Het bewijs: zo belangrijk is les

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Het bewijs: zo belangrijk is les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 00:04

Ik denk dat veel mensen hier op bokt, wel het topic hebben gelezen waarin Renske te koop stond van wege een " niet passende combinatie"
Ik zal er heel snel even uitleg over geven.

Sinds ik ben verhuisd met de paarden. nu 3 maanden geleden al weer...
Ging het met Renske alleen maar slechter. Het ging niet al te best, maar er was nog op te rijden zonder te verongelukken.

Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik niet meer kon rijden zonder het plafon van heeeeeel dicht bij te zien.
3 kwartier alleen maar bokken en stijgeren. Aangezien ik in die tijd niet kon longeren om dat de grond te hard was, was de enige oplossing het rijden.
En zoals jullie wel kunnen indenken, werd ik door al dit geetter van haar wel bang....

Na 1.5 maand ben ik van club gewisseld, en naar de " stalclub" gegaan, waar tevens ook lessen worden gegeven.
In de eerste les ging het ook totaal fout.. ( eerste kwartier )
En daarna begon de les pas echt.
Ik heb nooit zo veel gehoord, van die kop afblijven voorwaarts rijden.
En uiteraard vond ik het 10 x niets.... wilde kunnen rijden niet alleen wat rond hobbelen.

Maar goed toch netjes geluisterd de dagen na de les. Inderdaad alleen voorwaarts gereden en van die "kop" afgebleven.
de les daarna was het al veel meer imo "rijden" Kon haar netjes naar de aanleuning vragen en tempowisselingen rijden.
Die weken daarna is ze alleen maar weer voor uitgegaan. Loopt nu ongeloofelijk netjes.

Zelfs mijn instructeur vallen steeds weer iedere les de ogen uit, omdat het met z'n sprongen voor uit gaat.

Maar 1 ding heb ik nu geleerd. Zonder les ben je nergens ook niet voor 2 maanden..... En ja... Ik gaf Renske de schuld... de tanden , was bezig om alle punten na te gaan waaraan het zou kunnen liggen.
Maar eigelijk lag het grootste probleem bij mij

Zoals ik dus al zei, het gaat echt mega goed nu..... weet ook wel dat er wel weer dipjes in zullen zitten... Maar zo ver zinken als dat ik een maand geleden had gedaan... hoop ik noooit meer te doen.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 00:09

"Alles voorwaarts oplossen". Het is of ik m'n instructrice hoor Haha! .

Gaaf voor je dat het weer goed gaat.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 00:20

Heel erg goed dat je doorgezet hebt en je ziet wat je beloning is.

Ooit maakte een instructrice mij wijs dat ik Lois beter naar de slager kon brengen omdat er een steekje los zat bij Lois, hij zou onvoorspelbaar en staatgevaarlijk zijn, geestelijk gestoord.
Ik heb direct andere begeleiding gezocht. Dat steekje dat los zat, zat in haar eigen hoofd Boos! sindsdien gaat het met Lois en mij fantastisch.

Zo af en toe kom ik haar nog wel eens tegen. Het is best een aardige meid maar van paarden begrijpt ze helemaal niets.......

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:17

Wat fijn voor je zeg, dat het nu weer zo goed gaat! Heel veel succes de aankomende tijd met Renske!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 16:56

Knap dat je ziet dat de fout bij jou lag, m'n complimenten daarvoor. Veel mensen durven/willen/kunnen dat niet zien en erkennen. En al helemaaaaaal niet in het openbaar zoals op bokt.

Veel rijplezier iig weer!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:59

Wat goed dat je toch door bent gegaan en wat een mooie beloning heb je daar voor gehad. Hoop dat het goed blijft gaan Haha!

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:50

Wat fijn voor jullie alle twee Lachen !
Goed van je dat je, ondanks dat je geen heil in het "rondhobbelen" zag, toch verder bent gegaan! Je beloning is nu erg groot!! Leuk hoor!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:57

haha grappig dat je paardje Renske heet!!

maar mijn paard deed dus ook zo, en als ik ook maar aan halve ophouding maakte ging ie rechtomhoog, het enige wat helpt is idd naar voren rijden, dan maar onbestuurbaar rondjes door de bak, vanzelf krijg je die aanleuning en de controle weer terug, alles voorwaarts oplossen werkt het beste!en 'van die kop afblijven' hoort daar ook bij!

soms rij je dan echt niet lekker, en wil je ze rond hebben, maar doe je dat, dan wordt je gelijk door een flinke steigerpartij gestraft....dus dan maar weer handen naar voren, en alles weer voorwaarts oplossen, en ja hoor, dan ineens gaat het wel goed!!

ik heb 3x per week les, en heb dat ook heel hard nodig!!

maar fijn dat het nu goed gaat en ik weet hoe moelijk het soms is om vol te houden! ik heb deze problemen al 3,5 jaar, maar rij nu M2 en gaat steeds beter, lag voor een deel aan mij, maar Quentin is ook een echte staker, en ja als je zo eentje niet te slim af bent heb je een probleem, maar gewoon volhouden dan komt het echt wel goed!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:33

Jippie schreef:
Heel erg goed dat je doorgezet hebt en je ziet wat je beloning is.

Ooit maakte een instructrice mij wijs dat ik Lois beter naar de slager kon brengen omdat er een steekje los zat bij Lois, hij zou onvoorspelbaar en staatgevaarlijk zijn, geestelijk gestoord.
Ik heb direct andere begeleiding gezocht. Dat steekje dat los zat, zat in haar eigen hoofd Boos! sindsdien gaat het met Lois en mij fantastisch.

Zo af en toe kom ik haar nog wel eens tegen. Het is best een aardige meid maar van paarden begrijpt ze helemaal niets.......

dat klinkt me bekend in de oren Haha!
maare fijn dat je weer op de goede weg bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 18:19

Dat heeft er vast mee te maken dat Les en Lois dezelfde pappa hebben.
Maar als ik toch een 2de jonge Lois zou kunnen vinden dan kocht ik hem meteen, wat een geweldig karakter


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Dian12345, Fenn, Laj1, Macs, nick_en_ik, Sanet, Telpeva, Tientjeblij, Titsia en 124 bezoekers