20 000 EUR voor een PRE-veulen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

20 000 EUR voor een PRE-veulen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 18:37

Ik ben weer op zoek naar een andalusier. Prijzen van paarden met paieren liggen vrij hoog, daar ben ik me van bewust. Ik heb geen papieren nodig, maar toen ik informeerde bij een fokkerij in Nederland, boden ze me een veulen aan van 20 000 EUR. Dit is toch al te gek?
In een discussie over het veulen Mistral (Dinkeygirl) vond iedereen zijn prijs al vrij hoog, maar dat was rond de 3 à 4000 EUR.

Op wat slaagt de prijs van dit veulen nu?

Way over my budget dus, maar ik vroeg me af of iemand dit 'normaal' vond...


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:59


It never eats, it never sleeps, it never stops...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:00

Ik bedoel niet dat hij 't niet waard kan zijn hoor Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:09

Poeh, ik vind 20.000 ook wel héééél erg veel voor een veulen. Dan moet hij wel een super afstamming hebben en ontzettend mooi gebouwd zijn en een aparte kleur hebben. Ik denk dat je voor een veulen met papier toch wel aan de 4.000 euro moet denken. Wil je eigenlijk een merrie of hengst?

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:12

Veel geld betalen voor een veulen is altijd link, het kan een heel leuk, mooi veulen zijn, maar kan als volwassen paard erg tegenvallen. Als je een volwassen paard koopt weet je veel meer wat je krijgt. Ik zou het nooit doen!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:22

betaal je je alleen al blauw aan de verzekering van het paardje!!!!
Maar zolang er mensen zijn die zo'n bedrag betalen, blijven er ook altijd mensen die zo'n bedrag vragen.....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:39

Papieren zijn niet het enige wat een Spaans paard prijzig maken.. bij de volwassen exemplaren doen er veel meer factoren mee, de kleur, het formaat, de opleiding en de manen/staart zijn ook prijsverhogers, tenminste in Spanje dan he.
Maar als je een 100% cartujano hebt, wil je ook nog wel eens schrikken van de prijs.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:53

Kan JIJ Mistral niet kopen? Ik heb liever dat hij een goed tehuis heeft in NL/B dan hier. En dan kan ik hem nog eens op komen zoeken. Ik wil hem ook wel voor je inrijden en trainen Haha!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:54

PS De normale prijzen hier van de bruine veulens met papieren liggen rond de €6000 en het gaat hier om de trots, wie fokt het beste en mooiste paard. Dus je kan er vanuit gaan dat het goede veulens zijn, de ene nog beter dan de andere!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 05:55

Idra schreef:
Ik ben weer op zoek naar een andalusier. Prijzen van paarden met paieren liggen vrij hoog, daar ben ik me van bewust. Ik heb geen papieren nodig, maar toen ik informeerde bij een fokkerij in Nederland, boden ze me een veulen aan van 20 000 EUR. Dit is toch al te gek?

Een PRE veulen met papieren wil nog niet zeggen dat deze op latere leeftijd een volledig papier krijgt, daarvoor moet deze eerst naar de keuring en moet hij daar aan bepaalde afmetingen van pijpomvang en borstbreedte en nog veel meer van dat soort zaken.
Dus je loopt altijd een risico dat je veulentje niet goedgekeurd word bij het stamboek (deze keuring geld voor zowel hengsten als merrie's).
Maar ik vind €20.000,= euro veel geld, ik kon vorig jaar nog een 6 jarige goedgekeurde donker bruine hengst stokmaat 1.62 met ruime basis scholing v/d hoge school dressuur, goede dressuur gangen (zonder uitzwaaien van het been)100% cartujano bloed en laag inteeld presentage kopen voor €25.000,= Helaas had ik niet zoveel geld *op zak*

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 09:45

Bij de Woeste Hoeve geweest. Daar hadden ze het over 16.000 gulden voor een jaarling. Tja, ze zijn duur, dus er wordt ook vaak een slaatje uitgeslagen.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 11:11

Tsja toen ik bij de woeste hoeve kwam vriegen ze 16.000 voor een 2 jarige. Veulens op de woeste hoeve liggen rond de 7 tot 10.000 GULDEN.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 13:38

pff... het wordt nog moeilijk om een geschikt paardje te vinden...

Misschien ga ik wel naar Spanje deze zomer...

Dinkeygirl, Mistral lijkt mij een leuk veulen en met een fatsoenlijke prijs, maar helaas wil ik een paard dat klaar is om beleerd te worden of al beleerd is. Ik had hem dan best 3 jaar geleden gekocht! En inrijden... je zou me wel mogen komen helpen, maar dat doe ik dan toch wel zelf! Haha! Haha!

Ik zoek verder tot het bittere eind! Vandaag geniet ik van de laatste dag dat Moreno-schat bij mij is... morgen gaat hij terug... heeft hij toch even kunnen genieten van de sneeuw!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:04

tsja en dan koop je hem en dan zul je net zien dat ie de volgende dag een koliekaanval krijgt.. byebye 20000 euro. Zonde van het geld, er zijn genoeg leuke paardjes voor veeel minder.
Maargoed als je het geld hebt, waarom ook niet dan..

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 18:06

Toen ik 1,5 jaar geleden op zoek was naar een paard, ben ik bij een goede fokker in Spanje geweest. (in de buurt van Antequerra, Andalusie)

Ik ging kijken voor een 2 of 3 jarige hengst. Hij had op dat moment ongeveer 25 2-jarige hengsten in een grote kudde lopen, die hij heeft laten zien. Alle hengsten werden in een paddock gedreven en een voor een liet hij ze "showen" in een naastliggende paddock. Je begrijpt wel dat ik een waanzinnige dag had. Kwijl
De prijs voor de 2-jarige hengsten lag ongeveer tussen de 11.000 en 20.000 gulden (dus geen euro's) Afhankelijk van o.a. afstammeling. (er zaten ook zuivere Cartujano's bij) De allerbeste paarden, werden niet verkocht. Voor een onbeleerde 3 jarige hengst kon je er al gauw zo'n 5000 tot 10.000 gulden bij optellen. Bedenk wel dat de beste paarden niet zo snel in het buitenland terecht komen, die houden ze het liefst zelf.

Maar 20.000 EURO (ik had het net steeds over guldens) voor een jaarling vind ik eerlijk gezegd een belachelijk bedrag. Dan kan je veel beter naar Spanje gaan, heb je ook veel meer keus. Maar dan moet je wel iemand hebben, die je kan vertrouwen, goed Spaans spreekt, weet waar die over praat en de juiste adressen kent in Spanje.

Als je er echt over zit te denken om naar Spanje te gaan, ken ik iemand die je een heel eind op weg kan helpen.


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 23:54

Ik wete het.. Niet echt evident... Kan er ook niet onmiddellijk mee beginnen om mijn zoektocht ginds te starten, want ik studeer nog. Jaar moet eerst af worden gemaakt. Ik heb al heel vaak gehoord dat ze je er echt wel serieus beet kunnen nemen...
Beste paarden vind je er idd niet.
Maar als ik echt naar Spanje afzak, Suzan, zal ik je zeker contacteren! Bedankt!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:40

Pfff 20000 Euro voor een veulen is echt erg veel. Veulen met half papier dwz vader ggk moeder afgek. is toch zeker goedkoper. Zoals Merilyn al zei bij de Woeste Hoeve liggen die prijzen toch lager. Mijn PRE hengst is nu 3 feitelijk pas in mei hij heeft ook een crusado papier omdat zijn moeder afgekeurd is en dat scheelt aanzienlijk in de prijs. Maar daar is het paard zeker niet minder om. En waarom zou je perse iets met papier willen als je niet wilt fokken nergens voor nodig.

Lusitanofr

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:52

Dat zijn toch geen prijzen meer.
Zelf heb ik altijd Lusitano's gefokt en deze verkocht ik altijd (in de buik al van de moeder) voor € 4100,- (destijds F 9000,-)
Ook voor de PRE's betaal je ongeveer deze prijs, uiteraard zijn er wel duurder. Maar dit is echt overdreven.
Voor meer informatie mag je me ook wel bellen of mailen.
(heb trouwens niks te koop hoor, heb alleen nog twee Lusitano dekhengsten).

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:28

Tsja, het is veel geld. Meestal vragen ze zoiets voor een wat meer doorgereden paard.
Ik weet idd de prijzen zo ongeveer bij de Woeste Hoeve. En wij hadden nog iets mazzel omdat we met onze eigen hengst fokten.
Maar dan nog...een PRE veulen is minstens zo duur als een goed KWPN veulen met superpapieren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, ikbencarmen, Trendiction en 37 bezoekers