Ebay fraudeur ontdekt??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Ebay fraudeur ontdekt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 10:51

Ik ben voor mezelf een zadel aan het zoeken op ebay. Er staat een schitterend nieuw billy cook showzadel te koop, zonder minimumprijs!! Leek mij wel wat maar er stond geen maat bij. Dus toch maar even vragen een de verkoper. Hij had overigens nog geen enkele feedback staan en dat vind ik soms ook wat 'tricky'. Ik vroeg de maat en ik kreeg dit als antwoord:

iy has full quarter,
if you are intersted reply

Hmm, beetje vreemd vond ik dit. 2 minuten later kwam dit mailtje:

so, you want the saddle?

Toen heb ik maar beleefd geantwoord dat ik best zo'n zadel zou willen heben hoor Haha!
Zijn antwoord:

i can sell the saddle now, i have a problem, my brother had a car accident in Europe, Romania, and i need the money to go home, thats way i sell it, i recieved the saddle from my uncle, its new.
so, i tell you that i accept 600$ now,
The payment will be via Money Gram and the shipping via UPS , FedEx or Romania or Romania Post Service.
reply

Jaja Verward Ik zei toen dat ik dat best wel wil mits hij het gebruik van een borgbureau accepteerde. Hij weer:

yes, i know but i don't have time, the escrow takes few days for that, i need the payment tomorow and i will ship you the saddle tomorow too.

Ik schreef toen dat ik daarmee echt niet accoord kan gaan. Maar zei ik, natuurlijk mag je het zadel opsturen, dan betaal ik zodra ik het binnen heb Cool Hij weer:

Lachen, really, but i can't do that,
i can ship you the saddle and i will give you the scanned paper from Romania Post Service, or you will send half firts, and when the saddle arrive the other half.

Uiteraard ga ik ook hiermee niet accoord. Ik heb hem veel succes gewenst met de veiling. Dat vind ik dus wel jammer, de veiling loopt nog steeds en ik denk dat als de uiteindelijke koper betaald, er geen zadel komt Maar ja, het kan ook gewoon een eerlijke verkoper zijn.......

En ik ga maar weer verder zoeken naar een zadel *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:59


missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:04

Wie weet is het wel het zadel dat gisteren bij ons gejat is?
Of zit die vent echt in het buitenland of zo?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:07

Gezien het taalgebruik is hij niet echt engelstalig Haha! en Romania postbedrijf??? Klinkt als Roemenië??
Klinkt iig erg tricky.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:10

Oh, jakkes............wat een dom verhaal! Ook zijn engels is niet goed, kun je aan zijn emailadres zien of het wel echt een amerikaan is???? Goed dat je er niet ingetrapt bent!
Ook ik zit nu een beetje met een probleempje, heb een veiling gewonnen van een leuk jasje, heb 1 mailtje van ze gehad en nu...........stilte. Ze reageren niet op de mails die ik stuur, want ik wil weten wat de shipping kosten gaan doen, zodat ik het bedrag kan betalen. Tja...........ik betaal niet lukraak maar.......straks mijn eerste negatieve Ebay- feedback als wanbetaler?? Haahhahaha........

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:29

Verzendkosten kun je best van te voren duidelijkheid over hebben, scheelt iig een hoop 'hassle'.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:45

Je kan niet altijd aan de email zien van welk land ze zijn. OAL onder andere kan gewoon iemand in italië zijn bijvoorbeeld ... ik verkoop al een hele tijd op ebay, heb er ondertussen al meer dan 800 transacties gedaan ... en kan van nogal wat dingen meespreken als het over ebay gaat ... golden tip??? NO FEEDBACK NO PAYMENT WITHOUT ESCROW!!!!! Less then 10 Feedbacks, ask information of home and phonenumber and check it before you pay! En dan nog kan het om het even wanneer fout lopen. Zo heb een een transactie gedaan met iemand die meer dan 10 000 feedbacks had en nooit m'n gekochte (GOEDKOPE!!!) hangertje gekregen!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:58

Ik heb nog nooit met Escrow gewerkt, maar voor grotere bedragen zeker een aanrader. Maar ik laat dingen het liefst 'surface' versturen en of de verkoper 6 weken op zijn geld wil wachten Verward Denk het niet.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 12:01

Tja, zadels kunnen sowieso alleen met airmail dus dan moeten ze hooguit 2 weken op de centen wachten. Maar ik ben echt benieuwd hoe deze veiling af gaat lopen Knipoog

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:02

Sugarmiss schreef:
Verzendkosten kun je best van te voren duidelijkheid over hebben, scheelt iig een hoop 'hassle'.


