Zadel-gedoe :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Zadel-gedoe :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 20:13

Ik ben er dus eindelijk uit wat voor soort zadel ik moet hebben.. een Hulsebos. Ik heb ondertussen Stubben, Kieffer, Couty, Barnsby geprobeerd en die zitten allemaal voor geen meter. Lips are sealed Dus Hulsebos moet het worden , ik mag een tweedehandszadel kopen nog voor mijn verjaardag.

Van de week was Hulsebos bij ons op stal om naar een zadel van een vriendin te kijken en zij zou vragen of ze tweedehands mee konden brengen. Nou, daar hadden ze dus geen één van liggen Verdrietig

Van de week ben ik marktplaats af gaan struinen en heb ik iedereen met een Hulsebos gemaild, waarvan één reactie: Zadel al verkocht Frusty ]

Vanmorgen viel de P&S in de bus, en daar stond een advertentie in van Hulsebos zadel. Ik meteen gemaild, een half uur later belt dat vrouwtje me. Alles klonk goed, en helemaal mooi: Ze woont in Barneveld en wilde meteen het zadel brengen om te passen! Party!! Wauw! Ik dus mijn instructrice gebeld of die me kon helpen met advies. Pling

Goed, het zadel zag er aardig krap uit bij de kamer, maar instructrice wilde me er even op zien zitten. Gezadeld, ding zat heerlijk Party!! Superfijne wrongen waardoor ik goed zit, bij alle andere zadels bewegen mijn benen veel te veel! Daar was instructrice het ook mee eens, dit was tot nu toe het beste zadel voor mijn houding. Maarja, zat echt heel krap op de schoft, kreeg er amper een vinger tussen.. Even besproken, kon wel veranderd worden met bijvullen dachten ze. Nog een stalgenoot laten zien, die zei meteen 'niet doen'. Toen heeft de eigenaresse van het zadel Hulsebos nog even gebeld en die zei: of er moet heel veel ruimte zitten in de kussens, of ik moet er andere op zetten voor 300 euro. Dus zij zei ook al, dan zou ik het niet doen. Nee, idd, baal baal. Met 300 euro erbij kanik net zo goed een nieuwe kopen!

Toen kwam nog een stalgenoot naar me toe dat ze haar BR dressuurzadel wil verkopen, dus ik heb die maar meteen uitgeprobeerd. Blegh, wat een drama. Zat dus echt voor geen ene meter. Ik wil een Hulsebos...!! Verdrietig Boeeeehoeeehoeeee Huilen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:23

Oh ja,ik ken het.
Ik heb Rinkja nu twee jaar,en vorige maand pas een goed zadel gevonden,een ijslanderzadel.
Mijn nicht hielp steeds met passen van de zadels.
Het eerste zadel zou wel passen volgens haar,
maar Rinkja kreeg drukkingen.
Nou,dan moest ik het maar laten opvullen,dus dat heb ik laten doen.
Maar nog steeds drukkingen.
Dus een ander zadel.
Ja hoor,lag perfect volgens haar.
Na een maand weer drukkingen,en er moest maar een gelpad onder.
Dus ik doe er een gelpad onder,en weg waren de drukkingen.
Dus nu zou het zeker weten passen...
Daar heb ik een tijdje mee gereden,tot ik echt professioneel les kreeg.
Mijn instructrice zag wel dat ook dat zadel voor geen meter paste,
de drukkingen waren bijna weg door de gelpad,maar dat deed het zadel niet passen.
Toen besloot ik een ijslanderzadel te zoeken en ik liet mijn instructrive ernaar kijken,en nu heb ik eindelijk een goed passend zadel...!!

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:37

ff 1 klein tipje:
dat je benen te veel bewegen in een zadel kan komen doordat de beugelriemen te ver naar voren zijn bevestigd.
Doe je beugels maar eens uit en laat je benen hangen. Kijk in de spiegel. Hangt je beugel nu een stuk VOOR je voet, dan hangt de beugelriem tijdens het rijden niet recht naar beneden, je voeten worden dan constant naar voren getrokken. Vindt je het gek dat je je benen niet stil kan houden op die manier Verward
Kies dus een zadel waarbij de beugelriemen tijdens het rijden recht naar beneden hangen (wanneer jij je hakken op 1 lijn hebt met je schouders en heupen)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 01:22

Voor geen goud dat ik een Hulsebos zou willen hebben Haha!
Maar weet dat Fugers in Soest er iig nog 1 had liggen van de week...

www.fugers-ruitersport.nl

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 07:11

Ik heb nu een Euro riding die zit heerlijk en heeft een super been ligging

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 11:45

tja het zadel moet wel passen en jij moet het lekker zitten.

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:51

ik heb nu een wintec kunststof zadel, zit superlekker, en hoef je lekker niet te vetten!!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 15:02

Sunnygirl hier op bokt heeft er ook een te koop, weet niet of je het al wist ?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 21:42

Ja wist ik idd al er is al een PB onderweg Knipoog
Sjuim: ik heb gebeld naar Fugers, maar dat is een zadel met luchtkussens oid en die zijn dus tweedehands gewoon al 1300 euro. Damn Boos!