Laroche & Garmisch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Laroche & Garmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 14:12

Wat vinden jullie van deze hengsten als dekhengst voor de springpaarden fokkerij. Ik zit er aan te denken mijn merrie door 1 van deze 2 te laten dekken. Ik vind Garmisch echter erg klein (1.63m) fokt hij dit door. Wil een paard fokken dat rond de 1.66/1.67m groot wordt. Mijn merrie is 1.66m.


jaca
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:00

Afbeelding
Laroche

knuffels van maaike en jaca

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 15:11

Dit is niet de Laroche die ik bedoel. De Laroche die ik bedoel is zwart, Concorde x Nimmerdor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:56

Laroche was voordat hij naar Canada (?) vertrok o.a. van een kennis van mijn vader,
ik zelf heb er afgelopen jaar nog 1 bekeken, mooi sjiek dier en naast het feit dat hij erg goed sprong had hij ook nog eens 3 echt goede basisgangen.
Inmiddels is hij dus alweer terug naar Nederland gehaald en wordt hij uitgebracht door Angelique Hoorn, ik neem aan omdat er mensen zijn die zijn nakomelingen ook op waarde weten te schatten.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ibikus op 03-02-03 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 17:03

Over dat hij naar Amerika is geweest weet ik niets van. Ik weet alleen dat hij bij Van de Lageweg ter dekking stond en volgens mij nog steeds staat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:06

Ik heb het nog even opgezocht,
hij is in Canada geweest om daar in de sport te lopen.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 17:08

Nou dat is interessant om te horen. Weet je toevallig of hij nu nog in NL dekt en wat de nakomelingen doen, hoe die zijn. Het dekgeld?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:23

Hij is sinds ruim een half jaar volgens mij alweer in Nederland. Maar heb geen idee waar hij nu ter dekking staat (ik dacht bij VDL)

La Roche x Lauries Crusador xx x Athlet Z
Afbeelding


Laroche zelf nog een keer:
Afbeelding

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:59

Sprong zelf mee donderdagavond met de hengstenkeuring in de 1.40rubriek. Zeker een fijn hengstje, heeft zelf niet het einde aan vermogen, maar op deze hoogte komt hij goed mee. Heb er ook een aantal fijne paarden van gezien. Wel heel bloederig.

.

vdl
Berichten: 12
Geregistreerd: 07-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:01

VDL Laroche wordt inderdaad door Angelique Hoorn uitgebracht in de sport.

Sperma is uiteraard beschikbaar.

Voor meer informatie kunt U natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

VDL Stud
Bears Frl.
info@vdlstud.com

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 09:15

Ik heb u reeds een mailtje gestuurd voor meer info, heb alleen nog niets gehoord. Ben zeker geinteresseerd, en misschien kunt u mij advies geven of deze hengst goed bij mijn merrie past.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:59

Natuurlijk, tis de hengstenboer Lachen Dan past alles Haha!

Nee geintje, er past vast wel iets Knipoog

.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:28

Een hengstenhouder wil zo goed mogelijke veulens van zijn hengsten.
Die zegt dus echt wel of die bepaalde hengst bij de merrie past...

Zijn ze van mening bij VDL dat dit niet de goede combi is, hebben ze inderdaad genoeg andere keus. Waarvan er zeker weten wel 1 zal passen...


xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 10:17

ben nieuwsgierig wat er goed zal passen. Denk inderdaad wel dat als het niet zou kunnen, ze dit wel zullen melden. Goede veulens betekent betere naam voor de hengst zelf!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 10:48

En nu komt de hamvraag:

Voor wat voor merrie ben je nu eigenlijk op zoek?

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 11:13

Het is een Lancelot x Joost merrie.
Het is een vos met vrij veel wit.
1.66m hoog. Super springen, heel voorzichtig, veel vermogen, erg actief. Galoppeert wel erg op de voorhand en heeft ietwat korte gangen.
Ik heb wel digitale foto's, maar weet niet precies hoe ik die moet plaatsen, kan eventueel wel via de mail.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 11:44

De merrie:
Afbeelding
Afbeelding

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:54

Citaat:
ben nieuwsgierig wat er goed zal passen. Denk inderdaad wel dat als het niet zou kunnen, ze dit wel zullen melden. Goede veulens betekent betere naam voor de hengst zelf!


Daarom zie je ook combinaties als een Holland merrie gedekt met Jazz. En een jasper merrie gedekt met Jazz of Gribaldi Lachen

.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 15:00

Maar Rick, als je dit zo ziet, wat denk je dan wat voor hengst erop zou kunnen, met de gegevens die je nu hebt. En wat vind je van de merrie zelf?? Weke rug, of is dat zo niet te zeggen?

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:14

Vind het een mooie merrie, lijkt me iets kortgelijnt, en iets verticale halsaanzet.

Als je een groot paard wilt fokken zou ik altijd een massale gerekte hengst nemen, die in de moederlijn toch veel bloed heeft, dat dus vaak terugkomt bij jou veulen. Namen ga ik verder niet noemen, ieder ze smaak,tis ook maar mijn mening Lachen

.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 17:24

Zij is vrij compact gebouwd, dat klopt, vind ik persoonlijk wel mooi, hou niet van te lange paarden
Die verticale halsinzet valt erg mee, lijkt inderdaad wel op de foto, komt ook omdat zij daar gespannen en druk is. Ik wil geen groot paard fokken en al helemaal niet te grof, dus geen massale hengst voor haar. Zelf is ze ongeveer 1.66 en ik wil met het veulen niet boven de 1.70m uitkomen. Zelf is zij erg actief. Beenwerk mag overigens wat sterker bij deze merrie!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 18:04

Tja, grootte is moelijk te fokken.

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:28

_Rick schreef:
Citaat:
ben nieuwsgierig wat er goed zal passen. Denk inderdaad wel dat als het niet zou kunnen, ze dit wel zullen melden. Goede veulens betekent betere naam voor de hengst zelf!


Daarom zie je ook combinaties als een Holland merrie gedekt met Jazz. En een jasper merrie gedekt met Jazz of Gribaldi Lachen


Wie zegt dat een Jazz x Holland slecht uitpakt? Zou ik je toch graag eens willen uitnodigen, want daar heb ik er wel wat van staan. En die zijn echt zo slecht niet.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:12

Zucht, natuurlijk kan dat. Maar uit zo'n jazz krijg je dus nooit meer een springpaard gefokt. En zo worden vele goede springlijnen kapot gefokt.
Zelfs johan Hamminga schrijft het in de Strengen, dus lees maar eens. Ook de fout van het KWPN die geen richting durft te geven en der mond niet durft open te doen, waardoor iedereen maar naar 1 hengst trekt.

Bij de Koeien en varkens wordt tenminste door het stamboek advies gegeven.

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 23:05

_Rick schreef:
Zucht, natuurlijk kan dat. Maar uit zo'n jazz krijg je dus nooit meer een springpaard gefokt. En zo worden vele goede springlijnen kapot gefokt.
Zelfs johan Hamminga schrijft het in de Strengen, dus lees maar eens. Ook de fout van het KWPN die geen richting durft te geven en der mond niet durft open te doen, waardoor iedereen maar naar 1 hengst trekt.

Bij de Koeien en varkens wordt tenminste door het stamboek advies gegeven.


wij hebben destijds voor HOlland gekozen, niet omdat hij een springhengst was, maar omdat hij veel beweging vererfte. Bij ons gaat het maar om een ding, dat de hengsten beweging doorfokken, en wat voor afstamming zo dier heeft maakt niets uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Willemiens en 78 bezoekers