enting te laat, erg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

enting te laat, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 16:56

mijn pony is voor het laatst vorig jaar februari geënt.
maar nu sta ik op een andere stal waar ze dus gewoon alle paarden in 1 keer enten, het zou natuurlijk wel handig zijn als hij dan ook gewoon tegelijk gedaan kan worden.
weet iemand of dat heel erg is?en hoeveel maanden je er dan overheen mag zitten?
en hoe zit dat trouwens op wedstrijd, controleren ze het dan?


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:41

Je paard moet voor wedstrijden binnen 1 jaar weer geent zijn. Kom je hierover heen, dan zul je opnieuw een basisenting moeten laten doen.

En ja, het wordt gecontroleerd op wedstrijden en rapport uitgebracht aan Ermelo als jouw entingsschema niet in orde is.

Ik zou je pony nu laten enten en dan meegaan in het schema van de stal.
Beter is iedere 9 maanden te enten, omdat de enting maar 9 maanden werkt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 18:07

aha. ik zag trouwens wel in zijn entingsboekje dat hij vorig jaar ook een keer een maand te laat was geënt, maar ik zal even regelen dat hij zo snel mogelijk gedaan wordt.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:52

Dan maakt het helemaal niet uit. Dan klopt je basisinenting toch al niet meer. En in pricipe is een inenting toch maar 9 maanden werkzaam, maar paarden bouwen een eigen imuum systeem op.
Als jij geen wedstrijden rijd en je geen basis inenting hebt maakt het dus niet uit.


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:42

Pluutje als je vorig jaar ook al een keer t elaat was, is je entboekje niet meer geldig voor de KNHS. Je kan het beste opnieuw beginnen met een basisenting, met een week of 4 ertussen, en daarna weer jaarlijks. Voor de wedstrijden mag er geen dag langer dan 12 maanden tussen zitten!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 10:49

ohw, damn, das niet zo handig..
ik heb hem dus gekocht NA de laatste enting...
en hij heeft volgens mij ook nog gestart na z'n laatste enting..
dit is dus echt heel k*t, omdat ik er ten eerste niets aan kan doen en ten 2de de 23ste zou gaan starten!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 11:12

het blijkt nog veel erger te zijn..
ik heb het nog eens even rustig nagekeken, hij blijkt dus wel gewoon goed geënt te zijn altijd.
maar, ik met mijn stomme hoofd heb me gewoon vergist!!!er staat dus in zijn entingsboekje als laatste enting 5 feb.2001, in zijn paspoort staat de laatste enting, 11 jan.2002.
ik zat dus zo met dat begin februari in mijn hoofd van 2001 dat ik dus altijd heb gedacht dat hij begin februari geënt moest worden..
maar dat blijkt dus januari te zijn...dus dat wordt basis enting herhalen en mijn wedstrijd afzeggen...
we gaan morgen meteen even de dierenarts bellen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Floko, GoogleAdsense, JudithGigi, micksage, Pova en 66 bezoekers