Stoppen met roken, (NO smoking)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Stoppen met roken, (NO smoking)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 23:52

Ik ben nu een week bezig met NO smoking. Het werkt wel, maar je hersenen blijft vragen naar nicotine. De drang wordt wel per dag minder. Als je dat spul in je mond spuit, dan is het 1ste trekje van je nieuwe sigaret verschrikkelijk smerig. Zo smerig dat je hem meteen uitmaakt. Misselijk

Ik heb 30 tot 40 sigaretten per dag Bloos gerookt, dus erg verslaafd. Nu rook ik 7 tot 8 per dag. De vraag naar nicotine wordt minder. Ik moet mezelf wel steeds aan het werk houden of in ieder geval niet gaan zitten. Sigaretten thuis laten, rijskoeken vreten Vork , appeltje, sinaappeltje, veel water drinken. Ik denk als ik zo door ga dat ik uiteindelijk zonder sigaretten kan leven. Ik merk wel dat mijn uithoudingsvermogen iets verbeterd. Ik voel me iets fitter.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 09:40

I know i know ik ben al vanaf begin van het jar gestopt het is inderdaad heel moeilijk en al helemaal als je bij een groepje staat die staan te roken.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:53

Phia, tipje van iemand die er dit jaar 10 jaar vanaf is.... (!) Zoethout!!!! Helpt echt. Gewoon als je echt vreselijke behoefte aan een peuk hebt, een stuk zoethout opkauwen, en jezelf verplichten om 'm helemaal op te maken.
Succes! En volhouden he!!!!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:54

Ik heb sinds zondag niet meer gerookt, dit is dus de tweede dag. Ik hoop echt dat het lukt.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:45

Veel succes nog!!
Ik ben zelf nu 4 en een halve maand gestopt. En ik merkte dat ik up's en down's had.
Ene moment had ik geen problemen met stoppen en de volgende dag verlangde ik weer zo naar een sigaret.

Ik hoop voor je dat het je lukt om helemaal te stoppen. Dit geldt ook voor de rest.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:49

Goed hoor als het je lukt!!!
Je moet het natuurlijk ook zonder dat spul kunnen en niet dan weer verder gaan, want dan kan je net zo gied gelijk stoppen met NO smoking Knipoog

Veel succes hoor! Knipoog

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 18:55

Sonja, ik heb ook een lading zoethout ingeslagen en daar kauw ik inderdaad op als ik TREK HEB IN EEN Sigaar PEUK Vingers aflikken Het moet lukken, het moet gewoon. Ik zal gewoon op een zoethoutje moeten blijven bijten Haha! . Veel fruit eten, veel doen, zo min mogelijk zitten. Ik blijf jullie op de hoogte houden!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:18

Gewoon stoppen, ik ben vorig jaar 11 maart gewoon van de een op de andere dag zomaar gestopt uit het niets.
Ik wilde wel stoppen, iig voor ik aan een eventuele zwangerschap zou beginnen, maar de zin was er niet echt.
Toen ben ik het op een gewone maandagochtend gewoon maar gaan proberen.

En intussen ben ik nog steeds gestopt, wel 2 hijsjes genomen, 1 na een erg zenuwachtig gereden dressuurproefje, en de ander in de vakantie, voornamelijk om te kijken hoe het nou is en een ander te fokken Knipoog


Hoe ik het heb gedaan Verward Gewoon alles inzetten op 1 ding: niet die eerste sigaret aanraken.
Eerste 3 dagen heb ik dropjes gegeten, toen ben ik daarmee gestopt voor ik daar verslaafd aanraakte Knipoog
Weekend erop echt hondsberoerd op de bank gelegen, ik voelde me gewoon brak zonder die nichotine.
Pas na 2 weken werd de trek weer sterker naar echt een sigaret, zelfs dat je bijna onbewust een pakje sigaretten haalt na het boodschappen doen, uit gewoonte.

En de trek blijft, ik ben nu bijna 11 maanden gestopt, maar nog als ik een ander een sigaret op zie denken, jah lekker, een automatisme, onderbewust.


Niet teveel erover praten, gewoon DOEN Knipoog

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:50

Ik heb op moeilijke momenten enigszins baat gehad bij het boek van Alan Carr. Ik denk dat je timing erg belangrijk is als je stopt met roken. Daar bedoel ik mee dat je het zo vies en ongezond moet zijn gaan vinden dat je er echt mee wilt stoppen.
Natuurlijk heb je dan drie weken last van een lichamelijke drang naar sigaretten, maar dat kun je dan wel aan. Met moeite af en toe, maar zoals hierboven ook al staat moet je die momenten opvangen. Met zoethout, mandarijntjes, alcohol (in de kroeg heb je geen ruimte voor een peuk als je continu in beide handen een biertje vasthebt Knipoog ), hardlopen, stallen uitmesten, of wat dan ook.

Na de eerste drie weken merk je dat er uren zijn op een dag dat je er niet meer aan denkt en na nog weer een poosje komt er een dag dat je helemaal niet aan roken hebt gedacht Lachen . Dat zijn mooie momenten, opstekers voor jezelf.

En na een tijdje ga je ook merken dat dat hoestje 's morgens er niet meer is, dat je minder vaak verkouden wordt en dat je meer ruikt en proeft. Tegen die tijd heb ik helaas een enorme afkeer van sigarettenlucht gekregen, die nu bijna twee jaar duurt en gelukkig iets minder heftig wordt. Ik ben 1 januari 2001 als geintje gestopt samen met nog een aantal anderen. De rest is binnen no-time weer gaan roken, maar achteraf bleek dat ik niet zo ben. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is gewoon geen sigaret meer opsteken, as simple as that. Soms, op gezellige avonden (met veel drank) heb ik er weleens spijt van dat ik al ben gestopt. Ik had niet verwacht dat het me zou lukken en nu zit ik met de gebakken peren; de harde waarheid dat ik nooit meer kan en zal roken... Haha! .

Heel veel succes iig voor alle stoppers, ik bewonder jullie doorzettingsvermogen!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 22:45

Graag nog meer van dit soort Pep-Talks please!!!!!! Dit doet me goed. *LOL*
Goed van jullie dat jullie zijn gestopt en nu niet meer roken. Jullie hebben er ook moeite mee gehad. Je voelt je echt een watje, als je de neiging heb om er weer 1 op te steken. Je denkt NEEEEEEE, en dan weer brrrrrrr ZOETHOUT waar ben je!!!!!! Help!!!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:09

denk aan: heel veeel zoethout en hou vol!!

hihih

ndoro

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:09

KOM OP PHIA JE KAN HETTTTTTT Sigaar

Ik zit nu op school ff te internetten.............

kus aan ndoro Lovers

xx mara

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:24

heeee muts,

Het lukt je vast wel toch????????
Zaterdag gingie errug goed hoor!!
Petje af, enne koppie oppie!!!!

enne zeg maar tegen Henkie, dat ie ook de moed erin houdt!!!!
enne niet chaggerijnen tegen mekaar he! hihihihi.

Als jij gestopt ben met roken, ga ik kilo's vreten.

gr. Jul.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:27

Knap van je dat je van zoveel sigaretten naar zo weinig gaat! Heel veel suc6 ermee!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 13:52

Heb het wel moeilijk nu Huilen
Door die rot sneeuw kan ik geen paard doen, anders heb ik er 3 te doen en dat houd je bezig en heb je dan geen tijd om te roken.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:55

PhiaBink schreef:
Heb het wel moeilijk nu Huilen
Door die rot sneeuw kan ik geen paard doen, anders heb ik er 3 te doen en dat houd je bezig en heb je dan geen tijd om te roken.

Dus die altijd-rijdbare-bak is nu eens niet rijdbaar?
Sjeetje zeg,
hoe is het mogelijk Verward

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:57

Nog een tip: ga tandenstoken, mijn tante heeft dat ok gedaan, en dat hielp heel erg goed, en de tandarts is er ook heel blij mee *LOL*

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:58

Ik ben vandaag 6 dagen gestopt zonder hulpmiddelen zomaar van de ene op de andere dag

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:41

En Phia, wat ga je met het geld doen wat je nu uitspaart? Wel opzij leggen hoor! Misschien is dat ook een stimulans op te blijven stoppen!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:31

Kom op je kan het *LOL*.
(sorry onliner)

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 22:45

Het is moeilijk, vooral als Henk gewoon door blijft roken.
Het geld dat over is???? welk geld??? Haha! Ik heb 3 paarden en 2 pony's. En er is een spreuk: Mensen op aarde ........... Ik probeer wel wat opzij te zetten, maar of dat lukt??????? Denk het niet.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:19

Hihi ik kan hier neit over mee praten.
Ik rook niet:D:))
2 meisjes uit mij klas doen het wel puur voor de stoerheid. Verward ik vind er niks stoers aan.
Je lichaam anar de galemiese helpen(sorry voor de wel rokers ik bedoelm het niet zo maar als ze al zo jonge beginnen...... )

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:37

Tiffany, je hoeft geen sorry te zeggen. Het IS dom als je rookt, ook als je al ouder bent.
PhiaBink, ik vind het heel dapper en goed van je dat je stopt. Zet door, en weiger ook maar 1 trekje voor je plezier te nemen. Als je eerlijk bent tegenover jezelf en volhoudt, versla je de nicotine wel! Succes!

Denk niet aan het probleem maar aan de oplossing!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 03:08

Kop op dames en heren, als je echt wilt dan gaat het ook lukken Knipoog Ik ben nu bijna een jaar gestopt en ja het was moeilijk in het begin (helemaal als Prima de 1 na de andere peuk weer opsteekt Boos! ) maar ik heb het vol gehouden, zonder te smokkelen. Dus houdt moed

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 10:43

Geld uitsparen als je gestopt met roken bent? In juni vorig jaar ben ik gestopt. In plaats van sigaretten (ik walg van zoethout dus die truuk werkt niet Huilen ) ben ik onzettend gaan snaaien. Ik gaf bijna nog meer geld aan snoep, chips, koek oid uit dan aan sigaretten. Ik heb het ruim 4 maanden volgehouden, ben 10 kg (!!!!!) aangekomen en ben door een behoorlijke dip in mijn prive situatie weer begonnen met roken. Ben inmiddels wel weer een kg of 6 kwijt, maar heb uiteindelijk niets gewonnen. Ik rook nog steeds (weer) en ben nog steeds 4kg te zwaar! Huilen

Ik hoop dat je het volhoudt, heel erg veel succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3333, Animal, anne7, BlauweSteen, Bonnelover, Chantalla, Cowgirl83, eclair98, GoogleAdsense, Googlebot, Hanneke1989, hokke, IASCrawler, Isabel, jojoleinee, karinmanon, Knikmops57, Lau07, MairiMacBran, mala26, meiske04, nafkedemi, nathe, Ninaka, PotjeMayo, PowerPoef, Roos0605, Selina, Silly_Woman, SJP, Solleke_Noah, Traiectum, xSuuzerd, XxMariellexX, YandexBot en 206 bezoekers