Rot eigenschap bij paarden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Rot eigenschap bij paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 14:06

Ik vraag me nu toch wel is af wat jullie echt een rot eigenschap vinden dat een paard kan hebben.
Ik heb er zelf een hekel aan wanneer een paard geen respect voor je heeft en dus gewoon door je heen loopt.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5


prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:07

Hmm, dat is geen eigenschap, dat is een gebrek aan opvoeding. Ik heb een hekel aan het schoppen tegen deuren om aandacht/voer te krijgen, maar ook dat is aangeleerd vrees ik.

Extremely rare and Beyond Compare

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:07

een rot eigeschap vind ik toch wel het meest Gericht trappen
Dat hoort wel bij respect!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:22

Wat ik zeer irritant vind is bijten.
Heb een tijdje een hengst gereden die dat heel erg deed en in het begin kon je hem straffen wat je wilde maar het maakte niets uit.
Dat was erg frustrerend,maar door consuquent te blijven handelen is het uiteindelijk goed gekomen.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:27

Nergens zin in hebben.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:46

Wat ook erg frustrerend kan zijn, maar niet echt een slechte eigenschap, is paarden die zo vreselijk wantrouwend en gestresst in de omgang zijn.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:21

Ik vind het heel vervelend als een paard verschrikkelijk verwend is. Eigenlijk geen eigenschap maarjah, kan het beter zeggen: paarden die bijten en trappen en zich niet laten vangen als je een keertje niks lekkers mee hebt. Ik rijd ook zo'n pony en ik heb af en toe zin haar der nek om te draaien. Ze is verder ook wel eens lief hoor...... *LOL*

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:43

Trappen.
Bijten vind ik ook wel erg, maar dat kan je vaak nog enigzins ontwijken. Maar met een paard dat naar de deur gaat lopen trappen als je ze stal in wilt gaan valt weinig te beginnen............

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:48

Waar ik helemala gek van wordt is schrapen. Ik heb het mijn verzorgpaard gelijk afgeleerd, maar er staat er een bij ons op stal, die maar bllijft schrapen en stampen. Staat ie op de poetsplaats en loopt zijn verzorgster twee tellen weg, hup gellijk herrie maken> echt zoooo vervelend!! Ik kan er helemaal gek van worden!!
En trappen en bijten, daar heb ik geen last van.
Oh ja, het door je heen, of over je heen lopen vind ik ook irri - totaal geen respect!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:02

promptertje schreef:
Hmm, dat is geen eigenschap, dat is een gebrek aan opvoeding.

Dan denk ik dat alles een gebrek aan opvoeding, aandacht of beweging is. Natuurlijk heeft het ene paard er meer aanleg voor dan de andere, maar toch. Ik vind het heel vervelend als een paard zich heeft afgesloten van de buitenwereld en helemaal in zijn eigen wereldje leeft. Maar dat is zeker een 'eigenschap' die door mensen komt.

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:06

soms zich niet willen alten vangen. Verder eigenlijk NIKS!!!

IM BACK!!!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:52

Ik denk dat het meestal door opvoeding of andere factoren komt, maar ik vind steigeren echt een rotgewoonte! Daarop zou ik een paard ook echt terugbrengen...Een paar keer achterovergeklapt met zo'n beest en dat zoek ik niet meer op!
Verder vind ik schrapen, happen en kopstoten uitdelen ook niet echt fijne gewoontes...Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 18:17

Niet alleen kunnen zijn, en plakken bij een ander paard


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 19:19

Als een paard geen respect voor mij heeft. Als ik iets niet wil hebben heeft hij/zij het gewoon niet te doen.
Daar valt onder, niet door mij heen lopen, niet zonder mij uit stal lopen, niet schrapen, niet schuren, niet weglopen bij opstijgen, niet stiltaan bij poetsen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

En net zoals Gomir, haat ik paarden die steigeren. Als ze dat doen, om een niet medische reden, kunnen ze bij mij ook vertrekken.

Gelukkig voldoet Magic aan al die eisen, puur door opvoeden. Dat ze soms een uitprobeert kan ik nog overheen komen.

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 19:33

Knarsen vind ik het irries! Ik kan echt niet tegen dat geluid!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 19:36

slaan .
een paard dat trapt kan een gebrek zijn aan opvoeding maar je hebt er echtwel van die rotzakken tussen zitten.
Een paard dat dus slaat heb ik wel zo'n hekel aan

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 19:47

Richtje schreef:
Wat ook erg frustrerend kan zijn, maar niet echt een slechte eigenschap, is paarden die zo vreselijk wantrouwend en gestresst in de omgang zijn.


dat kan zeker een eigenschap van een paard zijn.
Ik heb een merrie gekend die geboren en getogen was bij 1 en dezelfde liefhebbende eigenaar. De moeder was een lastige stresskip en de vader net hetzelfde (beide ouders stonden daar en de vader is een tijd gereden door mijn paps) het lag niet aan de persoon want ze had nog 6 andere paarden die dit niet hadden.

Pandora (paard in kwestie) was dus een "gestoorde" merrie die alle slechte eigenschappen van haar ouders had meegekregen. Ze was wel lief hoor, en beet en trapte niet, maar haar panische vluchtangsten waren wel een gevaar voor zichzelf en de omgeving... Scheve mond
Sommige paarden zijn nou eenmaal zo van aard.

Dit vindt ik dus de meest rotte eigenschap die een paard kan hebben.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 19:55

NiCoLiEnTjE schreef:
Knarsen vind ik het irries! Ik kan echt niet tegen dat geluid!


Dat doet die van mij ook als hij het helemaal niet met me eens is Bloos Maar alleen onder het zadel als ik hardnekkig blijf zitten terwijl hij harder wil Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 20:17

gomir"]
[quote="NiCoLiEnTjE schreef:
Knarsen vind ik het irries! Ik kan echt niet tegen dat geluid!


Dat doet die van mij ook als hij het helemaal niet met me eens is Bloos Maar alleen onder het zadel als ik hardnekkig blijf zitten terwijl hij harder wil Haha!
[/quote]


haha, de mijne knarst ook. Als het etenstijd is loopt hij te smakken en te knarsen, kwestie van heel snel iets lekkers in z'n mondje te proppen en dan houdt het op. Haha!

Hij weet dat ie op deze manier het snelst z'n eten krijgt Vork

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 09:25

Vervelende gewoontes vind ik bijten, slaan en stijgeren. Ik vind het vervelend als ik in de omgang met een paard voortdurend op mijn hoede moet zijn. Dan is de ontspanning er af...

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 09:42

Wat ik een vervelende eigenschap van mijn paard vind, is dat hij zo gericht is op een andere merrie. Het is geen hengst hoor en doet ook niets van dien aard.

Maar zij moet altijd in zijn buurt zijn. Als hij haar niet kan zien, brullen en vrezelijk druk.

Ik denk dat hij er eigenlijk zelf heel gestresst van wordt. Hij heeft een tijdje alleen gestaan en hij was zo rustig en zo ontzettend aanhankelijk en makkelijk. Vond het zo zielig dat hij altijd alleen was en heb hem gestalt bij mensen die een merrie hebben en die ook altijd alleen was. En inderdaad dat drukke gedrag is weer terug. Dus zie dat als een vervelende eigenschap. Hij is ook bijterig geworden. Niet met de oren in de nek, maar happerig en soms een beetje te hard. Heeft hij nooit gedaan, is dus nieuw.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 09:50

stijgeren en achterover laten donderen. Ik heb 1 keer zo'n merrie meegemeaakt die het geregeld deed. Aan de hand, aan de longe en zelfs onder het zadel.

Verder vind ik luie paarden ook minder. NIet echt een vervelende eigenschap op zich, maar gewoon minder prettig met rijden. Continu been erbij om maar enigzins de achterkant aan eht werk te houden. Maar sommigen willen weer geen hittepit.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:33

Als ze met opzet echt gemeen tegen je doen. Dus trappen, aanvallen en hufterig steigeren.
Verder heb ik d'r een enorme hekel aan als ze zich niet laten vangen. Dan word ik ongeduldig en boos en lukt het dus helemaal niet meer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:39

Het enige wat Balasjow zo nu en dan doet is een beetje zuur kijken Haha! Voor de rest is hij erg lief Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:49

ontzettend chagerijnig zijn als ze moeten werken.. daar heeft de mijne het eerste half uur ook altijd last van }>

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, dazai, femkepien, Glenda, hokke, Jihama, laura22, marjor, SusanH en 103 bezoekers