Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:03

Fries"]
[quote="Desiree"][quote="germie schreef:
Ik ga toch ook gene hond met een paard vergelijken Haha!

ook honden zijn mooier dan mensen! Haha!
[/quote]

Innerlijk in ieder geval Lachen .
[/quote]
uiterlijk ook! En ze hebben nooit een bierbuikje.

zobras

Pfff, wat een discussie. Vorige week stond het nog op een pagina of 15, die laatste 15 heb ik niet helemaal gevolgd. Volgens mij niet veel gemist gezien het gehakketak over of friezen nou wel of niet leuk zijn. Kunnen jullie daar geen aparte topic over openen? EN over het probleem met de galop? Tis maar een tip....

De rijclinic die jullie willen organiseren zal niet in mijn agenda voorkomen. Ik heb er geen zin in om anderen te beoordelen op eenmalig rijden buiten hun eigen omgeving en al helemaal geen zin in om veroordeeld te worden op mijn rijden. Wat willen jullie nou eigenlijk bereiken met deze clinic of samenrijden? Als het is om te bewijzen dat de rijmethoden die jullie individueel beoefenen dus de beste is kunnen jullie beter verder katten en kibbelen op bokt, want dat gaat je nooit lukken. Zoveel bokkers, zoveel meningen over wel of niet goed trainen van jullie paarden. Ga allemaal lekker aan de gang met waar jullie happy mee zijn en respecteer de andere methoden.

Jillie

Pipo"]
[quote="Fries"][quote="Pipo schreef:

Een Fries????

Niet denigrerend bedoelt, maar ik ben niet zo'n liefhebber van friezen, en je krijgt mij daar niet op.

Auww Boos! !

Na ja, ik zie ze ook liever voor de sjees dan onder het zadel hoor Knipoog ! Maar de gemiddelde Fries is gewoon een goed basispaard.

Daarnaast is het natuurlijk mijn favo-paard. Niks koninklijkers dan een Fries Cool .

Smaken verschillen dus (gelukkig Tong uitsteken ).
[/quote]

Gelukkig verschillen smaken. Maar! voor de sjees of voor de kar vind ik ze wel heel mooi. Maar als dressuurpaard kan ik er gewoon niet warm van lopen.
[/quote]

Nou, dan ga ik gewoon dubbel zo hard lopen, dat zelfs jij het warm krijgt van een Fries... Knipoog

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 14:06

Desiree schreef:

Afbeelding
Afbeelding
mwah.

Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:06

Ach Eleonoor,

het is nu tenminste wel wat luchtiger geworden Knipoog .

En voor een echte Friezen-discussie hebben we natuurlijk een eigen Friezenforum Tong uitsteken .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:08

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree schreef:

Afbeelding
Afbeelding
mwah.
[/quote]

SP, misschien is het je nog niet opgevallen maar niet iedereen ziet er zo uit als penelope cruz (dat is ze toch he?). En daarbij kun je een mannelijk mens-dier vinden die mooier is dan die hond? ik vind die hond wel knap hoor!

Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:08

Nou SP, geef mij die eerste maar hoor Tong uitsteken !

By the way: beter een mooi innerlijk, dan een mooi uiterlijk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:09

Fries schreef:
Nou SP, geef mij die eerste maar hoor Tong uitsteken !

By the way: beter een mooi innerlijk, dan een mooi uiterlijk.

ja, ik voel ook meer voor honden dan voor vrouwen, grinnik!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:10

ik wil er wel heen. en dan niet om te gaan kijken of een ander kan rijden of om te laten zien dat ik er op kan blijven zitten.

een andermans methode respecteer ik , en misschien kunnen we samen een oplossing zoeken om Roel zijn paardje beter te laten galloperen.

oja.............. en ik wil natuurlijk mijn pirouettje laten zien op spooky met 1 hand in galop

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:01

Mag ik bij iemand voor groom spelen dan? Vind het ook wel eens leuk om iedreen te zien rijden... Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:15

Dan kom ik ook mee groomen!! Sjuim?? heb jij dan nog een groom nodig??

SP volgens mij valt het merendeel toch voor de hond...geeft verder niet hoor..maar ik denk dat de meeste hier een mannelijke voorkeur hebben..

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:15

Haha dit gaat echt nergens meer over Haha!
Gaaf paard heb je trouwens, Fries
Leuk idee trouwens om samen te gaan rijden, als het even kan kom ik ook kijken.

Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:00

Thanx for the compliment! Lachen

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:14

Friezen zijn in mijn ogen dus echt geen dressuurpaarden, sorry. Heb er meerdere gereden, en als je dan een normaal paard voelt met veel bloed voelt dat toch veel beter!

Zo'n clinic lijkt me echt enorm leuk, maar ik heb er geen geschikt paard voor en ook geen vervoer wsch, zou het wel leuk vinden om te komen kijken!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:22

Steef ik zou je wel op kunnen pikken bij een bushalte ofzo..of Sjuim moet zich nu heel erg aangesproken voelen?? hihi..ik hoor het wel..

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:27

Mag ik bij Lov groomen dan ? Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:47

Als Jillie mee wil zit ik alweer vol Haha!
Dus als ik een Steef kan uitbesteden graag! Of hij moet weer graag opgepropt achter de stoelen willen zitten *LOL*

Het is niet zozeer beoordelen en veroordelen Eleonoor,
het is meer "Wie heeft het beste stuur op zijn jonge paard?"

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:11

Eleonoor schreef:
De rijclinic die jullie willen organiseren zal niet in mijn agenda voorkomen. Ik heb er geen zin in om anderen te beoordelen op eenmalig rijden buiten hun eigen omgeving en al helemaal geen zin in om veroordeeld te worden op mijn rijden. Wat willen jullie nou eigenlijk bereiken met deze clinic of samenrijden?

