wanneer zou jij je paard verkopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
waste
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-01-03

wanneer zou jij je paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 18:37

Onder welke omstandigheden zou jij je paard verkopen? (bijvoorbeeld, door geldgebrek, tijdgebrek, niet passende combinatie, onhandelbaar paard, persoonlijke (psychische) problemen... enz)

Was ik nieuwschierig naar,
Ik verkoop mijn paarden (misschien) omdat ik op dit moment heel erg met mezelf in de knoop zit en daardoor de paarden er nogal eens bij inschieten.. Ook gaat het minder met rijden, misschien door die problemen, misschien ook wel omdat de combinaties tussen mijn (heb een paard en pony) toch niet zo klikten als dat ik had gedacht/verwacht..

I can make it trough the rain,
I can stand up once again, on my own!
And i know that i'm strong enough to make it trough the rain!


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:47

Ik heb om verschillende redenen een paard verkocht. Vind ik in prinicipe niks mis mee, als je dezelfde fout maar niet nog een keer maakt.

Ik heb mijn eerste paard verkocht wegens tijdgebrek en geldgebrek.

Mijn tweede paardje heb ik verkocht (zit trouwens zo'n 7 jaar tussen die 2)
omdat hij onhandelbaar was tegenover mij. We vonden elkaar gewoon niet leuk en konden het absoluut niet vinden.

Nu heb ik een nieuw paard en een shetlander en die zullen hopelijk nooit weg gaan. Maar ik verkoop mijn paarden als ik ze niet meer het leven kan bieden wat ze verdienen. Dus te weinig aandacht of geldgebrek, maar ik denk alles goed geregeld te hebben..

En dan nog de laatste reden; als iemand een ontzettend geldbedrag voor mijn paard neer legt, dan verkoop ik m misschien ook wel..

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:51

Als ik 2 paarden zou hebben en ik kom in geldnood door veearts e.d. dan zou ik er 1 weg doen.

Als de kombinatie niet klopt dan zou ik op zoek gaan naar iemand waarmee dat wel klopt dat is wel zo eerlijk voor beiden.

En verder zou ik toch niet zo snel een paard weg gaan of het moet echt niet meer gaan(en dan bedoel ik met mij zelf)qua aandacht verzorging e.d.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:05


Het leven is een gebakje!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:03

Tsja,Mijn eerste paardje is verkocht wegens een stalgebrek.
Mijn 2e paardje is verkocht omdat het gewoon niet klikte tussen mij en het paard,het rijden ging niet.We werden er allebei niet vrolijker op en tja dan neem je een moeilijke beslissing om hem toch te verkopen.
Maar uiteindelijk is het een goede beslissing geweest.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:03

Als ze me genoeg geld bieden,
Geldt overigens alleen voor Obsession, Danny mag nooit meer weg!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:07

Tijd-, en geldgebrek.

Ik kan me indenken dat jullie nu ff niet met elkaar kunnen opschieten. Weldra gaat dat beter als je weer wat lekkerder in je vel zit Waste?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:09

Als hij onbetrouwbaar wordt
*nooit dus Knipoog *

Of als ik om een of andere reden niet meer in staat ben hem goed te verzorgen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:16

Wanneer het totaal niet zou klikken (bij bv eennieuw paard) Of wanneer ik het ECHT niet meer red qua geld enzo.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:23

Als er genoeg geld geboden wordt, als ik ze zat ben, als ik niet verder ermee kom, etc etc etc.
Redenen genoeg.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:27

Ik zou haar alleen verkopen als ik geldgebrek zou hebben.
Jij zit nu met jezelf in de knoop en hebt ook wel wat anders aan je hoofd dan je paarden, ik zou ze echter niet verkopen, je hebt kans dat als je straks weer alles op een rijtje hebt en je hebt je paarden al verkocht je er spijt van gaat krijgen. Ik zou voorlopig een bijrijdster of verzorgster zoeken voor je paarden, en als het weer beter met je gaat kan je altijd nog overwegen om ze te verkopen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:28

Als ik geen tijd meer voor hem heb en geen geld meer. Dan zou ik hem verkopen. Ook als het een vals paardje is, of als ik het echt niet kan vinden met hem. Dan is het voor beiden niet fijn, en dan kan ik beter een ander paardje zoeken, en zal dan voro hem een baasje zoeken die beter bij hem past.

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:40

Als ik echt geldgebrek zou hebben, zodat ik haar niet meer dat kan geven wat ze nodig heeft.
Of als ik haar vanwege een handicap van mezelf niet meer zou kunnen rijden, Marlou is een paard dat heel veel beweging nodig heeft en dan niet alleen weidegang, maar echt veel aan het werk gezet moet worden als ze niets makeert. Als ik niet meer, vanwege een eigen handicap, op haar zou kunnen rijden, zou ze wel verkocht moeten worden, het is geen stal- en weidepaard.
Met Marlou zou ik geen andere reden weten. Maar ik denk wel dat het van jezelf en je paard afhangt of je haar om andere reden kan verkopen. Als een paard in de stal niet te vertrouwen is, of in het land, dan zou ik die ook verkopen, voor mij is dat heel erg belangrijk. Marlou was/is met rijden niet de makkelijkste, maar op stal en in het land is ze volledig te vertrouwen.
Af en toe een dag niet rijden kan wel, soms heb ik ook echt geen tijd en andere verplichtingen, maar langer dan 1, 2 dagen kan met Marlou niet en dat cind ik ook niet erg.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:41

Grappig, hier hadden wij laatst op stal nog een discussie over, aangezien er zo'n hoge piet rondloopt met een mengelmoesjes paard waar ze wel vijfenderrrrrrrrrrrtig eurrrrrroooo voor hadden geboden.
Nou daar kan ik wel een nieuwe liefde voor vinden denk ik ... Knipoog

Maar goed even serieus nu, wegens tijdgebrek zou ik er aan gaan denken een paardje weg te doen. Aangezien ik al geen paard hebt ivm tijdgebrek kan ik me er soms ook wel aan ergeren dat mensen een paard kopen en er vervolgens na een half jaar niets meer mee doen Lips are sealed

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:09

Ik zou Rhona verkopen op het moment dat ik haar niet meer kan bieden waar ze recht op heeft/wat ze verdiend.
Kan verschillende redenen hebben, tijdgebrek, geldgebrek of persoonlijke redenen.
Maar dat gaat niet zomaar gebeuren!!!!!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:13

Geldgebrek.
Als het aan mij ligt gaat Sher nooit meer weg, maar mijn ouders betalen alles, en als die er geen geld meer voor hebben......... Zelf kan ik haar (nog) niet onderhouden. Dan zou ik best wel veel moeten gaan werken en samen met mijn school hou ik dan denk ik weinig tijd voor Sher over.
Dat vind ik niet eerlijk tegenover haar, dan kan ze beter een baasje krijgen die wel tijd voor der heeft. Maar ik zou er denk ik alles aan doen om haar wel te houden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:15

Als ik, om wat voor reden dan ook, mijn paard niet meer de verzorging zou kunnen bieden waar hij recht op heeft.
Maar ik hoop hem zijn leven lang te kunnen houden.

* To Belg, or not to Belg *

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:18

Geldgebrek.
Echt tijdgebrek in de zin van: ik kan ook geen verzorgster voor haar zoeken en ik kan haar de liefde niet meer geven die ik wil.
En als ik haar geen goede verzorging meer kan geven.
Tsja als ze onhandelbaar wordt, ligt eraan in welke mate... Maar ik reken daar niet op Knipoog ze zou dan wel heeeel erg om moeten slaan Haha!
Laatst bijgewerkt door N00tje op 03-02-03 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:21

Als ze veel voor ze bieden gaan ze wel weg!
Of als ik ze beu wordt om bepaalde redenen (mijn vorige merrie wegens het niet uit de wei kunnen halen en er niet mee verder kunnen komen in de dressuur).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:34

Mijn paard gaat niet weg, om geen enkele reden. Alle problemen zijn op te lossen volgens mij en ik heb veel te veel plezier van mijn paard. Hij blijft dus.


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:37

Als ik een dier neem, wat voor een karakter ook, blijft hij bij mij tot zijn dood.
Alleen als ik echt geldgebrek zou hebben, waardoor het dier er onder lijd, zou ik hem misschien verkopen maar eerst zal ik proberen een andere oplossing te vinden!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:38

Door erg grote onvoorziene omstandigheden.
Maar dan zal eerst grondig gekeken worden of er echt geen oplossing is.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:53

Dan moet er wel heel wat gebeuren. Nu hou ik nog niet echt van veerle, maar dat kan ook niet na 2 weken. Wel weet ik dat ik haar niet meer kwijt wil. Ze is echt een geweldige pony voor mij. En met dribbel weet ik hoeveel een pony voor me kan betekenen, en hoe erg ik díe kan missen. Nee, mijn pony gaat nooit meer weg, zolang er geen situatie ontstaat waar écht geen oplossing voor zou zijn.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:15

zie Sjuimpje. (Behalve Trammelant dan Haha!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annibel, Dartel, desireeee_x, E4D, EsmeeKKK, Punz, ramasso, RenateHidden, Temeraire en 74 bezoekers