Crisis KNHS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Crisis KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 10:59

KNHS schreef:
Ontwikkelingen in Wedstrijdplatform
28-1-2003




Tijdens de vergadering van het Wedstrijdplatform op woensdagavond 22 januari jl. hebben de afgevaardigden uit Noord-Brabant en Limburg de vergadering voortijdig verlaten.Zij konden zich niet verenigingen met de besluitvorming over een aantal onderwerpen.

Het Federatiebestuur heeft besloten dat een bestuursdelegatie op zeer korte termijn met deze afgevaardigden over de onstane problemen zal praten en zal proberen om een oplossing te vinden.


Naar aanleiding hiervan vernemen we in de 'wandelgangen' dat Limburg en Noord-Brabant van plan zijn een eigen bond op te gaan richten, voornamelijk omdat er een aantal zaken moeilijk te verenigen blijven.

Wie heeft hierover al meer vernomen?
Hoe ervaren jullie sommige consequenties van de fusie van de bonden?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 11:30

Je kent mijn standpunt wel Haha!.
Terug naar de NBVR!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 11:31

Amen!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 12:01

Haha voor ons geldt natuurlijk dan 'terug naar de NKB'!!!!!

Gevoelsmatig lijkt het of tegenwoordig de oude 'KNF mentaliteit' de dienst uit maakt bij de KNHS?........en oud-NBVR en oud-NKB schijnt het daar maar mee te moeten doen Verward

Een van de vele voorbeelden:
Het op vrijdag verrijden van kampioenschappen, omdat men uit geloofsovertuiging (:? )niet op zondag wedstrijden wil rijden..... de rest moet zich daar maar aan aanpassen Verward......en dit betekent ook dat de rest van de ponyruiters aldus gedwongen wordt zich illegaal te gedragen als zij aan de kampioenschappen willen deelnemen (zij worden zo dus 'gedwongen' te verzuimen van school!!!!! terwijl ze leerplichtig zijn!)

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:12

Of wat dacht je van alles naar de wedstrijdsecretariaten sturen ipv naar de individuele leden Misselijk
Daar kan ik als oud-NBVR lid maar slecht meeleven. Dat was voor mij de reden om de overstap van KNF naar NBVR te maken en nu zit ik weer met die ellende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:19

En als het rechtstreeks naar de leden wordt verstuurd, dan kost dat ook nog eens extra. Dan vraag je je af waar de contributie dan precies voor is, niet voor service kennelijk Verward.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 12:37

De contributie gaat op aan het snelle en zeer zorgvuldige personeel Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:54

En die oneenigheden gaan zeker over die domme onnozele 10-winstpuntne regel?

KAn ik dan als Groninger ook naar de nbvr? en wedstirjdne hier rijden uiteraard Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:26

Ik ben er als oud-knf-lid ook niet helemaal gelukkig mee hoor *LOL*
Van mij mogen er heel veel dingen weer terug naar het oude systeem, alleen de selecties voor de kampioenschappen vind ik wel handig geregeld Haha!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:29

gomir schreef:
Ik ben er als oud-knf-lid ook niet helemaal gelukkig mee hoor *LOL*
Van mij mogen er heel veel dingen weer terug naar het oude systeem, alleen de selecties voor de kampioenschappen vind ik wel handig geregeld Haha!



Je hebt helemaal gelijk,
ik vond de knf ook prima...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:28

Ik zat eerst bij de NPC, maar ik vind de KNHS toch beter. Nu zit ik bij een ex-KNF vereniging ( nu KNHS Haha! ) en dat bevalt me ook prima. Ik moet er idd wel aan wennen dat ik niet meer alles zelf thuisgestuurd krijg, maar dat het via het secretariaat gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:44

Terug naar de NKB!! Dat zou geweldig zijn.
Sinds het KNHS is kost het allemaal maar meer geld.
En het mooie complex in Wanroy ligt er ook voor piet snot.
Van mij mag het allemaal terug gedraaid worden.
Want limburg en brabant en vooral de NKB was toch de grootse leveraar van leden voor de KNHS.
Dus die mogen van mij nog steeds veel te zeggen hebben.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:29

I agree

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:33

de onenigheden gaan overigens vooral over de selecties voor de kampioenschappen: zie hier een stukje van http://www.kringcuijk.nl/indexNL.htm

Citaat:
Protestbrief legt bom onder hippische bond

Door GIEL HENDRIX (Bron : De Gelderlander van 29-01-2003)


LAND VAN CUIJK/GENNEP - Amper een jaar nadat alle paardensportorganisaties in Nederland ronkend de gelederen hebben gesloten en zich verenigd in één grote nationale bond, de KNHS, is de pleuris uitgebroken binnen de hippische sportbond. Vorige week kwam het tot een scheuring in de paardensport.

