ik was van vines gevallen.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

ik was van vines gevallen.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 22:37

Heb ik weer........waren we aan het rijden. Ik op Vinessa zonder zadel en we waren naar strand geweest. Normaal rijd ik met haar wel met zadel, maar er ging een nieuw meisje mee en dus had ik mijn zadel aangeboden.....We hebben er op dit moment maar eentje, maar ja dat geeft niks.....
Het ging dus al zeker 1,5 uur goed en we waren op een kilometer vanaf huis , dus was al helemaal blij, want ze was heel braaf geweest en zelfs normaal gegalopeerd Haha!
Maar we waren dus bijna thuis en we liepen dus richting huis en ja, toen kwam er een bus Lips are sealed en de buschauffeur zag dat ze schrok, want hij kwam te dicht langs en in plaats van rustiger te gaan rijden, trok ie op en ging hij gas geven Boos! en ja.................Vinessa was zo geschrokken dat ze net tussen 2 geparkeerde auto's doorging, dat ze dat zonder een auto te raken deed, kan ik nog steeds niet begrijpen Verward
We stonden toen dus op de stoep en ze ging helemaal door het lint.....steigeren en alle kanten op springen en ik zag dus aan de rechterkant een hekje met van die spijlen met punten Scheve mond en ik wist dat ik haar toch niet kon houden en dus maar eraf gegleden(kwam goed terecht)........Want ik beland niet graag met mijn rug in het hekje , maar omdat ze zo ontzettend opgefokt was en alle kanten opsprong, moest ik gauw wegduiken, anders stond ze boven op me!
Gelukkig deed alleen mijn linkerhand wat tintelen, maar dat is nu al over!
En Vinessa was naar Truusje gerend en heb het laatste stukje maar gelopen, want ze was helemaal geflipt en werd zo wat rustiger............en ik kon nergens opstappen Scheve mond
Het is goed afgelopen en voortaan dus wel met zadel, want je kunt paarden nooit voor 100% vertrouwen zien we maar weer! Knipoog
Maar verder is ze nog wel lief hoor Lovers
Die buschauffeur was gelukkig voor hem doorgereden, want anders Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:00

Auch.... Ik rijd ook vaak zonder zadel, meestal gaat dit ook gewoon goed.. Maar je kan t best oefenen hoor, zonder zadel en dan merk ej dat je zelf ook meer balans etc krijgt! In een topic van peeky heb ik dat ook uitgebreid uitgelegd! T is toch zonde als je niet meer zonder zadel durft te rijden!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:02

Ik rij op Maffick nooit zonder zadel,
Ten eertse omdat ik er niet zonder hulp op kom en ten tweede omdat hij zó'n hoge schoft heeft en dat zit niet bepaald lekker...

(en ook wel omdat hij nogal maf bokt en dan blijf je zonder zadel echt niet zitten)

Maar wel pijnlijk voor je,gelukkig heb je er niks aan overgehouden.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:46

Sanneke: i will proof to you that's possible Knipoog Als dat mag tenminste... En niet met de hele klas achter de bakrand graag Haha!

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:18

oh maffie!! heb jij weer he!! brech is dan toch beter he of niet??!!
greetz maaike

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 21:25

snowdon schreef:
Auch.... Ik rijd ook vaak zonder zadel, meestal gaat dit ook gewoon goed.. Maar je kan t best oefenen hoor, zonder zadel en dan merk ej dat je zelf ook meer balans etc krijgt! In een topic van peeky heb ik dat ook uitgebreid uitgelegd! T is toch zonde als je niet meer zonder zadel durft te rijden!


ik rij altijd zonder zadel, ik rij zo altijd.....omdat ik dan beter zit Tong uitsteken rij namelijk free-style met de paardjes
Maar vines rijd ik eigenlijk maar 1 keer in de week en is een klein beetje gek en als een paard onaangekondigd rechtop staat in een stijger dan blijf ik dus niet zitten Haha!
of misschien ook wel, maar gaf haar niet de kans dat ik in een hekje terecht zou komen en liet mezelf dus vallen Lips are sealed
Ik zou het vreselijk vinden om niet meer zonder zadel te rijden, want dat is veel leuker en je hebt een beter contact met je paardje Lovers
Ik rij mijn brechje wel in met zadel, want wil namelijk dressuur-richting op gaan en dan is het wel makkelijk als ze zadel gewend is. Haar mamie was wel alleen zonder zadel ingereden Knipoog
Maar heb trouwens vandaag Vines weer zonder gereden en nu ging alles wel helemaal okay, ze was lief en vrij rustig....ze bleef netje in gelop en geen rare sprongen vandaag Haha! gaat wel weer goedkomen........denk dat ik haar maar vaker ga rijden