Hoe huisvesten de bokkers hun andere huisdieren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Hoe huisvesten de bokkers hun andere huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 23:51

Hai,

Ik ben nieuwsgierig hoe de meeste bokkers met hun huisdieren omgaan.
Daar bedoel ik mee,we maken ons over het algemeen druk over hoe groot een stal is voor een paard en hoe vaak het paard uit zijn box komt enz.

Nu wil ik graag weten,denken jullie er ook zo over bij je andere huisdieren.
Kan het konijn zijn pootjes geregeld strekken door het uit zijn (vaak)kleine hok te laten.
kunnen de vogels geregeld hun vleugels eens lekker uitslaan door ze door de kamer te laten vliegen.
Kunnen de vissen rechtuit zwemmen of zitten ze in zo een ronde kleine kom.
Samengevat hebben de dieren de ruimte om zich eens echt lekker te ontspannen en uit te leven en worden ze geregeld eens op plekjes gekrabbeld waar ze zelf moeilijk bij kunnen.
Worden er lange wandelingen met de hond gemaakt of is het toch maar even gauw het kleine rondje.

Als ik dus zie wat de meeste voor hun paard overhebben,denk ik dat overgrote deel wel goed voor hun dieren zullen zijn maar soms worden de kleine vrienden wel eens vergeten aan waar dat dier behoefte aan kan hebben, waar we juist met paarden vaak zo oplettend mee zijn.

Mijn konijnen mogen geregeld hun pootjes strekken en zich uitleven in de tuin(die goed afgezet is)
Mijn verdere gekooide dieren zitten zeer ruim(binnenvoliere,buitenvoliere)waar ze hun vleugels goed kunnen uitslaan.
De chinchillas kunnen springen in hun hoge kooi en de vissen hebben ruim 1 meter aquarium.
De katten hebben een kattenluik(is hier veilig voor ze).
De hond komt ondanks haar handicap geregeld buiten(kan niet echt verre afstanden lopen,is verlamd geweest)en ook nemen we haar geregeld mee naar het bos(die we hier niet hebben in de buurt)of een natuurgebied en als ze het lopen niet meer volhou dan gaat ze in een draagtas waar haar hoofdje naar buiten steekt of ze gaat op de arm(ze is maar een ukkie)
Alle kooien en hokken worden iedere week verschoond en in de zomer vaak wel 2x per week en alle dieren krijgen de voeding die ze nodig hebben,incl de vaak vergeten pluk hooi voor de knagers die juist zo belangrijk voor ze is.

Ben benieuwd.

Groetjes Smousje .

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:55

Mijn katten hebben het hele huis tot hun beschikking, de Chinchilla's hebben een hele ruime volliere met klimmogelijkheden, de 2 goudvissen hebben een mega aquarium en de honden hebben niet alleen het huis maar ook een tuin tot hun beschikking, plus dat ze gewoon uitgelaten worden natuurlijk...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:56

Sinds ik uit huis ben zie ik de hond die bij mijn moeder woont wel veel minder maar ik ga nog heel geregeld met haar naar het bos om te wandelen en spelen. En ze gaat wel eens mee naar de paarden.

M'n cavia was ook net een hondje, ik had er een tuigje en riempje voor en dan gingen we ook naar het grote grasveld om te wandelen Haha!
M'n woestijnratjes hadden een groot aquarium en kwam ook af en toe los, maar dan waren het net kangaroos zo hoog sprongen ze door de kamer en die kreeg ik dan nauwelijks terug, dus dat is ook bij een paar keer gebleven.
Onze katten konden gewoon in en uit huis lopen.
Euhm we hebben nog een wees-haan gehad die ik thuis heb uitgebroed met de fohn Bloos Schijnheilig en die moest toen ook mee op vakantie naar Zeeland. Die wandelde ook gewoon achter ons aan. Geloof alleen dat de mensen uit de andere vakantiehuisjes iets minder blij waren met onze gast 's morgens, maar een handdoek over het hok doet wonderen en dan was hij weer 'kiplekker' als hij eruit mocht voor de rest van de dag.

Hmmmm geloof niet dat onze dieren te klagen hebben gehad.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:58

Ik heb drie katten. De ex-kater mag naar buiten, want hij is erfvast Haha! , de twee poezen blijven binnen. Ik heb ze vanaf 6 weken, toen waren ze behoorlijk wild, bij mij zijn ze nu tam, mag ze ook optillen enzo, maar ik ben bang dat als ze naar buiten gaan, dat ze dan vrij snel weer zullen verwilderen.

Ze zijn overigens wel gesteriliseerd voor het geval dat ... . Binnen hebben ze plenty ruimte en speelgoed en aandacht. Doordat ze nooit buiten zijn geweest hebben ze ook geen drang om naar buiten te gaan.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 00:24

We hebben hier 8 konijnen, die allemaal buiten lopen. We hebben een omheind grasveldje met een grote heuvel in het midden waar betonnen buizen doorheen lopen en die in het midden samenkomen in 2 grote ruimtes, waar we in kunnen kijken dmv 2 deksels die bovenop de burgt zitten (snappen jullie het nog Tong uitsteken ?).

De 3 honden kunnen de hele dag naar buiten, er is altijd iemand thuis (mijn vaders bedrijf zit aan het huis vast), dus staat de deur naar de tuin altijd open, ze hebben een tuin van 75 bij 30 tot hun beschikking met een groot grasveld bomen en struiken. Onze honden kunnen zich dus de hele dag uitleven, lekker dollen enzo. Minder is dat er in de tuin ook van alles rondhuppeld zoals muizen, mollen, muskusratten, (ieuw! Lips are sealed ), vogels en ander klein spul, waar ze dus ook op jagen en dan heel trots komen laten zien... Misselijk En af en toe ook een verdwaalde kip van de buren Bloos

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 00:33

wij hebben gewoon deze kooi Afbeelding
Voor 2 cavia's, er staat een houten huisje in waar ze in kunnen en op kunnen. Ze hebben een wilgentakje erin om te voorkomen dat ze aan de tralies gaan knabbelen. Er hangt een knabbelstokje in en ze krijgen van mij iedere dag 2 snoepjes met vitamine c. En natuurlijk iedere dag vers water, voer en hooi.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:20

Mijn vogel zit in een best ruime kooi en komt helaas niet los. Als ie wat tammer zou zijn, was dat veel makkelijker geweest. Maar er wordt aan gewerkt, gaat al steeds beter Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:33

Toen ik nog een vogel had kwam deze regelmatig los.
Mijn cavia's liepen ook vaak los en met mooi weer in een grote ren in de tuin.
Nu heb ik alleen nog een kat en die komt en gaat zoals het hem uitkomt. Als hij binnen is heeft hij het hele appartement tot zijn beschikking.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:36

Mijn 4 kippen hebben een binnenhok van 2x2 en een buitenren van 6x2. Ze kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten willen, hebben de hele dag eten tot hun beschikking. Ze kunnen scharrelen en ik heb een kippenklimrek voor ze gebouwd (ala Bob the Builder).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:26

Ons konijn heeft een hok met een hele grote ren. Hij kan dus lekker vrij rennen en soms mag hij ook uit ze hok gras eten. De pony beschikken over een stal, bak en weide. De hond mag buiten los lopen en heeft de garage en bijkeuken over zijn beschikking, dat geld ook voor de poezen. Binnenkort komt er nog een pot-lammetje!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:55

De cavia loopt in een groot hok, en loopt af en toe ook rond in huis. Is alleen lastig te vangen dan.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:57

Mijn katten zien ons als bediening voor alle deuren. Ze hebben afstandsbediening op de stem, als een portier staan we de hele dag klaar. Mijn katten hebben een geweldig leven, binnen en buiten, er staat altijd voer (Hills) en rond een uur of 6 is er nog blikvlees.

Mijn konijn is een asielzoekertje, we hebben hem nu in zo'n plastic bak als hierboven (100x45cm.) en ja dat is te klein. Het dier had praktisch op de CV gestaan voor hij in november bij ons kwam, dus die plaats je dan niet meer buiten. Hij mag er nu 2x daags even een half uur uit. Kan die geweldig sjezen. Het is inmiddels een afgetraind sportkonijn, het is niet makkelijk om grip op hem te krijgen in zijn nekvel, en als je hem met twee handen pakt, voel je 1 bonk spieren. Floppy Schwarzeneggert
Dit voorjaar krijgt het konijn een 2 etage konijnenvilla voor zichzelf, we denken aan een afmeting van 1,6x0,6m. Dan komt hij er niet meer in. Ik vind een konijn in huis stinken...

Af en toe ben ik in de verleiding weer eens een hond te nemen. Zo schattig. Maar ik heb er eigenlijk geen echte tijd voor...Dus ik heb geen hond.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:01

In een kooi! Daar zit onze vogel.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:11

sam loop los op het terrein en heeft een buitenkennel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:15

Wij hebben 2 jackrussels.
En die hebben een hondeluik in de deur.
Ze kunnen dus de hele dag de tuin in als ze daar zin in hebben.
En als het zonnetje ook maar een beetje te voorschijn komt liggen ze ook vaak te maffen in de zon.
Maar als het koud is zijn ze toch het meeste binnen.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:16

IK heb een konijntje en die heeft een aardige grote kooi. Maar de kooi staat overdag altijd open en dan kan hij naar buiten. Wij hebben laminaat dus we hebben een badlaken voor de kooi gelegd zodat hij lekker daar over heen kan hupsen.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:48

Onze twee cavia's delen samen een kooi waarin idd zo'n huisje staat waar ze in en op kunnen. S'avonds gaan ze altijd een uur of 2-3 los in de kamer. Ik vind namelijk dat een beest pootjes heeft gekregen om mee rond te hollen. Als we ze opjagen gaan ze snel weer in hun hokje zitten en ze zijn goed zindelijk. Leuk hoor, van die race-toepetjes in huis Haha!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:34

Onze kat heeft het hele huis tot zijn beschikking om in rond te lopen en hij hoeft maar een gil te geven of er wordt een buitendeur voor hem geopend zodat hij zich ook buiten kan vermaken Haha! Alleen vanwege zijn leeftijd is zijn algehele activiteit de laatste jaren danig gedaald Knipoog Mijn cavia Willem heeft een grote kooi tot zijn beschikking en heeft een pseudo vrijheid omdat het deurtje van zijn kooi altijd open staat. Los komt hij eigenlijk niet omdat dat gekke beest geen poot verplaatst dan Verward Dan laat ik hem rondlopen en kruipt ie weg in een hoekje (bij voorkeur helemaal onder mijn bed of mijn bureau) en gaat daar de rest van de tijd dood stil zitten. Het allerliefste zou ik voor hem een plekje in de tuin willen maken met een stukje gras en een mooi binnenhok (net als een kippenren) voor als het koud wordt. Maar helaas vinden mijn ouders dat niet zo'n goed plan Boos! Maar als ik later een eigen huisje met tuin heb ga ik dat zeker voor hem maken, kan ie lekker elke dag buiten rondlopen Lachen

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:59

Ik mag bij Jip, mijn kat, in huis wonen Haha! !

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:03

Mijn katten kunnen door het hele huis lopen, buiten op een groot balkon. Mijn vissen (guppys) zitten in een aquarium waarin ze lekker de ruimte hebben om te zwemmen. (dat aquarium dient gelijkt voor slaap plaats van tijger, lekker warm door die lamp en hij ziet vissjes langs zwemmen waar hij uren naar kan kijken)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:06

We hebben 2 katten (nou ja mijn moeder Haha! ) ze hebben het hele huis tot hun beschikking en er zit een kattenluik in de deur dus ze kunnen naar buiten en naar binnen wanneer ze willen.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:33

De Chinchilla's hebben een iets te kleine kooi maar mogen vaak wel in een bol rondrennen in de huiskamer Lachen In mijn kamer moet ik weer even draden verstoppen en kiertjes dichtmaken en dan kunnen ze weer in mijn kamer rennen Lachen

De honden hebben een heel huis en tuin tot hun beschikking Lachen

De degoe heeft net een grotere nieuwe kooi

mijn pluisje (knijn) heeft een erg groot hok voor een dwergje Knipoog Meneer mag vaak los maar wil liever in zijn hokkie blijven Lachen

Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:43

Mijn ratje woont in haar eentje in een hele grote konijnenkooi (1.20X50X50 ofzoiets) met allemaal hangmatten en klimdingen en holletjes. Het is wel zielig dat ze in dr eentje zit maar haar vriendinnetje heb ik vorig jaar helaas moeten laten inslapen Verdrietig ze had namelijk een tumor. Maar ze komt er elke dag uit en dan mag ze lekker rondlopen. We zetten de kooi dan gewoon open (meestal de hele avond) en dan kan ze doen wat ze wil. Ze vind het ook helemaal het einde om op je schouder te zitten als je bijvoorbeeld in de keuken bezig bent ofzo. Al met al komt Lady dus geen aandacht tekort.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 17:45

Mijn hamster heeft een vrij groot hok, komt er ook vrij vaak uit. Mijn gerbils kon ik (in tegenstelling tot die van Cody Haha! ) wel goed loslaten in de kamer, die liepen elke dag bij me op de bank als ik tv keek. Maar die heb ik niet meer.
Verder heb ik 2 konijnen die komen er elke week uit als mijn vader (ja weet het Bloos ) ze schoonmaakt.
En voor mijn vissen vind ik het sneu als ze uit hun aquarium worden gehaalt. Ik heb dus geen ronde kom, maar een aquarium voor ze (2 goudvissen)
En de katten lopen de hele dag wat rond, als we weg zijn staat de bijkeuken deur open en kunnen ze bij hun eten en kattebak. Verder laten ze het wel merken als ze er uit willen. Normaal konden ze altijd via het garageraampje, maar die deur moet nu dicht omdat het anders koud word Tong uitsteken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:40

Mijn fret heeft een niet zo heel groot hok...zijn hok staat denk ik 8 uur per dag open, dus hij kan in en uit wanneer het hem uitkomt Haha! Als hij moe wordt kruipt hij in zijn hangmat Lovers

Mijn cavia (heb ik allang niet meer) had een hok waar geen deur in zat, en kon dus 24 uur per dag vrij rond lopen Lachen

Wij hebben geen luikjes in onze tuindeur, en om de 30 minuten staat er of één van onze twee katten of één van onze twee honden bij de deur te ouwehoeren. Wij lopen dus ook geregeld naar de keukendeur om ze of naar binnen of naar buiten te laten Lachen Daarnaast komt mijn hondje regelmatig buiten.