*UPDATE* Suevo is goedgekeurd! (+fotos!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

*UPDATE* Suevo is goedgekeurd! (+fotos!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 19:15

WHOAAAAAAAA IK ZIT HIER TE STUITEREN!!!

Vandaag kwam ik op stal en het eerste wat ze tegen mij zeiden was: Neem morgen al je papieren mee van je paard, want maandag komen de keurders van het PRE stamboek. Ik gelijk helemaal blij, ze komen 's morgens en ik heb meteen mijn dierenarts opgebeld en gevraagd wat ze allemaal gaan doen etc etc en wat ik moet doen.
Ik ben helemaal zenuwachtig, stel je voor dat ze net een klein dingetje zien en dat hij het niet haalt? HEEEEELP!! Iedereen zegt dat hij het vast wel gaat halen en ook mijn dierenarts en de staleigenaren zijn daar van overtuigd. Ik zweer je dat ik tm maandag niet kan slapen haha Haha!

Ik ga hem morgen nog een keer helemaal nameten of misschien moet ik dat juist niet doen, dan word ik nog zenuwachtiger haha Bloos

Zondag moet hij helemaal gewassen worden en zijn hoefjes mooi gemaakt. Iemand verder nog tips?

Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte!
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 10-02-03 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:20

word ie gekeurd alsdekhengst?of word ie medich gekeurd?

Ik zou m mooi oprdirken.. vlechtjes in de manen de dag er voor dat ie mooie krullen heeft enzo... hihi

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 19:29

Als dekhengst, en dat is bij het PRE stamboek voor het leven *slik* Het stamboek wordt bijgehouden door het leger hier in Spanje, het is dus een militair stamboek. En ze zijn heeeeel streng Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:31

DinkeyGirl schreef:
Als dekhengst, en dat is bij het PRE stamboek voor het leven *slik* Het stamboek wordt bijgehouden door het leger hier in Spanje, het is dus een militair stamboek. En ze zijn heeeeel streng Scheve mond


owjé ...... nou sucses dan maar!! Zal vast wel goed komen....... hij is prachtig Lovers Kwijl

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 19:39

Thanx, ja dat zegt iedereen maar dan blijf je toch maar denken, wat als zij nou een kleinigheidje zien of een bot niet de juiste maat heeft of wat als zijn achterbenen niet helemaal goed zijn of.... OH IK WORD ER GEK VAN! Haha!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:48

De maandag die al is geweest of volgende week maandag ?anders als het deze maandag was : verslagje Tong uitsteken.Ach dat zal toch goed komen !Als hij nooit gezondheidsproblemen heeft... .En de foto's die ik al van Suevo heb gezien Kwijl !Ik weet zeker dat ie der door is hoor Haha!.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 19:51

Nee aankomende maandag. *nerveus*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:52

Spikkel, dit bericht is vandaag geplaatst... Knipoog

Heel erg veel succes! super om een goedgekeurde PRE hengst te hebben lijkt me! *LOL*

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:53

Ow , waar zien jullie dat eigenlijk?Ik zie alleen altijd elk bericht vanboven staan : Geplaatst: 18-09-1989.Hehe , Verward

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:14

Haha! Zo nerveus zijn!!

Ik ben ervan overtuigd dat het wel goed zal komen...

Zorg maar dat hij mooi afgetraind is (dat is hij al, dus dat is geen probleem) en maak misschien een hengstenvlecht ofzo? Vlecht zijn staart de avond ervoor in, fixeer het met lak en haal het er maandag weer uit! Dan krijg je golfjes...

Ik denk aan je maandag!!

Veel succes...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:15

Misschien kan je even aan Merilyn vragen wat zij heeft gedaan met El Roy voor de keuring? Die is toch goedgekeurd??

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 20:23

Kweenie, maar ik zal haar iig PBen! Iedereen zegt wel, van die golfjes, maar ik heb dat al eens eerder bij Suev gehad en dan ziet hij eruit als een mietje!! Hebben ze niet liever een wat stoerdere uitstraling, met de manen, staart en voorpluk mooi uitgekamd nadat ik van dat manen- en staartconditioner erin heb gespoten? Want dan lijkt het heel vol, het is zacht, het glanst een beetje en het staat hem beter dan van die krullen.
Die staart moet wel goed gewassen worden hihi, is nu GRIJS van het stof Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:43

Ja, dan moet je er geen krulletjes indoen!! Niemand wil een homo-hengst!!!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:56

Whaa echt gaaf zeg! Ik hoop echt voor je dat hij wordt goedgekeurd Lachen
sms-je me maandag als je meer weet?


DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 21:03

Idra schreef:
Ja, dan moet je er geen krulletjes indoen!! Niemand wil een homo-hengst!!!


WHOAHAHAHA er was eerst een topic over hengstenvlechten, daar had ik ook een verhaaltje geschreven over hoe dat bij ons verlopen was. Die kop van Suev was echt ontbetaalbaar!! Hier is de link LOL

[VMR] Hengstenvlecht?

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 21:05

TUURLIJK SMS ik je meteen! Ik ga iedereen SMSen die de uitslag gelijk wil weten haha Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:11

Heb topic over hengstenvlecht gelezen! Ik ging het ook bij Moreno proberen, maar ben er niet aan toe gekomen...

Arme Suev, werd hij helemaal veranderd in een mietje... hihi! Maar als je ooit wedstrijden met hem zou gaan rijden (weet niet of dat je plan is) zal hij het toch moeten leren accepteren...

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 21:16

Kan ik dan geen matje maken? Of de vlecht helemaal op de halslijn leggen, dat is iig nog beter dan wat ik hem toen heb "aangedaan." Haha!

Dat neurotische luchthappen is trouwens weer helemaal weg (al een week ofzo, sinds mijn alfalfa er is). Kunnen ze daar een paard op afkeuren?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:59

Neueueh, dat denk ik niet... Luchthappen is niet erfelijk ofzo... Maar hopelijk raakt hij niet te stressed van al die keuringsmensen rond hem... Maar ja, dan heeft hij wschlk toch niet de mogelijkheid om te happen, omdat hij dan niet in zijn stal zal staan...

Ik ben ook best wel benieuwd...

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:53

Veel succes.....
Maar hij haalt het wel, daar ben ik van overtuigd!

Portugal "Here I come"..............

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:24

Je kan je paard nog zo mooi maken als je wilt, maar daar kijken ze niet naar hoor of laat ik het zo zeggen, daar kijken ze doorheen.
Komen de Madrilenen?
Als Suev goed is keuren ze hem goed, met of zonder stofjes, maar even goed borstelen, en zorgen dat hij er verders prima uitziet zou ik ook gewoon doen hoor Knipoog
Heel veel suc6 ik zal duimen maandag!!!!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:27

Hee wat spannend zeg! Heel veel succes maandag en sterkte met je zenuwen. Meer dan hem er netjes bijzetten kun je niet doen hoor. Zij moeten hem keuren.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 01:18

Ja ik denk dat dat het beste is: gewoon de dag ervoor de hoeven netjes schoonmaken en vetten, niet op de dag zelf want dat staat zo overdreven. En ik zal het stof uit zijn staart en vacht wassen en hem gewoon netjes poetsen. Die spray erin op de dag dat ze komen en netjes uitborstelen met een zachte borstel voor een weeldig effect. Dat doe ik zowiezo 2x per week om zijn manen mooi en klitvrij te houden zodat ze NOG langer worden. En dan zien we het wel.... maar ik voel me net een moeder wiens kind een belangrijk examen heeft ofzo... mijn binkie Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:18

Jeetje, wat spannend! Heel veel succes voor jullie allebei!

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:18

ik wil jou en suev heel heel erg veel succes wensen en ik hoop dat jullie het halen!!


groetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, dazai, Ladypronk, Mieke, Paardennamen, StalNollie en 101 bezoekers