Zijn jullie paardenspullen wel eens gestolen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Zijn jullie paardenspullen wel eens gestolen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 15:02

Hoi, zijn jullie spullen van je paard wel eens gestolen Boos! , en waar , b.v. op manege of eigen stal etc.
Bij ons zijn 2 weken geleden bijna alle spullen van Pepsi gestolen, echt ontzettend balen, waarom doen mensen nou zoiets, uit jaloezie?? Verward
Volgens de politie hebben de daders heel goed geweten wat ze meenamen, een paar oude halsters en fleecedekens hebben ze laten hangen..........maar mijn mooie Eskadron deken en nog een mooie blauwe fleecedeken is weg, mijn kieffer hoofdstel en het leren zadel van destijds fl.1750,-- Verdrietig
Ze hebben dus duidelijk de duurdere spullen meegenomen en nog een gaskacheltje, paar sjabrakken en gelpad.....schade: ruim 1600 euro

We hadden de opbergruimte naast de stal goed afgesloten met sloten, maar alles is gewoon geforceerd...ja wat moet ik verder nog zeggen.....

Ik kan daar zo kwaad en tegelijkertijd verdrietig van worden....je hebt er ook hard voor gewerkt en zelf bij je paardje (met gevoel) uitgezocht, ik ben er eerlijk gezegd nog steeds ontdaan van..... Scheve mond

We staan dan wel prive, dus niet op een manege, maar in de tijd dat ik daar wel stond, hoorde ik toch ook wel van mensen dat er spullen uit kastjes of drooghokken werden gestolen......bij jullie ook??


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:59

Bij ons werden ongeveer 2x per jaar de zadels en andere duurdere spullen uit onze stal gejat Lips are sealed , nu hebben we voor alle ramen tralies zitten (t'is geen gezicht! Haha! ) maar sindsdien hebben ze alleen nog maar mislukte pogingen gehad (ze hebben nog een aantal keren de sloten proberen te forceren) Boos! .Ze hebben nu al een tijdje niks meer weggejat en dat is wel fijn want er zijn dan wel elke keer 4 zadels, hoofdstellen, caps dekens etc weg ! Echt kl*te is dat! Ik weet precies hoe het voelt! Toen de spullen voor de eerste keer weg waren gejat moest ik gewoon ff janken Huilen , had ik me lam gespaard voor leuke spullen zijn ze op een dag ineens pleite!

Leo3hoekje
Berichten: 520
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:41

Ja heb nu al een paar keer gehad dat mijn zweep was gejat op de manege... ik heb gelukkig niet zulke dure spullen, maar toch!! je kan je eigen spullen niet eens even ergens neerleggen en je hebt al kans dat ze het gewoon meenemen, stomme jatters!!! Boos!

get off my back

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:12

Ja, pas nog ons zadel en hoofdstel. Echt balen!!


IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:05

Gelukkig is dat bij mij nog nooit gebeurd met zadels of zo. Er zijn wel vorig jaar balen stro en hooi gejat.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:08

Mijn zweep is gejat op de manege en nog mijn halstertouw enzo. Ik heb geen eigen zadel maar ik vind het ookal erg.
Als een zadel van mij gejat zou zijn zou ik het echt erg vinden zeg! En dan al die andere spullen!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:28

Ik heb op stal niks duurs liggen,
Ik heb wel een kast met spulletjes, maar die is niet zo groot, en daar ligt niks heel duurs in.

Ik heb al mijn dure spullen, zoals zadels, dekens, peesbeschermers, thuis leiggen,
Wij hebben ze waar ze zolder trap staat,
Een soort open kast met mijn zadel enz erin,
En dat is naast mijn kamer,
Maar ik woon dicht bij Lasagna in de buurt 3 minuten lopen, dus das makkelijk dat ik alle thuis heb,
Dus bij ons moeten ze eerst het hele huis door en naar boven om iets te kunne stelen,
Maar ik zou me kapot huilen als mijn spullen gestolen zouden worden.
Das echt niet leuk meer, en je vertrouwt ook mensen niet echt meer.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:37

nog nooit.
maar ik sta ook alleen met m`n pony en paard op stal.. + waakhond Lachen

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:20

Chantal schreef:
nog nooit.
maar ik sta ook alleen met m`n pony en paard op stal.. + waakhond Lachen


Ik ook, maar dan komen ze ook gewoon... Scheve mond

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:36

Mijn zweepje is al 3x gejat Boos!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:39

Ik heb een hele grote zadelkast toen ik nog op de manege reed waar ook spullen werden weggehaald!! Dit scheelde enorm....

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:53

Nee, bij gelukkig nog nooit, alleen een keer zweepje, halstertouw, borstels, dat soort dingen, maar nog nooit iets groots, en dat woil ik graag zo houden!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 15:58

bij ons zijn paar maanden geleden (14 november) ook zadels gejat uit de nieuwe kasten. er waren net 2 weken nieuwe (gegalvaniseerde)kasten geplaatst, ik natuurlijk helemaal trots.. dit wisten ze en toen hebben ze 7 zadels meegenomen!inclusief die van mij. ik ben nog steeds bezig met de verzekering...Boos! schade van mij alleen al is rond de 1200 euro...

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 16:52

nog nooit (in de 14 maanden dat ik er sta)
Maar eigenlijk vind ik het ook zeer knap als ze het lukt...
afgelegen stuk, vanuit de boerderij zien en horen ze iedereen aankomen,
ook wel geluk hebben.... maar denk ook, dat ze eerder een stal nemen met veel zadels, dan een kast gaan openbreken met een zadel.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 18:12

Ik heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar bij alle drie de pensionstallingen in de buurt zijn in het afgelopen jaar de zadels en hoofdstellen gejat. Ik kan me daar echt druk over maken, wie doet nou zoiets? Hebben die dieven dan geen verstand? Spullen jatten waar een ander hard voor heeft moeten werken om ze te kunnen betalen...nee ik word echt altijd heel boos als ik dat soort verhalen hoor! Boos!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 18:28

Bij mijn oude verz. shets zijn heel veel leren halsters gestolen en nog de longeerzweep.
Ik zou nooit zoiets doen en als ik het zou doen dan krijg ik toch vette spijt en breng het altijd trug.
Tenzij iemand vanmij heeft gejat dan jat ik ook wat bij diegene trug.
Duss,
-x-
[naam]

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:39

Hoe doen jullie dat met de vezekering als bv. je zadel is gestolen?? Krijg je alles vergoed

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:01

Een meisje reed een nogal moeilijke pony, en had zelf geen zweep.
Soms had ze gewoon ff een zweep nodig, maar niet altijd.
Eigenlijk alleen met springen.

Dus ik gezegd: als je gaat springen, neem mijn zweep maar.
Was best een mooie, nog vrij nieuw, maar een keer of vijf gebruikt.
Een tijdje ging het goed en telkens na het gebruiken hing ze hem terug op de goeie plek.
Tot hij er niet meer hing, heel toevallig op een dinsdag keek ik (ik gebruikte zelf de zweep NOOIT, bij dat paard niet nodig).
Weg zweep.

Ik had haar die zaterdag met de zweep in de buitenbak bezig gezien en vroeg of ze hem daar had laten liggen, of ze anders even wilde zoeken of zo Verward Of ze hem kwijt was Verward

Nee hoor, zij had hem niet kwijt gemaakt. Schijnheilig
Ze had al heel lang de zweep niet gebruikt. Schijnheilig Nee hoor, helemaal niet nodig... Schijnheilig
Hmmm.
Er was NIEMAND anders die op die stal reed en het gedaan kon hebben.
Het was een boerderij en wij waren de enigen.
Het was haar woord tegen het mijne.

Mijn vraag of ze dan een andere zweep wilde kopen... ik had er in de toekomst misschien toch eentje nodig... wilde er wel eentje hebben...
Normale vraag toch?

