Reiki, wie heeft er ervaring mee??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Reiki, wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 22:16

Binnenkort is er bij mij in de buurt een 2-daagse cursus Reiki Alliance en ik ben benieuwd wie zo'n cursus nog meer heeft gedaan en wat je allemaal moet doen....
Heb je er wat aan, kun je het ook op dieren uitoefenen (volgens de brichure zou het moeten kunnen)

Ik zit er namelijk aan te denken om deze cursus te gaan doen, maar eigenlijk weet ik er vrij weinig van af. Ik geloof er wel in, ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik hoor het graag! Zowel negatief als positieve verhalen!

Groetjes Anuschka


verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:23

nou je kunt het het beste aan Dorine vragen
Zij doet zelf ook aan reiki!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:51

Idd Dorine Lachen en met de zoekfunctie op bokt Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:32

ik zelf doe het niet, maar heb het wel laten doen (of soort van)
ik had elke dag hoofdpijn en ook vaak migraine enzo, en toen ben ik naar zo'n mevrouw geweest en die zei dat ik geen melkproducten mocht eten/drinken, en ik moest elke dag 10 min een oefening doen
nou na 1 a 2 maanden was het weg!!
nou na een jaar ofzo kwam het weer terug dus ben ik weer geweest, en toen na een tijdje was het weg
en nu heb ik het maar 1 keer per jaar ofzo
en een vriendin van mij heeft ook zo'n cursus gevolgd, en als ik wat heb dan doet ze dat bij mij Lachen
en ook bij me moeder.. ze had altijd wat, en geen enkele dokter/ziekenhuis wist wat ze had
en toen ging ze naar die vrouw, en die zei ja je hebt zuikerziekte (een soort van)
echt raar! en since dien voelt ze zich veel beter, want ze weet nu wat ze wel en niet kan eten


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:26

Hé leuk die interesse voor reiki! Ik vind dat je het zeker moet doen. Het is niet alleen dat je hulp kan bieden aan mensen en dieren maar ook voor je eigen persoonlijke ontwikkeling is het heel goed. Maar een ander kan nooit zeggen hoe het bij jou zal lopen, dat hangt van je eigen levensloop af, wat je hebt meegemaakt, wat je nog moet verwerken etc. Ik heb het als een versnelling ervaren, heb meer inzichten verkregen en de wereld om mij heen is niet zo moeilijk meer. Knipoog

Als ik jou was zou ik inderdaad de zoekmachine gebruiken. Of als je specifiekere vragen hebt mag je me ook pb-en.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:49

Je kan beter op een chakra cursus gaan www.shyholland.nl . Daar wordt op een zelfde manier gebruik gemaakt van energien. Alleen je laten behandelen vragen ze geen geld voor, itt reiki. Verder maken ze niet gebruik van lichaamseigenenergie. Dat doet reiki volgens mij wel.

Mijn broer heeft alle cursussen gedaan. Ik alleen de eerste drie.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:57

ik heb ook Reiki 1 en 2 gedaan. De cursussen van de Reiki Alliantie zijn behoorlijk aan de prijs, maar een Reiki cursus is zeker de moeite waard. Voor jezelf en voor degenen (mens en dier) die je ermee gaat behandelen.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:54

Citaat:
Verder maken ze niet gebruik van lichaamseigenenergie. Dat doet reiki volgens mij wel.

Met reiki gebruik je ook niet je lichaamsenergie, maar de energie om ons heen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 17:03

Jup, de zogenaamde orgon. Lachen

Ik heb de 1e ook bij de Aliance gedaan maar de 2e bij een ander, voor evenveel geld als de eerste. Scheelde me meer dan 1000 gulden. Kassa!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 17:52

Scheelt idd een hoop geld. Mijn tante is Reikimaster en ik heb het bij haar gedaan. Ik vind al dat geld een beetje overdreven. Zo kunnen alleen de rijken onder ons Reiki leren (leuke woordspeling Haha! ) en de gewone mens kan lekker naar de huisarts blijven hobbelen voor pijnstillertjes. Via de klikgids kun je aan goede Reiki adressen komen al dan niet aangesloten bij de Reiki voor rijken Alliantie Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:46

Klikgids? Klik eens door naar mij? Tong uitsteken

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:50

Als je op het internet gaat zoeken vind je genoeg communities die je meer over Reiki kunnen vertellen. En er zijn er ook die de initiatie voor een klein bedrag, of zelfs gratis doen. Ook op een afstand.
Ik heb Reiki I en II, en pas het regelmatig op mijn merrie en mijn veulen toe. Ik heb de indruk dat het vooral mijn veulen door een hele moeilijke periode heen heeft geholpen. En ze genieten er allebei zichtbaar van...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:47

Maar wat is dan het verschil tussen reiki Alliantie
Of reiki via het Usui systeem ?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:07

Ik heb een jaar geleden Reiki I mogen ontvangen en die was niet duur .
Mijn master is aangesloten bij de Cirkel en vraagt normale prijzen.Ik zit erover te denken om nu voor Reiki II te gaan.
Wij komen nog iedere maand bijelkaar om elkaar Reiki te geven en ervaringen uit te wisselen.Het is echt een avondje voor mezelf ,lekker tot rust komen.Ik geef mijn paarden regelmatig Reiki en het doet ze zichtbaar goed.Het wordt dan heerlijk rustig op stal en er wordt veel gegaapd!!

Er wordt in Dronten een Reiki hinnikavond georganiseerd weet even niet meer wanneer.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:58

Hé ik heb 2 ook bij de Cirkel gedaan!! Lachen

De Aliance werkt alleen via het Usui systeem, en Usui is de man die de geneeswijze heeft herontdekt en verder heeft uitgediept, ja ja ook dmv visioenen enzo

Een vereniging als de Cirkel werkt ook via het Usui systeem maar de Aliance zegt de enige echte te zijn *ahum*.

Maar als je naar bijv. Thailand op vakantie gaat kun je je praktisch op elke hoek van een stad laten inwijden.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:00

Een collega heeft het mij ook aangeboden.
Ik ben gevoelig voor stress, spieren nek/schouderlijn slaan vast...hoofdpijn. Altijd boven rechteroog en vaak. Heb al accupunctuur, helpt nu minder als eerder. Maar het ergste (ja die hoofdpijn is ook niet te zuinig)..heb al 1,5 jr last van re. schouder/bovenarm. Vorige week echo: kwam niks uit. Maar heb, zeker een jaar geleden, erg veel pijn gehad. Nu nook nog maar minder.
Ik dacht laatst een (steroïden) spuit te krijgen in ziekenhuis, maar was niet, gelukkig... Ik dacht dat het dan zeker geen zin meer had naar reiki (die collega) te gaan.... Nu denk ik er dus wel weer aan.
Aan jullie reakties te zien, kan ik dat gebruiken??

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:02

Vorig jaar ben ik met mijn bijrijdster naar een Reiki info-avond geweest. Het was zeer interessant, alleen vond ik die "leraar" een beetje opgefokt figuur; hij vertelde op een nogal druktemakerig toontje, hoe jouw leven en dat van je omgeving wel niet zou veranderen enz. enz. Vandaar dat ik heb besloten, om nog maar even te wachten met het volgen van een cursus Scheve mond . Maar.. ik ken mezelf, uiteindelijk zal ik het toch gaan doen Knipoog !
Een paar jaar terug heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Reiki; ik kwam bij een kennis van mij, om naar een nieuw paard van d´r te kijken. Toen we naar binnen liepen om een kop koffie te drinken, deed ik m´n schoenen uit en vertrok m´n gezicht daarbij van de pijn in m´n rechter enkel. Dikke was ruim een half jaar daarvoor, een keertje van iets geschrokken en tijdens het omdraaien, sloeg hij keihard met z´n ijzer tegen mijn enkel *auauauw* . Ik was er al voor bij de dokter geweest en had er zelfs een tijd zo´n enkel-brace voor, maar dat hielp allemaal niet echt . Toen ze zei dat ik m´n sok even uit moest trekken, dacht ik dat ze gewoon even wilde zien wáár hij me precies geraakt had. Ze nam m´n enkel tussen haar twee handen en streek er ahw een beetje overheen. Opeens werd m´n enkel helemaal warm! Niet van de buitenkant Knipoog , maar hij begon echt van binnenuit te gloeien!! Toen ik dat nogal verbaasd aan haar vertelde, zei ze "Ja, Reiki helpt altijd erg goed Lachen !"
Ik heb daarna nooit meer last gehad van die enkel Lachen ......

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 23:05

Leuk, al die reacties!!

De cursus die ik misschien ga doen, kost € 150,00 voor een weekend (2 dagen van 10.30 tot 17.00). Wat hebben jullie betaald voor je eerste cursus??
En nog een vraag die me best bezig houdt......wat doe je allemaal tijdens zo'n cursus??? Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen! En wat is nou het verschil tussen Aliance en de Cirkel, klopt het dat er nog een andere soort is??

Een collega van mij doet iets anders dan Reiki (ben de naam vergeten), gaat via een foto, zo komt hij dingen over iemand te weten/voelen, klinkt erg vaag. Vanavond moest hij weer naar die cursus en vroeg of hij een foto van mij mocht gebruiken, aangezien ik best nieuwsgierig ben aangelegd heb ik ja gezegd, maandag hoor ik "de uitslag" Nou ja ik ben benieuwd en als het echt klopt laat ik het wel weten...

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:14

Mijn vader was reiki meester en ging regelmatig naar Hawaii om workshops te geven.... Helaas is hij overleden voordat hij het mij kon leren en nu zit er voorlopig ven teveel emotionele lading aan vast om een cursus te gaan volgen.

Ik denk wel dat door Reiki hij pas heel laat heel ziek is geworden... een vloek en een zegen ineen, want daardoor wisten we veel te laat dat hij kanker had, maar heeft hij wel weinig pijn gehad.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 01:08

Misschien is het een idee om eerst eens te gaan voor een Reiki-behandeling.Kun je het zelf ervaren en er vragen over stellen.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 09:24

dapperdier schreef:
Mijn vader was reiki meester en ging regelmatig naar Hawaii om workshops te geven.... Helaas is hij overleden voordat hij het mij kon leren en nu zit er voorlopig ven teveel emotionele lading aan vast om een cursus te gaan volgen.

Ik denk wel dat door Reiki hij pas heel laat heel ziek is geworden... een vloek en een zegen ineen, want daardoor wisten we veel te laat dat hij kanker had, maar heeft hij wel weinig pijn gehad.


Dit laatste is onzin.
Dat jullie te laat wisten dat hij kanker had, kwam niet door reiki.
Reiki stelt een ziekte niet uit, integendeel, helpt je de confrontatie juist eerder aan te gaan en de energie van reiki helpt bij het sneller en beter gezond worden.

Kijk maar naar mij, ik had al Reiki 1 toen de kanker werd ontdekt, door Reiki worden de symptomen juist DUIDELIJKER, dus bijv. bij griep zul je wel hoge koorts krijgen, maar zal diezelfde 'piek' weer eerder dalen, je zult het sneller 'verwerken' zeg maar.
Maar die hoge koorts krijg je dus alsnog wel, als je jezelf behandelt!

Zo is het met kanker ook, de ziekte wordt niet uitgesteld, de kankercellen groeien echt niet langzamer.
Echter er gaat wel energie naar jouw eigen lijf waardoor het herstel beter en sneller gaat, en de bijwerkingen minder zijn... Lachen

Verder Dapperdier:
juist die emotionele lading die er aan vast zit, is een lading die je moet verwerken nog, omzetten in positieve gedachten.
Je vader heeft dankzij Reiki ontzettend mooie momenten gehad in zijn leven.
Ik denk dat, zodra je er aan toe bent zeg maar, je inderdaad Reiki 1 eens moet doen.
Je vader zou waarschijnlijk zeggen: niet ter herdenking aan mij, maar omdat jij dit JEZELF als geschenk geeft. Knipoog

Ik hoop dat ik je niet gekwetst heb, dat was mijn bedoeling niet, heel veel succes mocht je ooit de cursus gaan doen! Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:48

Ik heb Reiki 1 voor Fl 350,- gedaan en was van vrijdagavond tot zondagmiddag. Reiki 2 was ook voor Fl 350,- en duurde 2 dagen.

De Aliance zegt de enige echte vereniging zegt te zijn waarbij de reikimasters allemaal in directe lijn van Usui 'afstammen'. Usui is de man die de geneeswijze heeft herontdekt en verder heeft uitgediept. Hij heeft meer mensen ingewijd en die keten van inwijdingen gaat door tot nu.

De Cirkel werkt via hetzelfde systeem, dus ook de reiki van Usui, maar is gewoon veel goedkoper.

En het hangt wel een beetje van de Master af wat er in zo'n weekend gebeurd. De grote lijn is, voorstellen aan elkaar, uitleg krijgen over de geschiedenis van Reiki, één voor één worden ingewijd (de eerste keer zijn er 3 inwijdingen geloof ik), en je oefent op elkaar met de plaatsen van handopleggingen enzo.

AfbeeldingAfbeelding

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 16:43

Ik heb alleen Reiki 1. Ik betaalde E 115,= voor 4 avonden, van 19.00 tot 21.30.
Ik vind het echt de moeite waard. Ik ga ook Reiki 2 doen, maar voorlopig nog even niet. Ben er nog niet helemaal klaar voor.
Wij kregen 4 inwijdingen. De eerste avond leerde je om Reiki op jezelf toe te passen en de andere 3 om het bij een ander toe te passen.

