Zou dit kunnen qua fokkerij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Zou dit kunnen qua fokkerij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 23:01

Ik ben eigenlijk nog steeds een beetje op zoek naar een leuke eenmalige date vriend voor Kore... Mijn oog was vorig jaar al op Jet Set D gevallen, en vandaag op Krack C, Negro, Flemmingh of Ferro. Nu kijk ik bij de afstamming van Jet Set D, en zie daar dat zijn oma (moeder van vader) Waldfee is. Als ik op Kore dr papier kijk, zie ik dat haar oma (moeder van vader) ook Waldfee is! Waldfee heeft dus Feinschnitt en Zirkoon voortgebracht, dat kan he. Nu vraag ik me dus af of het kwaad kan, dat ik Kore alsnog door Jet Set D laat dekken, of dat het een soort vergezocht doorfokken is? Iemand hier verstand van??


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 23:01

o jee, kan een moderator dit even bij Fokkerij zetten? Heb me vergist in het aanklikken, sorry!!!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:41

ik heb nog wel een foto van een Krack C nakomeling(Krack C xKaraat) pb maar als het wil
groetjes roos

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:57

Troef zou je idee waarschijnlijk helemaal het einde vinden...

Maar eh, ik vind wel dat je een beetje te weinig breed orienteert. Wees er zeker van dat je de hengst niet kiest op de naam, maar op wat hij kan toevoegen op je merrie.
Kies niet louter en alleen op basis van de naam....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 00:03

nee, dat doe ik niet alleen, ik kijk natuurlijk ook naar bouw, en cijfers enzo, maar ik moet toegeven dat ik er een beetje een leek in ben, vandaar ook hier mijn hulpkreet!!! Scheve mond

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:15

Het zou wel kunnen hoor, maar ik ga ook een beetje met Dees mee *LOL*

Ik heb zelf al heel veel hengsten gezien voor mijn merrie en de uitspatters hebben allemaal Ramiro in de tweede generatie...(mijn merrie pas in de vierde dus dat is niet zo erg Haha! ). één van de hengsten die me wel aanstaat heeft zelfs nog le mexico en pericles xx in de derde generatie(net als mijn merrie) Lachen En toch blijft het één van mijn favorieten! (maar niet voor een eerste veulen ivm het dekgeld...)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 20:55

Kan best hoor!

Troef is idd wel een voorstander van lijnenteelt in bepaalde gevallen. In mijn merrie zit ook 2 keer Amor. En je ziet tegenwoordig veel ernstigere gevallen van inteelt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 20:57

Kan makkelijk!! En het is een goede hengst dus waarom niet!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 20:59

Het kan inderdaad best. Als jij vindt dat deze hengst jouw merrie verbeterd en er goed bij past, waarom niet? Het is inderdaad een goede hengst.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:01

ja inderdaad, dat kan wel, is trouwens een goeie!! Troef


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:43

Koortje heb je de mogelijkheid om te fokken. Wat voor papier heeft je merrie, hoe groot is ze, heeft ze een PROK keuring en is ze met een predicaat opgenomen in een stamboek? Heb je een grote veulenbox, kan je merrie met veulen naar buiten op die manege, wat wil je met het veulen??? Dat zijn toch vragen die eerst komen voor je naar een hengst kijkt. Zeker gezien de huidige verkoopprijzen. De veulens in Weert indertijd stonden voor het grootste deel binnen een paar dagen weer bij hun fokkers met een bedankje voor de medewerking en er hadden zich 900 veulens aangemeld. En dat is er maar een van de vele veulenveilingen. Dus je moet echt heel goed uitgangsmateriaal hebben.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:45

De dingen die Sarabande heeft neergezet zijn wel dingen waar je inderdaad heel goed over na moet denken. Voor je gaat fokken. Past de hengst ook werkelijk bij je merrie?

Maar goed als het past dan is Jetset D wel een goede hengst.

VIVALDI

Berichten: 18
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:19

Geen enkel probleem....Als je vind dat Jet Set op jouw merrie past....
Waidmansheill x Furioso zijn goede verervers dus....

Ik zoek ook steeds wat (goede) aansluiting uitgaande van de hengst op de bloedlijn van mijn merries....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers