[LO] Elastische bijzetteugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

[LO] Elastische bijzetteugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 01:16

Ik zet Knilles met longeren vaak bij met de elastische broekriemen van zn voorjaarsdek.

Is er iemand die hier bezwaren in ziet die ik niet zie, aangezien de bijzetteugels uit de ruitersportzaak strak zijn?


germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 08:43

ja, paarden gaan lekker hangen en meedijnen op het elastische. DAt zie je ook vaak bij de halsverlenger. Een meedijnend koppie in het ritme van de beweging. Dan werkt de hulpteugel dus avererechts. Geef mij maar gewoon touwtjes.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:03

je moet oppassen dat ze met elastiek niet gaan spelen, want dan blijven ze het daarna proberen op je teugel, en die is niet van elastiek.

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:24

Ik heb zelf een bijzetteugel waarin ipv een rubber ring, elastiek is gezet... Mij bevalt ie prima, Jurga maakt er geen misbruik van iig.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:03

gijs schreef:
je moet oppassen dat ze met elastiek niet gaan spelen, want dan blijven ze het daarna proberen op je teugel, en die is niet van elastiek.



bijv. aan het bit trekken en met rijden aan de teugels trekken? dat doet Gam sinds een tijdje, nare eigenschap, en ik ben hem ook met elastiek aan longeren.
Ik heb ook 2 leren bijzetteugels, is dat verstandiger om te gebruiken of maar touwtjes op maat maken en die gebruiken?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 18:13

Hangt ook af van de elastische bijzetteugels zelf. Sommmigen zijn heel elastisch en sommigen rekken vrijwel niet uit.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 18:15

die van mij maar een beetje.. Is dat dan goed op slecht..?

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:28

ik zou leren bijzetteugels gebruiken, het is inderdaad zo dat de paarden door hebben dat ze met elastiek kunnen klieren, en mijn paard doet dit nu ook, ik ben er nu mee bezig om dit af te leren ( moeilijke taak!)
Ze gaan op elastiek vaak ook heel erg hangen, ook niet zo leuk

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 20:33

Hoe doe je dat in stap? Ik vind het zo banketstaaf om dan zn hoofd 'vast te binden',
en de hele tijd strakker en losser doen gaat ook niet, maak miljoenen overgangen in een kwartiertje..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers