Iemand gebeld om paard te verzorgen + update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Iemand gebeld om paard te verzorgen + update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 23:23

Vanmorgen belde iemand uit de buurt naar mijn vader met de vraag of ik misschien interesse had om een paard te rijden. Ze had van mijn tante gehoord dat ik een fanatieke amazone was.
Later op de dag heb ik haar terug gebeld. Ik weet helemaal niet of ik een verzorgpaard wil. Ik rijd nu met een e-pony en dat bevalt eigenlijk nog steeds erg goed. Maar ja ik zit nu in de M1 maar ja of ik verder kom, geen idee....
Ze vertelde dat het paard al 13 jaar was. In de afgelopen 2 jaar heeft ze hem maar een paar keer gereden. Dus ja de conditie zal niet optimaal zijn. Ik weet ook niet hoe hoog hij wedstrijden heeft gelopen, maar dat heeft ze wel met hem gedaan. Ze hebben geen bak aan huis maar kan eventueel bij een kennis verderop rijden of naar binnenmanege gaan
Ik heb nu met haar afgesproken dat ik van de week als ik vroeg thuis even kom kijken. Nog niks rijden of zo. Wil eerst wel zien wat het is.
Wat denken jullie???

Dadelijk vind ik het wel wat, maar om dan met mijn lieve kleine risco te stoppen.... kan ik denk ik niet. Allebei half rijden is niks. Ik ben iemand die alles of niets wil. Ik weet niet hoe zij er tegenover staat...
We zullen zien.
Laatst bijgewerkt door Fabienne1 op 04-02-03 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:38

Als ik dit zo hoor, wil je het eigenlijk liever niet gaan doen. Wle is het zo, dat als je wedstrijden gaat rijden, je misschien met een paard meer kans maakt dan met een pony bij de paarden.
Ik denk dat je het beste eerst gewoon even kan gaan kijken of het evt. wat zou kunnen zijn, zo ja dan kan je er altijd nog verder over na gaan denken.
Ben beneuwd of het wat wordt....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 09:08

Misschien kun je idd gewoon eens gaan kijken, maar ben wel eerlijk tegen de eigenaren van het paard. Als het je niks lijkt, moet je het gewoon niet doen.

* To Belg, or not to Belg *

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 16:31

Ja ik ga eerst gewoon kijken. Als het me aanstaat dan misschien een afspraak maken voor een paar keer longeren of eventueel te rijden.
Ik weet nu gewoon wat ik heb, maar het is altijd het kijken waard. Ik houd jullie wel op de hoogte.

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:46

ik zou je andere verzorgpaardje niet opgeven!!
maarja, kijken kan geen kwaad, en misschien is het wel heel leuk..

kijk ff in m'n profiel Haha! !!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:48

Het is maar wat je belangrijker vind...

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 23:38

Hoezo? Wat ik belangrijker vind?
Risco of nieuw paard? Dat is nog niet aan de orde..

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 00:17

je moet gewoon kijken wat de voor en tegens zijn.....zijn er meer tegens dan zou ik het niet doen, want misschien krijg je er dan wel spijt van of je moet het kunnen combineren en beide paarden doen.

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 17:20

Ik ben net wezen kijken bij het paard. Eerst even gezellig een bak koffie gedronken, er waren nog meer mensen dus eerst beetje algemeen. Daarna zijn we naar de stal gegaan. Is bij huis. Zij stond nog binnen, omdat het zo hard sneeuwde. Even gekeken, toen mocht ze naar buiten.
Ze is nu dus 12 jaar en heet Jasmijn. Ze is een NRPS. Ze heeft wel een chique hoofd, voor de rest meer KWPN. Ze is 1.67 en donkerbruin.
Ze ging rustig naar buiten, maar later begon ze een paar gekke bokkesprongen. Was wel leuk om te zien. Ik heb nu afgesproken dat ik een paar keer kom longeren en kennis maken, beetje poetsen etc.
Tja nu begint voor mij een dilemma. Ik kijk het eerst rustig aan allemaal en kijk hoe het gaat als ik er twee doe. In het begin kan ik deze toch nog maar een beetje doen i.v.m. conditie opbouwen.
Tot 2 jaar geleden heeft die vrouw wel fanatiek gereden. Ze was M1+ 14 winstpunten.
Ik ben echt erg, maar voel me gewoon schuldig omdat ik bij een ander paard ben ga kijken.... Wat denken jullie? Maar ik vind het eigenlijk best wel leuk allemaal. Jammer dat ze geen rijbak bij huis hebben. Ik kan wel een beetje longeren, maar in het voorjaar gaan ze dan inzaaien.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:22

ik zou het gewoon een tijdje proberen en dat ook tegen de eigenaar zeggen dat het onder voorbehoud is............is het helemaal niks heb je ook geen verplichtingen........

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 08:49

En uiteraard ook al met de eigenaar van de pony praten.. Zou niet eerlijk zijn als ze dat pas veel later horen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:48

ik ben het met batje eens! als ik in je profiel lees hoe goed je het nu hebt met risco en hoe relaxed de eigenaar is, tja dan was de keuze voor mij makkelijk (plus dat ik nooit afstand kan doen van dieren haha)

There is no reality, only perception.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 16:48

Wat denken jullie nu? Helemaal niet doen of toch proberen? Ik weet zelf alleen niet hoe het uitpakt qua tijd.
Ik weet eigenlijk helemaal niet meer wat ik moet. Alleen dat ik niet met Risco ga stoppen. Ik wil eigenlijk proberen om zover mogelijk met hem te komen. Zou ik met hem de Z kunnen bereiken?

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:48

ik denk eigenlijk niet dat je dan nog tijd over hebt, om ook dat paard
te rijden, maar je kan het natuurlijk proberen!!

kijk ff in m'n profiel Haha! !!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glenda, Kaatastrof, Ruai, Vagabondo, vilheide en 131 bezoekers