Wat schotel je je oma voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wat schotel je je oma voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 08:50

Voglende week haal ik mijn oma op zodat we gezellig een middag en een avondje kunnen bijkletsen.
Natuurlijk blijft oma ook bij me eten. Maar ik ben alleen bang dat oma niet zo van mijn kookkunsten houdt. Ik ben zelf niet zo goed in echte Hollandse pot en daarbij eet ik ook nog eens geen vlees.
Hebbn jullie een goed idee voor iets dat toch makkelijk te maken is en graag gegeten wordt door oma's?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:04

Wij eten dan ALTIJD iets van spercieboontjes/doperwtjes-worteltjes, met bijv. een varkenshaasje/sudderlapje/rollade, sla en gebakken krieltjes.
Dat mensje vindt dat erg lekker en ze eet minstens elke week wel een keer bij 1 van de kinderen (dat krijg je als je er 11 hebt Haha!) en dan krijgt ze vaak hetzelfde voorgeschoteld.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:49

Een klassieke stamppot of zuurkoolschotel? Voor jou en oma met kaas erdoor en voor oma nog een stukje vlees?

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:50

en als je nou es lekkere lasagne maakt, met een salade en stokbrood erbij? Kan ze denk ik weinig op aan merken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:41

Stukje zalm onder de grill, met krieltjes en groenten.
Mosselen met stokbrook en sausjes

Of iets met vegetarische balletjes van de Appie, ze proeft vast niet dat dat geen vlees is!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:53

vispakketjes: visfiletjes met gemengde groente en boursin, in zilverfolie en een tijdje in de oven.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:59

Sjuimpje schreef:
Dat mensje vindt dat erg lekker en ze eet minstens elke week wel een keer bij 1 van de kinderen (dat krijg je als je er 11 hebt Haha!) en dan krijgt ze vaak hetzelfde voorgeschoteld.


Haha, dat mensje Haha! Klinkt net alsof het een beestje is *LOL*
Opa's en oma's, tsja wat geef je ze? Tong uitsteken Mensjes van de oude stempel, houdt het maar simpel en hollands denk ik. Sjuimpjes tip is makkelijk en vindt bijna iedereen lekker.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:03

Oh, mijn oma was dol op slakken met kruidenboter maar of dat nu een goed idee is Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:40

Mijn oma griezelt van 'vreemde' dingen,
die hoeft al bijna geen eten meer als er voor de sier een garnaal/rivierkreeft op haar bord ligt.
Vaak verstopt ze hem dan onder een blaadje sla, want ander kijtk hij naar haar? Verward

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:53

Mijn Oma kookte vroeger altijd vrij veel, maar omdat ze geen kracht meer in haar handen heeft (parkinson) lukt dat niet meer zo goed. Als ik dus iets voor Oma maak, dan maak ik meestal iets wat ze normaal niet krijgt. Bijvoorbeeld een quiche/hartige taart. Voordeel daarvan is dat het ook nog eens makkelijk te eten is (gebid is ook hard achteruit gegaan) en dat die prima te eten is als er geen vlees doorheen zit. Een lekkere salade ernaast en smullen maar.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:04

Hete bliksem met stoofpeertjes Vingers aflikken.
De recepten die mijn beide oma's mij vroeger voorschotelden en als ik ze nog zou kunnen ontvangen, had ik ze hiermee zeker een plezier gedaan!

Laat nog wel even weten wat je voor je oma klaargemaakt hebt!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 02:36

Het beste idee lijkt me om het haar gewoon zelf te vragen, dan weet je in elk geval zeker dat ze iets voorgeschoteld krijgt wat ze lekker vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:51

Oma zelf vragen dat doe ik niet. Oma is vreselijk bescheiden en wil helemaal niet dat er speciale dingen voor haar ondernomen worden. Dit is dus een verassing van mij aan haar.

We gaan eerst de Harry Potter video kijken en daarna eten.

Dit krijgt ze van me te eten:
- champignonsoep
- gebakken aardappelschijfjes met een gesnipperde ui en een beetje knoflook
- broccoli, prei en haricot verts
- Quorn filet met uitjes [lijkt op kip]
- ik maak zelf nog een witte wijn/roomsaus
- appel- en abrikozencompote
- Hartog ijs toe

Dat lijkt me een menu met weinig risico en ik denk dat oma dat best lust.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:56

Ik denk inderdaad dat dat er goed in zal gaan!

Als ze nou nog maar de trap afkomt Bloos

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:01

Was ik je oma maar.... Vork Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 09:45

Hihi, ik had ook al plannen om met grijs haar en vervormd stemmetje aan te gaan kloppen daar.... Yummie! Daar hoef je geen oma voor te zijn om dat allemaal lekker te vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 10:04

Ik denk dat oma dit ook best wel lust Haha!

Oma moet een beetje vet gemest worden want dit is nog lang niet aan de orde:
Sjuimpje schreef:
Als ze nou nog maar de trap afkomt Bloos


Ze is niet zo groot, amper 1.55m maar daar bij is ze ook nog eens amper 40 kilo. Nu kan ik haar eens volproppen, net zoals ze dat bij mij altijd deed in de logeervakanties Vingers aflikken

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 00:29

Voor de oma van mijn kinderen kook ik altijd echte Hollandse pot. Het liefst eet ze gekookte aardappelen, varkenshaasje en spercieboontjes. Als toetje meestal ijs. Ach en natuurlijk soepje vooraf.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Solleke_Noah, Wistaire en 41 bezoekers