goedkopere zadels? Welke winkels zijn er allemaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

goedkopere zadels? Welke winkels zijn er allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 01:45

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:57

Als je een goed zadel wilt voor een redelijke prijs, dan zou je eens aan een kunststof zadel van Thorowgood moeten denken. Ga alsjeblieft niet rommelen met vage winkeltjes, dan haal je je vaak alleen maar ellende op de hals. Thorowgood is een goed merk dat bij veel ruitersportzaken verkrijgbaar is. Ik heb laatst van het hoofdkantoor in de UK een lijst met alle verkoopadressen in NL gekregen. Mocht je interesse hebben, stuur me dan ff een PB en dan kijk ik welke zaken er bij jou in de buurt zitten.

Thorowgood vind je trouwens op www.thorowgood.co.uk

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

boemel

Berichten: 8287
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 08:49

Misschien is een Dijkman zadel wat voor jou. Je krijgt in ieder geval 5 jaar garantie op de boom. Ik heb zelf een Dijkman springzadel naast mijn dressuurzadel. Ik heb hem nog maar pas, maar hij ligt in ieder geval erg goed. Een jongen, die ik ken heeft hem nu een jaar en hij blijft mooi.
Het is immitatie stübben.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:02

Jij woont toch in de buurt van Den Bosch? Probeer Langeraap in Middelrode eens, hij heeft ook vaak prima 2ehands zadels.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:21

De snieder in Uden!!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 01:36

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 11:19

Langeraap niet meer, maar dat is absoluut een aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 11:25

En het gareel in Schijndel heeft toch ook vaak 2e handse zadels.
Misschien kun je daar ook eens kijken.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 11:32

Drunens Ruiterhuis heeft ook altijd veel tweedehands zadels. Ik zou eerder een goed tweedehands kwaliteitszadel kopen, dan eentje van zo'n onbeduidend merk.

Heb dat namelijk zelf 1 keer gedaan. Ik was toendertijd 11 en moest een nieuw zadel voor mijn pony hebben (zelf betalen), ontzettend lang voor gespaard en had het inmense bedrag van 350 gulden bij elkaar Haha! . Dus ik een nieuw zadel kopen (erg veel keus maar niet heus) en helemaal trots in mijn nieuwe outfit op de foto. Nou, de volgende dag bokte mijn pony en krak zei de boom Huilen . Was zeer traumatisch Boos! .

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131861
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 15:43

Wat een zielig verhaal, Fries !
Ik kan me je teleurstelling absoluut voorstellen, 350 piek is toch niet niks voor een 11-jarige.

Kijk inderdaad eens bij het Drunens Ruiterhuis.
Op de website staan ook tweedehands zadels:
www.drunensruiterhuis.com

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 15:50

Oscar schreef:
Wat een zielig verhaal, Fries !
Ik kan me je teleurstelling absoluut voorstellen, 350 piek is toch niet niks voor een 11-jarige.


Dank voor uw medeleven Lachen .

Bescherm de dieren tegen de beesten!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 22:41

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:49

Langeraap is op donderdag tot 9 uur open, en aanzienlijk goedkoper dan het Drunens Ruiterhuis. IK heb bij hem mijn Kieffer vzh (2 jaar oud) gekocht, dat er als nieuw uitzag (en ziet, 5 jaar later) voor ik dacht fl 1500. Ook mijn (Passier GG 2ehands) dressuurzadel is via hem gelopen. Hij is langs gekomen met een aantal zadels (nieuw en 2e hands) en die heb ik allemaal geprobeerd. Uiteindelijk is het de Passier geworden, maar ik had ook een nieuwe Ainsley geprobeerd, en dan zou hij uitgekeken hebben naar een 2ehands exemplaar voor me. Dus zeker als je geen haast hebt is dat een aanrader.

LefdaL

Berichten: 31
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: hoenderloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 00:28

ik heb nog wel een paar cowboy zadels in de aanbieding(nieuwe) voor info---> e-mail... groetjes Leffie

een dag niet hard gereden.(Kawasaki Ninja)
is een dag niet geleefd.........

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 00:32

Vroegop heeft vaak heel redelijke tweedehands zadels. Ik weet niet of hij bij jou in de buurt komt, maar dan kun je hem altijd vragen een paar zadels mee te nemen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:38

Ik heb mijn zadel gekocht in Urk. hij kostte 200 euro. Helemaal nieuw.
(www.zadelmarkt.nl)

Het is geen super de super kwaliteit, maar voor mij was het een noodoplossing.

:){


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:45

Apple schreef:
Vroegop heeft vaak heel redelijke tweedehands zadels. Ik weet niet of hij bij jou in de buurt komt, maar dan kun je hem altijd vragen een paar zadels mee te nemen.

Vind je?

680 Euro voor een duidelijk gebruikt b merk zadel vind ik niet echt goedkoop.. Heb daar eigenlijk nog nooit koopjes kunnen ontdekken Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:17

Ruiterstad in Oirschot heeft ook (goede) tweehands zadels!
Heb ik pas een mooie passier veelzijdigheidszadel richting dressuur vandaan gehaald, kompleet met singel, dek en beugelriemen+beugels voor 325 euro. En 14 dagen tijd om uit te proberen en te passen. Past de boel niet, breng je m terug. Ruiterstad zit op t industrieterrein 'de stad' (ofzoiets). Bonnigje rijdt er met haar ogen dicht naartoe.

Een paard heeft nergens om gevraagd.....

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:26

batje"]
[quote="Apple schreef:
Vroegop heeft vaak heel redelijke tweedehands zadels.


Vind je?

680 Euro voor een duidelijk gebruikt b merk zadel vind ik niet echt goedkoop.. Heb daar eigenlijk nog nooit koopjes kunnen ontdekken Knipoog
[/quote]

Verward Dan is het misschien net wat hij op dat moment in huis heeft. 680 euro voor een gebruikt B merk vind ik ook niet goedkoop. In mijn ervaring had ie meestal wel redelijke zadels rond de 500 gulden.

Dees

Berichten: 18876
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:44

holly schreef:
Ja ondanks dat het wat goedkoper moet ben ik toch wel kieskeurig(is ergens wel een probleem want ik vind niks mooi en goed)
Tweede hands vind ik wel prima maar dan moet het er wel als nieuw uitzien.


NOu eh.... Misselijk
Met deze opmerking vertel je een heleboel over jezelf....
Zet uiterlijk nooit boven kwaliteit.

Ik heb een nogal uitgesproken mening over zadels van de te lage prijsklasse...
Zie ook topic: [VMR] kadet zadel, goed of slecht

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 22:47

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131861
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:51

Dees"]
[quote="holly schreef:
Ja ondanks dat het wat goedkoper moet ben ik toch wel kieskeurig(is ergens wel een probleem want ik vind niks mooi en goed)
Tweede hands vind ik wel prima maar dan moet het er wel als nieuw uitzien.


NOu eh.... Misselijk
Met deze opmerking vertel je een heleboel over jezelf....
Zet uiterlijk nooit boven kwaliteit.

Ik heb een nogal uitgesproken mening over zadels van de te lage prijsklasse...
Zie ook topic: [VMR] kadet zadel, goed of slecht
[/quote]

Holly, heb je zelf al een budget in je hoofd ?
Je hebt het over een nieuw zadel van 199 euro, is dit maar een idee of is het werkelijk je hele budget ?

Wat Drunens Ruiterhuis betreft: je hebt gelijk dat je ze waarschijnlijk niet de goedkoopste zijn, maar de service is er dan ook super (naar mijn mening is me dat best wat geld waard !).

Ik denk dat het best lastig gaat worden om een goed en als nieuw uitziend zadel te vinden, als je tenminste gebonden bent aan een budget van rond de 200 euro (niet minderwaardig bedoeld overigens, je moet tenslotte roeien met de riemen die je hebt Knipoog ).
Dan moet je vaak toch een keuze maken: of een nieuw zadel a la kwaliteit zadelmarkt oid., of een ouder merkzadel.
Maar een ouder merkzadel van 200 euro zal er waarschijnlijk niet meer als nieuw uitzien, ze zijn erg waardevast en voor een als nieuw uitziend A-merk zadel zul je waarschijnlijk toch (veel) meer uit moeten geven.
Kortom: ik denk dat je op zoek bent naar iets wat niet te vinden is, en ik vrees dat je wat concessies moet gaan doen (of aan uiterlijk, of aan kwaliteit), als je tenminste aan het budget van 200 euro gebonden bent.

Zelf zou ik dat "als nieuw uitziend" proberen aan de kant te zetten, en gaan voor een ouder merkzadel.
Ook al ziet het er niet meer als nieuw uit, je kunt er echt nog jaren plezier van hebben !

Veel succes !

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:55

Oscar schreef:
Wat Drunens Ruiterhuis betreft: je hebt gelijk dat je ze waarschijnlijk niet de goedkoopste zijn, maar de service is er dan ook super (naar mijn mening is me dat best wat geld waard !).


Persoonlijk vind ik de service van Langeraap aanzienlijk beter, net als zijn prijzen trouwens Haha!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:14

hoihoi!

Ruiterstad is een prettige zaak he!
Als ik jou was zou ik ook nog effe kijken bij Langeraap. Maar dat had ik je al gezegd... Knipoog
Wat heb je op het oog bij Ruiterstad?
(ben niet nieuwsgierig maar wil het gewoon graag weten Knipoog )

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:33

Je kunt ook bij de betere ruitersportzaken kijken naar de middenklasse zadels. Ik heb na veel zadels proberen uiteindelijk een Chamberian dressuurzadel gekocht, nieuw voor rond de 700 euro. Ik rij er nu bijna een jaar op en heb er nooit spijt van gehad. Het zadel zit goed, het blijft in prima staat en het leer is krasvast. Kortom: onbekend merk is niet erg, maar kijk uit wat je doet. Een zadel van zo'n 200 tot 300 euro nieuw zou ik niet echt vertrouwen. Ik heb daar nog nooit kwaliteit in gezien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, belle_boef, IASCrawler, Josien_, Trendiction, YandexBot en 24 bezoekers