Ik denk dat je met zo'n clinic in de praktijk kunt laten zien wat je bedoeld met jou eigen methode. Daardoor kunnen anderen ziet wat je bedoelt en kan ik zien wat anderen bedoelen. Dat heeft niets met veroordelen te maken en ik vind het prima dat anderen mij beoordelen. (daar is de maatschappij toch al op gericht) Op die manier kun je dmv andere standpunten ook je eigen manier van rijden weer verbeteren.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:20

Het wordt ook geen afkraak clinic..of wie het beste kan rijden..het is onderandere gezellig, en iedereen kan zien wat jij bedoelt..oftewel je kan je theorie in praktijk laten zien..ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij rijd!! Zou het dus leuk vinden als je kwam Eleonoor..
Ik kan helaas niet komen met een paard, maar kom zeker kijken...

steef je ziet het je wordt uitbesteed..ik kom je dan wel ergens oppikken..

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:34

Steef schreef:
Zo'n clinic lijkt me echt enorm leuk, maar ik heb er geen geschikt paard voor en ook geen vervoer wsch, zou het wel leuk vinden om te komen kijken!

Maar ik heb wel een geschikt paard voor je *LOL* , ik neem gewoon de merrie mee en dan kan jij op Max, kan je ons ook nog even voordoen hoe je over een hindernis komt misschien.

Voor de negatieve reacties hierboven, ik ben niet bang dat we elkaar daar gaan afzeiken hoor, in tegendeel. Ieder die met een paard komt zou bijvoorbeeld wat over het paard kunnen schrijven, het systeem waarin je rijdt en de moeilijke punten waar je op dat moment tegenaan loopt en hoe je dat probeert op te lossen. Wie weet met al die kennis ter plaatse kom je nog eens tot heel verhelderende inzichten.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:34

Hmmmm ik denk dat ik het bij kijken houd Knipoog Heb ten eerste geen paard en ten tweede denk ik dat ik heel wat slechter rijd dan jullie (en dat geef ik dus ook gewoon toe... ) Ik denk nl. persoonlijk ook dat je niet op een bepaald nieveau hoeft te rijden om wel op dat niveau dingen te kunnen zeggen (en ja, dat is dan puur theoretische kennis, maar wat is daar mis mee Verward ) Oftewel ik ga wel vrolijk mee als groom en vind het wel best Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:47

Volgens een eerdere post van Colinda (dacht ik, hou me te goede) was kijken niet toegestaan Verward.

Bij mij groomen heeft geen zin, mijn paard gaat niet mee. Als iemand de reden daarvoor wil weten: ik ben afhankelijk van anderen voor het vervoer van mijn paard. Aangezien de KNHS wil dat ik vaker ga starten (zie nieuwe regels) vind ik dat ik al meer dan genoeg aanspraak maak op hun bereidheid om mijn paard te verslepen, dit samen-rijden-plan vind ik dus niet belangrijk genoeg om 2 mensen, 1 hond, 1 auto, 1 trailer 1 paard en een halve tank benzine voor te mobiliseren voor zowat een hele dag. Dus vandaar.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:27

Als je als groom bent mag je toch zeker ook kijken hoe de door jou verzorge ruiter rijdt Verward Ik denk dat ik de aanbieding van Katja maar aanneem Haha!

Jillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:46

Sjuimpje schreef:
Als Jillie mee wil zit ik alweer vol Haha!
Dus als ik een Steef kan uitbesteden graag! Of hij moet weer graag opgepropt achter de stoelen willen zitten *LOL*

Het is niet zozeer beoordelen en veroordelen Eleonoor,
het is meer "Wie heeft het beste stuur op zijn jonge paard?"

En Jillie wil heel graag weer mee. Maar dit keer wel met het juiste "startschema"... Knipoog

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:55

Lovely schreef:
Volgens een eerdere post van Colinda (dacht ik, hou me te goede) was kijken niet toegestaan Verward

eh.... ja Lovely, je bent geloof ik, zo'n beetje de enige die het goed begrepen heeft....

Maar idd... persoonlijk vindt ik dat hier nogal wat afgezeurd wordt, over die of gene... terwijl ze de persoon in kwestie nooit hebben zien rijden, wordt er een mening 'gevormd' over zo'n persoon.

'mijn' bedoeling was dan ook alsvolgt; te rijden met een groep bokkers, zónder kijkers en/of 'groom' ... je gaat me toch niet vertellen dat je met 1 paard een 'groom' nodig hebt

Ik kan me voorstellen dat als bijvoorbeeld 'kijkers' dan op bokt het 'verslag' gaan doen, of dit nu positief/negatief is en/of opbouwend is of niet... je toch 'aangesproken' voelt...
tenminste... ik wel Haha!
want ik zou dan zoiets hebben van; laat maar zien, doe het zelf eens?!!
en dat bedoel ik nu net met 'easier said than done' Haha!

En op deze manier wil ik dus eigenlijk de 'beste stuurlui aan wal' maar eens thuislaten Haha! degene die zo'n hoog woord heeft, zou mi ook gerust meerijden, toch?!

Tevens heb ik idd de accomodatie 'beschikbaar' gesteld, maar wel tegen 'vergoeding' voor het rijden in onze binnenbak.
Ik hoop dat jullie dit enigszins acceptabel vinden...
een andere locatie is mij ook prima Knipoog

nu wil zeker niemand meer Scheve mond

nja... ik ben benieuwd naar jullie reakties en/of jullie er nog voor 'open' staan?

groetjes
Laatst bijgewerkt door Colinda op 03-02-03 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt