Ik durf niet meer alleen met binky buite te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BinkyGirl

Berichten: 96
Geregistreerd: 21-01-03

Ik durf niet meer alleen met binky buite te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 20:21

Hallo. Scheve mond

ik heb een probleem, Binky kan heel goed buiten rijden en is goed verkeersmak!
En naast onze manege ligt een PERFECT gebied waar je heerlijk buiten kunt rijden met bergen , meer, etc.
En ik vind het heerlijk om met Binky ALLEEN buiten te gaan rijden.
Alleen ik durf niet meer omdat laatst: ik was buiten aan het rijden en in 1 keer kwam er zon boxer (hond) op Binky af.
En ik zei zo tegen die vrouw van: ja Binky doet nix hoor.
Dat klopte maar Die hond deet wel wat:
Hij begon binky helemaal naar zijn keel te grijpen en naar zijn gezicht!
Ik stapte van binky af om hem te beschermen tegen die hond, Binky trok mij mee en ik liet hem los!
Toen is ie helemaal alleen naar stal gerend en dat is een aardig stukje, en hij is dus ook over een drukke weg in ze eentje gerend, stel je voor dat er net een auto aankwam ofzo!
Dus dat heeft me heel bang gemaakt om nu nog alleen te gaan.
Dat vind ik niet zo leuk, want ik ging iedere week wel lekker een ronje om de plas maken lekker galoperen enz!
Hebben jullie misschien een tip ofzow, dat ik wel weer lekker met Binky alleen naar buiten kan gaan?

Heeel erg bedankt in ieder geval!
hheeeel veel kusje van steffie en
Een Vingers aflikken van binky!


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:29

Kun je niet aan iemand vragen of die een keertje met je meegaat, zodat je weer een beetje vertrouwen krijgt?

Anders ga je eerst een paar keer wandelen en neem je een zweepje mee voor lastige honden }> Haha! .

Succes ermee!

BinkyGirl

Berichten: 96
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 20:31

Haaha, ja een zweepje hihihihi .
Nee maar kijk okal gaat iemand mee, misschien is het wel veiliger voor mijn gevoel, maar ik denk dat als er weer een hond me aanvalt dat hun ook nix kunnen doen.
ik denk dat ik het gewoon moet doen hoor buiten rijden en dan zie ik wel hoe het gaat.
Of is dat niet verstandig?

Ik had een hele lieve shet die is nu verkocht aan Angelique

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:16

Manon schreef:
Kun je niet aan iemand vragen of die een keertje met je meegaat, zodat je weer een beetje vertrouwen krijgt?

Anders ga je eerst een paar keer wandelen en neem je een zweepje mee voor lastige honden }> Haha! .

Succes ermee!


Haha!Moet ik heel eerlijk zeggen dat de zeep die ik op de kar bij heb meer voor honden is dan voor Knilles. In de bossen is het af en toe niet te geloven wat mensen durven te zeggen als je hun hond een flinke mep geeft met de zweep omdat ie in je paards benen gaat hangen...

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:32

Heb een keer een arm gebroken omdat er een hond in de staart van mijn paard hing..... Dat k*twijf was alleen maar bezorgt om haar "lieve hondje" terwijl mijn arm er een beetje vreemd bijhing, mijn paard een wond aan de borst en aan het hoofd had en mijn harnachement aan gort was na een frontaaltje met een boom..... Sindsdien trapt mijn paard gelukkig naar honden die voor de achterbenen gaan... Helaas heeft ie ook al een loslopende hond die in het weiland kwam doodgemept. Gaf nog een boel gezeur.... Zielig voor de hond hoor, maar had de baas hem maar moeten aanlijnen. Moet ik nu een bord aan het weiland hangen :
Citaat:
KIJK UIT VOOR UW HOND, LEVENSGEVAARLIJK PAARD

was ik toch echt niet van plan....

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:35

Knilles is gewend aan honden om zich heen, en die kijkt dus niet op of om als er een blaffende hond op m af komt rennen.. Wat dat betreft heb ik mn zweep altijd hard nodig buiten, Knilles is veels te goedgelovig Haha!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:50

neem inderdaad een zweep mee! kan je die honden van je "afslaan" mocht het nodig zijn Haha!
ik zou ook gewoon lekker tegen de eigenaren gaan schreeuwen dat ze moeten opr*tten met hun hond!
als ze dat niet doen en ik heb ook geen zweep mee dan had ik die hond anders zelf wel weg geschopt! Extreme duivel
klinkt banketstaaf maar dan moeten ze hun hond maar onder controle hebben en bij zich houden!!![/list]

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:58

De zweep is een groot voordeel voor de hond EN de baas, want de hond gaat niet dood en het was waarschijnlijk de laatste keer dat ie bij een paard in de buurt komt ...

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:14

klinkt heel logisch, maar ik zie me zelf nou nog niet zo snel andermans hond een tik met de zweep geven....

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:16

Valt ook niet mee.. Maar ja, je hebt wel een paard wat je hoort te beschermen, en mensen horen hun honden aan de lijn te houden, helemaal als ze overal achteraan gaan. Het is gewoon link als r een hond aan je paard gaat hangen, en daarmee wordt het een stuk makkelijker om em daartoe te zetten.
Moet ik dr wel bij zeggen dat ik wat dat betreft ook kakka aan de wereld heb Haha!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:17

En de bazen, die schrikken zich dood, maar die kijken in het vervolg ook wel uit...

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:20

Pffft , heb ik ook een paar keer gehad , dat gezeik met die honden Boos!

Elke keer als Rena er net weer wat vertrouwen in had dat honden niet eng waren , sloeg er weer 1 toe Boos!

En het ergste is nog wel dat die bazen erom lachen dat hun hond zo blaft en hapt naar dat paard , wat leuk , hij wil spelen !!! Maar als je paard uithaalt dan heb jij als ruiter het nog gedaan !

Heel erg asociaal dat die mensen hun hond niet in de gaten houden , evrschrikkelijk!

Ik heb al meerdere keren vanuit het niets ineens een ontzettend pissige hond achter me aan gehad , 1 keer was Rena al in volle doodsangst-galop weg , over het asvalt van het fietspad , levengevaarlijk , omdat er een woeste hond achter haar aanzat , ze ging zo hard dat ik geeneens het lef had om om te kijken en het is puur geluk geweest dat ze niet finaal haar nek gebroken heeft en de mijne erbij Boos! .
Het klonk ook echt alsof er meer dan 1 hond achter ons aanzat , en hij kon er valk achter blijven al woest grommend e.d. , ik was er ook van overtuigd dat we gegerepen zouden worden.
Hij b;leef ook maar komen dat kreng , uiteindelijk kon ik haar gelukkig stoppen en ging de hond terug naar huis.

Ik met Rena stappend erachteraan om die mensen eens flink aan te spreken , die moesten wel lachen om het voorval omdat we zo hard gingen , dat vonden ze wel leuk Boos!

Pas nog een vrouwtje met zo'n klein Whisky-hondje , die kon ze niet te pakken krijgen aan de overkant van de weg.
Beest komt keihard patserig op Rena en mij afstuiven om haar te grijpen , gelukkig is ze nu weer heel erg hond-mak , hoewel ze wel heel erg bang was en liefst weg wilde speren.
Heel braaf dat ze toch bleef staan.
Dat hondje heeft zekekr 10 minuten om ons heen staan springen , snauwen en doen , begon na een tijdje ook zo brutaal te worden dat hij naar haar benen uithaalde en voor haar hoofd omhoog begon te stuiteren enz. Achter haar snauwen en jagen , onder haar doorlopen , wat een praatjesmaker zeg !!

En dat vrouwtje maar mutsen op een paar meter afstand : kom nou lieverdje , kom dan ...intersseerde dat beest geen hol natuurlijk want die was fijn paardje aan het pesten..

Ik werd het na een tijdje goed zat , ze kreeg dat ding niet te pakken en hij werd steeds brutaler.
Ik proberen om door te stappen , dan staat Rena er bijna bovenop.
Had haar er echt wel graag bovenop gezet , maarja dan grijpt dat kreng haar dalijk in haar pezen en heb ik weer een gewonde pony , en veel gezeik van dat vrouwtje van wie dat kreng is Boos!
Hij vloog ook af en toe de drukke weg over waar het gebeurde , jammer genoeg werd hij niet door een auto gegrepen , sorry dat ik het zeg Extreme duivel

Toen het al te lang duurde heb ik zelf een paar keer een grote bek opengetrokken naar dat kreng , en was dat vrouwtje maar beledigd , maar het had niet lang meer geduurt op Rena had hem van haar afgeschopt , of het beestje had haar echt gegerepen.....

Zoooo a-sociaal !!

En dan nog de paarden de schuld geven ook , bah !! Misselijk

Maar afijn , ik denk idd dat je beter een zweepje mee kunt nemen , ik had er graag een flinke bij me gehad toen met dat kleine kreng....
vind het alleen zo rot rijden Haha!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 15:07

Ik heb mn zweep altijd in mn laars zitten... Ziet r niet uit, maar dan heb je dr geen last van Haha!

BinkyGirl

Berichten: 96
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 16:11

Ja, toen die hond, binky aanviel had ik ook wel een zweepje bij me.
Maar als je dat ziet dat je paard naar ze keel word gegrepen dan raak je in paniek en ik dagt er niet zo snel aan de beest een ram te verkopen.

Ik had een hele lieve shet die is nu verkocht aan Angelique

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:02

tja gewoon ff aan iemand anders vragen of die een keer mee wil, zo kan jij je zelfvertrouwen ook weer terug krijgen! en mrietjesueel als je je zweep in je laars steekt en je valt eraf dan is de kans groot dat je je been breekt toch?

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:25

nou nanza ik denk dat je been net wat steviger is dan een zweep hoor!

toen ik mn paard een keer een flinke tik gaf is mn zweep al een keer doormidden gegaan, en ik denk niet dat als ik met mn hand sla ik mn hand of arm zal breken hoor!
dus val je op je been met een zweepje in je laars, dan denk ik dat je zelf nix breekt, en als dat toch gebeurt zal het echt niet door je zweepje komen hoor!

en binkygirl, als je nog een keer een hond tegenkomt, kan je toch gewoon een grote mond geven tegen die hond en/of tegen de eigenaar, en een keer die hond flink schoppen?

ik kom ook regelmatig vervelende hopnden tegen, maar er is er nog geeneen die het in zn kop heeft gehaald om toch door te gaan met bijten nadat ik had geschopt/geslagen!

ik vind dit geen reden om nietmeer buiten te gaan rijden hoor!

je zegt zelf al dat je heel vaak buiten ging rijden, bij al die keren is er maar 1x iets met een hond gebeurt, dus dat wil echt niet zeggen dat als je nu weer alleen naar buiten gaat er meteen weer iets gebeurt hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:46

Ik schreeuw altijd heel hard "pas op mijn paard trapt!!" meestal doen ze dan wel moeite om hun hond terug te halen. Je paard op de hond af laten draven wil ook wel eens helpen maar ja dan moet je paard natuurlijk niet bang voor honden zijn. Ik heb zelf gelukkig nog nooit echt last van bijtende honden gehad terwijl er toch in elk park waar ik vaak rij veel honden loslopen maar die zijn het gelukkig over het algemeen wel gewend. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu heel bang bent zeker als zo'n hond je paard naar de keel grijpt maar laat 1 zo'n rotbeest niet je plezier bederven hoor dat is het echt niet waard!
heel veel sterkte.

BinkyGirl

Berichten: 96
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 19:25

Als ik me paard op die hond af laat draven kan het juist gebeuren dat die hond in paniek raakt en dat ie juist bijt van angst.
groetejes steffue

Ik had een hele lieve shet die is nu verkocht aan Angelique

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:53

Nuj, als die hond nog ergens naartoe kan zal t niet snel gebeuren dat ie in paniek bijt. Dan rent ie gewoon met alle geweld weg. Denk ik Nerd

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 08:11

nee vaak zijn ze stoer aan het doen maar rennen ze als een gek weg op het moment dat ze "aangevallen" worden (meteen een goede les voor ze). en vaak in een bos op park hebben ze ruimte genoeg. De meeste honden vallen alleen aan op het moment dat een prooi wegrent.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:31

laat je paard naar de hond kijken 9 van de 10 keer rennen ze dan weg want vaak word een paard van achter gegrepen doordat de hond te bang is om dat van voor te doen

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:33

renske , als je je zweep in je laars doet kan je been niet of bijna niet buigen,kans is dus WEL groot dat je dus hierdoor je been breekt! en nee je hand sla je niet door midden en die komt ook niet zo hard aan als een zweep!

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:40

idd, zweep in je laars is niet zo slim!!! je zweep kan ook breken tijdens de val en dan lekker in je been steken!!!

Maargoed probeer eens een keer iemand mee te nemen als je weer gaat rijden, als er dan weer wat gebeurd en binky gaat ervandoor kan diegene er achter aan gaan!

Dag lieve mama...

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:09

ik heb het ook eens gehad nou oke een vriendin van mij die zat op mijn shet boven op een berg en daar was ook een hnd die mijn shet aan vloog die vriendin heeft die hond ook een paar goede meppen gegeven toen ging ie pas weg...
trouwens op de put mogen honden niet eens los lopen!!!

ik heb het ook wel eens gehad met sya maar die reageert er niet op. wat ook helpt is om het hoofd van het paard naar de hond te houden dan gaan zo ook wel weg.
alleen ik denk dat dat niet zo helpt met bink.


JayJay

Berichten: 60
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: den bosch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 08:37

Ik ben ook een hele tijd bang geweest op Joy, (ben een keer haast in de sloot gevallen en toen is ze met mij op haar rug over de weg terug naar stal gegalopeerd, ik ben niet zo bang uitgevallen, maar ze was totaal onstuurbaar!)
Maar goed, Ik ben toen een paar keer met andere mensen naar buiten geweest. En na een tijdje ging het wel weer en durfde ik ook alleen, Mischien moet je voorlopig anders met iemand samen naar buiten gaat. Tot je je vertrouwen weer terug hebt??
Iniedergeval veel suc6!

hocus pocus iedereen kan toveren.Hocus spokus iedereen kan toveren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers