Zoveel medelijden....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Zoveel medelijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 23:14

Ik moet het even van mij afschrijven hoor...sorry..

Bij ons op stal staat een kleine kwpn merrie, van ergens in de 20. De eigenaresse kijkt het laatste jaar wat minder naar haar om, maar er is een ontzettend lief leuk meisje, dat weer of geen weer, langskomt, en de oude merrie zoveel liefde geeft....
Tis gewoon zo'n lief meisje, een jaar of 10, klaagt nooit dat ze niet kan rijden, zoals de anderen, klaagt nooit over het weer, over het mesten....
De paardje en zij zijn helemaal gek van elkaar, spelenderwijs heeft ze de merrie, donja, heel wat kunstjes geleerd. Zo hinnikte ze om commando, geeft ze kusjes en dat soort dingen...hoewel Donja al een flinke tijd aan het kwakkelen is, een overmatige (zelfs zomers) vacht heeft bleef ze nog redelijk gezond...maar vnadaag Verdrietig Frusty

Het arme beesje kon niet meer osptaan, ik heb uren zitten helpen, zitten troosten en steunen, maar je kan zo weinig doen. Het arme kind was ook behoorlijk aan het huilen, het is gewoon zo zielig v oor haar. Donja probeerde op te staan, mar verder dan halverwege kwam ze niet .

Tis gewoon zo moeilijk, ja kan niks v oor haar doen. De DA heeft g ezegt afwachten, en als er morgen 8 uur geenverbetering is, krijgt ze een spuitje. Het meisje, die v erzorgster dus, heeft zich zo dapper gedragen, door haar tranen heen heeft ze aan alle kanten geholpen, uren met donja's hoofd in haar armen gezeten. Ze meot morgen ook nog eens de CITO done....ik heb zoveel medelijden Verdrietig
Ik kon mijn ogen ook niet droog houden.....

Door zoiets weet je weer de werkelijkheid...okee, tiko is jong en gezond, en dat was een oudere merrie, maar toch....als tiko daar zo hulpeloos had gelegen...alleen al bij die gedachte Verdrietig Scheve mond

Nee...daar moet ik totaal niet aan denken!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:19

aaaaah wat zielig!! voor donja, maar ook voor dat meisje!!
moet er niet aan denken dat ik ooit zo bij mijn paardjes moet zitten heb 1x zo bij destiny gezeten hele erge koliek en mocht niet meer worden vervoerd, moest in de wei blijven liggen, stond ze op had ik geluk, bleef ze liggen dan was het einde verhaal, had die dag tentamens!ben niet gegaan en school deed moeilijk enzo, eind vd dag stond ze weer op!

hoop dat donja weer wat opknapt en morgen weer gezond in dr stalletje staat! arm meisje, morgen ook nog een cito toets....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:22

Jeetje, dan vliegt de werkelijkheid wel even voor je ogen langs idd.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:26

Echt de minst leuke en de meest emotionele momenten zijn dat. Sterkte ermee hoor! Zo'n trouw meisje verdient een lintje !

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 23:27

Tis gewoon zo onwerkelijk... Ja kan niks doen voor dat beestje. Elke keer als ze trachte op te staan, zetten we de schouders er onder, maar ze kan het gewoon niet meer opbrengen. Als je je g evoel uitschakeld is het msischien beter voor iedereen dat ze nu vredig in slaapt. Ze is gewoon op, maar verder kan de DA niks vinden. Ademhaling, harstlag, ontlasting, alles was oke. Maar stel dat ze ht red, dan betekent dat zowel paard, eigenaresse en verzorgster dit nog een keer mee moeten maken, want, hoe je het ook wend of keert, het paardje is oud....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 08:49

Ook ik heb er een hele tijd bij gezeten, en het was echt heel zielig. Dat meisje heeft ook al zo vreselijk veel opgebracht voor dat paard. Van de zomer is het paard door zijn knie gezakt, sindsdien heeft ze niet meer kunnen rijden, alleen een beetje stappen anders liep ze weer giganitsch kreupel. Toch bleef dat meisje komen, ook in die periode heeft ze een hele tijd huilend bij het paard in de stal gelegen, dat ze zoveel van haar hield. Je gunt niemand zoiets, maar haar zeker niet...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:28

Aaaah!!! Dat vindt ik echt heel zielig! Donja is zo'n lief beest! Ik hoop echt dat ie het nog red! Arme Jette,wens d'r maar sterkte van mij!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:29

Ahh echt heeel zielig.... Hoe is het nu met het paard?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:04

Ik weet niet hoe het nu is met haar, als ze vanochtend om 8 uur nog niet stond, zouden zehaar in laten slapen. We gaan er zo weer naar toe en dan zullen we het wel horen.
Ik hoop natuurlijk dat ze er weer staat, maar ik vrees het ergste.....

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 18:01

Tiko schreef:
Maar stel dat ze ht red, dan betekent dat zowel paard, eigenaresse en verzorgster dit nog een keer mee moeten maken, want, hoe je het ook wend of keert, het paardje is oud....


daar zeg je wat, dat werpt ook weer een ander licht op de zaak. misschien is het dan beter dan een oud paard als zij nu inslaapt dan dat ze nog jaren loopt te sukkelen. maar ik ken haar niet. ik hoop iig voor de personen rond haar dat ze het redt, als dat redelijk is.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:07

Richtje schreef:
Ik weet niet hoe het nu is met haar, als ze vanochtend om 8 uur nog niet stond, zouden zehaar in laten slapen. We gaan er zo weer naar toe en dan zullen we het wel horen.
Ik hoop natuurlijk dat ze er weer staat, maar ik vrees het ergste.....


Donja is er niet meer.........Joyce en ik waren vanmiddag op stal en ze stond niet in de stal.
In de stal lag een hooibaal en je kon helemaal zien hoe ze had gelegen.....
Echt zo zielig!
Ik heb echt medelijden met Jette,en met de eigenaresse....

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:35

He bah, dat is natuurlijk nooit leuk Verdrietig
En ook zielig voor dat meisje, heel veel sterkte Verdrietig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:40

Ach jee wat zielig Huilen en wat is dat meisje sterk, hulde dat ze er altijd voor haar was de laatste tijd.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:45

he bahbah... Boos!:(:( Zo'n jong meisje, zo'n oud paard... het verhaal eromheen.. als t nu nog goed afloopt is t net een sprookje!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:20

jeetje echt erg,
maar je zegt het zelf het paard is op en als ie nu geen spuitje kreeg zou het wel een andere keer gebeuren...
het is beter dan haar de hele tijd te laten kwakkelen... maar het is erg...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:25

ach kijk ondanks mijn vorig bericht vind ik dit dus wel erg. op dat moment denk je er niet aan of het goed is of niet. het moet ontzettend erg zijn voor dat meisje... en voor de eigenares natuurlijk ook. idd beter dan nog maanden of jaren lopen aansjokken.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 21:58

Vanochtend om elf uur is het arme paardje ingeslapen.....
Ik heb het meisje niet meer gezien, ze is niet meer op stal geweest.

De staleigenaresse, vol bewondering over haar goede zorgen, en uit medelijden, heeft besloten een pony voor het meisje te kopen, die ze kun huren. Een schrale troost, maar een lief gebaar...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:10

Wat verschrikkelijk zeg, echt onwerkelijk en niet verdiend. Wens haar maar heel veel sterkte. Ik vind het wel een heel lief gebaar van de staleigenaresse!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:17

ik vind het ook onwijs lief, dat ze echt respecteert wat dat meisje heeft gedaan. ook zoiets aan 10 jaar meemaken is een hele schok. ik geloof dat het dan net tot je doordringt, maar echt rationeel is er niet over te denken.
hopelijk lukt het verder goed tussen het meisje ed nieuwe pony.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:27

ach echt zielig man, wens het meisje maar heel veel sterkte!!!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:44

aaah....wat erg! 10 jaar en dan zo je geliefde paardje verliezen, dat lijkt me erg verschrikkelijk!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:49

Ach, wat sneu voor dat meisje. Hoe is het nu met haar? Of hebben jullie haar nog niet gesproken?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:18

Myrthe belde me net.. Damn, wat schrok ik. Er waren altijd maar 2 speciale paardjes daar op stal, Tiko en Donja, heb Myrthe ook gevraagd of ze, toen ik verkaste met Neef, me op de hoogte wou houden.
Zoveel bewondering voor dat beestje, zoveel bewondering voor dat meisje.. Zoveel gevochten, zo sterk, zo bijzonder.. Zo zie je ze niet vaak!
Dit heeft ze nooit verdient, ten eerste Donja niet, niet zo´n eind, het was zo´n vechter!! En ten tweede Jette niet, zij is de enige oprechte persoon van de hele stal, die écht alles over had, die nooit eens dacht "dat kan wel een dagje niet" of "ik heb geen zin". Arm kind, ik heb zo met ze te doen..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:47

We hebben het meisje zelf nog niet gesproken, ze is nog niet op stal geweest, wat ik trouwens goed kan begrijpen.
Ook het paard heeft tot het einde toe gevochten, ze wilde opstaan, probeerde het ook constant, maar kon gewoon niet meer.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:49

Ach wat sneu. Arm beest, arm kind.