De afvaardigingen van de regio's Noord-Brabant en Limburg stapten uit protest op tijdens de vergadering van het Wedstrijdplatform van de KNHS. Directe aanleiding van deze actie was het feit dat Leo Tacken, de voorzitter van het platform, weigerde een ingezonden brief van de Zuid-Nederlandse regio's te behandelen op de vergadering. Omdat de brief te laat was binnen gekomen, zo luidde de officiële reden. En dat bericht was net iets teveel voor de zuiderlingen die vervolgens spoorslags de vergadering verlieten.

Het afgelopen jaar heeft de KNHS herhaaldelijk via publicaties laten weten tevreden te zijn over de massale integratie van al die verschillende hippische organisaties. Ondanks alle aanloopproblemen verliep de samenwerking vlekkeloos. En ondertussen zaten Brabant en Limburg tandenknarsend thuis zich te ergeren. Vooral aan de regenteske manier waarop vanuit Ermelo de boel bestuurd werd.

Vanuit het hoofdkwartier van de, vroegere, noordelijke bonden krijgt hippisch Nederland te horen waaraan men zich dient te houden. Limburg en Brabant, die in de vroegere katholieke bond (NKB) een duidelijk stempel konden drukken op wedstrijden en organisatie, hebben daar moeite mee.

"Wij voelen ons benadeeld", legt F. Couwenberg, de secretaris van de regio Brabant uit. "Knelpunten die we signaleren worden niet behandeld. Er is zoveel toegezegd van tevoren, maar het resultaat is dat vanuit Ermelo alles wordt opgelegd. Dat pikken we niet meer."

De ontevredenheid resulteerde in de protestbrief die niet werd behandeld in de vergadering. Daarin maken Brabant en Limburg onder andere gewag van knelpunten zoals de wijze waarop selectiecriteria worden opgesteld en klassen op kampioenschappen worden samengevoegd en de onbereikbaarheid van het 'logge beest' dat KNHS heet.

Bovendien luiden de vertegenwoordigers de noodklok voor het hippisch centrum in het Noord-Limburgse Wanroij, waar vroeger de NKB gehuisvest was. Wanroij doet nu dienst als gedeeltelijke kantoorruimte van de KNHS, de andere helft zetelt in Ermelo. Maar verder ligt het centrum er verlaten bij, terwijl daar vroeger alle kampioenschappen van de NKB werden gehouden. De KNHS organiseert tegenwoordig alle kampioenschappen in Ermelo en negeert Wanroij volkomen.

Frits Verlinden, de Limburgse vertegenwoordiger binnen het platform, vindt dat het zuiden niet meer serieus genomen wordt. "Er zijn cultuurverschillen tussen noord en zuid. En het is duidelijk dat het enige jaren zal duren voordat we naar elkaar toe gegroeid zijn. Maar wij willen onze huid zo duur mogelijk verkopen en serieus genomen worden. Als omgekeerd met Ermelo zou gebeuren wat nu in Wanroij plaats vindt, zouden ze daar ook op hun achterste benen staan. Binnen de NKB was de medezeggenschap heel anders geregeld, telden onze stemmen wel degelijk mee. De vroegere kringen en gewesten worden uitgehold en dat kan toch nooit de bedoeling zijn."

Overigens zijn Brabant en Limburg er niet op uit zich af te scheiden en de fusie op te blazen. "We willen een signaal afgeven", aldus Verlinden. "We willen een goed gesprek met de KNHS waarin we onze knelpunten duidelijk kunnen maken."

Couwenberg: "Voorlopig heeft onze actie geen gevolgen, maar er gaat wel een signaalfunctie van uit. Als we niets meer horen van de KNHS zal dat wel een vervolg krijgen, wellicht al op de vergadering van de Ledenraad volgende week 5 februari. Tenslotte hebben wij in het zuiden gezamenlijk zo'n 20.000 leden. Dat is toch een factor om rekening mee te houden."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:07

noord brabant en limburg draagt 1/3 van het hele KNHS gebeuren aan!!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:33

oooohhhh NBVR terug wat zou dat geweldig zijn.
Ik vind het allemaal maar hele lastig en ik moet nu ooknog extra gaan betalen

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:16

maakt mij niet zoveel uit eigenlijk Haha! woon in Brabant duzz heb er dan wel mee te maken....
maar vind het wel leuk dat er nu eindelijk echte Nationale Kampioenschappen zijn....dan ben je wel Nederlands kampioen dat is wel weer leuk....

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:25

runningkawa schreef:
Terug naar de NKB!! Dat zou geweldig zijn.
Sinds het KNHS is kost het allemaal maar meer geld.
En het mooie complex in Wanroy ligt er ook voor piet snot.
Van mij mag het allemaal terug gedraaid worden.
Want limburg en brabant en vooral de NKB was toch de grootse leveraar van leden voor de KNHS.
Dus die mogen van mij nog steeds veel te zeggen hebben.


HUP Runningkawa!!!!!!! Zet hem op! Helemaal mee eens!

En even bijvoegen: waarom mogen die kleintjes niet meer naar de kampioenschappen? Pas vanaf de L2 EN als ze niet TEVEEL winstpunten hebben gehaald? Das toch stom, die kleintjes doen toch ook hun best? En voor de duidelijkheid, ik heb niks met die regel te maken dus niet voor eigenbelang.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:53

Alleen al het feit dat mijn (NBVR)vereniging dit jaar voor het eerst een post "Onvoorziene lastenverzwaring ontstaan door beleid KNHS" a 1500 euro op de begroting heeft staan...

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:03

Hier nog een stukje dat ik vond op de KNHS-site.
Het lijkt allemaal weer koek en ei binnen de gelederen.

Jammer alleen dat er zo in geheimtaal gepraat wordt, want ik kan hier nu niet uit opmaken of de 10 wp regel er doorheen is.
Het lijkt me van wel.

KNHS komt regio's Noord-Brabant en Limburg tegemoet
7-2-2003



Nadat de KNHS-regiovertegenwoordigers van Brabant en Limburg uit de vergadering van het wedstrijdplatform waren gelopen zijn er vergaderingen geweest van de afzonderlijke regiobesturen met de voorzitter en de directeur van de KNHS en de voorzitter van het wedstrijdplatform. Beide vergaderingen verliepen in een positieve sfeer waarin de regiobesturen alle tijd kregen om hun problemen uit te leggen. Men toonde veel begrip voor de problemen in de uitvoering van de regels in de beide regio’s zoals die voorgesteld werden door de Discipline Commissie. Het regiobestuur van Noord-Brabant sprak onder andere zijn bezorgdheid uit over het ontbreken van een prominente vertegenwoordiging van de basisruiters in de Discipline Commissie. In de topsport commissie worden de belangen van de topsporters behartigd en in de Discipline Commissie zouden voorstellen voorbereid moeten worden die de voorwaarden creëren waaronder ook iedere amateur paardensporter de wedstrijdsport zou moeten kunnen uitoefenen. Daar valt ook onder dat, uit een gezin waar ouder(s) en kind(eren) aan wedstrijden deelnemen, beide generaties aan selectiewedstrijden moeten kunnen meedoen. Met andere woorden, er moet een voldoende lange tijdspanne zijn om selectiewedstrijden in kringverband te kunnen organiseren zodat iedereen kans kan maken op afvaardiging naar de Regionale Kampioenschappen. Er werd ook over de verdeelsleutel gepraat die wordt gebruikt om het aantal afgevaardigden per regio te berekenen. Daar was onvoldoende inzicht in als gekeken wordt naar de verhouding tussen aantallen actieve combinaties en afgevaardigden.
Nadien, woensdagavond 5 februari, vond er een vergadering van de Ledenraad van de KNHS plaats in Ermelo waar vertegenwoordigers van beide regio’s ook weer gewoon aanwezig waren. Daar werd gestemd over een aangepast voorstel van de reglementen van de KNHS- Kampioenschappen die gaan gelden met ingang van de zomer van 2003. In deze vergadering, voorgezeten door de voorzitter van de KNHS, Martien van den Heuvel, heerste een positieve sfeer en zijn de reglementen die alleen deze zomer gaan gelden goedgekeurd. De nu goedgekeurde vorm van de reglementen geven de zuidelijke regio’s genoeg ruimte om te kunnen functioneren en worden na de Hippiade, de zomerkampioenschappen, weer geëvalueerd. Enkele leden van de Ledenraad vielen de zuidelijke regio’s bij door te zeggen dat ook zij soortgelijke problemen hadden in de organisatie bij de basis.

Eind februari vindt los daarvan de reeds eerder geplande vergadering van een adviescommissie ‘exploitatie Wanroij’ plaats waarin bekeken gaat worden hoe de KNHS-accommodatie in Wanroij een duidelijkere functie kan krijgen die meer ten dienste van ook de regionale paardensport staat.

Zowel het bestuur van de KNHS als die van de regio’s Noord-Brabant en Limburg zijn blij dat er weer een basis van samenwerking is en hopen voortaan de eventuele problemen voortijdig te kunnen signaleren en vervolgens op te lossen voordat het escaleert.

Bron: KNHS

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 18:20

onze vereningingen in het noorden weten van niets dat de 10 winstpunten regel ingaat ze hadden net een vergadering gehad en daar was het niet vermeld.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 18:27

ik ben het met twinkie en gomir eens.....
de knf was echt superrrr.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:47

Heb je voor de gein wel een gekeken hoe lang het duurt voordat de standen bijgewerkt worden bij de KNHS?
Een collega-ruiter kreeg een brief omdat ze reglementair niet in de juiste klasse had gestart.
Ze is nl. na 5wp te hebben behaald meteen naar de L1 gegaan. Volgens de KNHS mocht dat niet; ze had niet voldoende wp.
Wat blijkt? Ze lopen bijna 2 maanden achter met heb bijwerken van de standen. Scheve mond
Zij hadden tot gisteren die stand bijgewerkt tot 13 december jl.......
Dus kort samengevat: De ene afdeling heeft een achterstand van hier tot Tokyo en de andere afdeling maar (van onze centen!!) boze brieven sturen dat men te vroeg naar een andere klasse is overgegaan. In plaats dat die mutsen nou de andere afdeling gaan helpen..

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:30

En wat dachten jullie dan van het feit dat je als oud NBVR lid maar moet uitzoeken hoe het bijvoorbeeld nu werkt met meedoen aan selecties en dergelijke? Verward

Hoeveel selecties moet je rijden? Moet je eerst aan een clubkampioenschap meedoen? Mag je meteen aan de regiokampioenschappen meedoen? (nee dus), hoeveel mensen per klasse mogen door naar de kampioenschappen en hoe zijn ze aan dat aantal gekomen? en ga zo maar door. Huilen

Wat inderdaad te denken van al die mensen die nu maar op vrijdag en zaterdag vrij moeten nemen als ze willen deelnemen aan selecties of kampioenschappen. Wat denk je van de kosten die dat met zich meebrengt voor deze mensen. De meesten kiezen er nu dus voor om maar niet mee te doen omdat ze geen vrij kunnen krijgen of omdat het teveel dagen gaat kosten. En dat alleen omdat een aantal mensen perse op zondag naar de kerk moeten waar tenslotte vaak ook nog eens de mogelijkheid bestaat om op een andere dag een dienst bij te wonen of op een ander tijdstip. Echt onzin hoor! Sigaar

Als er nu iig eens wat meer duidelijkheid komt en ze even wachten met die "onzin" dingen te veranderen als de 10 winstpunten regeling dan zouden we waarschijnlijk een stuk gelukkiger zijn met de nieuwe organisatie. Pling

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:43

Nog iets: plannen ze wedstrijden om deel te nemen aan kampioenschappen tegelijk met het WK in Jerez. Echte paardensportliefhebbers gaan daarheen. Gevolg: geen kampioenschappen rijden. Echt weer tactisch.
Mijn instructeur rijdt momenteel een paard in het ZZ-licht en een aantal in de basis. Nu zei hij dat de kampioenschappen voor de basis en de ZZGP precies tegelijk vallen, dus kan hij niet met beide kampioenschappen meedoen! Nu begrijp ik wel dat ze liever niet willen dat ruiters zowel in de basis als in de ZZGP meerijden, maar als je nog niet weet wat je wil...
Geef mij in ieder geval maar weer de oude NBVR terug!