hoofd omhoog.... (de mijne he ;) )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

hoofd omhoog.... (de mijne he ;) )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 21:09

Ik heb een gigantisch probleem. Ik staar tijdens het rijden constant naar de grond. Mijn instructeur roept dan.. "Hoofd omhoog, naar voren kijken." Waarop ik meteen er aan denk en naar voren kijk. Waarna oscar dus zegt... "Geinig dat ik bij die dingen haast nooit namen hoef te noemen Lips are sealed Frusty Schijnheilig

Of hij roept.. INGRID! en dan weet ik al genoeg!....

Ikw eet dat ik er gewoon aan moet denken. Maar kent er misschien een van jullie een methoden om mezelf aan te leren, dat ik moet kijken in de richting waar ik heen wil!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:18

eehhhm, een nekband om?? Cool Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik moet er zelf ook steeds aan denken, anders duik ik ook zo het zand weer in. (kijken waar je heen gaat, het zand in dus Schijnheilig ) Ik heb het ook met springen. Ik oefen ook wel eens met figuren, rechte lijnen enzo, en dan probeer ik de hele tijd naar het bordje waar ik heen ga te kijken en dus niet naar het zand. Waarom ik naar beneden kijk Verward Geen idee, ik weet wel dat je er voorover van gaat zitten Haha! .

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:28

Ik weet wel waarom je het doet maar weet niet 1-2-3 een oplossing. Eigenlijk wel maar die wil je niet horen volgens mij, zo wel dan moet je maar even neerzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:26

De beste oplossing is om veel te rijden met andere ruiters. Hierdoor moet je wel opkijken anders krijg je botsingen Lachen

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:51

Heb hetzelfde probleem (gehad). Ik heb het een beetje afgeleerd door mij echt te concentreren op een punt recht voor mij,...

Maar het is niet zo simpel om so'n probleem op te lossen,...ik doe het vaak te om te zien of ik mijn paard kan laten afbuigen,...wat TOTAAL verkeerd is (weet ik zelf, maar het is een soort van automatisme,...) maar door recht vooruit te kijken krijg ik mijn pony makkelijker aan de teugel,...maar toch durf ik het nog te doen,...

Veel suc6!! Ik hoop dat het je lukt om het af te leren!!

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:52

Heb hetzelfde probleem (gehad). Ik heb het een beetje afgeleerd door mij echt te concentreren op een punt recht voor mij,...

Maar het is niet zo simpel om so'n probleem op te lossen,...ik doe het vaak te om te zien of ik mijn paard kan laten afbuigen,...wat TOTAAL verkeerd is (weet ik zelf, maar het is een soort van automatisme,...) maar door recht vooruit te kijken krijg ik mijn pony makkelijker aan de teugel,...maar toch durf ik het nog te doen,...

Veel suc6!! Ik hoop dat het je lukt om het af te leren!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:16

Ik heb het helemaal lollig, tijdens les kijk ik altijd naar beneden (niet op gevoel leren rijden) maar met wedstrijden keek ik altijd netjes vooruit naar de letters Haha! Misschien is dat voor jou ook de oplossing echt consequent van letter naar letter rijden...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:09

walkman opzetten die zegt INGRID naar VOOOOOOOren kijken Lachen

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:39

Ik doe het ook heel erg. En als ik er dan aan denk, loopt Ionica meteen beter.... Ik moet ook maar eens een bandje opnemen denk ik.... Tong uitsteken

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 12:23

Diana_Mabel schreef:
walkman opzetten die zegt INGRID naar VOOOOOOOren kijken Lachen


HAHAHAHA zou op zich een goede oplossing zijn. Maar zo kan ik de andere aanwijzingen van mijn instructeur toch niet horen. Gelukkig zegt mijn instructeur er constant wat van. En ik moet zeggen gister in de les ging het al een stuk beter.

MAar ik denk ook dat als ik met andere paarden in de bak rijd, een walkman niet zo'n goed plan is, zowiezo eignelijk. Als er dan iets gebeurd kan ik het niet horen......

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 13:08

Oh wat komt dit bekend voor

Ik ben dan zo geconcentreerd bezig dat ik vergeet om mijn hoofd omhoog te doen. Als er anderen bij zijn doe ik het meer, omdat ik niet tegen anderen op wil botsen. Maar zodra ik alleen rijd gaat mijn koppie weer omlaag.
Ik moet er echt heel bewust op letten anders zakt het vanzelf weer.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 20:48

Het was ook maar een geintje Lachen
Het enige wat bij mij helpt is herhalen herhalen herhalen en als het kan in de spiegel of een ruit eens kritisch naar jezelf kijken als je er langs rijdt.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 01:11

Diana_Mabel schreef:
als het kan in de spiegel of een ruit eens kritisch naar jezelf kijken als je er langs rijdt.


Uhm, okee een spiegel hebben we, en ok, ik kan daar in kijken, maar als ik daar naar toe kijk dan kan ik mezelf toch nog steeds niet betrappen op het naar beneden staren Verward Lips are sealed

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:31

Shiloh"]
[quote="Diana_Mabel schreef:
als het kan in de spiegel of een ruit eens kritisch naar jezelf kijken als je er langs rijdt.


Uhm, okee een spiegel hebben we, en ok, ik kan daar in kijken, maar als ik daar naar toe kijk dan kan ik mezelf toch nog steeds niet betrappen op het naar beneden staren Verward Lips are sealed
[/quote]

*LOL*

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:57

gewoon iemand naast de bak zetten en die moet steeds zeggen HOOFD OMHOOG als je je hoofd omlaag doet, na 2 uur is het over echt waar
had er ook last van met m'n handen en m'n hoofd en het was er na 1 uur uit

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:42

Ik keek ook altijd naar de grond.
Mijn instucteur liet me rijden met een lange zweep achter mijn rug.
Aangezien ik altijd tussen de middag les had en er 25 militairen zaten te kijken die elke week daar wat kwamen eten. Ik schaamde me zo erg dat ik nooit meer met een zweep achter mijn rug wilde rijden, dus braaf rechtop ging zitten.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 01:02

hee shasta, die houden we erin.... Heb nog een lastig ponyklantje die ik daar wel eens mee kan gaan lastig vallen... Zeg er nu ook steeds wat van maar dit is misschien wel een drastische maatregel... Extreme duivel

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:21

En als je er met die zweep afvalt doe je jezelf goed zeer.

Briefje op de manen plakken met 'hoofd omhoog'?

De enige oplossing is denk ik oefenen en oefenen, en echt je aandacht bij je houding houden.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:59

Bij ons in de les wordt er ook weleens 5 minuten met zweep achter je rug gereden.
Mijn vroegere instructeur zei dat je evenwicht verplaatst wordt door je hoofd naar voren te doen.
Houd je hem rechtop dan is het zwaartepunt op de juiste plaats als je verder ook recht zit.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 03:14

annegti schreef:
Heb nog een lastig ponyklantje die ik daar wel eens mee kan gaan lastig vallen...

Dacht mijn intructeur (Alex v Silverhout) denk ik ook was toen een jaar of 14 en best eigenwijs.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:52

Miran schreef:
Briefje op de manen plakken met 'hoofd omhoog'?


Haha! *LOL* die zal beter werken dan de walkman! nee dit vind ik echt wel een goeie!
ik had het vroeger ook maar sinds ik op een zeer nerveuze pony rijd niet meer, ik moet immers altijd kijken waar ZIJ naartoe gaat want dat is niet waar IK naartoe wil Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 17:26

DAt briefje is denk ik zekers wel een goede. Maar dan zal ik wel iets van een hengstevlecht inde manen moeten doen, waar ik het briefje met een touwtje door heen kan halen, volgens mij blijft het anders nooit zitten! Haha! HEt zal er stom uitzien, maar ik ga het denk ik toch doen....En een hengstevlecht staat heel mooi bij Dundee dus dat is alleen maar beter Haha!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:36

Het was eigenlijk een geintje, maar waarom niet?
Succes ermee!