Nee wilde ze niet doen. Zij had hem niet kwijt gemaakt. Schijnheilig
Het was gewoon haar woord tegen het mijne.
Nou ja, later bleek dat ze bij meerdere dingen kon liegen dat het gedrukt stond, dus ach.
Maar op dat moment was het hetzelfde als diefstal, en was ik errug pissig! Boos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:16

Bij ons een paar maanden geleden nog. Drie zadels weg. Alle andere spullen hebben ze laten liggen, dus ze wisten precies wat ze wilden hebben.
Helaas waren we niet verzekerd. Ze zijn binnen gekomen door een staldeur te forceren.

* To Belg, or not to Belg *

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:06

sorry maar ik vind de vergelijking tussen dat je zweepje is gepikt of een zadel van 1200 euro nou niet echt goed..bij ons is t gewoon zo dat je je spullen op ruimt en als je dat niet doet loop je de kans dat iemand anders het pakt of dat het simpelweg kwijtraakt..die verzekeringen doen er alles aan om niet uit te hoeven betalen en ik ben dus al vanaf november bezig om het terug te krijgen..de inbrekers hebben bij ons echt de tijd ervoor genomen, omdat alle kasten netjes waren opengemaakt, het zadel druit gehaald, de andere spullen teruggelegd (gelpad, shabrakken die op het zadel lagen..) en toen zijn ze weggeggaan. ze zijn bij ons door het parkhek gekomen en toen heben ze een staldeur opengebroken waar dus de kasten stonden..beetje eng omdat die mensen echt wisten waar ze mee bezig waren en die kasten stonden er pas 2 weken..
ze lopen dus gewoon rond op de manege en je hebt het niet eens door. nou is het wel moeilijker om het op een pensionstal te flikken omdat je dan alle vreemde mensen meteen herkent. ik sta op een manege waar alle kleine kinderen hun hele familie meenemen en vooral met wedstrijden (onderling en knhs) weet je echt niet wie er nou hoort en wie niet. maar pas dus goed op je spulletjes. ik neem mn zadel nu op mijn fietsje mee naar huis omdat ik dit niet nog een keer wil meemaken...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:52

op de manege al een paar keer gebeurd, nieuwe zadels, hoofdstellen. ze weten wanneer ze moeten komen! er komen eens nieuwe spullen, tegen dat ik klaarsta om ze te bewonderen zijn ze weg Haha! nee, echt rottig!

Enya - Daya :-)

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:08

Onze trailer van 8 maanden oud is gestolen... op de pensionstal! Daar gingen al mijn spaarcentjes!!

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:20

Nee, nog nooit. Wel heel erg veel halstertouwtjes kwijt geraakt. Maar die kunnen niet gestolen zijn maar gewoon op het land verloren enzo. We gebruiken ze om het hek te repareren, als hondenriem en ze liggen over al en nergens dus die zijn altijd kwijt.
Wel is er 1x een mooi leren halster 'verdwenen' daarvan weet ik echt niet of hij kwijt is of gestolen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:26

OP de stal waar ik reed voordat we Nic kochten is er 3 x binnen 1 week ingebroken en dus ook alles weggehaald. Heel systematisch, eerst de zadels, volgende ronde nog wat zadels en de 3e x de kas uit de kantine.

Bleek een bekende van/op stal te zijn Boos! Ik vond het al zo vaag dat iemand 3x in de week terug komt, dan moet je dus meer weten. Er lopen nl altijd honden rond en de eigenaar woont aan de manege.

Gelukkig is er van mij niks gejat omdat ik mijn zadel altijd mee naar huis nam, maar van de dame waarvan ik het pard reed was het zadel gestolen. Echt wek balen!

Op zoek naar de zon!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:27

ik heb op een manege gestaan waar het stikte van de kaboutertjes.. elke dag was er wel wat weg.. maarja t scheint normaal te wezen op een manege....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers