rollen jullie paarden ook zoveel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

rollen jullie paarden ook zoveel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 22:34

Zodra Ewald in de bak is moet ie als eerste uitgebreid rollen! Zn hoofd vind ie het lekkerst, helemaal schuren door het zand en hij rolt meestal minimaal 2x om. Soms gaat ie zelfs eerst rollen, dan spelen en als ik hem er weer uit wil halen gaat ie nog een keer rollen. Hij geniet er echt van Lachen

Zijn jullie paarden ook zo dol op rollen?? Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:41

Impo is precies hetzelfde! Ze loopt naar het midden van de bak, stort gelijk neer en duwd haar hele hoofd door het zand!

Rollen is trouwens ook heel goed voor een paard, dan schieten alle wervels weer op hun plaats.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:44

Ik heb er ook drie van dat soort. Er is er zelfs een bij die het liefst in de modder gaat rollen. En ik maar poetsen. Allemaal zand in je mond en ogen. Smeerkees.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:02

Sher is ook gek op rollen. Alleen in de modder rolt ze niet, dat vind ze niet zo lekker.
Wel handig hoor Knipoog

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:07

azaz is echt helemaal gek van rollen. Als ik hem in de bak los laat, stort hij zich meteen ter aarde. Hij rolt ook super lang. Hij houdt het soms wel 5 minuten vol. en als ik hem een half uur laat staan, dan rolt hij nog wel 2 keer

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:09

Blizz houdt wel van rollen, maar gaat niet meteen liggen en ik moet niet bij hem in de buurt zijn...soms wel lastig.

Hij rolt nu meer, ik denk omdat hij verhaart en dat jeukt!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:16

ik zit iedere dag opgedroogde modder te poetsen Tong uitsteken

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:23

Ja,Rinkja is er ook gek op.
Het eerste wat ze doet als ze in de bak is,is kijken of er iets te eten ligt,
maar daarna gaat ze meteen rollen!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:23

Miepie heeft dat heel erg, net zoals Gerda. Die komen de bak in en die gaan ontzettend uitgebreid rollen.
Daarna twijfelen Odin en Vickey, maar meestal gaan die dan ook ffies Haha!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:25

Edgar niet... die gaat altijd zitten, op zijn kont, als een hond zeg maar... Raaaaar beest Haha!

Obelix is gewoon stoer!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:26

Ja ik heb er ook zo een, het vervelende is dat hij dat ook doet wanneer zijn stal net is opgestrooid... met het gevolg dat die sukkel al 2x vast heeft gelegen... met zijn pootjes omhoog tegen de muur.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:26

Rollen hoort ook bij een beloning na het paardrijden.
Dat las ik laatst.
Mijn pony die laat ik dan gewoon los in de wei daar staat ie altijd en dan zoekt ie zijn favo rolplekje op en dan is het rolluh.
Wel krappig om te zien Knipoog
Die van mij gaat dan ook flemen zo lekker vind ze het Knipoog Haha!
Doei,
[naam]

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:42

Dikke is er ook zo een Lachen ! Hij vind het trouwens ook heerlijk om te rollen als er veel sneeuw ligt, dan ligt ´ie daar zeker wel 10 min. genoegelijk te "brommelen" . Hij maakt van iedere rolpartij een echt ritueel Pling ! als hij los gegooid word in de bak, vind ik het nooit zo erg als ´ie "stoffig" wordt, maar als ´ie gewerkt heeft en bezweet is... dan vloek ik de volgende dag wel eens bij het poetsen hoor Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 00:24

luck is precies zo..
overal rollen...toen ik eerst met hem ging stappen over een stukje gras ging zn hoofd meteen naar beneden!
heb ik hem laten rollen...ging ie nog een keer...4x uiteindelijk! Haha!
en daar komt bij dat Lucky wit is, lekker veel poetsen dus Boos!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 00:28

Sterre schreef:
Dikke is er ook zo een Lachen ! Hij vind het trouwens ook heerlijk om te rollen als er veel sneeuw ligt, dan ligt ´ie daar zeker wel 10 min. genoegelijk te "brommelen" .


Ja, dat herken ik. Een van de Shires doet dat ook, een herrie dat ze kan maken Haha! . Ze rollen alle drie erg graag. Op de een of andere manier blijft het bij Duncan niet echt plakken, bij de beide zwarte dames wel. Die zien er dan dus echt niet uit.

