matig springen op KWPN hengsten keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

matig springen op KWPN hengsten keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 09:36

Ben gisteren op de hengstenkeuring geweest. Op een paar na, vond ik de kwaliteit van het vrijspringen teleurstellend, ook qua exterieur waren er lang niet zoveel spetterende paarden als ik had gehoopt. Wat zijn jullie bevindingen. Er waren 2 hengsten van nafok voltaire welke mij qua springen erg opvielen.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:25

Ik vond het ook wat tegenvallen. Niet dat ik zoveel verstand van springen heb, maar ja. De hengst van de vader van mijn vriendin is een superspringpaard, maar hij liet zich absoluut niet zien en daar ging dus de derde bezichtiging.... zoooo jammer! (de Guidam x Zeoliet) Ik was zelf wel te spreken over de Lux-zonen eigenlijk, wat een prachtige paarden.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:31

ik ben er niet geweest maar ik heb er wel van gehoord dat het yeleur stellend was.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:45

Paard van mn stage is door en moet morgen terugkomen, (Quinar X Lord) dus hij staat nu weer mooi te wezen op stal tot hij morgen weer een boel aandacht krijgt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:55

Kan er iemand mij vertellen hoe de numero unos waren want door het prachtige sneeuwweer ging ons uitje naar den bosch nie door! Frusty

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:28

Vandaag heb ik de groep nafok van Flemming en Krack gezien! Wat een geweldige paarden! Super bewegen!!!! Of ze dan kunnen springen boeit me niet zo. Als ze maar kunnen lopen! Persoonlijk had ik iets strenger geselecteerd Haha! Op mijn lijstje mochten er minder door naar de derde bezichtiging dan van de jury vandaag Haha!
Laatst bijgewerkt door fabienne op 01-02-03 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:46

Ik vond de Numero Uno's echt super overtuigen! (maar ja, wie ben ik Haha! )

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:52

Ik vond de "springhengsten" zelf ook een beetje tegenvallen, vanmiddag naar de 2e groep dressuurhengsten wezen kijken en vond inderdaad de groep van Flemmingh en Krack C erg overtuigend ben benieuwd hoeveel ze er morgen doorlaten!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:48

De Numero Uno's vond ik juist helemaal niet overtuigend, behalve die zilverappel. Wij vielen er bijna bij in slaap.
De Voltaires waren daarintegen veel beter.
En tja, de Krack's en Felmmingh's... I think I'm in Love... Haha.
Dit waren echt gewedige paarden en waren zeker de besten van de jaargang.
Een zoon van Flemmingh is trouwens kampioen geworden. Weet de vader van de moeder zo niet meer uit mijn hoofd.
2e in de Kampioenskeuring was de Mermus R x Joost, voor 90.000 euro verkocht op de KSS geloof ik.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:39

De Krack C x Pion x Amor was helemaal te gek!! Schijnheilig

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:56

Ja die was zeker om te kwijlen!!! Ik vond dat hij inde kampioenskeuring ook wel wat plaatsen hoger in de kampioenskeuring had gemogen. Hij had zo veel gummi, elasticiteit, uitstraling en souplesse. Echt geweldig!! Je zou hem zo in een enveloppe kunnen stoppen en opsturen en dan zo weer uitpakken. Hij kan zich zoooo buigen en opvouwen, en dan weer uitrekken!!! Vond hem het beste paard, samen met die Flemmingh op nr. 1.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:04

rinnie1982 schreef:
Ja die was zeker om te kwijlen!!! Ik vond dat hij inde kampioenskeuring ook wel wat plaatsen hoger in de kampioenskeuring had gemogen. Hij had zo veel gummi, elasticiteit, uitstraling en souplesse. Echt geweldig!! Je zou hem zo in een enveloppe kunnen stoppen en opsturen en dan zo weer uitpakken. Hij kan zich zoooo buigen en opvouwen, en dan weer uitrekken!!! Vond hem het beste paard, samen met die Flemmingh op nr. 1.


Tja als hij ook maar iets van zijn halfzusje Lotje heeft (Balzflug x Pion x Amor) dan moet hij wel fantastisch zijn... Schijnheilig

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:25

Vond het ook niet bijzonder gister...er was trouwens ook een door gegaan naar de derde bezichtiging wat een inteelt was.
Euh waar was die ook alweer van...hij had twee keer Osium als opa iig.Van pa en Ma's kant.

dat was een bruine met een donkere staart met het uitende wit.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:26

Haha, idd Haha! Haha!
Vond de Krack zowieso de beste hoor, maar deze blonk echt uit!
Je mag wel heeel trots zijn met zo'n halfbroer van Lotje!! (En Lot is natuurlijk ook al zo'n gaaf paard!!)

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:27

jammer genoeg ben ik niet geweest, maar volgend jaar ga ik wel!!

I love ya

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:33

rinnie1982 schreef:
Haha, idd Haha! Haha!
Vond de Krack zowieso de beste hoor, maar deze blonk echt uit!
Je mag wel heeel trots zijn met zo'n halfbroer van Lotje!! (En Lot is natuurlijk ook al zo'n gaaf paard!!)


Yep i know!! Haha! Vind Tommie echt heel goed paard, wilde hem vroeger al hebben als veullie maar hij wilde hem nooit kwijt helaas.... Scheve mond

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:48

Wat jammer was he rinnie dat al die hengsten die zo subliem in de kooi bewogen, zo mat aan de hand waren. Moe denk ik het zijn toch eigenlijk nog baby's. Maar die twee laatste groepen vrijdag, maakten de twee dagen met vaak teleurstellingen meer dan goed. O ja en dan die avond Slapen

Het KWPN heeft zaterdag zijn excuses aangeboden aan Anne van Olst mocht ze nog een keertje met Negro binnenkomen het arme dier.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:50

Ja dat klopt Saar, toch maar excuses aangeboden. Ik vond het commentaar best terecht, dat dier kan niet eens meer normaal draven! Hij heeft altijd al kunstjes moeten laten zien die hij nog niet kon. Dat hij aanleg heeft voor piaffe en passage weten we allemaal wel, maar dit was echt een trieste vertoning. Ik heb er niet met plezier naar gekeken.

En Sanex, jij bedoelt de Osmium x Ferro. Hoezo inteelt. Hij is niet door naar Ermelo hoor, en is waarschijnlijk alleen naar de derde bezichtiging doorgegaan, omdat hij in de KWPN Select Sale werd verkocht. Daar heeft hij overigens maar 13.000 euro opgebracht geloof ik.

Rubels vind ik overigens mooi uitgegroeid. Hij ziet er een heel stuk volwassener uit. Ben nog steeds benieuwd naar zijn nakomelingen.
En je hebt inderdaad gelijk Sarabande. De hengsten die in de kooi zo verschrikkelijk goed konden bewegen, lieten zich aan de hand bar slecht zien. Gelukkig dat niet alleen de derde bezichtiging meetelt hè! Haha!
Die jonge Cantos liet zich helaas ook niet zo mooi zien, volgens mij had hij zijn dag niet. Ik vond hem vrijdag namelijk wel heel goed!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:18

Oh, wat vonden jullie trouwens van de hengst Scandic? Die Solos Carex x Amiral. Ik vind het een hele leuke hengst om te zien en onder het zadel toont hij zich verschrikkelijk mooi!! Zijn stap vind ik ook duidelijk verbeterd.
Ben benieuwd naar jullie meningen over deze hengst.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:40

Ja rinnie je hebt gelijk. Je kon zien dat ie ooit telgang had, maar hij stapte niet slecht nu en het is idd een mooie hengst. Ben ook heel benieuwd naar de kinderen van Rubels, zoveel elastiek, maar ik denk wel dat je een gemoedelijke merrie nodig hebt. Zijn fokker vertelde dat hij een volle broer van 1.75 naar Engeland verkocht had. En zijn bedrijfsleider bevestigde dat de moederstam veel maat heeft. Beide ken ik erg goed en ze zeiden dat onafhankelijk van elkaar, dus dat opent perspectieven. Overigens mag iedereen gaan kijken op stoeterij Den Els hoor.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 18:04

Dat is wel goed, dat er veel maat in de merriestam zit. Dan heb je al in ieder geval meer zekerheid over de maat. Hopelijk geeft hij zijn kwaliteiten door aan zijn nakomelingen!!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:28

Ik vond de Krack C x Pion ook een uiterst aansprekende hengst. Had ook verwacht dat hij wat hoger zou eindigen in de Kampioenskeuring. De nafok van Voltaire vond ik ook erg aansprekend, met name de Voltaire x Calvados x Burggraaf x Amor x Lucky Boy xx x Sineada. Halfbroer van Niveau. Verder was Voltaire x Jasper ook één van mijn (spring)favorieten, jammer dat hij niet werd aangewezen. Over het algemeen was ik het wel met de hengstenkeuringscommissie eens. Ben ook erg blij dat de Osmium x Ferro niet werd aangewezen. En die Welt Hit.

Ik vond de kwaliteit in het algemeen wél verbeterd (ten opzichte van de laatste paar jaar). Alleen inderdaad niet echt veel uitschieters.
Vond de zilverappel van Numero Uno ook zn leukste nakomeling.

De Voltaire x Burggraaf kende ik als veulen, leuk om te zien dat hij het nu zo goed doet op de HK!

Verder vind ik het wél erg belangrijk dat een dressuurpaard ook nog een redelijke sprong kan maken. Dit ivm het gewenste atletische vermogen. Daarnaast zie ik natuurlijk ook het liefst drie goede basisgangen bij een springgefokt paard.

Ben ook benieuwd naar de oudere hengsten VDL Prestige (wat een beest!)en Quattro.

Groetjes Jenneke, MissHIS

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:38

Dei zilverappel was ook een aparte ja, is de enige hengst waarmee je terecht op kleur mag fokken vinden wij Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:39

Scandic vond ik echt heel apart!
Samen met Special D en Soniqua 1 van mijn favorieten.
Zijn stap vond ik ook al stukken verbeterd, het neigde nog wel naar telgang maar was nu zeker voldoende!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:40

Ben ook benieuwd naar de oudere hengsten VDL Prestige (wat een beest!)Groetjes Jenneke, MissHIS[/quote]

Dit was zekers een prachtbeest Kwijl
Al die paarden met vdl bloed (om het zo maar even te zeggen) vond ik super!

Kwijl Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Supertje, Ubermetrics en 123 bezoekers