Witte haartjes op schoft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Witte haartjes op schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 11:47

Jamaica heeft een klein plekje met witte haartjes op haar schoft. Logischerwijs zou dit een oud drukplek of schuurplek zijn, maar het stomme is dat het daar helemaal nooit open of geschuurd is geweest.
Ook heeft ze naar mijn weten geen drukplek gehad. Van het zadel zou zowiezo niet kunnen, want ik heb een teruggesneden kamer, dus de schoft ligt 100% vrij. Ook het shabrak kan niet, want dat trek ik altijd in de kamer, zodat de schoft nog steeds vrij ligt.
het zou van de deken kunnen, die zit soms, als ze bijv gelegen heeft wat strak op de schoft. Maar het is niet open of kaal geweest...
Wat kan dit nou zijn??

Ik maak me verder geen zorgen ofzo hoor, maar ik snap het niet Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:58

Kan van de deken komen hoor.... En ook al zie je drukkingen niet, en is het niet open geweest, ze kunnen er wel degelijk zijn. Ze kan haar schoft ook hebben beschadigd door te rollen op harde vloer...er zijn legio mogelijkheden. Het is wat minder fraai om te zien...en je kunt een extra stukje nepbont in de deken naaien, bij de schoft. De witte haartjes krijg je er niet mee weg, maar het zorgt er wel voor dat het er niet meer worden, als het wel door de deken mocht komen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:27

Ja dit komt echt van de deken helaas.......ik zit met Fab met hetzelfde probleem. Ik heb twee weken geleden een nieuwe deken gekocht, omdat ze ernstige drukplekken op haar schoft had gekregen.
En dit omdat we zo zuinig zijn op de dekens Boos!
Fab sloopt nooit een deken, maar het blijkt dus dat na verloop van tijd de voorrand uitrekt, waardoor de deken meer op de schoft gaat drukken (ik praat nu wel over dekens van een jaar of 5 oud). Bij Fab resulteerde dat dit jaar in een kapotte plek op de schoft. Dus ik heb twee dikke dekens die nu in de kast liggen, die nog eigenlijk heel goed zijn, maar haar niet goed meer passen...........

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:45

Dennis heeft het ook van z'n deken. Vorig jaar een klein beetje en kon ik de witte haren d'r nog uit trekken(zat allemaal net tussen z'n manen). Maar nu is het een cirkel van 1 cm doornsee. Ik zit dus te duimen of het ooit nog zwart word. En z'n Rhino stal deken is onderweg want die zitten wel goed bij hem(dure shet Haha! ).

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 06:29

Om witte haartje te krijgen is het niet nodig om eerst een beschadiging aan de huid te zien, een onderhuidse beschadiging kan ook witte haartjes geven.
Het is wel zo dat er iedergeval iets heeft gedrukt op de huid.
Weet niet of je de BIT leest daar stond een onderzoek naar zadelonderleggers, maar daar las ik dat een zadelonderleger die niet de schoft raakt toch druk kan geven op de schoft. Hoe dat presies werkt weet ik ook niet was zelf ook daarover verbaast