Mijn schimmeltje houdt zich mooi schoon Tong uitsteken.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:53

Die van mij rolt echt bijna nooit...
Alleen 's zomers op de wei na het rijden!
's Winters zie ik hem NOOIT rollen in de bak..
Dit is opzich wel beter want is een Tinkertje
en tja dan worden de witten vlekken zo vies Tong uitsteken

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:04

Na het rijden doet Rocco het vaak, vind ie echt heerlijk. We hebben een klein longeerbakj in de wei zonder omheining dus hij kan de hele dag door rollen als hij wil. Is op zich wel een oplossing, want hij rolt veel liever in het zand dan in de modder, en dat is er veel makkelijker af te borstelen.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:48

Flan ging soms wel 3 of 4 x in een kwartier rollen, heerlijk vond hij dat.
Patsia rolt zelden, en op de boerderij rollen ze ook maar zelden!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:10

Sabientje ook als ze op de wei staat maar dan het liefst bij de meest modderige plekken. Dan rolt ze wel vier keer om en daarna blijft ze nog ff liggen uitrusten. Wat ik me wel afvraag is of ze daar niet duizelig van zouden worden Verward als ze zo de hele tijd omrollen?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:23

Dar vind rollen ook heerlijk, bij ons op stal zijn er 'n paar mensen die niet willen dat hun paard rolt, want dan word 'ie' vies Verward

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:26

Gammon weet niet wat rollen is, thank god Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:40

Yep, doet Ameretto ook! Hij kan alleen niet omrollen, probeert het ook niet meer want hij heeft nu zo zijn eigen ritueel ontwikkeld. Hij rolt heel snel een paar keer op de ene kant, gaat dan uitgebreid z'n hals lopen schuren, staat op en laat zich meteen weer vallen op de andere kant alwaar hij het verhaaltje herhaalt. Hij kreunt er ook nog wel eens bij, mooi geluid is dat. En daarna natuurlijk uitgebreid uitschudden, of juist niet. *LOL*

Het rolplekje moet trouwens wel 100% in orde zijn, ik heb keren meegemaakt dat hij eerst zeker 10 minuten door de bak liep met gebogen knieën, hier en daar gravend maar nee, plekje niet goed dus een halve meter verderop weer testen... Haha!

En als er geen ander paard in de bak loopt waar hij mee kan spelen, dan is-ie het na 2, 3 of 4 x rollen alweer zat, dan komt hij naar het hek zo van 'haal me maar weer binnen, ik heb genoeg gespeeld'. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:48

Pellie schreef:
Gammon weet niet wat rollen is, thank god Haha!


Pellie ik weet niet of je daar blij mee moet zijn...
Een paard bij ons op stal KAN niet goed rollen en doet het daarom zelden.
Ze wil wel, maar vanwege rugklachten gaat het gewoon niet goed.

Ze is een tijd verkeerd gereden, kreeg rugklachten en sindsdien als ze gaat rollen gaat het zo:
Voorbenen zo wijd mogelijk neerzetten.
Dan van achteren een beetje gaan 'zitten', wat haar toch moeilijk afgaat, ze laat haar billen maar ietsje zakken en kan nauwelijks de achterhand onderbrengen (met rijden ook een probleem!).
Dan laat ze zich opzij vallen en daarna gaat het rollen goed.

Echter na het rollen is er een probleem:
hoe kom je overeind met rugklachten?

Het kost haar erg veel moeite overeind te komen en het is waarschijnlijk ook pijnlijk.
Ze heeft op de vorige stal tijdens de zomer al een paar keer uren in de wei gelegen, gewoon rechtop zeg maar, maar stond niet op als er iemand kwam.
Aan de andere kant ging ze ook niet rollen, maar bleef gewoon zo op haar knietjes, uren lang.
Toen dachten ze dat ze gewoon van het zonnetje genoot. Nu bleek later dus dat ze niet overeind KON komen, en dan elke keer na paniekerig proberen een tijdje uitrustte... Scheve mond

Tegenwoordig lukt het haar om overeind te komen, maar moet je niet zien hoe. Ze is jong, een jaar of acht dacht ik, maar van liggen naar staan en andersom gaat als een oude merrie van 40.... Verdrietig

De fysiotherapie heeft haar erg goed gedaan, maar de klachten komen terug wanneer je haar niet goed vwnw traint via longeren of rijden.
Sinds kort krijgt de eigenaresse 'anders' les en we hopen dat dit ook goed zal gaan!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 13:06

Yorghos rolt op dit moment erg veel. Hij is flink in de rui en heeft jeuk, denk ik...

* To Belg, or not to Belg *

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 13:12

Maffick is gek op rollen,ploft zo neer.
Heeft ie ook eens gedaan toen ikk even afstapte tijdens het rijden,daar lag meneer zomaar ineens op de grond met zn zadel en al!Hij gaf ook helemaal geen aanleiding door eerst te gaan schrapen ofzo,PLOf daar lag hij.

Hij rolt ook in de sneeuw,blubber,water het maakt hem niet uit als hij maar rollen kan,hij klapt alleen altijd zo hard met zn hoeven opelkaar....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloodymary, Jos_1 en 136 bezoekers