In een duffe opwelling geboden, voor een bespottelijke lage prijs, maar nu is er niemand overheen gegaan.......... Haha! . Tja, toen was ik de pineut!!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:03

Ik doe het steeds "surface", ik vertel het hen gewoon dat de prijs enorm verschilt (en overdrijven is soms ook een ambacht Haha!). En die zes weken ... als ze in NY state zitten worden die al drie weken, dingen die ik surface verstuur komen steeds binnen de drie weken aan. Trouwens, als je iets of wat kan sturen, vraag hen geen factuur in te sluiten en de "customs document" op te sturen als "sample" of "gift" (of value under 25$), ik leg het gewoon zo uit als ze opzetten wat erin zit dat dingen wel 's gekozen worden voor onderzoek en als de kijker het leuk vond je nooit zeker kan zijn of het wel terug in de doos komt of in welke staat je het krijgt gezien ze het niet altijd even nauw nemen met het herverpakken. Goedkope dingen of stalen zijn gewoon niet intressant! De meesten hebben hier geen problemen mee, vooral niet als je uitspeelt dat je wel nog dingen nodig hebt, maar eerst even de kwaliteit wil zien bij één stuk ... ruiken ze meteen "sweet $$$$$$'s"!

Oh, en geld opsturen neemt geen 6 weken hoor, een brief komt aan in tien dagen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:09

Wat is "surface"?
Ik betaal tot nu toe altijd met Paypal, heb ook nog geen zadel (durven) kopen hoor. Blijft bij teugels of een hoofdstel.
Heb wel al eens problemen gehad met iemand. De spullen kwamen maar niet en ik kreeg als antwoord dat ze niets kon nazien.
Toen heb ik Paypal ingeschakeld en veranderde de toon in zielig.
Het grappige is dat ze nu beslist geen zaken meer doet met The Netherlands, hebben jullie dus aan mij te danken.
Wel vind ik het verschil in verzendtijd erg groot, soms 4 dagen en soms weken met dezelfde soort post. En ook de prijzen verschillen enorm, dar zal ook wel op verdient worden.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 14:21

4 dagen is vaak luchtpost en weken is vaak met de boot. Soms zit daar veel verschil in qua kosten maar soms is het verschil maar 1 of 2 dollar. Volgens mij ligt het er ook aan waar in amerika het vandaan moet komen. Ik heb al 3 zadels gekocht op ebay en dat is eigenlijk telkens nog prima verlopen dus ik denk dat de 4e binnenkort ook onderweg is Lachen

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:31

Maar wat kost het dan om een hoofdstel uit amerika over te laten komen?
Ik heb er totaal geen ervaring mee en ben een beetje argwanend.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:45

germie schreef:
Maar wat kost het dan om een hoofdstel uit amerika over te laten komen?
Ik heb er totaal geen ervaring mee en ben een beetje argwanend.

Ik heb verschillende prijzen betaald. Van US 5,- tot over de US 20,-. Hangt dus af van de verkoper en de manier van verpakken. Die van US 5,- zat in een envelopje en de andere in een doos (Paard kon er ook bijna bij).

Cornelie, hoe durf je dan een zadel te bestellen i.v.m. de maat?
Lijkt me doodeng.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:12

Carys schreef:
Cornelie, hoe durf je dan een zadel te bestellen i.v.m. de maat? Lijkt me doodeng.

Goed de maat vragen, met foto's met een maatlat erbij Haha!
En anders verkoop je hem toch weer Haha!

Mijn goedkoopste hoofdstel (qua verzending) was $6. Als je het vaker doet leer je vanzelf de handigheidjes.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:15

Op voorhand afspreken kan ook héél goed helpen!!! En aandringen dat ze in de post gaan vragen wat de kosten zijn, want die prijzen op het net zijn totaal verkeerd!!!!!!! Ik raad de verkoper ook altijd aan de postbeamte de prijs te doen opschrijven op de doos met z'n handteken erbij, want als ze dan met het verzenden zelf iets anders noemen van verzendkost kan je hun op hun vorige quote wijzen ...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:19

sonjabelgium schreef:
want die prijzen op het net zijn totaal verkeerd!!!!!!! ...

Volgens mij is de site van USPS behoorlijk accuraat hoor. Het zijn eerder de verkopers die denken nog iets extra te verdienen door de porto omhoog te schroeven.
Ik vraag altijd het (verzend)gewicht, kun je makkelijk de porto zelf kontroleren.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:26

Sugarmiss schreef:
Ik vraag altijd het (verzend)gewicht, kun je makkelijk de porto zelf kontroleren.

En wat doe je dan? Stuur je dan een mailtje?
Ik heb dan het idee dat ze dan helemaal niet meer willen versturen...

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:26

Stom berichtje, eerst wil hij niet, dan staat het er twee keer Boos! Bloos
Laatst bijgewerkt door Margee op 07-02-03 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:47

Klopt niet hoor, de prijzen van surface mailing zijn totaal verkeerd!

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:55

feedbacks?? escrow??? wat bedoelen jullie ermee??

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 16:00

Feedbacks zijn de commentaren die je kan krijgen na een geslaagde of minder geslaagde transactie. Iemand met veel positieve is meestal betrouwbaar, iemand met veel rode negatieve is vaak niet zo'n goede keuze, en iemand met neutrale moet je even uitpluizen. Zit er ook niet mee om die mensen (beide partijen) aan te spreken over hun feedbacks ... ik heb ook enkele negatieve die dan later gecorrigeerd werden, maar als je de mensen niet aanspreekt gun je hen de kans niet de dingen duidelijk te maken.

Escrow is een veilige service, een derde partij. Je betaald aan hen het geld, de verkoper stuurt het pakje op en pas bij levering van bewijs is het geld vrijgegeven aan de verkoper ...