Kale rug -> Wat te doen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Kale rug -> Wat te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 10:49

Mijn pony is geschoren, alleen is de zadeluitsparing wat te klein uitgevallen. Nu schuurt het geschoren haar eraf, bovenop haar rug, waar dus geen beschermend haar meer zit. Het zit onder de plek van de achterkant v/d kussens van het zadel... Haar huid is er nu op te zien, en nu ben ik erg bang dat ze straks echt zadelplekken krijgt, en er last van heeft. (nu is dat nog niet het geval)
Ik heb al een extra dik wollen deken onder het zadeldekje gelegd, zodat het in ieder geval zo dik mogelijk is tussen het zadel en de rug. Maar als het dus wel door zet zal ik een hele tijd niet meer kunnen rijden en moeten wachten tot de vacht weer wat aangroeid.

Heeft iemand nog tips? Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:54

Je hebt van die schapenvacht onderleggers in de vorm ven een gelpad, die zou je dan onder je schabrack kunnen doen.
Je moet dan wel ècht bont nemen en niet van dat nylon-achtige nep-spul.
Je komt dan vaak uit bij de spullen van bijvoorbeel Lami-cell.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:28

Yep, bontje, diepte-investering, dat wel...
Maar echt, het enige goede wat zal helpen.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 17:27

Oei, ja, dat is idd duur... Die bij divoza (schapenvachtshabrak) kost rond de 130 euro !! Scheve mond Een bontje/onderlegger van schapenvacht zag ik niet staan.. Waar zijn ze goedkoper, want dat dekje is mij wat te duur dat kan ik amper betalen...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:42

Dat dekje alleen kostte mij 2 jaar gelden een dikke 130 gulden...
Maar daar heb ik nog geen dag spijt van gehad.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:43

tip: haal het bij bosgra te hardegarijp, daar krijg je gauw 10 % korting. Divoza is soms een stuk duurder.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 12:19

Ja, ik weet het. We gaan vaak naar Bosgra, je krijgt daar 10% korting als je lid bent van bepaalde rijvereniging! Thanx voor de tip. Ik ga toch maar ff hard nadenken... Of kijken of het ergens 2e hands te verkrijgen is...