hoe reageert jou paard als...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

hoe reageert jou paard als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 19:04

ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe jou paard/pony reageert als hij/zij jou ziet.

Baloe is altijd wel blij, oortjes naar voren en hoofd hoog de lucht in. Heel af en toe wil hij wel eens hinniken, maar dat is vrij zeldzaam. Maarja hij is ook geen pennypaard Tong uitsteken

nou, vertel. Ik ben beniuwd....


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:09

Ze kijkt op met haar oren naar voren, heel soms een zacht hinnikje, maar niet vaak. Ze is niet zo van het hinniken.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:12

Als mijn paardje in de stal (met een bovenluikje naar buiten) staat kan hij de gewone weg zien. En als ik er dan aankom en ik fluit vanaf 200 meter, dan begint hij te hinniken.

Maar jah, mijn paardje hinnikt best vaak, ook als een ander paard weg gaat ofzo en hij staat alleen.
En als ik bij hem ben ook gewoon zijn oortjes naar voren en even met me knuffelen. Als hij in de wei staat komt hij vaak naar me toe draven, behalve als hij geen zin heeft of lekker nieuw gras heeft natuurlijk Haha!


Nu je het zegt over een pennypaard, mijn paardje lijkt er wel een beetje op Knipoog

Siësti van de Rythpluim

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:21

Als mijn pony mijn auto aan ziet komen komt ze vaak al naar het hek, ze weet dat er binnen een bak met wortels wacht Vork . Als er weer wat meer te schransen is op de wei dan zal ze wel niet meer zo gauw komen ben ik bang...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:28

Die van mij is dan wel echt een pennypaard. Al voordat ik met de auto het pad oprijdt, is hij aan het rondcrossen, bokken en loeihard hinniken. Maf beest is het....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:36

´Kijken, *bonk* bonk* schraap* schraap*, zachtjes knorren, kijken, *bonk* bonk*schraap*schraap..... Lovers Schijnheilig

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:52

Als Fayette op stal staat komt ze gelijk naar de deur toe om geknuffeld te worden en aandacht te trekken. Op de wei interesseert het haar meestal geen biet als ik bij het hek sta Haha! Als ze zelf in de buurt van het hek staat wil ze nog wel even aan komen lopen en als ik de wei op loop om haar op te halen dan komt ze meestal ook wel op me afgelopen maar verder? Echt niet, het gras is veel interessanter Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 20:03

flettie schreef:
Als Fayette op stal staat komt ze gelijk naar de deur toe om geknuffeld te worden en aandacht te trekken. Op de wei interesseert het haar meestal geen biet als ik bij het hek sta Haha! Als ze zelf in de buurt van het hek staat wil ze nog wel even aan komen lopen en als ik de wei op loop om haar op te halen dan komt ze meestal ook wel op me afgelopen maar verder? Echt niet, het gras is veel interessanter Haha!


ja, dat wisten we al Tong uitsteken
wannner spreken we trouwens weer een keer wat af?


N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:06

Berdientje komt in galop (en draf) op me af gerend... maar of dat is omdat ik haar roep, of omdat ze me ziet weet ik niet, meestal staat ze zo ver dat ze me eerst pas hoort en dan pas ziet... Maar als ze vooraan staat gaat dat koppie omhoog en gaan haar nuesvleukgels heen en weer van het huh huh huh *LOL* Lovers en dan eerst even knuffelen en dan meelopen

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:08

Odin is lekker wel een pennypaard Tong uitsteken

Dan kom ik zo sneaky naar haar stal geslopen en dan zeg ik opeens: Hallo! En dan gaat ze heel stom hinneken! Lovers

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:14

machie"]
[quote="flettie schreef:
Als Fayette op stal staat komt ze gelijk naar de deur toe om geknuffeld te worden en aandacht te trekken. Op de wei interesseert het haar meestal geen biet als ik bij het hek sta Haha! Als ze zelf in de buurt van het hek staat wil ze nog wel even aan komen lopen en als ik de wei op loop om haar op te halen dan komt ze meestal ook wel op me afgelopen maar verder? Echt niet, het gras is veel interessanter Haha!


ja, dat wisten we al Tong uitsteken
wannner spreken we trouwens weer een keer wat af?
[/quote]
*Grinnik* Ja, jij wel, maar de rest van Bokt nog niet Haha!
Euhm, volgende week weer een keertje?

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:14

Rydar staat al te gillen in zijn stalletje als hij onze outo het erf op ziet komen.. erg entousiast dus..in de wei komt ie meestal in een drafje op me af ..

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:18

Als ik op het erf richting zijn stal loop dan fluit ik altijd even en meestal hoor ik dan een mega brul.....
Kom ik voor de 2e keer die dag dan is het zo'n zacht hinnik-achtig iets Lovers

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:39

Hmmm Mikado komt als ie op de wei staat hard aangelopperen (of draven, ligt eraan van hoever hij moet komen) Dan murmelt ie wat en als hij dan niet snel genoeg aandacht krijgt gaat ie schrapen en hinniken Haha!
Als ie op stal staat dan hinnikt ie wel, maar dan begint ie ook automatisch aan zn voerbak te rammelen

Maar ach.... Dat is 'm vergeven Schijnheilig

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:42

Impo hinnikt meestal. Ze keert eerst om en dan zie ik dat hoofdje, en dan gaat ze hinniken...

Play Like A Man, Win Like A Woman!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:42

Als ik aan kom lopen kijkt ze meestal alleen naar me. Dan geef ik haar even een aaitje en dan ga ik naar mijn kast. Als ik bij me kast ben hoor ik altijd: *snuif* *snuif*, huhhuh, *snuif* hinnik *snuif* huhuh Lovers
En als ze los staat in de bak en ik loop erlangs komt ze altijd hinnikend naar me toegerend Lovers

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:06

Ik heb op het moment een paard op stal die, als ik 's ochtends aankom heel hard gaat hyperventileren Haha! Tenminste, daar lijkt het nog het meeste op. Hij gat echt heel snel en luid achter elkaar hijgen, echt je weet niet wat je hoort! Echt een malloot, hij kan volgens mij niet hinniken. Dat gehijg gaat net zolang door totdat het voer in z'n bak ligt.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:11

Mijn pony's (haf en shet) staan buiten, als ik aan kom, komen ze altijd heel hard aangerend. Maar dat is mischien ook wel omdat ik ze eten geef. Maar ik geef ze niks als ik kom, dus ze komen in elk geval ook wel een beetje voor mij.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:19

Als ik aan kom fietsen roep ik hem. Hij kijkt gelijk op, oortjes naar voren.
Als ik er dan ben dan staat hij soms al klaar bij de opening. Soms niet, maar dan begint hij wel langzaam naar me toe te lopen.. En als hij echt geen zin heeft, dan blijft hij gewoon op zijn plaats. Ik geef hem dan trouwens geen eten. Hij hinnikt trouwens niet/nauwelijk. Soms een zachte hinnik, en heel soms heel hard, maar dat is volgens mij meer als hij honger heeft.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:26

op stal: vergeet zijn hooi, en wil een dikke knuffel en heeft alle aandacht voor mij Lovers (terwijl me moeder met koekjes, ach, ja... die wacht maar Lovers )
Op de wei is heel verschillend, ene keer staat hij me vooraan op te wachten en de andere keer komt hij nog niet eens, als ik hem roep, en kijkt hij als ik er bijna ben, een keertje onverschillig op...
eigenwijs koppig beest is het, }>
Maar wel lief Lovers

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:33

Mijn paarden staan in een koppel, als ik s'middags kom en ze staan met zijn allen op het land en ik roep ze, dan kijken ze allebei tegelijk op.

Als ze al vooraan staan is het meestal een begroeting met een super gespitst hoofd en vaak een hinnik.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:44

Dat verschilt.
Als hij me 's ochtends aan ziet komen (als hij de deur dicht hoort slaan (hij staat in onze achtertuin)), dan begroet hij me met een luid gehinnik. En daar gaat hij de hele ochtend mee door tot hij eten krijgt. *LOL*
En als hij in de bak staat zonder hooi hinnikt hij ook, en staat hij met z'n koppie over het hek me na te kijken. (en als ik aan kom fietsen ook).
Als ik hem op kom halen uit de wei hinnikt hij (zo snel hij de hond ziet) en loopt/rent hij met me mee. Tenminste 's winters, want 's zomers wil hij meestal nog even doorgaan met eten. Tong uitsteken
Kortom, hinniken doet hij alleen als hij iets van me wil *LOL* Hij kan heel dwingend hinniken en ook heeeel zielig *LOL* Maar als hij eten heeft wordt ik opeens veel sneller genegeerd (of hij moet de wei uit willen)

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:58

Mazzel kijkt altijd wel nieuwsgierig op, alsie in de wei staat, en af en toe hinnikt ie.. op stal vrijwel altijd, al is dat waarschijnlijk omdat ie weet dat ie de wei in mag Haha!
Shakyra hinnikt bijna nooit, naar niemand.. alleen als Mazzeltje niet bij haar in de buurt is, wel kijkt ze altijd meteen op.. misschien meer omdat ze hoopt dat ik voer bij heb, maar goed Knipoog

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:01

"...hu huh huhuh huhuhu..."

Mijn hartje smelt elke keer weer.... Lovers

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:03

Volgens mij is Blizz zijn gehoor niet zo goed... hij hoort pas als laatste dat ik er aan kom. Als hij zijn voer nog niet gehad heeft kan er een hinnik vanaf. Heeft hij gegeten dan moet ik het doen met zijn neus op de rand van de boxdeur ( hij is maar klein!) Daar krijgt hij dan een kus op.. vind ik zoooooo lekker dat fluwelen neusje met die natte snor.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Balou_k, chinnie, DenieesB, dollyspikkel, Donderwolk55, EmmyAJ, herous, Ladyson, MyWishMax, Noblesse_, Poldermenner, Tieme, WendyKtH en 97 bezoekers