Als het aan de kat lag!!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Als het aan de kat lag!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 10:13

Ja die reclame dus. Mijn katten krijgen altijd whiskas korrels. Nu was ik drie dagen naar de Hengstenkeuring en man had kattevoer gekocht. Kittekat!!! Misselijk
Dat eten ze dus niet.
Lopen al drie dagen te jammeren.
Dus nu heb ik er maar een blikje Whiskas doorheen gemengd, geprakt met warm water
Moet je zien hoe knap ze zijn om die brokjes toch nog te laten liggen Haha!

Overigens mijn Duitse Dog eet nogal wat
Ik geef hem twee soorten voor
Eukanuba adult Large en een nog duurdere high energy
maar die Eukanuba kost bij de dierenwinkels 46 Euro
en bij AH XL 23 Euro met bonuskaart
Deze keer letten die dus ook op de groten Haha! Haha!
Ik weet eigenlijk niet of je het een tijd van te voren kan inslaan maar die aanbieding geldt al een hele tijd

Tis overigens wat drie soorten honden en drie soorten hondevoer eigenlijk
Die van 15 1/2 kan geen high energy meer aan
gelukkig eet de kleine met iedereen mee

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:45

Haha nou het lijken mijn poezenbeesten wel! Pff als die iets krijgen wat ze volgens hun niet gewend zijn, eten ze dus mooi niet. Rare wezens zijn het ook Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:06

Die van mij krijgen meestal Tompoes of Kittekat, blikvoer altijd alleen van Tompoes.
Dit zijn voordelige voersoorten en toch va kwaliteit. (en dat voordelig tikt best aan met 4 katten!)

Mijn nicht heeft katten en die lusten niets anders dan Sheba met Kip Verward

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:08

de mijne eet alleen AH droge brokjes, en daarvan een kopje per dag. Goedkoop beestje *LOL*

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:33

De mijne lust alleen brokjes van Kittekat en iets anders probeer ik ook niet uit. Meestal lusten ze vervolgens alleen nog maar een duurder merk. Verder eet hij alle soorten blikvoer. Dus krijgt hij de goedkoopste.

De hond krijgt voer van Vobra. Caracrog of zoiets. Dat is voer waar ze niet snel allergisch van worden, omdat er geen overbodige stoffen zijn toegevoegd. Bovendien is het een stuk voordeliger dan Eukanuba.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:46

Die trutkat van mij moet alleen Royal Canin Sensitive. Voor katten met gevoelige darmpjes. Anders krijgt meneer last van z'n vacht en maakt hij er een zooitje van Boos! . Sinds hij die brokken krijgt haalt ie z'n neus op voor allerlei ander voedsel. Meneer houdt van duur Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:52

Waarom is de Eukanuba zoveel goedkoper bij de Äppie Hein? Dan moeten wij daar ook maar eens heen voor de Eukanuba, bij de Welkoop is ie ook zo achterlijk duur....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:55

Lielle schreef:
de mijne eet alleen AH droge brokjes, en daarvan een kopje per dag. Goedkoop beestje *LOL*

De mijne krijgt 3/4 kopje droge Royal Canin brokjes per dag.
Speciaal voor dikke katten.

Afbeelding
Die dikzak is ruim 7,5 kilo.
Ik krijg hem niet dun, hij heeft geen wormen, blijft honger houden en eet het liefst alles wat eetbaar is!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:55

Die van ons krijgen ook Royal Canin, de meeste andere soorten lusten ze niet Scheve mond


Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:57

Sjuimpje schreef:
Die van mij krijgen meestal Tompoes of Kittekat, blikvoer altijd alleen van Tompoes.
Dit zijn voordelige voersoorten en toch va kwaliteit. (en dat voordelig tikt best aan met 4 katten!)


Waar haal jij vandaan dat dit voer kwaliteit heeft? Haha!
Het is wel voordelig, en door alle smaakstoffen eten veel katten het goed, maar daar houdt het ook mee op. Die blikjes bestaan voor een paar procent uit vlees (minimaal 4, maar het zal echt niet meer zijn) en de rest is soja en andere plantaardige rotzooi.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:58

Volgens mij bestaan die blikjes voor het grootste deel uit water. Scheve mond

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:05

Water, zout en smaakdingen.

Blikvlees is niet zo goed voor een kat.
Teveel zout.
En.. je kat stinkt enorm als ie op de kattebak is geweest!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:07

Mijn katten krijgen het heel af en toen, met dierendag en sinterklaas enzo Haha!

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:10

Hm, dan heb ik weer speciale zeker, die van mij eten alleen IAMS, en dan het liefst Lams.... Volgens mij is dat de kattenuitvoering van Eukanuba... Als iemand een goedkope dealer weet, graag Haha!

Merk wel degelijk verschil trouwens, van Whiskas jaagde ik er drie blikken op een dag doorheen, met IAMS is het tenminste een normale hoeveelheid, ze verteren veel beter! Ze zijn vrij aan de maat, en eten dus meer. (7 en 8 kg schoon aan de haak, zonder vet....) Het scheelt dan als je niet zoveel hoeft te voeren..

En inderdaad, ze krijgen meestal droogvoer, 1 keer per week vlees... werkt prima!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:54

Tja.. hier heb ik dus ook van die kieskeurige katten.. maar goed, ik heb het (door ze niets anders meer voor te schotelen, op een enkele keer na) voor elkaar gekregen om ze Tom Poes te laten eten. Zowel hard als zacht voor. En zoals Sjuimpje zegt.. scheelt dat ook behoorlijk in de kosten.

De hond daarentegen.. eet vééél duurder.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:29

Afbeelding

Deze meneer krijgt Hill's...omdat ie blaasgruis had.
Had ie al eerder, eerst Hill's S/D (lost het op) en dan C/D..is dieetvoer. Nog geprobeerd met gewoon voer, kreeg weer blaasontsteking. Dus zelfde liedje. Nu moet ie zijn leven (is pas 4) doen met C/D.
Zo!! Moest effe op die zak kijken...ik hoor het krukje waar ie op lag gewoon verschuiven..lag te slapen, staat nu ineens voor me! Tong uitsteken
Een zak van 2 kilo kost 18 euro...gelijk maar grootverpakking gekocht; 10 kilo voor 60 euro. Alleen bij DA te krijgen.
Vind ie heerlijk, wil ook niks anders (ag ie ook niet...).

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:18

Cer schreef:
Hm, dan heb ik weer speciale zeker, die van mij eten alleen IAMS, en dan het liefst Lams.... Volgens mij is dat de kattenuitvoering van Eukanuba... Als iemand een goedkope dealer weet, graag Haha!


Iams en Eukanuba zijn allebei merken van The Iams Company, Iams is er alleen voor katten en Eukanuba voor zowel honden en katten. Euk Cat is een betere kwaliteit dan Iams.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:27

Blij dat ik niet de enige ben met een kat die alleen maar duur vreet Haha!
Nou scheelt het wel dat 60 gram genoeg is. En van blik stonkk hij idd ontzettend. Nu ruik je de bak echt niet terwijl hij toch echt in de kamer staat Haha!
Dit is mijn vreetzak:
Afbeelding
mmmmmm Vork

Niets zo charmant als een paard in her land.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:07

Mijn 2 katten Lovers :

Afbeelding

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 01:38

Die van mij moeten maar eten wat ze voorgeschoteld krijgen. Anders hebben ze pech en moeten ze maar wachten tot ze iets krijgen wat ze wel lusten. Dan heb ik het over vlees uit blik. Brokjes staan er altijd ruimschoots voor ze klaar.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 07:47

Miran"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Die van mij krijgen meestal Tompoes of Kittekat, blikvoer altijd alleen van Tompoes.
Dit zijn voordelige voersoorten en toch va kwaliteit. (en dat voordelig tikt best aan met 4 katten!)


Waar haal jij vandaan dat dit voer kwaliteit heeft? Haha!
Het is wel voordelig, en door alle smaakstoffen eten veel katten het goed, maar daar houdt het ook mee op. Die blikjes bestaan voor een paar procent uit vlees (minimaal 4, maar het zal echt niet meer zijn) en de rest is soja en andere plantaardige rotzooi.
[/quote]
Ik heb het gehoord van een deskundige...

En ach, onze vorige kat is er 18 mee geworden en die hebben we moeten laten inslapen door de gevolgen van een autoongelukje (een jong dier hadden we nog makkelijk kunnen laten oplappen maar voor een 18 jarige werd het afgeraden)

Verder zijn het op zich wel allemaal zeikerds, want van die snoepjes o.i.d. hoeven ze echt niet.

Verder krijgen ze ook elke dag een klein beetje kattemelk, op 1 na staan ze daar de hele dag om te bedelen Vork

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 07:59

Een deskundige van de leverancier?

Ik werk nu een aantal jaar in de diervoederbranche, en je kat kan er inderdaad oud op worden, maar als je echt kwaliteit wil, zul je toch naar een dierenspeciaalzaak moeten en aan het premiumvoer moeten.

Ik moet toch ook eens kattenmelk proberen, zal hij vast wel lekker vinden.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 08:47

Miran schreef:

Iams en Eukanuba zijn allebei merken van The Iams Company, Iams is er alleen voor katten en Eukanuba voor zowel honden en katten. Euk Cat is een betere kwaliteit dan Iams.


Oh kijk, dat wist ik dan weer niet! Euk Cat... volgens mij heb ik dat ook nog niet in de winkels gezien (althans, waar ik kom dan). Ben al blij dat ik IAMS kan vinden. Hiervoor aten ze Technical (?) en daar moest ik best een endje voor rijden, is niet overal te krijgen.

Ik ga toch es kijken voor dat Euk Cat, want zelfs het beste is niet goed genoeg natuurlijk Haha!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 09:13

Dit mijn 2 katten krijgen alleen Eukanuba en voorderest niks anders en toch zijn ze veels te dik.
Ze krijgen nu minder ze zijn wel wat afgevallen. Volgens mijn tante (is dierenarts) moeten ze meer bewegen. Maar als ze niet willen dan houd het toch echt op.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 09:29

Als ze te dik zijn krijgen ze meer energie binnen dat ze verbranden, dat kan met elk voor gebeuren. Bewegen op commando is lastig met katten (ze gaan niet achter balletjes enzo aan?), eventueel kun je ook light voer gaan geven, maar iig moeten ze minder energie binnen krijgen als ze niet willen bewegen.
Wij hebben wel makkelijk praten met onze kat, die is zelfregulerend en eet alleen wat hij echt nodig heeft.