Stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 12:28

Stalling bij een boer, wat vinden jullie daar nou van?
Want mijn vader wilde heel misschien bij de boer aan de overkant vragen of hij ook paarden bij m laat stallen. Omdat er meestal wel een paar paarden bij m in t weiland staan. Een hele stoere Haf (die zie ik er nu nooit meer staan, wij kijken over zijn weiland uit) en een Appaloosa.
Wat vinden jullie daarvan eigenlijk?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 12:35

Handig. Lekker dichtbij, vaak goedkoper dan een pensionstal, vaak weidegang. Alleen minder 'paardenvoorzieningen' zoals een bak enzo, maar je moet gewoon een vragen of je mag komen kijken en wat hij ervoor vraagt.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 12:52

Meestal lekker goedkoop! Mijn paardjes staan op het land bij een (ex)boer. Goedkoop, maar idd geen bak of iets dergelijks.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 12:56

Ik woon zelf op een boerderij en heb daar ook mijn paardjes staan. Bij ons staan er ook een stuk of 10 pensionpaarden, errug gezellig hoor. Wij hebben echter wel een bak, maarja, dat verschilt natuurlijk weer per boer. Ga het gewoon eens vragen, misschien mag je wel een stuk land met schrikdraad afzetten en dat heb je ook een bak.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 12:59

geweldig ik sta er al sinds ik een paard he hoop hier nog lang te blijven staan ! zou alleen weg willen als ze bij huis kunnen staan

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:01

Prima, niets mis mee! Misschien dan geen bak, maar echt een stuk goedkoper!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:04

ik moet ook in het weiland rijden maar voor mij is het gratizzzz Lachen

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:39

Ik heb ook heel lang bij een boer gestaan en daar is niets mis mee. Als er goede verzorging is en je paardje zich thuisvoelt, waarom zou je dan op een dure pensionstal gaan staan waar je paard het niet leuk vind.

De voorzieningen zijn alleen vaak iets minder.

Succes met beslissen,
Casy Party!!

Een mens met paarden, heeft de hemel op aarde!!


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:45

mijn eerste stal was ook bij een boer.niets mis mee je moet alleen alles zelf doen en opletten dat je pony niet op een vette wei word gezet(daar letten boeren niet op nml.)maar verder?ik had het er prima naar mijn zin.ik ben toen weggegaan omdat ik op een stal veel dichter bij huis kon gaan staan.

soms is het beter om te zwijgen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 13:48

Vette wei? Verward Veel gras ofzow? Maar er lopen ook onwijs veel koeien, ik weet niet of die in hetzelfde weiland staan als de paarden maar..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 14:17

ja bij ons was de boer met pensioen had dus veeeeeel weides en iets van 10 paarden in pension en je moest dus uitkijken dat hij ze niet in de grote weides zette in het voorjaar(deed nog weleens een tussenhek open )en dan krijg je zo'n vette pony:
Afbeelding

dat was dus bij die boer en deze is ook bij die boer gemaakt:
Afbeelding

maar de boer waar nimber staat die heeft zelf ook paarden dus die weet wel wat ie doet,maar die boer waar wij(mare en ik)stonden die wist eigenlijk niks van paarden en deed maar wat.vandaar dat wij alles zoveel mogelijk zelf deden.

_________________
zorgen zijn voor later,genieten is voor nu

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-07-10 14:18 ]</font>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 14:23

Escala staat ook op een boerderij, echt SUUUUUUPER! Schijnheilig Maar het meisje van de boerderij heeft zelf ook paarden en zal de paarden dus nooit op te rijk land zetten...ze zet eerst "kleinere" stukjes af en dan opbouwen...verder zijn de paardenstallen in een apart gebouw, erg mooi, ruim, overdekte afspuitplaats, eb&vloed rijdbak, toilet bij de stallen, noem maar op...bevalt mij prima. Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 03:18

nou snanderijn, zo dik vind ik jou paardje helemaal niet hoor!pluutje is nog 10 keer dikker, ook als hij een jaar lang geen wie heeft gezien...

_PCD_MARLON_
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:39

goedkoper als een pensionstal

Anoniem

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:47

Oud topic --> Slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers