Murphy's horse law

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Murphy's horse law

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 19:25

De meeste van ons wten wat Murphy's Law is, hier is die toegepast op paarden. Wel in het Engels. Veel plezier.

Murphy's Horse Laws

1. If you do a thorough check of your trailer before hauling, your truck will break down.

2. There is no such thing as a sterile barn cat.

3. No one ever notices how you ride until you fall off.

4. The least useful horse in your barn will eat the most, require shoes every four weeks and need the vet at least once a month.

5. A horse's misbehavior will be in direct proportion to the number of people who are watching.

6. Tack you hate never wears out; blankets you hate cannot be destroyed; horses you hate cannot be sold and will outlive you.

7. Clipper blades will become dull only when the horse is half-finished. Clipper motors will quit only when you have the horse's head left to trim.

8. If you're wondering if you left the water on in the barn, you did. If you're wondering if you latched the pasture gate, you didn't.

9. One horse isn't enough; two is too many.

10. If you approach within 50 feet of the barn in your "street clothes," you will get dirty.

11. You can't push a horse on a longe line.

12. If a horse is advertised "under $5,000," you can bet he isn't $2,500.

13. The number of horses you own increases according to the number of stalls in your barn.

14. An uncomplicated horse can be ruined with enough schooling.

15. You can't run a barn without baling twine.

16. Hoof picks migrate.

17. Wind velocity increases in direct proportion to how well your hat fits.

18. There is no such thing as the "right feed."

19. If you fall off, you will land on the site of your most recent injury.

20. If you're winning, quit. Lovers Lovers Lovers


wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:03

Hihi, erg grappig..

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:55

How true Lachen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:14

Degene die ik snap zijn wel leuk, maar ik ben niet zo goed in Engels Haha! Als iemand zich verveelt mag ie 't wel vertalen Schijnheilig

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 01:55

Ik vind ze steengoed!! Als ik tijd heb zal ik ze wel even vertalen...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:30

ElCid schreef:
De meeste van ons wten wat Murphy's Law is, hier is die toegepast op paarden. Wel in het Engels. Veel plezier.

Murphy's Horse Laws

1. If you do a thorough check of your trailer before hauling, your truck will break down.

2. There is no such thing as a sterile barn cat.

3. No one ever notices how you ride until you fall off.

4. The least useful horse in your barn will eat the most, require shoes every four weeks and need the vet at least once a month.

5. A horse's misbehavior will be in direct proportion to the number of people who are watching.

6. Tack you hate never wears out; blankets you hate cannot be destroyed; horses you hate cannot be sold and will outlive you.

7. Clipper blades will become dull only when the horse is half-finished. Clipper motors will quit only when you have the horse's head left to trim.

8. If you're wondering if you left the water on in the barn, you did. If you're wondering if you latched the pasture gate, you didn't.

9. One horse isn't enough; two is too many.

10. If you approach within 50 feet of the barn in your "street clothes," you will get dirty.

11. You can't push a horse on a longe line.

12. If a horse is advertised "under $5,000," you can bet he isn't $2,500.

13. The number of horses you own increases according to the number of stalls in your barn.

14. An uncomplicated horse can be ruined with enough schooling.

15. You can't run a barn without baling twine.

16. Hoof picks migrate.

17. Wind velocity increases in direct proportion to how well your hat fits.

18. There is no such thing as the "right feed."

19. If you fall off, you will land on the site of your most recent injury.

20. If you're winning, quit. Lovers Lovers Lovers


1. Als je je trailer van top tot teen checked voor een lange reis....krijgt je auto panne!

2. Gesteriliseerde boerderij katten krijgen altijd kittens.

3. Niemand ziet hoe je rijdt tot je valt

4. Het minst gebruiket paard van staleet het meest, moet het vaakst naar de hoefsmid en de dierenarts

5. Hoe ondeugend het paard is hangt af van het aantal toeschouwers.

6. Het tuig en de dekens die je niet leuk vind slijten nooit ( je lievelingdspul dat eindelijk ingebroken is is dan juist rijp voor de container... zucht) en het paard dat je niet mag is niet te verkopen en wordt stokoud.

7. Je scheerapparaat mesjes raken bot net als je nog maar de helft van je paard hebt geschoren en de moter scheidt ermee uit als je alleen nog het hoofd hoeft te doen.

8. Als jeje afvraagt of je de kraan wel dicht hebt gedraait, staat ie open en als jeje afvraagt of het hek wel dicht is, staat ie open.

9. Eén paard is niet genoeg...twee zijn teveel

10. Als je binnen een straal van 50 meter bij de stal bent in je nette kleren worden ze vies.

11. Je kunt een paard niet duwen met een longeerlijn.

12. Als een paard te koop staat voor onder de 5000€ kun je op je vinger natellen dat hij niet 2500 € kost

13.Het aantla paarden dat je hebt gaat gelijk op met het aantal boxen die je laat bijbouwen. (doorgaans is dit 1 box te weinig)

14. Met genoeg training kan een eenvoudig paard gecompliseerd worden

15. Je kunt geen stal runnen zonder te struikelen over pakjetouw

16. Hoevenkrabbers migreren.

17. De windkracht gaat gelijk op met hoe stevig je hoed zit.

18. het goede voer bestaat niet

19.Als je van je paard valt val je altijd op de kant waar jeje eerder geblesseerd hebt

20. Als je aan de winnende hand bent..... stoppen!


Vrij vertaald.... ik vind een aantal heel raak, maar sommigen zeggen me helemaal niets en vind ik niet grappig.

Vooral Hoofpick migrate kan ik helemaal mee identificeren!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:49

Een internetkennis van me uit Amerika beweert altijd dat alle stenen die ze overdag uit de binnenbak haalt 's nachts stiekum weer naar binnen lopen Haha!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:24

nr 5 zal ik maar niet hardop in de stal zeggen Haha!
want dan is er 1 die meteen zijn oren spitst

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 09:52

Sugarmiss schreef:
Een internetkennis van me uit Amerika beweert altijd dat alle stenen die ze overdag uit de binnenbak haalt 's nachts stiekum weer naar binnen lopen Haha!


Whaha! Ik zie ze sluipen die stenen....

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 11:49

"Hoofpicks" wordt in het Engels zowel voor hoevenkrabber gebruikt als voor de rommel die je uit de voeten haalt. De vertaling zou dan moeten zijn; "Viezigheid uit de hoeven zwerft overal naar toe/ vind je overal terug." *LOL*
Volgens mij hebben wij daar nl. geen kort woord voor en wordt de vertaling dus lang en minder leuk.

Voor de rest een zeer aardige, vrije, vertaling.
Ik ben wat kritisch, beroepsdeformatie!

Overigens de precieze vertaling van " baling twine", heeft, volgens mij, niks met struikelen te maken ( ik weet het " vrije vertaling, maar toch). Het gaat er om dat je heel veel bindtouw nodig hebt als je een stal runt, voor van alles en nog wat, dus niet alleen om balen in te binden. Verward
Laatst bijgewerkt door ElCid op 03-02-03 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 11:52

Murphy's Law:

Everything that CAN go wrong, WILL go wrong Haha!

Is overigens op alle punten in je leven toe te passen, zeker op plekken waar je met PC's te maken hebt.. Haha! *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:01

Hij is erg leuk...en very true ook nog Haha!
Ik denk dat met hoof picks in dit stukje toch hoevenkrabbers bedoeld worden. Je raakt ze altijd kwijt *LOL* En nummer 5 gaat hier zeker ook op *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 12:21

O.K. XoNo, zo zou je het ook kunnen zien, maar vaak genoeg zie je ook van die vervelende vastgestampte, hoefvormige stukken mest/ aarde e.d. op de meest merkwaardige plekken opduiken.
Dat is het leuke van vertalen, er is vaak meer dan één uitleg mogelijk.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:23

Daar heb je helemaal gelijk in

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:45

ElCid schreef:
"Hoofpicks" wordt in het Engels zowel voor hoevenkrabber gebruikt als voor de rommel die je uit de voeten haalt. De vertaling zou dan moeten zijn; "Viezigheid uit de hoeven zwerft overal naar toe/ vind je overal terug." *LOL*
Volgens mij hebben wij daar nl. geen kort woord voor en wordt de vertaling dus lang en minder leuk.

Voor de rest een zeer aardige, vrije, vertaling.
Ik ben wat kritisch, beroepsdeformatie!

Overigens de precieze vertaling van " baling twine", heeft, volgens mij, niks met struikelen te maken ( ik weet het " vrije vertaling, maar toch). Het gaat er om dat je heel veel bindtouw nodig hebt als je een stal runt, voor van alles en nog wat, dus niet alleen om balen in te binden. Verward


In de Amerikaanse spreektaal (paardentaal) wordt Hoofpick puur als hoevenkrabber gebruikt.

En baling twine, dat is heel simpel: strotouwtjes!

Letterlijke vertaling wil natuurlijk wel verschillen van gebruikte vertaling en "vaktermen" Knipoog

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:38

Thnx voor de vertaling Dapperdier

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:45

jeddah"]
[quote="ElCid schreef:
"Hoofpicks" wordt in het Engels zowel voor hoevenkrabber gebruikt als voor de rommel die je uit de voeten haalt. De vertaling zou dan moeten zijn; "Viezigheid uit de hoeven zwerft overal naar toe/ vind je overal terug." *LOL*
Volgens mij hebben wij daar nl. geen kort woord voor en wordt de vertaling dus lang en minder leuk.

Voor de rest een zeer aardige, vrije, vertaling.
Ik ben wat kritisch, beroepsdeformatie!

Overigens de precieze vertaling van " baling twine", heeft, volgens mij, niks met struikelen te maken ( ik weet het " vrije vertaling, maar toch). Het gaat er om dat je heel veel bindtouw nodig hebt als je een stal runt, voor van alles en nog wat, dus niet alleen om balen in te binden. Verward


In de Amerikaanse spreektaal (paardentaal) wordt Hoofpick puur als hoevenkrabber gebruikt.

En baling twine, dat is heel simpel: strotouwtjes!

Letterlijke vertaling wil natuurlijk wel verschillen van gebruikte vertaling en "vaktermen" Knipoog
[/quote]

Jep... een Hoofpick is gewoon een hoofpick de rommel die eruit komt heten hoofpickings!

Baling twine... twine is een vlecht of streng of dus touwtje, komt van werkwoord winden. twee of meer strengen omelkaar heen gewonden maakt dus Twine.. een touwtje... baling komt van Bale een baal en baling tiwne is dus een touwtje dat een baal bijelkaar houdt een strotouwtje in het nederlands. pakje touw is vrees ik een ingeslopen friesisme

En je zegt het al El Cid, het is een vrije vertaling en ik heb de humor er proberen in te houden. Engels is een taal die meer kan impliceren dan het nederlands Knipoog Ik stuikel in elk gevel namelijk enorm over die touwtjes!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:47

Mijn complimenten hoor, zowiezo voor de tijd die je genomen hebt!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:18

Als je wilt dat je merrie het perfecte veulen krijgt, verkoop haar dan voordat ze veulent.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:24

Francis schreef:
Als je wilt dat je merrie het perfecte veulen krijgt, verkoop haar dan voordat ze veulent.


HAHA! Ja! En zeker als je al drie breedingstocks gehad hebt, verkopen en dan krijgt ze 100% zeker een prachtige bonte!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers