Paardenverhuurbedrijven zonder begeleiding - Help?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Paardenverhuurbedrijven zonder begeleiding - Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 11:37

Ik heb dus een vriendin die voor haar studies in Spanje zo'n paard moet huren zonder begeleiding en daar dan 3 uur mee op het strand moet rondhossen ...

Wie vindt dit verantwoord?

We hebben nu dus ruzie omdat ik het zowel voor haar als het paard overantwoord vond. Ik kreeg toen naar mijn hoofd geslingerd dat ik vlees at ...

Ze rijdt overigens dus GEEN paard.

Ik zie het dus zo:
als een bedrijf aan iemand zonder ervaring een paard meegeeft, dan kan het volgens mij niet dat dat paard een beetje leuk leven heeft. Er wordt getrokken geschopt ... en ik zie ook al dadelijk beelden van slechtpassende zadels, op hol slaande paarden en nog zomeer ...

Ben ik nu echt te zwartkijkerig of heb ik toch een beetje gelijk?


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:39

Het idee alleen al werkt op mn lachspieren Lachen

Lijkt me bijzonder onverantwoord.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 11:39

Dank u!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:40

Ik vind het van die vriendin echt onverantwoord. Je zegt zelf dat ze geen paard rijdt en dan zonder begeleiding 3 uur te gaan rijden lijkt me een dodemansrit kunnen worden.

Als zij perse wil, haar keus!
Vind het trouwens van die school ook niet echt een verantwoorde opdracht trouwens Frusty

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 11:41

Mja ze studeert toerisme en ze MOETEN dat dus allemaal uitproberen. Heb dan nog voorgesteld om op zijn minst een stal MET begeleiding uit te zoeken (dat leek me net iets verstandiger en zelfs dan is een strand niet de ideale plaats, maar ja). Maar dat mag dus niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:44

Een camping in Someren (v. Leeuwen heet de eigenaar) verhuurt geloof ik hun paarden gratis gedurende de winter maar in de zomer hebben ze de paarden weer nodig voor de manege op de camping.

De hond is de betere mens

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 12:59

Ze moet het dan ook nog eens in Spanje doen.

Man man man, vind dit echt te gek.
En als ze het niet doet, dan krijgt ze gewoon haar diploma niet beweerd ze.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:14

Heeft die school studenten teveel, ofzo? Dat ze er op deze manier vanaf willen komen! Dit kan imo echt niet, hoor!

* To Belg, or not to Belg *

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:17

Nou ja, wat is het doel van die opdracht dan?! Ik kan me de reisinformatie al helemaal voorstellen. 'Kom naar zonnig Spanje met zijn mooie stranden waar u ook te paard overheen kunt galopperen. Uniek! Inclusief een bezoekje aan echt Spaans ziekenhuis...'

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:19

en waarom kijkt ze dan niet eens naar het bericht bij "algemeen" om te begeleiden bij paardentrektochten in Spanje. Heb je geen eigen paard voor nodig.

De hond is de betere mens

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:26

Belsje schreef:
En als ze het niet doet, dan krijgt ze gewoon haar diploma niet beweerd ze.

Dat klinkt behoorlijk vaag hoor.
Als je zoiets voor bv je werk zou moeten doen, en je schakelt hierbij de Arbodienst in, wedden dat die het gaan verbieden?

Het is te gek als het idd waar is dat ze dan haar diploma niet krijgt.

Wat Jot zegt slaat de spijker op zijn kop. Idd leuke reisinfo kunnen geven en ook even de wetenschap hebben hoe het in een Spaans ziekenhuis allemaal geregeld is! Frusty

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 13:31

@Desiree

Het moet bij zo'n stalletje zijn wat paarden dus aan weerloze toeristjes verhuurt. Ze moet alle sporten daar uitproberen (en idd het ziekenhuis denkelijk ook).
Ik kan me voorstellen dat iedereen wel kan snorkelen zonder te verdrinken (op voorwaarde dat je kan zwemmen), maar paardrijden vind ik dus niet een van die dingen die je je studenten dan laat doen.
Eventueel met begeleiding en liefst gewoon desnoods in een manège en laat ze dan een raportje schrijven over het wel en wee daar: goede verzorging blabla die dingen; de cafetaria. Maar je gaat toch niet op een paard op een strand gaan zitten als je niet kan rijden.

Ik weet dus niet hoe zo'n paarden in omgang zijn, ben principieel tegen die dingen. Maar ookal zouden ze "doodbraaf" zijn, heb blijven levende wezens en daar kan je gewoon een onervaren persoon niet opzetten me dunkt zeker dus niet op die manier.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:44

O, had niet begrepen dat ze niet kon rijden. Sjee, in dat geval ben ik er ook geen voorstander van hoor!

De hond is de betere mens

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 14:54

Ze doet dus maar, ik haal alvast een trosje druiven inhuis om haar te gaan bezoeken achteraf.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:59

Dat is vragen om problemen. En het is nog zonder begeleiding ook???
Zit er een draadje bij ze los of moet er eerst iemand verongelukken voordat ze erover na gaan denken.

Ik heb trouwens ook wel eens in de buurt van Tilburg paarden gehuurd zonder begeleiding, maar daar moest je wel eerst voorrijden voordat je weg mocht.

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:14

Op mijn opleiding moest je dus ook zogenaamd mee met excursies,
bij navraag bleek dat ze dat helemaal niet mochten verplichten en er zelfs een vervangende opdracht voor moesten geven om toch zo je studiepunt te kunnen halen. Kijk of je iets anders kunt regelen (of je vriendin).
Ik krijg wel de indruk dat ze het zelf niet onverantwoord vindt (vergeef me als het niet zo is).
Probeer het eens bij een studiebegeleider of mentor of zoiets.

Succes!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:34

Ik vind het belachelijk dat ze zo paarden meegeven aan mensen. Ik ken ook zo iemand, die heeft onderhand een stuk of 20 paarden in een stal voor 10 paarden staan en die verhuurt dr paarden ook aan jan en alleman sinds kort, ik heb daar 2 jaar gereden, en verzorgd, er staat een Z ex-dressuurpaard, een pony die nog maar 40% van zijn longcappaciteiten heeft, huidkanker. Er staat een Z springpaard, en nog wel meer paarden die neit al te makkelijk zijn of die je niet zomaar uit hoeft laten te gaan met rijden. Er zitten slecht passende en onderhouden zadels op (beugels die erineens af schieten) hoofdstel, je moet goed controleren of alles er wel aan zit....... BELACHELIJK!!!!!

En als iemand geen ervaring heeft en zonder begeleiding gaat, ik heb er werkelijk geen goed woord voor over.

Sow, dat was even mijn zeikmailtje Knipoog

Groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:53

Is toch onverantwoord en om problemen vragen zoiets...

Van de school, van je vriendin en ook nog eens van die manège die z'n paarden zomaar aan mensen zonder ervaring meegeeft zonder begeleiding...

Als ze dit perse wil doen, hopen voor haar dat het goed afloopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:55

Tja in Spanje kun je mischien nog wel bedrijven vindne die daar voor in zijn. In Nederland lukt je dat [hoop ik] niet eens. Als er iets gebeurt krijg je heel wat sores over aansprakelijkheid.

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:02

Ik kan het nog steeds niet geloven dat die vriendin (en die school!) er gewoon mee door gaat, ergens blijf ik denken dat dit een vervroegde 1 april grap is. Je gaat toch ook niet het racecircuit op als je nog nooit auto hebt gereden? Om maar eens een vergelijking te trekken. Probeer nog een keer uit te leggen dat dit vragen om ongelukken is, en hoe totaal onverantwoord dit is. En wens haar anders maar heel veel sterkte en een hele goede beschermengel toe. Ze zal het nodig hebben!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 18:43

Mja heb ik dus allemaal al geprobeert. Ook al het zieluge verhaaldtje van het keupele paardje wat ze misschien zou mee kunnen krijgen terwijl ze zo'n dierenvriend is (Vlees is en blijft moord voor haar).

Maar als ik zelfs op een paard kan zitten kan zij het toch ook wel en mijn moeder reageerde net met: die beesten zijn dat gewoon, die doen niets.

Ja hallo het blijft in mijn ogen 600kg biefstuk die als ie wil gaan gewoon gaat hoor. (biefstuk nu niet slecht bedoeld!).

Ik hoop dus dat ze op de een of andere manier er onderuit wil en kan komen, al ziet het er zo even niet naaruit.
En anders zet ik ze desnoods hier maar een paar keer op een paard, dat ze tenminste voor van achterkant kan onderscheiden.

Getver

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:54

Als ze dr echt mee door wil gaan zou ik haar idd een paar keer op een paard zetten voor ze gaat. Weet ze een beetje hoe of wat over paarden.

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 09:04

Ik vind dit gewoon niet kunnen, echt onverantwoord. Zelf ben ik op zo'n kamelen, paardetocht gebeten door een paard. Nu 1.5 jaar later zit mijn been nog steeds dik. Natuurlijk was men daar niet verzekerd ook. Ik raad het dus iedereen af om zoiets te doen, zeker als je niet kunt paardrijden. Gewoon gekke leerkracht, meer kan ik niet zeggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hanne2001, mooney en 31 bezoekers