Ik doe het nu ook wel eens bij de paarden en merk dat ze er heel verschillend op reageren. Kasmeria vind het geweldig, maar Tyrano moet erniets van hebben. Hij is er te ongeduldig voor.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 22:15

Dorine"]
[quote="dapperdier schreef:
Mijn vader was reiki meester en ging regelmatig naar Hawaii om workshops te geven.... Helaas is hij overleden voordat hij het mij kon leren en nu zit er voorlopig ven teveel emotionele lading aan vast om een cursus te gaan volgen.

Ik denk wel dat door Reiki hij pas heel laat heel ziek is geworden... een vloek en een zegen ineen, want daardoor wisten we veel te laat dat hij kanker had, maar heeft hij wel weinig pijn gehad.


Dit laatste is onzin.
Dat jullie te laat wisten dat hij kanker had, kwam niet door reiki.
Reiki stelt een ziekte niet uit, integendeel, helpt je de confrontatie juist eerder aan te gaan en de energie van reiki helpt bij het sneller en beter gezond worden.

Kijk maar naar mij, ik had al Reiki 1 toen de kanker werd ontdekt, door Reiki worden de symptomen juist DUIDELIJKER, dus bijv. bij griep zul je wel hoge koorts krijgen, maar zal diezelfde 'piek' weer eerder dalen, je zult het sneller 'verwerken' zeg maar.
Maar die hoge koorts krijg je dus alsnog wel, als je jezelf behandelt!

Zo is het met kanker ook, de ziekte wordt niet uitgesteld, de kankercellen groeien echt niet langzamer.
Echter er gaat wel energie naar jouw eigen lijf waardoor het herstel beter en sneller gaat, en de bijwerkingen minder zijn... Lachen

Verder Dapperdier:
juist die emotionele lading die er aan vast zit, is een lading die je moet verwerken nog, omzetten in positieve gedachten.
Je vader heeft dankzij Reiki ontzettend mooie momenten gehad in zijn leven.
Ik denk dat, zodra je er aan toe bent zeg maar, je inderdaad Reiki 1 eens moet doen.
Je vader zou waarschijnlijk zeggen: niet ter herdenking aan mij, maar omdat jij dit JEZELF als geschenk geeft. Knipoog

Ik hoop dat ik je niet gekwetst heb, dat was mijn bedoeling niet, heel veel succes mocht je ooit de cursus gaan doen! Lachen
[/quote]

Een beetje wel Dorine, het komt wat fel over, zoals ik al zei weet ik niet veel van Reiki, maar misschien vertel ik ook wel niet genoeg over de situatie...

Mijn vader had alvleesklierkanker en dat is een vorm van kanker die je niet heel snel constateert, vaak pas laat en in een ver gevorderd stadium. Mijn vader voelde zich in retrospectie wel al een tijdje moe en ik bedoel dus te zeggen dat Reiki de symptomen misschien minder heeft gemaakt, absoluut de kanker zelf niet! Ik vind daarom de vergelijking met griep een beetje vreemd, omdat alvleesklierkanker zich niet zo manifesteerd. Juist het snelle betervoelen door reiki deed hem veel later naar de arts stappen. Het ging steeds weer over.

Over verwerking... dat is een heel lang verhaal en in mijn geval alleen maar positief. Mijn vader was een zeer spiritueel mens en heeft heel snel losgelaten, waardoor voor mij het ook makkelijker werd. Ik heb zelf recent nog gezegd dat ik misschien wel gelukkiger en een rijker mens ben geworden na zijn overlijden, als dat geen verwerking is!

De emotionele lading zit hem vooral in het feit dat Reiki iets is wat ik met hem zou willen delen! Net als ik Blizz heel graag met hem had willen delen en net zoals er een heleboel dingen zullen zijn in de toekomst die waar hij niet bij zal zijn.

Misschien ga ik een beetje off-topic nu. Het verhaal van mijn vader is niet zo 1-2-3 uit te leggen. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik Reiki een bijzonder iets vind, dat het wellicht een heleboel mensen en dieren ( en eigenlijk de hele samenhang en totale energie van de wereld) helpt. Maar dat het absoluut geen wondermiddel is.

Ik ben voorstander van alternatieve geneeswijzen en vind dat de meeste artsen veel te snel een kuur of een prik geven. Maar sommige dingen zijn gewoon niet met alternatieve geneeswijzen op te lossen en daar leven we in de 21e eeuw voor. Zoek een gezonde combinatie. Zoals jij je chemo doet en de symptomen kunt verminderen met Reiki.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 22:41

Met een paar rondje's draaien ofzo. gaat je pijn over Verward Snap er niets van?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Aeva, Angie91, BETUWE, Kabayo, Lalladidoo, marleen_88, mvdende, nafkedemi, Remembrance, Roosch, Selina, SemrushBot, Sintara, Swift, Theseus, Touchem, xxxmh en 139 bezoekers