Wanneer ben je te dik?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Wanneer ben je te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 21:06

Hee luitjes dit is waarschijnlijk wat velen herkennen. Ik ben zelf niet een van de slanksten. Nu rijd ik al 8 jaar en dat gaat goed
(nog geen doorgezakt paard). Maar wanneer ben je nou te dik/te zwaar voor paardrijden????
Nou ja hier had ik het vandaag over in therapie. Als ik bijvoorbeeld dunne meisjes zie lopen denk ik meteen wat zullen die wel niet van me denken. Zo'n vet varken op een parrd?
Mijn vraag is dus wat is nog reeel????? Ben ik met mijn 77 kilo nog te zwaar voor een fries???
Wat zijn jullie ideeen????
Het zou me heel erg helpen!!!!


Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:09

nou, ik denk dat je met 77 kilo zeker niet te zwaar ben voor een fries. Ik ben wel 'een van die dunne meisjes', maar ik doe paardenhouderij en bij mij in de klas zit ook een meisje wat niet een van de dunsten is. Wel mijn beste vriendin en toen leuk dat jullie ook paardrijden. Volgens mij moet een beetje paard dat makkelijk kunnen hebben

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:11

Met 77 kilo te zwaar? Echt niet hoor! Maar je rijdt ook al acht jaar, dan zal je niet meer rondhobbelen vermoed ik Knipoog. Maar 77 kilo is toch helemaal niet zo zwaar? Een volwassen niet dikke man weegt toch gemakkelijk zoveel?


VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:13

je kunt net zo lang rijden zolang jij en je paard er maar plezier in hebben . ikzelf weeg toch ook al richting 100. das niet goed, maar ik weeg het wel. ik stap niet op een paardje waarvan ik van overtuigd ben dat ik er te zwaar voor ben ook al menen anderen dat ik wel erop kan. ik rijd op een paard als ik en mijn paard er lekker bij voelen. 77 ilo is dus helemaal geen probleem...
trouwens ik rijd ook regelmatig op een fries hoor...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:58

hoe groot ben je dan als ik vragen mag?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:07

Mijn kennis is veel en veel zwaarder en rijdt nogal eens op een Fries. Dus maak je zeker geen zorgen. Die man zit over de 100kg.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 22:12

Ja ik ben dan niet echt een propje met mijn 1.80m. maar ik zit me altijd te vergelijken in tijdschriften, tv en op vereniging enz. En dan voel ik me soms echt een dikkerd. Maar goed reacties zoals dit draagt weer een steentje bij in de goede richting!!!!! THNXXXXX

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:47

nou dan weeg je niet veel hoor met zo'n lengte erbij...............maak je niet "dik" meid, nergens voor nodig..........

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:57

Als je je tenen niet meer kan zien *LOL*

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:19

Volgens mij heb jij een heel normaal gewicht voor jouw lengte. Ook je BMI (Body Mass Index) wijst dat uit. En de meeste paarden zullen je prima kunnen dragen, misschien moet je niet op een al te iel ponietje gaan zitten maar verder zie ik absoluut geen probleem.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:22

77 kilo? dat valt nog reuze mee volgens mij hoor! En helemaal op een fries kan dat prima vind ik!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 01:17

Ben je gek, dat is niet te zwaar hoor! Ik weeg zeker wel 10 kg meer Clown ! Ik ben 1,73 m en ik heb niet de indruk dat ik te zwaar ben voor mijn paard, een "stevige" Rus die ong. 1,58 m groot is!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 02:48

avantilover schreef:
Als je je tenen niet meer kan zien *LOL*


Als je hele grote borsten hebt en slank bent kan je je tenen ook niet zien Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 07:53

flair"]
[quote="avantilover schreef:
Als je je tenen niet meer kan zien *LOL*


Als je hele grote borsten hebt en slank bent kan je je tenen ook niet zien Lachen
[/quote]

Tja dan is wat anders te dik *LOL* nee hoor, maar dat zal niet zo vaak voorkomen. Verder is het ook niet helemaal het goede andwoord...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:44

op deze website: www.voedingscentrum.nl kun je zien of je te zwaar bent.
Je moet je gewicht en je lengte invullen, daar komt een cijfer wat volgens mij tussen de 20 en 25 moet zitten.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:37

Ik ben dan de helft van wat Sterre meer weegt lichter dan haar, met dezelfde lengte Haha! . Ik rij ook regelmatig op een fries(je). Je bent pas te dik als je je ribben niet meer kunt zien/voelen en wanneer je een tailleomvang van 80cm + hebt. Dit is wat mijn dokter zegt. Vrouwen hebben namelijk al snel (te) dikke benen (peervorm) en dan is die BMI index niet meer objectief. BMI index zou alleen van toepassing zijn op mensen met een appelvormig figuur: Vet op je bovenlichaam is schadelijk voor je gezondheid dan vet op je onderlichaam.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:40

Een appelvormig figuur Verward daar kan ik me even niet zoveel bij voorstellen Haha! De meeste vrouwen hebben al een zandloperfiguur.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:51

77 kilo te zwaar.. Snik snik snik ik mocht willen dat ik 77 woog...!!!
Maak je niet te druk hoor meid..
Als je nu gaat lijnen weeg je met een beetje ongeluk over 3 jaar de helft meer...
(weet dat uit ervaring Haha!)...

En te zwaar voor een fries..zeker niet hoor..!!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:06

ik heb geen zandloperfiguur(mocht ik willen),ook geen peerfiguur,ja meer een peer op zn kop.

Ik ben van boven heel kort en breed en dik,en mn benen zijn vest wel dun in vergelijking met de bovenkant.

Maar jij bent echt niet te dik hoor, en zeker niet voor een fries.Die kunnen heel wat hebben.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:44

Nee dat kan prima, zeker met jou lengte ben je niet te zwaar. Het scheelt ook de manier van rijden, als je 100 kg weegt en een echte stuiterbal bent lijkt mij dat niet fijn voor de rug van het paard, maar hetzelfde geldt ook voor mensen van 40 kilo die stuiteren.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:59

77 kilo is toch niet zwaar!!
En de meeste mensen die zo'n lengte hebben , zijn meestal vrij zwaar.
Maar jij hebt toch een goed gewicht.

Ik vind zelf wanneer je te dik bent!, dat je een speciaal zadel moet laten maken Verward

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:22

parouscha schreef:
77 kilo is toch niet zwaar!!
En de meeste mensen die zo'n lengte hebben , zijn meestal vrij zwaar.
Maar jij hebt toch een goed gewicht.

Ik vind zelf wanneer je te dik bent!, dat je een speciaal zadel moet laten maken Verward



Een zadel heeft toch niets met het ruitergewicht te maken? Ik heb liever een ruiter van 80 kilo die netjes in balans zit en de bewegingen van mijn paard goed volgt en dus niet hinderd, dan eetje van 40 kilo die erop zit te stuiteren!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:28

nou ik ken dus duidelijk iemand,d ie dus een speciaal zadel heeft laten maken omdat ze dus de dik was( ook met haar kont dus duidelijk).

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:50

Jobbeltje"]
[quote="parouscha schreef:
77 kilo is toch niet zwaar!!
En de meeste mensen die zo'n lengte hebben , zijn meestal vrij zwaar.
Maar jij hebt toch een goed gewicht.

Ik vind zelf wanneer je te dik bent!, dat je een speciaal zadel moet laten maken Verward



Een zadel heeft toch niets met het ruitergewicht te maken? Ik heb liever een ruiter van 80 kilo die netjes in balans zit en de bewegingen van mijn paard goed volgt en dus niet hinderd, dan eetje van 40 kilo die erop zit te stuiteren!
[/quote]

Nee, maar iemand met een 'normale kont' past soms(meestal) écht niet in een shetzadeltje hoor, dus op dat gebied Knipoog

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:35

angelke"]
[quote="Jobbeltje"][quote="parouscha schreef:
77 kilo is toch niet zwaar!!
En de meeste mensen die zo'n lengte hebben , zijn meestal vrij zwaar.
Maar jij hebt toch een goed gewicht.

Ik vind zelf wanneer je te dik bent!, dat je een speciaal zadel moet laten maken Verward



Een zadel heeft toch niets met het ruitergewicht te maken? Ik heb liever een ruiter van 80 kilo die netjes in balans zit en de bewegingen van mijn paard goed volgt en dus niet hinderd, dan eetje van 40 kilo die erop zit te stuiteren!
[/quote]

Nee, maar iemand met een 'normale kont' past soms(meestal) écht niet in een shetzadeltje hoor, dus op dat gebied Knipoog
[/quote]

Ok je hebt gelijk, daar had ik niet aangedach Maar ik dacht dat Parouscha bedoelde dat iemand een speciaal zadel laat maken om de schokken op te vangen.. een soort schokdempers of een speciaal zadel dat lichter is ofzo Haha ik weet het ook allemaal niet meer.. Parouscha waar was dat zadel nou voor? Voor de kont van de ruiter of ergens anders voor?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denisesilver, F_inley, inge_romeo, lina1998, Muga, Taucha, Vagabondo en 125 bezoekers