nieuwe regel: niet discwalificeren na val paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

nieuwe regel: niet discwalificeren na val paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:18

dat is ook een nieuwe regel van de KNHS. als je een keer of 4 van je paard af butst tijdens je dressuurproef en je kan er weer gewoon terug opklimmen dan is er niks aan de hand en mag je gewoon verder rijden. vind ik dus wel weer een puike regel haha volgens mij weten ze van gekkigheid niet wat ze moeten doen.
en ook het zonder cap losrijden, je mag dus ook zonder jasje, plastron cq. stropdas en handschoenen losrijden. hallo dat deed iedereen toch al? ze hebben het gewoon gelegaliseerd.


Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:20

merkwaardige actie, je mag toch verwachten van een dressuurruiter dat hij die 5 minuten op zijn paard kan blijven zitten Knipoog Bij springen is een val tegenwoordig ook uitsluiting, waaorm bij dressuur dan niet?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:25

Vraag me af hoe ze dat willen jureren Lachen

Lijkt me ook dat dan het hele wedstrijdschema flink zal uitlopen (na elke val dat paard weer vangen }>)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:35

nu is het trouwens zo dat je binnen 60 seconden weer op je paard moet zitten, dan mag je de proef afmaken.

13. Val/Afstijgen

13.1 Er is sprake van een val van de deelnemer, wanneer zonder dat het paard gevallen is, deelnemer en paard gescheiden worden, de deelnemer de grond heeft geraakt of dat hij genoodzaakt is, teneinde weer in het zadel te komen zijn toevlucht te nemen tot enige ondersteuning van welke aard dan ook. Het maakt géén verschil of de deelnemer vrijwillig of onvrijwillig van zijn paard gescheiden wordt.

13.2 Het paard wordt beschouwd te zijn gevallen, wanneer schouder en heup van het paard de grond hebben geraakt.

13.3 Indien er sprake is van een val van het paard en/of van de deelnemer, dan wel van vrijwillig afstijgen door de deelnemer, volgt er géén uitsluiting, maar zal de invloed van de val/het afstijgen in de waardering voor de betreffende beweging /oefening via het cijfer tot uitdrukking worden gebracht, alsmede in de algemene cijfers aan het einde van de proef.

13.4 De dressuurproef dient echter na de val/het afstijgen binnen 60 seconden te worden hervat op de wijze zoals is bepaald in art.109-9.2.; wordt de proef niet binnen 60 seconden hervat, dan volgt uitsluiting van de combinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:09

o dus als mijn singel niet strak genoeg zit spring ik er ff af en maak hem strakker zit er binnen 60 sec. weer op en mag gewon verderrijden?? Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:11

Hahahaha. Denk dat je dat misschien beter kunt doen dan gewoon aansingelen terwijl je erop zit.

(groet naar Jury, singelt aan, begint aan proef Knipoog )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:13

zo hebben we hier ooit een quiz gehad dat je met een paard dat zijn tong over het bit gooit, het beste eraf kunt springen, tong terug frotten, erop en door rijden *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:15

ja idd. dat kan dus vort gewoon!! schandalig eigenlijk. je krijgt straks gewoon de meest rare dingen.


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:02

Maar mag je er dan 1 keer af of zo vaak als je wilt. want als je een paard heb die de hele tijd zijn tong over het bit gooit kan je hem steeds weer terug doen. Maar dan komt er als nog een uitloop op de wedstrijd.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:04

nee, tweede 'val' leidt tot uitsluiting. Dus het trucje werkt maar een keer. Oveirgens kan ik het toch niet aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:31

nou ik hoorde gisteren dat als je er de derde keer afvalt dan pas de jury komt vragen of je het nog af wilt rijden!!!

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:41

Citaat:
de deelnemer vrijwillig of onvrijwillig van zijn paard gescheiden wordt.



Haha! Hahahaha, dat de deelnemer onvrijwillig van zijn paard gescheiden wordt..... Haha!

Is wel mooie ambtelijke taal voor "hij is van zijn paard gedonderd!"
of "het paard gooit hem eraf" Haha!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:52

Lielle schreef:
nee, tweede 'val' leidt tot uitsluiting. Dus het trucje werkt maar een keer. Oveirgens kan ik het toch niet aanraden.


[quote=''vonneke'']
nou ik hoorde gisteren dat als je er de derde keer afvalt dan pas de jury komt vragen of je het nog af wilt rijden!!!
[/quote]

2 verschillende antwoorden welke is nou het goede??

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:08

mijn antwoord gaat uit van de oude regels, Vonneke gebruikt het reglement na 1/4/2003

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:10

dus nog ff wachten met het aansingelen, tong terug duwen tot we weer in het groene seizoen zitten!! haha

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:17

Inderdaad was het in het oude reglement mogelijk om vrijwillig af te stijgen. Klinkt misschien heel stom, maar het kan altijd voorkomen, dat er iets van je harnachement knapt. Dan kan je snel even afstappen om het weer enigszins in orde te krijgen, zodat je verder kan rijden.

Of zoals mijn nichtje: A-X binnenkomen, groeten en vervolgens je cap van je hoofd laten vallen . We stonden echt met onze mond open. Zij kwam er toen alleen niet op om zelf af te stappen, maar zat heel beduusd en ongelukkig te kijken. Gelukkig kwam haar moeder (na van de schok te zijn bekomen) als reddende engel aanrennen en heeft dat ding weer op haar hoofd gezet. Haar pony bleef al die tijd gewoon heel rustig staan, alsof het allemaal heel normaal was Gaaaap *LOL* .

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:21

Fries, ik denk dat dat geval vd cap hulp van derden is, maar dat weet ik niet zeker.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:26

Ja, dat weet ik! Gelukkig zei de jury er toendertijd niks van, er stond zelfs niks op haar protocol vermeld (ik denk dat ze zelf ook niet wisten wat ze er mee aan moesten Haha! ). Ik bedoelde eigenlijk ook: ze had toen zelf moeten afstappen. Maar iedereen was echt helemaal beduusd en trouwens zo'n klein kind (tenminste 12...) is helemaal niet op de hoogte van die reglementen. En ik neem aan dat je als jury niet om zo'n stomme reden iemand gaat uitsluiten.

Maar het was echt heel apart om te zien.

Bescherm de dieren tegen de beesten!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:31

loopt er dan iemand met een stopwatch rond............
hihihihi

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:45

vonneke schreef:
en ook het zonder cap losrijden, je mag dus ook zonder jasje, plastron cq. stropdas en handschoenen losrijden.

En dan wel een beetje ophef gaan maken over kledingvoorschriften voor juryleden Lips are sealed

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:51

Over het zonder cap losrijden heb ik ook iets gehoord, dat schijnt dus een 'gerucht' te zijn. In Ermelo schijnen ze althans niets van deze nieuwe regel af te weten. Lijkt me ook niet echt een logische regel.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:59

Ik heb nooit wat op mijn hoofd bij het losrijden. Ik zet dat hoedje liefst zo laat mogelijk op en heb er nooit commentaar opgehad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 08:48

Zeg, dat met die val is leuk hoor. Je mocht toch altijd al vallen? Haha!

Citaat:
13.3 Indien er sprake is van een val van het paard en/of van de deelnemer, dan wel van vrijwillig afstijgen door de deelnemer, volgt er géén uitsluiting, maar zal de invloed van de val/het afstijgen in de waardering voor de betreffende beweging /oefening via het cijfer tot uitdrukking worden gebracht, alsmede in de algemene cijfers aan het einde van de proef.


Als je paard door omstandigheden (vorst e.d.) 2 weken op stal heeft moeten staan (niet gereden, niet uit z'n stal) en hij kan pas z''n benen strekken in de proef, dan zou je er eens af kunnen vallen.
En toch nog 160 punten halen in een L1 proef Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro, Trendiction en 49 bezoekers