Hoe krijg ik dat achterbeen ACTIEF

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke2003
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-01-03

Hoe krijg ik dat achterbeen ACTIEF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 12:55

Mijn paard moet actiever worden in zijn achterbeen. Hij loopt wel netjes maar hij moet meer actief zijn van achter, hij vindt het wel goed zo.

Op zich is het een zeer actief paard, met schrikken e.d....hihi maar die achterbenen Huilen

Als ik heb bijv. bij tik of een keer de sporen erin zet dan hupt hij een paar passen actief en dan hups weer het oude liedje. Ik kan natuurlijk niet blijven tikken en blijven prikken met die sporen.

Ik rij veel overgangen, schouderbinnenwaarts e.d. maar het wil niet baten.

Heeft iemand een gouden tip?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:27

Toch doorgaan met overgangen, overgangen en nog eens overgangen. Eis van je paard dat ie snel schakeld, en zorg voor heel veel afwisseling in het werk. Niet 1 overgang op een heel rondje, maar om de paar meter gaan schakelen.
Je kan beter zo 30 minuten zeer fanatiek rijden, als een uur een beetje rondhobbelen.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:36

de oefeningen schoudervoor/binnenwaards help je om zijn achterhand sterker en actiever te maken omdat hij zijn achterbeen meer onder de massa moet zetten. verder inderdaad zoals carola zegt veel tempowisselingen en heel consequent zijn. veel succes!

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:28

Ik rijd een paard van iemand anders. Ik rijd dat paard bij de eigenaar in de les. Dat paard is ook vaak niet actief in het achterbeen. Ik moet hem dan heel erg voorwaarts rijden, naar middendraf (enkele passen) en dan weer opvangen en dan meteen weer naar voren en weer opvangen en dat gewoon door de hele bak, dus ook op de korte zijde. En dat helpt echt. Hij gaat dan veel meer zitten en dan komt hij dus ook met het achterbeen. En die oefening gewoon een aantal rondjes achter elkaar herhalen. En daar word hij dus heel snel van in het achterbeen