Pony zegt: Opzouten met die schaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Pony zegt: Opzouten met die schaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 15:56

Vandaag wat pony's getoileteerd op stal, oortjes en baardjes allemaal netjes geknipt.
Op zich geen probleem, alleen 2 pony's moeten er niets van hebben.
1 gaat met zijn hoofd hoog staan, dat is makkelijk op te lossen, maar de ander slaat volledig in paniek als je wilt knippen.
Iemand tips?


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:09

Ivanka vind de schaar ook very scary als ik bij haar hoofd kom. Neusharen kan ik niet knippen, oren ook niet... Het stukje manen achter haar oren kan ik echt net knippen, maar dat moet ik ook met veel moeite doen.
Maar ik probeer wel eens haren bij haar hoofd te knippen, zodat ze er toch ooit een keer aan moet wennen. De lange haren aan de onderkant van haar hoofd kon ik eerst ook niet knippen, nu kan ik het wel met veel geduld en rustig blijven...
Heb dus niet echt een tip eigenlijk Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:23

Probeer eens om met je vrije hand het oog af te dekken.
Waarschijnlijk zullen ze nog wel een beweging maken door het knipgeluid, maar dan heb jij je slag al geslagen Knipoog !

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:56

Oscar, dat werkt bij Ivanka ook niet Knipoog Als ik eenmaal haar oog afdek met mn hand, weet ze al wat ik ga doen *tja, Ivanka is gewoon slim Haha!* En dan laat ze het dus nog niet toe Knipoog

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:25

Probeer overal eens aan tekomen zonder schaar.
Mijn pony annabel daar heb ik jaren niks mee gedaan.
Tot ik zin had om der helemaal van top tot teen wou bijknippen!
Dus ik met men scheeraparaat!(ja scheerapaat) maar dat wou eerst niet, dus ik heel overdreven haar oren pakken, gewoon vast houden, als ze rustig is ga je er eens rustig met je vingers omheen enz..
Dan eens een stukje uitknippen.

Ik weet niet precies waarbij ze het heel erg doet.
Maar ik heb dus ook mijn pony der mond bijgeschoren de snorhaartjes zeg maar, liet ze toe vond ze zelfs heerlijk als je maar rustig blijft

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:07

Misschien werkt het als je haar onder tussen laat eten? Gewoon biks of zo, iets wat ze lekker vinden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 19:39

parouscha, aanraken is geen probleem.
Rocco, hoe moet ik een baard knippen als ie met zijn neus in een voerbak zit of staat te malen met zijn kiezen?

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:31

stef schreef:
Rocco, hoe moet ik een baard knippen als ie met zijn neus in een voerbak zit of staat te malen met zijn kiezen?

Ja, dat is idd een probleem, bij mijn pony's is hooi voldoende om ze te laten stil staan en dat kan ook in een net e.d zodat het hoog hangt, maar dan heb je nog steeds dat probleem van de malende kiezen. Sorry, daar heb ik verder geen oplossing voor. Succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:07

Even een handdoekje om het hoofd. Of (beter) gewoon rustig oefenen. Is vast geen zaak van leven op dood.


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 02:17

De baard van Chriss is nog nooit een probleem geweest, het ene oor een klein beetje en het andere oor nog veel erger.

De laatste keer dat ik haar oren bijgewerkt heb, was ik met een scheermachientje bezig (zo'n goedkope van 5 euro voor mensen) en wou even kijken hoe het ging met de oren.
In 1 woord, Super, schaar vindt ze eng bij de oren, maar zo'n scheermachientje niet.
Tja, gek beest heb ik he.

Die van mij vindt het geluid vooral eng, misschien die pony's ook wel, dat scheerapperaatje gaf bijna geen geluid.
Voor de rest mocht ik ook overal komen met dat ding van haar (incl hoofd! wat de meesten toch wel eng vinden), net zoals met een schaar.
Maar ik gebruik dat ding alleen voor bijwerken, de rest doe ik met een grote scheermachine (staart opscheren ed, want helemaal heb ik haar nog nooit geschoren, maar ik weet nu wel dat het goed zou gaan).

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, YandexBot en 22 bezoekers