Wie weet er wat over drachtigheid bij honden/.?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Wie weet er wat over drachtigheid bij honden/.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 23:00

Hoihoi
Ik heb 2 hele leuke honden, een reu en een teef. Nu hebben ze ontdenkt wat dat inhoud Haha!
Dus het kan zijn dat ik puppy's verwacht. Iets wat ik overigens heel leuk vind omdat we vroeger ook altijd verschillende nestjes gehad hebben. Allen vraag ik me af, hoe lang draagt een hond. En hoe weetje wanneer ze drachtig is?
Is het ook zo dat een hond niet drachtig hoeft te zijn als ze gedekt is door een reu??


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:08

9 weken draagtijd, en volgens mij zie je vanzelf de buik dikker worden als ze drachtig is. Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:11

Inderdaad 9 weken draagtijd (is zo om dus)
Bij mijn hondje zag je het al vrij snel, na een week of 2 a 3 voelde je al wat zitten in haar buik.
Goed naar de tepels kijken ...daar zie je het ook snel aan.

Hoelang hebben ze "vastgezeten" weet je dat ook?
Want volgens mij is het zo dat als ze ongeveer een half uur vastgezeten hebben dat ze hoogstwaarschijnlijk drachtig is..tenminste dat was bij die van mij Lachen)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 00:53

In de hoop dat mijn tekst niet te "volwassen" is...

Het "berijden" van een teefje (kan ook reu zijn) door een reu (kan ook teefje zijn) houd niet perse in dat er puppy's komen....

Over het algemeen is het bij de "eerste" keer zo dat de reu wel weet wat hij moet doen maar niet hoe....

Daarbij komt nog de dominatie-ladder tussen de beide honden in combinatie met de eigenaren, waar staat wie op de ladder...(honden en gezin)


Weer on-topic;

Wil je zeker weten of je hond drachtig is, kun je met haar naar de DA, hij/zij kan je ook meer vertellen over verdere begeleiding, de bevalling en wanneer je de DA moet inschakelen/het grut moet laten inenten etc...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 01:27

Kijk anders eens op een hondenforum rond, die kunnen vast je vragen wel beantwoorden Lachen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 01:35


Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 02:58


*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:57

Toen wij dachten dat onze hond drachtig was zijn we naar de dierenarts gegaan voor een echo.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 08:48

Harstikke bedankt.
Tja voor de volledigheid ze hebben 3 x vastgezeten. Tja 3 x is scheepsrecht zeggen ze vaak. Ik ben benieuwd!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:17

wat voor 'n honden zijn het? en je kan er nu wel zo goed als zeker van zijn dat ze gedekt is hoor.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:24

en zo is mijn hondje destijds ook per ongeluk gedekt en die hebben wel vast gezeten. Alles wat ze er echter aan over hield was een baarmoeder onsteking en toen hebben we die maar snel laten verwijden.

De hond is de betere mens

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:24

Over verantwoord fokken gesproken Lips are sealed

Goedgekeurd onderschrift :)


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:25

Billy schreef:
Over verantwoord fokken gesproken Lips are sealed


liever een toevallertje van een bastaard dan een rashond van de meeste fokkers (die broodfokker zijn).

De hond is de betere mens

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:38

Broodfokkers is een ander verhaal dan echte fokkers.
Wat mij betreft zitten de asiels vol genoeg, fokken voor de lol of per ongeluk vind ik niet verantwoord. Zeker als je een reu en een teef hebt moet je dubbel oppassen, anders heb je 2x per jaar jongen.
Als de honden nu net hebben ontdekt wat het inhoudt om reu en teef te zijn, is in ieder geval 1 van beiden nog erg jong.
Wat weet je dan vande gezondheidstoestand van zo'n hond? Passen de rassen qua karakter bij elkaar?
Maar goed, leuke pupjes over een paar weken, kun je goed verkopen en als ze over een jaar in het asiel zitten is het jouw probleem niet meer toch? Lips are sealed

Goedgekeurd onderschrift :)

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:07

liever een toevallertje van een bastaard dan een rashond van de meeste fokkers (die broodfokker zijn).[/quote]

Wat een hoop onzin weer. Misselijk

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 15:14

een h ond is 9 weken drachtig. EN je hond kan pas gedekt worden als ze loops is. Dan is ze vruchtbaar. Als ze dat niet is zullen er geen puppies komen!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 14:45

Ik hoop dat ze drachtig is. Het is een rotweiler en het mannetje is een rotweiler kruising, ontzettend mooie honden, zal wel foto plaatsen. We hebben vaker puppies gehad en altijd een goed baasje kunnen vinden. Dus zeker geen asiel!

groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 23 bezoekers