Paard rijd met mij.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Paard rijd met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 19:10

Hoi

Mijn lievelingspony op de manege heeft nu een hoefzweer sinds anderhalve week ongeveer en die mocht dus niet mee.
Nu ben ik 16 en mag ik ook op een paard rijden. Dat had ik echter nog nooit gedaan en ik vind het toch heel anders!
Dus nu waren er geen pony's over en ging ik op een paard, Raisa. Bij het opstappen was ze al druk maar goed, ik zat. Toen was ze er tijdens het instappen nog vandoorgegaan. Bedenk wel, ik zat voor het eerst op een PAARD! Ik schrok dus best wel, ik had echt niets in te brengen!
Toen begon de les en ze wilde telkens wegschieten en toen in draf bokte ze. Toen is mijn instructeur haar even gaan longeren en daarna ben ik toch weer opgestapt.
Het ging al weer veel beter ze schoot niet weg en liep beetje rustig. De galop ging ook wel goed maar het was wel in de groep. Maar toen maakte ze toch weer een redelijk hoge bok!

Ook in de galop alleen (waar ik wel achter iemand aanging) scheurde ze met mij!

Dit heeft dus er wel naartoe geleid dat ik niet meer op manegepaarden ga rijden Ik vond het echt gevaarlijk. Ik had niets in te brengen bij dat paard. Ze reed met mijn ipv ik met haar. Bij pony's is een bok ook niet eng, maar bij paarden wel!

Dit was dus mijn (niet zo goed bevallen) 1e keer een les op een PAARD.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Groetjes van Fleur

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:47

Doorzetten! Het leek nu heel eng omdat een paard groter is maar meestal zijn de pony's lastiger en zeker veel eigenwijzer. Als het met de pony's wel goed ging, gaat het met de paarden ook! Je kan toch rijden!!! En dat zo'n beest nou net vervelend was, is pech. Misschien voelde hij wel dat je nerveus was en dacht hij daardoor zelf ook dat er iets aan de hand was. En het is koud, worden ze ook lollig van.
Je laat je niet kisten hoor meid, gewoon doorgaan!!!

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:23

Fleury, ik vind het moeilijk voor te stellen hoe het is om op dat betreffende paard te rijden. Ik vind echter niet dat je je moet druk maken. Ik en veel anderen weten dat je goed rijdt. De overstap van pony naar paard is best groot en het is niet zo vreemd dat de eerste poging niet lukt. Wacht maar af en benut de mogelijkheden die je krijgt om op RUSTIGE paarden te rijden als je onzeker bent. Je kan ook kleine stapjes nemen, dat is geen schande.
Bovendien MOET je niet op een paard rijden. Je kan nog even rustig aan doen. Jij hebt het volste recht op een mangepony! Geloof me Fleur, ooit zal je super kunnen rijden op elk (groot) paard!

Denk niet aan het probleem maar aan de oplossing!

boemel

Berichten: 8269
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 09:36

Ik vond de 1e keer op een paard ook echt niet fijn.
En de 2e en 3e keer ook niet. Gewoon doen! Het lukt vanzelf een keer.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:27

ik rijd toch echt liever een paard dan een pony, misschien omdat ik op een paard heb leren rijden?

Maar idd gewoon ff doorzetten!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 19:04

Fleur, ik vind eigenlijk ook dat je het gewoon vaker moet doen. En je zegt toch zelf dat het beter ging nadat oscar hem had gelongeerd. Raisa is nou eenmaal een beetje een deugniet, en idd, zal het weer ook hebben meegeholpen... Ikd enk dat je het zeker niet op kan geven. Want je hebt ook al eens op my lady gereden, en dat ging ook gewoon goed, en ook magic (al is dat geen manege paard) gaat elke keer super...

gewoon volhouden dus.... en ik bedoel, toen tina zo wild was, ben je er toch ook gewoon keer en op keer weer op nieuw opgestapt, eignelijk is dit precies hetzelfde

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:09

doorzetten.
ik reed ook vaak op pony's maar af en toe waren ze allemaal al bezet dus moest ik op een paard.
en die vloog er dus ook vandoor met een paar bokken.
meestal gaf ik er niet zoveel om maar een paard is heel wat hoger.
volgende keer gewoon vragen aan je instructrice of ze een rustig paard voor je heeft.
succes Lachen

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 17:40

De volgende keer is hopelijk Shalan (is een pony) weer beter en kan ik er eindelijk weer op rijden!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:46

[offtopic] Weet je dat het me de laatste tijd opvalt dat je dat soort problemen eigenlijk vooral hoort van ruiters waar in de lessen onderscheid wordt gemaakt tussen pony en paardenlessen? Op mijn vroegere manege werd dat onderscheid niet gemaakt en stapt vrijwel iedereen net zo makkelijk op een paard als op een pony [/offtopic]

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 17:54

Daar kun je best gelijk in hebben, ik heb nooit geleerd om op paarden te rijden en houd het ook liever op pony's! Maar als ik gelijk op paarden was gezet dan had ik het wel geleerd denk ik. Maar dit paard was nogal wild en door de eerste keer op een paard en gelijk dit is niet helemaal fijn aan gekomen. Voelde me totaal nutteloos en dat vond ik gevaarlijk bij paarden.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:56

en toch zijn ze t zelfde alleen dan een beetje opgeschaald Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alicegohome, Dartel, dierenfan, josien_m_, Lente, Mark0919, sterregoud, Vagabondo en 35 bezoekers