Turijn v. Rigoletto x Watteau xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Turijn v. Rigoletto x Watteau xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 22:10

Wie kan me meer over deze hengst vertellen?
(Hij komt uit dezelfde merriestam als mijn hengstje)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:41

Turijn was een zoon van Rigoletto x Watteau XX en komt uit de stam van Hendrik Te Luggehorst. Is dit dezelfde stam waar ook Palatina uit komt??

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:57

Ik heb wel informatie (verrichtingsrapportage, afstammelingenrapportage, competitie-uitslagen, dekstations en fokregistratie) over Turijn. Mail me maar (leuk he Sarabande!).

Groetjes Jenneke, MissHIS

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:19

MissHIS schreef:
(leuk he Sarabande!).

Groetjes Jenneke, MissHIS


Wat Verward Verward Verward Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:29

Ik zou deze info ook graag krijgen. Dit is ook de lijn van mijn merrie . Is het mogelijk om het hier te vermelden ?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:39


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:21

Miss his
plaats het gewoon hier.
Daar kan de rest toch ook wat van leren, toch?
Is dat dan zoveel moeite?
Ik upload ook vaak genoeg dingen speciaal voor bokt.

Alles waar Rigoletto in komt intereseerd mij ook.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:30

Foei kawa Lips are sealed

dat is allemaal info van het HIS ik denk dat miss bonje krijgt als ze het hier gratis neerzet, nix persoonlijks hoor miss maar de topic`s slaan vaak dood als jij weer neerzet ik heb info mail me maar!!!

beet jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:33

Sorry Wouter dat wist ik niet.
Maar mag mailen dan wel Verward
Dat is toch ook verstrekken vandezelfde info?

Maar goed zal wel aan mij liggen dat ik het niet snap, maar het viel me gewoon op dat je altijd naar MIsshis moet mailen, en op een forum is het toch gebruikelijk om info op het forum te zetten, of ben ik nu zo blonT?

Maar goed, zal nu wel iets verkeerds gezegd hebben Lachen

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:43

Ik vind het ook erg irri die antwoorden van Mail me maar. Dit interresseerd iedereen toch? En anders moest ze Miss HiS persoonlijk PB-en of mailen.

Het wordt in het algemeen gevraagd dus dan het antwoord ook in zijn algemeenheid....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:13

Krijgen we dat weer Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:15

Kayla schreef:
Krijgen we dat weer Gaaaap

Blijkbaar heb ik iets gemist Verward

Er is dus al vaker wat over gezegd?
Ben ik toch niet de enige die het opgevallen is Lachen

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:16

Kayla schreef:
Krijgen we dat weer Gaaaap


Ja helaas wel, had niet nodig hoeven zijn....deze antwoorden vinden we op Horses al, die hoeven we op bokt niet. Hier vinden we het leuk om de antwoorden te lezen en niet bij elk fokkerij-topic hetzelfde antwoord te krijgen.... Gaaaap

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:18

Als het nuttige informatie is waar Sjuimpje wat mee kan, heb ik er geen problemen mee.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:22

Wouter24 schreef:
Foei kawa Lips are sealed

dat is allemaal info van het HIS ik denk dat miss bonje krijgt als ze het hier gratis neerzet, nix persoonlijks hoor miss maar de topic`s slaan vaak dood als jij weer neerzet ik heb info mail me maar!!!

beet jammer


Het is helemaal geen informatie van HIS, en als dat wel zo zou zijn zou ik dat best hier gratis mogen neerzetten hoor! Daar heeft het niets mee te maken. Het over het eindigen van topics wanneer ik zeg "mail me maar", wat is daar nou zo erg aan? Het doel van die topic is toch om informatie te krijgen over de desbetreffende hengst(en)?

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:25

d'r is niets ergs aan hoor jenneke, maar wij zijn vaak ALLEMAAL

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:25

hmm ging iets fout... Lachen)

allemaal nieuwschierig naar je info.. !

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:26

runningkawa schreef:
Sorry Wouter dat wist ik niet.
Maar mag mailen dan wel Verward
Dat is toch ook verstrekken vandezelfde info?

Maar goed zal wel aan mij liggen dat ik het niet snap, maar het viel me gewoon op dat je altijd naar MIsshis moet mailen, en op een forum is het toch gebruikelijk om info op het forum te zetten, of ben ik nu zo blonT?

Maar goed, zal nu wel iets verkeerds gezegd hebben Lachen


Ik heb al heel vaak verteld waarom ik mensen altijd vraag mij te mailen. Ik heb dan een herinnering in mijn inbox staan (zodat ik het niet kan vergeten, heb namelijk nog meer dingen te doen dan alleen dit!). Een ander voordeel is dat de verzonden informatie op de computer blijft. Dus als ik dan later voor iemand weer informatie over zo´n hengst moet uitzoeken, hoef ik het alleen maar even te fwd-en ipv van al het werk opnieuw te doen. Ik stuur mensen die informatie geheel zonder eigen belang, doe het graag, maar als het zo´n gigantisch gezeur moet opleveren hier op Bokt, kan ik er maar beter mee stoppen of niet! Elke keer krijg ik zo´n gezeur hierover!! Ik wil alleen maar mensen helpen!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:28

cooo schreef:
hmm ging iets fout... Lachen)

allemaal nieuwschierig naar je info.. !


Ja dat begrijp ik ook wel, en iedereen mag die informatie van mij wel! Maar als ik het (om eerder omschreven redenen) eerst moet verzenden (mail), en daarna ook nog op Bokt moet plaatsen, wordt het een beetje dubbel op.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:33

Weet iemand iets over de hengst Record ,komt die ook uit deze lijn ?

Wanneer ik de info heb van Jenneke , "copy /paste" ik die wel even naar dit topic, is niet al te veel moeite .

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:37

MissHIS"]
[quote="cooo schreef:
hmm ging iets fout... Lachen)

allemaal nieuwschierig naar je info.. !


Ja dat begrijp ik ook wel, en iedereen mag die informatie van mij wel! Maar als ik het (om eerder omschreven redenen) eerst moet verzenden (mail), en daarna ook nog op Bokt moet plaatsen, wordt het een beetje dubbel op.
[/quote]

Er is toch ook altijd nog zoiets als Kopieren/Plakken? Lijkt me erg weinig moeite en je doet er heel veel mensen een plezier mee.

Ik zou het juist een compliment vinden als iedereen jouw info wilde... Lachen

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:05

kunnen we gewoon on topic blijven? dus info over de hengst neerzetten ipv een discussie over het wel of niet neerzetten van informatie?
dankjewel

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:48

Ja sjuim heb je inmiddels je info gekregen????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:47

Voor de liefhebbers...

Turijn 316 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 01-05-1977
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.64 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1980
Rijproef (x3)............6.2
Springen vrij (x4).....7
Springen ohz (x1).....7
Aangespannen (x1)...7
Terreinproef (x3).......7
Karakter (x3)............6
Trainingsrapport (x5).7

Totaal 134.60 punten
Plaatsing: 22e van 28 (18)

Fokker: H. te Luggenhorst, Beltrum

Rigoletto 1482 NWP (Holst) Keur x Oelane 12433 Stb Keur van Watteau xx BB 2258 x Hulana 2621 Stb Keur Pref (ex Crassy H 3841 Holst) van Fasching 3772 Holst x Ulana H 3067 Holst van Anblick xx 3691 x Diastolchen H 3337 Holst van Loretto 2894 Holst

Verrichting Ermelo 1980
Bij aankomst rijke voedingstoestand. Is tijdens onderzoek rijtypischer geworden. Enkele keren met teugels aan neusriem gereden omdat indruk bestond dat hij problemen in de mond had. Spant zich snel. Probeert elke dag ruiter van zich af te schudden. Schudt veel met zijn hoofd. Neemt moeilijk het bit aan. Pleegt verzet bij alle voor hem nieuwe dingen. Laat zich moeilijk onderwerpen en vecht graag met zijn ruiter. Reageert als een kleuter die op elke vraag nee antwoordt. Zodra hij echter beseft dat hem dat niet helpt wil hij goed werken. Stap is zijn beste gang. In het begin stap onregelmatig en scheef. Heeft later regelmatige en energieke stap. Ook de draf is in de loop van het onderzoek verbeterd. Eerste weken draf onregelmatig en scheef, later behoorlijk regelmatig, goed gedragen en veerkrachtig. Laat in draf goede en slechte momenten zien. Galop matig ruim maar wel voldoende. Springt goed maar niet spontaan. Vlug voorbeen. Springt zuinig en taxeert matig. Presteert in terrein braaf en sterk. Terreingalop matig ruim. Trekt goed. Matig tot voldoende bereidheid om te werken. Ervaart werk eerste deel onderzoek als zwaar, later als normaal. Eerste deel onderzoek weinig plezier in het werk wat later ook is verbeterd. Ruim voldoende aanleg als dressuur-, spring- en terreinpaard. Op 28-04 om stalorganisatorische reden andere box gekregen.
In eerste onderzoekstadium stalgedrag zeer druk. In die tijd gaat hij regelmatig met zijn voorbenen boven op de boxmuur hangen. Later rustig stalgedrag. Begin onderzoek slijmvlies op de lagen rood. Spatproef links positief. Op 11-04 enigszins koliek.

Afstammelingen 1982 (veulens)
Sterke, fors gebouwde, goed ontwikkelde veulens zijn van de hengst Turijn gepresenteerd. De veulens zijn rijtypisch gebouwd en vertonen met name in de schoft/schouderpartij grote uniformiteit. Het hoofd is goed van model. De hals is correct gevormd en goed van bespiering; in een enkel geval is er sprake van een diepe aanzet. De schoft is opvallend goed ontwikkeld en loopt lang door. Ook de schouderpartij is best ontwikkeld bij goede ligging. De rug is voldoende gespierd en de lendenpartij goed aangesloten. De croupe heeft een goede lengte en bespiering. Het voorbeen is doorgaans goed gesteld, behoudens in enkele gevallen, waarin de voorhand niet geheel correct is. De voorknie is best ontwikkeld. In een enkel geval is het pijpbeen fijn uitgevallen. Bouw en stand van het achterbeen zijn goed, terwijl opvalt de royaal ontwikkelde spronggewrichten. Kwaliteit en hardheid van het beenwerk zijn goed. Ook de voeten zijn ontwikkeld. De stap is ruim met een goede onderbrenging van de achterhand. De ruimte in draf is goed, terwijl ook hier de achterhand voldoende ondertreedt. In draf vertonen enkele veulens een neiging tot steekgang. De getoonde veulens liepen veelal bij weinig rijtypische en eenvoudige merries. De hengst heeft het derhalve praktisch alleen moeten doen. De veterinaire bevindingen hebben betrekking op enkele gevallen lichte overbijt, terwijl in de groep geprikte veulens de spronggewrichten nog wel eens harder en droger konden zijn.
Getoond: 11 veulens uit 32 dekkingen.

Competitie
1981/1982 Dressuur Cat. A -- onvolledig
Springen Cat. A -- onvolledig
1982/1983 Springen Cat. A -- 0 strafpunten, finale 7e plaats
1983/1984 Springen Cat. C -- 19 1/4 strafpunten
1984/1985 Springen Cat. C -- onvolledig

1988 (na dekseizoen) overleden.

Dekstations
1981 J. Boomaars, Bavel
1982 H. Spekenbrink, Enter
1983 C. Klok, Diever
1984 H. Spekenbrink, Enter
1985 J. Jurrius, Dieren
1986 Comb. Kuypers, St. Oedenrode
1987 J. Nijboer, Bovensmilde
1988 P. de Boer, Ameland

Fokregistratie
Jaren Dekkingen Veulens
1981...............32...............--
1982.................3..............20
1983...............17................3
1984.................2..............13
1985...............39................2
1986...............10...............25
1987...............17.................5
1988...............29...............13
1989................-- ...............??

Totaal ... veulens uit 149 dekkingen

Bron: Het Complete Hengstenboek (Elsevier/RBI)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 07:22

Heel erg bedankt!
Is er ook nog iemand die foto's heeft? Party!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 54 bezoekers