden. Alfonsi met Fons gewoon los (met klapperende malienkolder, zwaard en schild). Fons heeft de hele terugweg gedribbeld en deze rit heeft hem jaren van zn leven gekost. De terugweg naar de manege ging plots een stuk sneller dan de heenweg Haha!

Bij de manege snel zwaard en schild weggelegd (was toch niet zo praktisch) en toen naar het strand. Op het strand werden de paarden wel een stuk rustiger (eindelijk iets bekends Lachen ). Alfonsi en zn 'special friend' hadden echter na een kwartiertje meer behoefte aan een kop koffie Vingers aflikken dus zijn ze weer het strand afgegaan. Al met al zijn ze zeker 2 uur bezig geweest met de paarden. Daarna zouden ze worden opgehaald door een helicopter voor een rondvluchtje. Helaas belde de helicopter af vanwege de mist.

Uiteindelijk heeft de Amerikaan best een leuke ochtend gehad en was hij ook wel blij dat hij een begeleider mee had. Het meisje leek wat sceptisch over het hele verhaal. Het is Igor niet geheel duidelijk geworden of die jongen nu eigenlijk een aanzoek wilde doen of gewoon een spectaculaire date wilde hebben. Igor heeft overigens meer gelopen dan gereden en ook daarna was er geen tijd meer voor een mooie rit.... (maar goed, voor een keertje is dat niet zo'n ramp)


horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:45

Haha... arme Fons, arme Igor.
Sommige mensen *LOL*

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:49

haha, geweldig verhaal!
Fonsje helemaal van slag *LOL*

זכור

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 01:35

Geweldig ! Haha! Wel erg sneu voor die jongen dat z'n 'meissie' de mooie jurk niet aan wou.

Hij heeft er wel werk van gemaakt in elk geval !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 02:02

*zucht* wel romantisch allemaal Lovers alhoewel, als ik jouw verslag lees, heeft Alfonsi behoorlijk moeten "werken". Het was vast niet het relaxte ritje wat hij zich had voorgesteld Knipoog !!
Het is iig een leuk verhaal voor de geschiedenis boeken van de stal Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:13

Hahaha, wat een verhaal zeg, geweldig! Je zou het haast niet geloven dat het waar was.... klinkt allemaal zo wazig *LOL*. Rare Amerikanen ook.... Hoe komt 'ie dan aan die meid zou je zeggen? Was zijn ook Amerikaanse?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:33

*LOL* , je moet er maar opkomen, zeg! *LOL* Die arme Fonsie wist vast niet wat hem overkwam... Haha! En dat meisje ook niet!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 19:00

Dat meisje was een oostenrijkse die daar voor haar promotie-onderzoek werkte. Het is Igor niet helemaal duidelijk geworden of het nou echt een 'stel' was of dat dit een soort uitgebreide versierpoging van die jongen was Haha!.

Het was idd een heeel wazig verhaal. Toen die jongen de e-mailtjes verstuurde had iedereen ook een 'eerst zien dan geloven' houding. Later bleek dat hij echt serieus was en dat hij ook echt een helicopter had gehuurd bij Lely-copters in Lelystad Haha!.

Hij heeft er in elk geval veel werk van gemaakt.

(het trauma van Fons valt overigens wel mee, die staat weer als vanouds hooi te eten en braaf te zijn in de kinderlesjes, ik denk dat dat meisje en die jongen wel goede spierpijn zullen hebben Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:05

Haha, wat een verhaal.
Maar niemand had zeker een camera bij, of toch wel?
Want dat ridderpak lijkt me toch wel gaaf om te zien.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:08

hahaha vet leuk verhaal.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 19:09

Helaas, nergens een camera als je er een nodig hebt Boos!

Ik had zelf ook wel dat ridderpak met zwaard willen zien (en vooral de geschokte blik van Fonsje dat dat op zijn rug zou moeten Lachen )

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:40

Leuk verhaal! Die knul heeft er behoorlijk wat voor over om een meisje te versieren! Dat is niet bepaald half werk wat 'ie allemaal geregeld heeft.
Ik kan me wel voorstellen dat je enigszins twijfels hebt, als je zo'n verzoek per e-mail binnen krijgt.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:56

hahahhahahaha
*huilen van t lachen*
wat kool
wel een doos dat ze die jurk dan niet aanwou
doet die jongen al die moeite
hahahhaha
kom niet meer bij
zo kool
ciao

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:11

hahahaha ik lig echt helemaal plat op de grond van het lachen hahaha wat een verhaal hahaha daar had ik echt bij willen zijn met camera haha

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:25

wat een geweldig verhaal! Ik heb buikpijn van het lachen. Ik zie het helemaal voor me, die vent met zijn ridderpak. Hoe verzin je het!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:37

WHAHAHHAAHA wat een geweldig verhaal.....Oww inderdaad waar is de camera als je hem nodig hebt, zoiets moet je toch gewoon op video zetten Haha! Haha!.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, ComscoreBot, Dandy200, herr_balou, Hobbyhorse, J30d, karinmanon, marinst, paard1970, Slmt9 en 156 bezoekers