Verwaarloosd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 15:26

In de buurt van mijn school is een weiland waar altijd paarden staan, maar deze paarden zijn heel erg verwaarloosd.
Hier zie je een foto van een fries die ik maar ben gaan verzorgen.
Hij had ook een giga-wond op z'n achterbeen, onstoken... Huilen

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/verzorgpony(1).jpg[/img]

Wat bestaan er wrede mensen he ?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:28

Hoe komt het dat ze worden verwaarloosd? Hebben ze gewoon geen tijd? Goed dat je hem nu verzorgt! Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:28

En die eigenaar is natuurlijk nergens te bekennen Boos!

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 15:29

Ik verzorg hem niet meer, hij is nu naar de slacht.... Boos!
Voor het hele verhaal, zie mijn profiel

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:31

Mmm.... ik vind dit er helemaal nog niet zo rampzalig uitzien hoor. Niet te dik, niet te dun.
en als ik het goed begrijp ben jij dus dat paard gaan 'verzorgen' zonder toestemming van de eigenaar??? Waar haal je het gore lef vandaan??? Als dat bij mijn paarden zou gebeuren, zou ik je hoogstpersoonlijk voor de rechter dagen. Misschien heeft dat paard wel een ziekte waardoor hij bijvoorbeeld niet tegen bepaalde voedingsstoffen kan. Misschien heeft het wel huidschimmel, dat jij ook weer overbrengt naar andere paarden....
Meid, wees verstandig en blijf met je handen van dat paard af als de eigenaren van niets weten.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:34

carola schreef:
Mmm.... ik vind dit er helemaal nog niet zo rampzalig uitzien hoor. Niet te dik, niet te dun.
en als ik het goed begrijp ben jij dus dat paard gaan 'verzorgen' zonder toestemming van de eigenaar??? Waar haal je het gore lef vandaan??? Als dat bij mijn paarden zou gebeuren, zou ik je hoogstpersoonlijk voor de rechter dagen. Misschien heeft dat paard wel een ziekte waardoor hij bijvoorbeeld niet tegen bepaalde voedingsstoffen kan. Misschien heeft het wel huidschimmel, dat jij ook weer overbrengt naar andere paarden....
Meid, wees verstandig en blijf met je handen van dat paard af als de eigenaren van niets weten.


Nou Nou iets minder mag ook wel, kun je ook normaal tegen iemand zeggen

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 15:36

De eigenaren wisten het wel !!
Het kan ze geen ruk schelen wat er met die paarden gebeurd, als ze ze niet kunnen verkopen gaan ze tog naar de slacht...
Ik heb gevraagd of ik hem mocht verzorgen, toen zeiden ze ja, maar er valt tog niet veel aan te doen... zijn dagen zijn geteld...
dus...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:48

Carola misschien is het beter dat voordat je een scheldverhaal ophangt eerst na te gaan of ze het gevraagt had of niet.
Dat was niet uit het verhaal op te maken.

Wel goed van je dat je hem bent gaan verzorgen, maar naar mijn mening
ziet hij er op de foto ook niet zo super slecht uit. Beetje lang en viezig haar, maar hij kan ook net
in de modder hebben liggen rollen Lachen

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:23

Als je het gevraagd heb, oke, dan is er niets mis mee.
Maar ik maak me gewoon gigantisch kwaad als ik vermoed (en dat deed ik dus) dat iemand 'zomaar' aan andermans paard gaat zitten. Ik heb namelijk dus een keer meegemaakt dat juist daardoor het paard bijna dood is gegaan. Dat paard in kwestie had een eiwitallergie, en stond daarom alleen op een klein, helemaal kaal landje. Door bijvoeren van zogenaamde 'verzorgers' moest het dier naar Utrecht!

En waarom meteen naar de slager? Friezen zijn best wat waard, die mensen zouden echt gek zijn als ze een redelijk gezonde fries meteen naar de slager sturen. Of is het dier echt ziek?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:44

Ben het helemaal met Carola eens!
Als ik er achter zou komen dat iemand met zn poten aan mijn pony zou komen dan staat die ook flink wat te wachten Verward

Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:12

zou ik ook zijn als ik een paard had.
ja...wil ik ook wel weten...is dat dier echt ziek?? zo slecht zie ie er ook niet weer uit. 1 van de verzorgtinker die ik verzorg zag er 100x erger uit hoor!! gigantische wonden, broodmager (botten staken bijna uit het vel)...dat is daarmee vergeleken niks...alhoewel ik het natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zielig vind als ze hem meteen naar de slacht brengen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sietssie

Berichten: 442
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:54

carola schreef:
Als je het gevraagd heb, oke, dan is er niets mis mee.
Maar ik maak me gewoon gigantisch kwaad als ik vermoed (en dat deed ik dus) dat iemand 'zomaar' aan andermans paard gaat zitten. Ik heb namelijk dus een keer meegemaakt dat juist daardoor het paard bijna dood is gegaan. Dat paard in kwestie had een eiwitallergie, en stond daarom alleen op een klein, helemaal kaal landje. Door bijvoeren van zogenaamde 'verzorgers' moest het dier naar Utrecht!

En waarom meteen naar de slager? Friezen zijn best wat waard, die mensen zouden echt gek zijn als ze een redelijk gezonde fries meteen naar de slager sturen. Of is het dier echt ziek?


met het 2de deel ben ik het wel eens,maar (niet boos worde) de pony die je bedoeld weet ik wie het is maar al te goed maar zou je hem hier asjeblieft niet meer willen noemen,want misschien is dit wel de reden geweest waarom ie is overleden en als ik dat zo lees springen de tanen in me ogen. ik weet dat je het goed bedoeld maar zou je het er asjeblieft niet meer op bokt zo over willen hebben?

en voor de rest ben ik het helemaal met carola eens!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:47

Ik vindt hem er eigenlijk helemaal niet zo slecht uit zien ...
Z'n hoeven lijken me er zo op het eerste zicht niet te lang uitzien, hij glimt toch wel, en verder tja, hij staat hij op de wei, dan hoef je je niet aan een glimmend gewassen in top-conditie verkerend sportpaard te verwachten.

Hij lijkt me overigens ook niet echt mager of ondervoed.

Heb je geen andere foto's? Naar wat ik nu zie vindt ik hem er zeker niet verwaarloost uit zien.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:04

Loolapelooza schreef:
Heb je geen andere foto's? Naar wat ik nu zie vindt ik hem er zeker niet verwaarloost uit zien.


Ik heb net in der profiel gekeken en daar stond deze nog:
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/verzorgpony%20+%20ik(1).jpg[/img]

Ik ben het trouwens helemaal eens met Carola. Ik zal er niet aan moeten denken als er iemand met z'n tengels zonder toestemming aan Darmoor zal zitten

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 20:11

Nogmaals, ik heb wel gevraagd of ik hem mocht verzorgen, maar ze zeiden dat het tog niet veel zou uitmaken, omdat hij niet verkocht kon worden en naar de slacht zou gaan.
Er staan nu gelukkig geen paarden meer, er komt een busbaan.
Ik heb trouwens ook nog een tijd geleden de dierenbescherming gebeld en er waren al meer klachten over deze eigenaars gekomen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:34

Op die laatste foto ziet ie er een beetje "opgetrokken" uit zoals wij zeggen. (dus mager aan z'n flanken)
verder ken ik ze niet, maar vindt het wel heel raar dat je een Fries niet verkocht krijgt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:53

Ze mogen Gam best aaien maar zal nee tegen verzorgers zeggen, ookal snap ik heel goed dat ze zoiets graag willen doen.

Ik vind die Fries er ook niet verkeerd uitzien.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:58

uhmz even ene vragaje in je profiel staat dat je kan zien dat hij te vroeg is ingereden, maar hoe wete jij dan hoe oud die is??
niet banketstaaf bedoeld ofzo hoor maar pure interesse gewoon