Wie wat weet van renpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Wie wat weet van renpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 18:48

Goed op m'n stage hebben we meerdere top paarden staan en ik wilde weleens weten bij welke paarden ik uitkom als ik terug ga naar de jarne 1800 of er ergens een Man O' War of Hyperion tussen zit.

maar goed hier dus de paarden en hun ouders, van sommige weet ik de opa van mam's kant niet meer, heb ik er woensdag bij staan

het liefst zou ik ook een site willen hebben waar allemaal volbloed hengsten op staan, meer dan gemiddelde site, want misschien kan ik dan ene foto van betreffende hengsten vinden

Notering= vader X vader van de moeder

Another flica(Petardia X Merry Merry Mouse)(merrie)
Restinge(Polytain X Dessidence)(ruin)
Staryu(Averax X Kokomo)(merrie)
Starmie(Averax X Kokomo)(merrie)
Taquin(...X...)(merrie)
Jinx(Averax X ...)(hengst)
Oke boy(Secret 'n' Classy X Oker)(hengst)
Centimetre(...X...)(ruin)
Mornington flyer(...X...)(ruin)
Rapidash(Averax X Jareers Dancer)(merrie)

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:25

Vraag eerst eens op stal naar het programmaboekje, of naar een programma boekje van een paar maanden geleden, want er wordt nu alleen gekoerst met de dravers op duindigt, toch?
Van elk paard dat loopt staat er het geslacht, leeftijd, vader en moeder vermeldt. Verder zou je eens op volbloeds.nl kunnen kijken. Die hebben info over Solo Native, Man In The Moon, Learn By Heart, Anthony's Dream, Blakey Ridge, Julio Mariner, Rex Magna, Kafu, Sit This One Out en
Watermill Fourth.
Van Mornington Flyer weet ik dat ie uit Engeland komt en daar ook een paar keer gelopen heeft. Hij heeft toen te koop gestaan in het boekje en hij won meteen zn eerste twee races geloof ik... Je zou eens op www.bhb.co.uk kunnen kijken of die nog links hebben die je kunt gebruiken. Suc6!!


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:29


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:20


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 23:37

peetje vond ik na een tijdje wel, op volbloeds.nl kwam ik niet veel verder en ik heb al aan meerdere mensne gevraagd over ouders van de dieren maar die papieren liggen ergens opgeborgen en het zijn niet de minst luie mensne daar dus dat kan lang wachten worden Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 23:40

AHHHHHH restigne is vet veel inteelt in gepleegd,ten minste met ze pa, overal staan hyperion en nerco meerdere malen, oh well, hijs een held Lachen
dank je wel alvast heel lief Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 23:43

overtommy weet ik dattie twee races twee wins heeft gehad, en dattie te koop staat, kevin heeft hem uit engeland gehaald en hier getraind, hij is van hem een kerel in engeland,maar die dokt niks voor hem dus moeten ze hem weg oen omdat hij anders teveel geld in onderhoudt kost,maaktie dan ook niet goed met races winnen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 00:10

wat ik tot nu toe heb is dat : starmie, staryu, jinx, en rapidash allemaal afstammelingen van man o war zijn, oke boy is klein kind van secretariat, en dat er flink wat hyperion en nearco in restinge zit....wel heel gaaf om dit soort dingen te weten te komen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:12

Ik doe hetzelfde maar dan met dravers, leuke hobby hoor Haha! Het is wel zo dat hoe verder je terug gaat, hoe meer je dezelfde paarden tegenkomt. Vaak weten ze dan alleen de vaderlijn, en is de moeder een onbekende merrie. Zo kan ik een van onze lijnen terug vinden tot ene Keetje, waarvan de afstamming dus onbekend is.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 21:08

ja dat merkte ik ook wel erg hoor, dat er heel veel inteelt in zit dus, gewoon bijvoorbeeld een voorvader is een half broertje van een andere, volgens werd er toen niet veel gelet op afstamming en ouders enzo

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 21:09

oh ja er staan trouwens foto's van tommy aan de longeerlijn hier op bokt Lachen heb ze vandaag geplaatst

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:33

De site van DMTC is super, ik heb Baduh terug kunnen vinden tot in 1600nogwat. Valt me op dat er heel veel inteelt voor komt bij volbloeden.


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 18:47

dank je heeft ook zeler veel geholpen, wat ik me nou afvroeg was ook of er ene dekstation in nederland is voor bloedjes

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:47

zover ik weet is er niet een echt dekstation.
Er mag namelijk niet via K.I gedekt worden,maar alleen natuurlijk.
De meeste hengsten die ter dekking staan, staan bij fokkers of bij de eigenaars,waar je je merrie heen brengt om te laten dekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers