Vakantie met eigen pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Vakantie met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 21:35

Wij willen deze zomer met onze pony's op vakantie, liefst gaat er ook nog een hond mee. Wie weet een adres waar wij kunnen slapen en de pony's in de wei kunnen en waar honden zijn toegestaan. Het lieft in bosrijke omgeving.

alvast bedankt

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:37

is de veulwe trail niet iets, zitten maneges bij aangesloetn waar je kan overnachten.
www.veluwetrail.nl

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:53

in het binnen -of buitenland? Wij gaan nl in de vakantie altijd naar duitsland, naar gasthoff Shütte in Oberkirchen (bij winterberg). Het is een supergeweldig hotel en er zijn paardenstallingen aan. Er is ook een deel voor met honden of katten. De omgeving is ook geweldig. Prachtige bossen. Wij gaan er al 7 jaar.

www.landhotel-schuette.de/index.html

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 21:57

Eigelijk zijn we op zoek naar iets in Nederland. Maar toch bedankt. Ook leuke adressen in Groot Britanië zijn welkom. Dan natuurlijk zonder eigen pony.

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:33

Ik weet een hele leuke plek in Schoonloo. Het is een manege die direct aan het bos ligt, manege Knollegruun.
Ik kom daar elk jaar langs als ik op trektocht ga. Het is ene hele gezellige manege en er is in de omgeving vanalles te doen.
Je hebt bij de manege een camping maar ook blokhutten. En de paarden kunnen gewoon in de wei. Je hebt allemaal ruiterpaden in de omgeving.
Alleen weet ik niet zeker of honden daar ook mogen maar ik denk het wel.

Het is een een goede tip om daar heen te gaan.
Ik weet niet of de manege ene website heeft maar het tel.nr. heb ik wel.
Je kunt me wel pben als je geinteresseerd ben en nog vragen erover hebt.

Siësti van de Rythpluim


KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:52


Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:47

Ik ben vorig najaar bij manege Les chevaux geweest in Buinen. Je kunt daar een huisje huren. Je kunt je eigen paard meenemen, maar ook een paard huren. Er is ook een internetsite, maar die kan ik even niet vinden. Hij moet ergens op www.paarden.pagina.nl staan.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:00

Hoeve 't Wed in Wapse verhuurt appartementen, stallen en weidegang. Ik geloof dat in overleg honden ook welkom zijn. Er was toen wel een stel met honden. Ligt vlak aan de ruiterpaden, in de buurt van Boswachterij Diever, Appelscha, Smilde en Havelte. Ze staan op internet geloof ik.

Bij de Alberthoeve in Wateren kun je ook logies en ontbijt nemen, weet niet hoe het zit met honden, maar je hebt er ook huisjes (van particulieren die verhuurt worden) en daarin zijn honden soms ook toegestaan. Weidegang en stalhuur. Ligt aan fietspad, paar honderd meter van begin verschillende ruiterpaden. Ligt precies tussen appelscha, Smilde en Diever.

ikke

Berichten: 37477
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:05

Het Caitwicker zand in Nieuw Milligen. www.caitwickerzand.nl
Stalling, weidegang, groepsaccomodatie, huisjes en caravans te huur. Gelegen midden in het bos, pal aan de ruiterroutes. Doe Bert de groeten van me *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:12

helemaal super deze topic ik ben ook al een tijdje opzoek!

A&N
Berichten: 165
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:37

www.knollegruun.nl

knollegruun is idd een heeeel erg leuke manege, kom er al zo'n 7 jaar, en heb er mijn aller eerste rij lesje gehad! en sinds dien kom ik er bijna elk jaar, gewoon om buitenritten te rijden, ook een keer op ponykamp geweest! superweek gehad

er komen veel trekkers langs, maar ook mensen die gewoon een vakantie met eigen paard in een mooie omgeving willen doorbrengen....dus echt een aanrader !

If U think U know something, U DON'T!!!! DAMN...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:43


linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:55

maar is ervemeerrinkboer niet een soort ponykamp?
ik ben daar namelijk wel is op ponykamp geweest!

Of kan je ook echt alleen met je pony op vakantie?

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:10

Hey, heel erg bedankt vor jullie antwoorden! Hier kunnen we vast wel wat mee!

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:21

linlovesyou schreef:
maar is ervemeerrinkboer niet een soort ponykamp?
ik ben daar namelijk wel is op ponykamp geweest!

Of kan je ook echt alleen met je pony op vakantie?


Je hebt er ook vakantiehuisjes. Volgens mij is een pony meenemen dan ook wel mogelijk! Lachen

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:11

heee linnie ik wou je net ff laten weten van deze topic omdat wij dat natuurlijk ook gaan doen!!maar je had m al gezien!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 01:55

Tja... wie is "wij" precies. We zijn bezig hier wat op te zetten en pony en hond hoeft in elk geval geen probleem te zijn.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:39

lageveld schreef:
Tja... wie is "wij" precies. We zijn bezig hier wat op te zetten en pony en hond hoeft in elk geval geen probleem te zijn.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Bedoel met wat opzetten dat je een soort vakantie oord aan het 'maken' bent? En wat bedoel je met de vraag wie is 'wij'?

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:06

www.leschevaux.nl

je kan er ook op ponykamp maar ook gewoon ik ben er ook 4 x ongeveer geweest en het is er heel gezellig!!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:25

siesti schreef:
Ik weet een hele leuke plek in Schoonloo. Het is een manege die direct aan het bos ligt, manege Knollegruun.
Ik kom daar elk jaar langs als ik op trektocht ga. Het is ene hele gezellige manege en er is in de omgeving vanalles te doen.
Je hebt bij de manege een camping maar ook blokhutten. En de paarden kunnen gewoon in de wei. Je hebt allemaal ruiterpaden in de omgeving.
Alleen weet ik niet zeker of honden daar ook mogen maar ik denk het wel.

Het is een een goede tip om daar heen te gaan.
Ik weet niet of de manege ene website heeft maar het tel.nr. heb ik wel.
Je kunt me wel pben als je geinteresseerd ben en nog vragen erover hebt.


Daar ben ik heel lang geleden een keertje heen geweest met mijn pony, was heel leuk. Daar kun je toch ook zwemmen met je paard? Dat heb ik toen nl gedaan, erg leuk!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:57

Jah ik heb naar ook gezwommen met mijn paardje, in z'n hele blauwe plas in het bos! (mag officieel eigenlijk niet, maar ja wat hou je tegen..) Was vet cool.
Ik ga nog steeds elk jaar naar manege Knollegruun, dus het is een aanrader vind ik.

Siësti van de Rythpluim

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:43

In drenthe heb je echt zo veel plek! Campings waar je met je paard kan staan, of gewoon een stal met een hooizolder waar je kan slapen ofzo. Moet je even zoeken via google!


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 01:52

Rocco"]
[quote="lageveld schreef:
Tja... wie is "wij" precies. We zijn bezig hier wat op te zetten en pony en hond hoeft in elk geval geen probleem te zijn.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Bedoel met wat opzetten dat je een soort vakantie oord aan het 'maken' bent? En wat bedoel je met de vraag wie is 'wij'?
[/quote]

Simpel, het topic begint met het woordje "wij". Dat kan een gezin zijn of iemand die op ponykamp wil bijvoorbeeld. Er kan hier veel, maar moet wel van te voren geregeld worden.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 09:40

Wij is LianneJantje en ik, met z'n tweeen dus. We zouden doen ook twee pony's en 1 hond meewillen nemen.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, Bibin, mooney en 25 bezoekers